Ha kötött talajod van lehet, hogy gondban leszel az RK-val, mert az csak 46kg, míg a sima 151-es is 76kg. De futózásra, rotálásra, sorközművelésre biztosan jó. Én anno szántottam is a 05-el, de nem gyári ekével, és nem nagyon-nagyon kötött talajon.
Látszatra jónak látszik, mert nem kúpos kupplungos. Robi 55-ben nem vagyok nagy spiller, kérd meg az eladót mérje meg a csésze átmérőjét, Te meg a gépen a kupplung pofáknál. Ha belemegy, akkor OK. DE szerintem ez is jó, mert ezeknél nem a csészében van különbség, hanem azok felfogatásánál, ha jól tudom. ( Azért kicsit savallom az árát, használtan, mert a cspágyazását nem látod-érzed. Lehet, javítani kell. )
Nekem az RK 05 B szántásra ; kocsizásra ; rotálásra ;töltögetésre ... stb kéne . De ellenben ha Robi 151 T vennék akkor kéne egy nem váltós hajtóművet a rotálás végett , nameg az RK-nál könyebb megoldani a kihajtás kérdését , ellenben a robinál már bonyolultabb .
Tehát a Robi 50 és 55 között a hasonlóságot a gyártójában találod meg. Másban nem. A Robi 50 hajtása a korai 52-essel egyezik, később már az is eltér csapágyazásban.
A francia motorjához nem lehetetlen alkatrészt szerezni, de csak bontásból, meg ahol raktáron van....
Meg sok türelem...-addig meg kapálsz és ásol.
Robi 55. Mindent találsz hozzá, de azért figyelj arra, hogy mire akarod használni. Rosszat azért hallasz róla, mert nem igazán lövik a gyújtását, bár tényleg a Babetta rokona. (Ha volt ilyened, nyerő vagy.)
A karbival van a legtöbb gondja, de leleményes honfitársak a Simsonéval nyomatják és semmi bajuk.
Kb. mindkettő csak 3 lóerő, ezt figyelembe kell venni és jóval könnyebbek a hason teljesítményű Robi 52-nél. ( Az 52 kés-villával eszi meg őket és még akkor desszertet nem is kért.) Viszont ha kocsival hurcolod, nem kapsz sérvet!
Én ágyások és ilyen kaliber művelésére, max 4 kapataggal használnám. Az 55 annyival jobb, hogy a vonórésze gyakorlatilag bármilyen robi cuccot elvisz, amit elbír. Meg "ócsó" pénzért, használtan van.
Vásárlás. Ha értesz hozzá, reszkírozhatsz ( bár szerintem akkor nem kérdezed), ha nem indul, de nézd meg az állapotát! Fogantyúk mennyire kopottak, mennyire kopott rajta a festés és mennyi a retek a gépen.
Fontos, hogy a kihajtásoknál van-e olajfolyás,a motortesten ven-e olajnyom stb. ( Mert akkor folyik orrán-száján.)
Ha indítható, nézd meg, hogyan. Ha nem értesz hozzá, az eladó indítsa be, de HIDEGEN! Azután nézd, hogy az alapjáratot viszi-e?
Ha nagyon füstöl, akkor az a kompressziót javítja, vagy hülye a tulaj, s nem tudja mennyi kell bele olajból.
Kicsit melegedjen, majd nézd meg, hogy min. 4 kapataggal a földben mit csinál?
Ha fuldoklik, akkor a vételár max. felég menni csak, mert tuti karbi, vagy kompresszió a ganyé.
Így hirtelen ennyi.
Üdv: Imre
U.I.: Ja, meg milyen adapterek vannak hozzá, mert lassan, ha nem Te készíted, drágább a leves, mint a hús!
Ha adhatok egy tanácsot és mindenképpen 2T gépet szeretnél venni (ami nagyon jó választás), akkor Robi 52 vagy Robi 151. A Robi 50-es hajtóműve jó az 52-es és a 151-es motorhoz is. Teljesen kompatibilis velük. Mindkettő motorjához kaphatóak még mindíg alkatrészek is.
Tűz és víz a kettő. Annyi hasonlóság azért van, hogy mindkettő kétütemű és mindkettő röpsúlyos. Nagyjából ennyi. Az egyiket a 70'-es évek végétől gyártották (Robi50) a másikat meg a 80'-as évek közepétől (Robi55). Az 50-es francia Briban motoros, az 55-ös első szériái francia, a későbbiek Babetta blokkal szerltek.
Közös alkatrészek: talán a gázkar és a STOP gomb.
Az 55-ösre több panaszt hallottam, de az is igaz, hogy 50-esből jóval kevesebbet gyártottak.
Vásárláskor mindenre kell figyelni, ami egy benzinmotoros gépnél fontos lehet.
Sziasztok! SOS-ben kéne nekem információ, hogy a Robi 50 és Robi 55 között milyen különbség van, mire kell figyelni a vásárláskor, melyik a jobb a kettő közül?
Esetlegesen valamely alkatrészek egyeznek-e mindkettő gépnél, tehát az egyikből a másikba felhasználható.
Szó szerint. Bár az RK02 nem egy lassúléptű valami, de anno amikor a szülők kukoricását rotáltuk a bátyámmal, én az RK05-el minden sornál lemardtam kb 1/3-al a 02-estől.
Egyébként a vízszintes tengelyű Briggs motor sokkal jobban tűri a nem teljes gázon való üzemet, mint mondjuk a Honda. Az előre és a hátramenetet egyaránt egy-egy kuplungkar behúzásával kapcsolod, sokkal gyorsabban tudsz irányt váltani, mint mondjuk egy váltós géppel.
Ne haragudjatok a sok kérdésért, de azzal még leköteleznétek, ha meg tudnátok mondani, hogy a különböző RF- fűnyíró adapterek közül melyik jó az 55-öshöz. A gépkönyv RF-458-at ír, erről semmi adatot nem találtam. A Vaterán viszont van 456-os. AZ jó lehet hozzá?
Anyit még sikerült kiderítenem, hogy nekem valószínűleg nem Jikov karburátorom van a gépen. Nem dupla, hanem szimpla úszó van pl. benne, s egyébként sem hasonlít a Babetta oldalakon látott Jikovokhoz, inkább a Dellotrókhoz. Na most ezen felül két csavar van, az egyik az alapjárati fúvóka (ez egy tűszelep, ennek a "vége" lóg ki a karbiból), a másik egy rugóval ellátott, gondolom az az alapjárat állító csavar. Benzin-levegő keveréket állító csavart nem nagyon találok. Ebben az esetben csak a rugós csavart kell állítgatnom? A gázkarnál van még egy rugós csavar, amivel a gázkar előfeszítését lehet tán állítani. Lehet, hogy azzal is kellene "játszani"?
Értem , de azért próbának se rossz . Kis állítgatással lehet hogy jobban megy majd .Én holnap rotálok a kertben meg kocsizok is majd , lehet csinálok pár vidit és feldobom , de gondolkodtam hogy veszek magamnak egy Rk 05 B-t ez is 5,5 lóerős honda vagy briggs motorral szerelt és van rajta egy fokozat előre és egy fokozat hátra . Igaz ennek hátránya hogy nem lehet rá felezőt tenni .