Keresés

Részletes keresés

Glaskasten Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11811

Üdv!

 

Megkukáztam az infót, a 456 jó a Robi 55-höz!

 

( Analóg Szeged Kft árulja hozzá!)

 

Imre

Előzmény: sabrinho (11801)
Machello Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11810

Ha kötött talajod van lehet, hogy gondban leszel az RK-val, mert az csak 46kg, míg a sima 151-es is 76kg. De futózásra, rotálásra, sorközművelésre biztosan jó. Én anno szántottam is a 05-el, de nem gyári ekével, és nem nagyon-nagyon kötött talajon.

Pár kép az RK-ról

 

 

Előzmény: Moco94 (11807)
Machello Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11809

A 151-es gépkönyvét elküldtem, a REX-ét nem sikerült eddig feltornázni, de amint megvan küldöm.

Előzmény: Glaskasten (11806)
Glaskasten Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11808

Üdv!

 

Látszatra jónak látszik, mert nem kúpos kupplungos. Robi 55-ben nem vagyok nagy spiller, kérd meg az eladót mérje meg a csésze átmérőjét, Te meg a gépen a kupplung pofáknál. Ha belemegy, akkor OK. DE szerintem ez is jó, mert ezeknél nem a csészében van különbség, hanem azok felfogatásánál, ha jól tudom. ( Azért kicsit savallom az árát, használtan, mert a cspágyazását nem látod-érzed. Lehet, javítani kell. )

Üdv: Imre

 

Előzmény: sabrinho (11801)
Moco94 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11807

Nekem az RK 05 B szántásra ; kocsizásra ; rotálásra ;töltögetésre ... stb kéne . De ellenben ha Robi 151 T vennék akkor kéne egy nem váltós hajtóművet a rotálás végett , nameg az RK-nál könyebb megoldani a kihajtás kérdését , ellenben a robinál már bonyolultabb .

Glaskasten Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11806

Szép estét mindenkinek!

 

Tehát a Robi 50 és 55 között a hasonlóságot a gyártójában találod meg. Másban nem. A Robi 50 hajtása a korai 52-essel egyezik, később már az is eltér csapágyazásban. 

A francia motorjához nem lehetetlen alkatrészt szerezni, de csak bontásból, meg ahol raktáron van....

Meg sok türelem...-addig meg kapálsz és ásol.

 

Robi 55. Mindent találsz hozzá, de azért figyelj arra, hogy mire akarod használni. Rosszat azért hallasz róla, mert nem igazán lövik a gyújtását, bár tényleg a Babetta rokona. (Ha volt ilyened, nyerő vagy.)

A karbival van a legtöbb gondja,  de leleményes honfitársak a Simsonéval nyomatják és semmi bajuk. 

Kb. mindkettő csak 3 lóerő, ezt figyelembe kell venni és jóval könnyebbek a hason teljesítményű Robi 52-nél. ( Az 52 kés-villával eszi meg őket és még akkor desszertet nem is kért.) Viszont ha kocsival hurcolod, nem kapsz sérvet!

 

Én ágyások és ilyen kaliber művelésére, max 4 kapataggal használnám. Az 55 annyival jobb, hogy a vonórésze gyakorlatilag bármilyen robi cuccot elvisz, amit elbír. Meg "ócsó" pénzért, használtan van.

 

Vásárlás. Ha értesz hozzá, reszkírozhatsz ( bár szerintem akkor nem kérdezed), ha nem indul, de nézd meg az állapotát! Fogantyúk mennyire kopottak, mennyire kopott rajta a festés és mennyi a retek a gépen.

Fontos, hogy a kihajtásoknál van-e olajfolyás,a motortesten ven-e olajnyom stb. ( Mert akkor folyik orrán-száján.)

Ha indítható, nézd meg, hogyan. Ha nem értesz hozzá, az eladó indítsa be, de HIDEGEN! Azután nézd, hogy az alapjáratot viszi-e?

Ha nagyon füstöl, akkor az a kompressziót javítja, vagy hülye a tulaj, s nem tudja mennyi kell bele olajból.

Kicsit melegedjen, majd nézd meg, hogy min. 4 kapataggal a földben mit csinál?

 

Ha fuldoklik, akkor a vételár max. felég menni csak, mert tuti karbi, vagy kompresszió a ganyé.

 

Így hirtelen ennyi.

 

Üdv: Imre

 

U.I.: Ja, meg milyen adapterek vannak hozzá, mert lassan, ha nem Te készíted, drágább a leves, mint a hús! 

Előzmény: Feri75clio (11803)
Machello Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11805

Ha adhatok egy tanácsot és mindenképpen 2T gépet szeretnél venni (ami nagyon jó választás), akkor Robi 52 vagy Robi 151. A Robi 50-es hajtóműve jó az 52-es és a 151-es motorhoz is. Teljesen kompatibilis velük. Mindkettő motorjához kaphatóak még mindíg alkatrészek is.

Előzmény: Feri75clio (11803)
Machello Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11804

Tűz és víz a kettő. Annyi hasonlóság azért van, hogy mindkettő kétütemű és mindkettő röpsúlyos. Nagyjából ennyi. Az egyiket a 70'-es évek végétől gyártották (Robi50) a másikat meg a 80'-as évek közepétől (Robi55). Az 50-es francia Briban motoros, az 55-ös első szériái francia, a későbbiek Babetta blokkal szerltek.

Közös alkatrészek: talán a gázkar és a STOP gomb.

Az 55-ösre több panaszt hallottam, de az is igaz, hogy 50-esből jóval kevesebbet gyártottak.

Vásárláskor mindenre kell figyelni, ami egy benzinmotoros gépnél fontos lehet.

Nagyjából ennyi.

Előzmény: Feri75clio (11803)
Feri75clio Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11803

Sziasztok! SOS-ben kéne nekem információ, hogy a Robi 50 és Robi 55 között milyen különbség van, mire kell figyelni a vásárláskor, melyik a jobb a kettő közül?

Esetlegesen valamely alkatrészek egyeznek-e mindkettő gépnél, tehát az egyikből a másikba felhasználható.

Előre is köszi

Machello Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11802

Szó szerint. Bár az RK02 nem egy lassúléptű valami, de anno amikor a szülők kukoricását rotáltuk a bátyámmal, én az RK05-el minden sornál lemardtam kb 1/3-al a 02-estől.

Egyébként a vízszintes tengelyű Briggs motor sokkal jobban tűri a nem teljes gázon való üzemet, mint mondjuk a Honda. Az előre és a hátramenetet egyaránt egy-egy kuplungkar behúzásával kapcsolod, sokkal gyorsabban tudsz irányt váltani, mint mondjuk egy váltós géppel.

Előzmény: Moco94 (11789)
sabrinho Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11801

Ne haragudjatok a sok kérdésért, de azzal még leköteleznétek, ha meg tudnátok mondani, hogy a különböző RF- fűnyíró adapterek közül melyik jó az 55-öshöz. A gépkönyv RF-458-at ír, erről semmi adatot nem találtam. A Vaterán viszont van 456-os. AZ jó lehet hozzá?

apii Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11799

Gyárilag 0-30-as léghűtéses olaj való bele.Szerintem!

Előzmény: sir.charles13 (11796)
sabrinho Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11797

Anyit még sikerült kiderítenem, hogy nekem valószínűleg nem Jikov karburátorom van a gépen. Nem dupla, hanem szimpla úszó van pl. benne, s egyébként sem hasonlít a Babetta oldalakon látott Jikovokhoz, inkább a Dellotrókhoz. Na most ezen felül két csavar van, az egyik az alapjárati fúvóka (ez egy tűszelep, ennek a "vége" lóg ki a karbiból), a másik egy rugóval ellátott, gondolom az az alapjárat állító csavar. Benzin-levegő keveréket állító csavart nem nagyon találok. Ebben az esetben csak a rugós csavart kell állítgatnom? A gázkarnál van még egy rugós csavar, amivel a gázkar előfeszítését lehet tán állítani. Lehet, hogy azzal is kellene "játszani"?

Előzmény: LittleHornet (11772)
sir.charles13 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11796

Köszi !

Szóval végülis a márka mindegy , a lényeg a 10w40 .

 

karesz

 

Előzmény: KF-04 (11794)
albertjani Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11795

Interneten mindent megtalálsz róla, YouTube-on még videók is vannak.

Talán az elektrogoldmix-nél a legolcsóbb: http://www.elektrogoldmix.hu/index.php?lap=98_336

Előzmény: zsolt0101 (11785)
KF-04 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11794

Üdv! Én ilyet haszálok ami megmarad a kocsi olajcsere után.

Én Castrol Magnatec 10W40-es olajat használok.

Előzmény: sir.charles13 (11793)
sir.charles13 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11793

Üdv Mindenkinek !

 

Szeretnék egy kis segitséget kérni Tőletek .

Azt kénne megtudnom hogy milyen motorolajat vegyek a gépembe .

Briggs&stratton quantum xm 55  négyütemü kapa .

Igazából nem a gyári érdekel , hanem hogy ki szerint mi az optimális .

A gyári nálunk nem elérhető , rendelni meg nem szeretnék dupla annyi szállitási költségért .

 

karesz

 

Lki1 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11792

Szia!

 

Ezek szerint neked egy négyütemű motor lett rászerelve. Ebben az esetben tiszta benzin optimális bele. 

A négyütemű motornak kissebb a fordulata, de nagyobb a nyomatéka. Ezért azoknak más az áttételi viszonyuk a hajtóműben.

A fordulatszám szabályzót, ha jól dolgozik, nem érdemes bolygatni. Nem hiába lőtték be oda a fordulatot a mérnök urak! :)

 

Az olajban 1,5 óra után fémbarabkák? Hát, ez nem az optimális üzem jele...

 

Üdv

Előzmény: Mirones (11790)
Mirones Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11791

Ja és nincs rajta kipuffogódob!

Ez baj?

Előzmény: Mirones (11790)
Mirones Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11790

Sziasztok!

 

Van egy régi robi 55 kapám. Ami már csak nyomokban robi 55.

A motortartón és a nyélen kívül már minden cserélve volt rajta.

 

Kérdésem motorikus témájú.

 

Egy BEDA STEINMANN márkájú motor hajtja a szerkezetet. Láthatóan lassabban forog a kapa mint a szomszédok kapái.:)

 

Azt gondolom, hogy mivel nem eredeti a motor ezért lasabb a fordulatszáma.

Kérdezném, hogy lehet-e emelni a max fordulatszámon vagy maradjon így, mert a motor látja a kárát.

 

Továbbá ennek a motornak külön kell olajat tenni a motorba. Akkor sima benzint kell használnom ugye nem keveréket?

Az előzző tulaj sem emlékszik mit rakott bele....

 

Olajat cseréltem a gépben, de kb. 1,5 óra használat után már nagyon fekete az olaj és olyan mint ha fémdarabkák is lennének benne.

Ez normális vagy gáz?

 

 

Eddig egy kuplungot kellet bele vennem, több pénzbe nem került, de szeretném ha sokáig jó lenne.

 

Előre is köszi!

 

Moco94 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11789

Tehát akkor teljes gázon kevesebbet forog mint az RK-02 ??? 

Machello Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11788

Üdv!

Nem is biztos, hogy kell rá felező, mert kb 1/3-al lassabb, mint az RK02.

Ékszíjtárcsa csere nem túl bonyolult, kb 5 perc alatt megvan.

Előzmény: Moco94 (11780)
Moco94 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11787

http://www.expressz.hu/gep-szerszam/kerti/hirdetes-30507767/

Ilyet se láttam még :D De nem egy rossz ötlet .

vonschwarcz Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11786

Ez igen, tényleg kuriózum. Igazi kordokumentum, jó olvasgatni. Köszönöm.

Előzmény: lacbp (11784)
zsolt0101 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11785

újat akarok venni

tetszik ez a kipor nekem

mit lehet róla tudni , mert még nem hallottam róla.?

lacbp Creative Commons License 2012.03.13 0 0 11784

Sziasztok!

Rávettem magam a scennelésre. Íme néhány 30 éves kuriózum:

 

F400 használati útmutató magyar:

 

https://docs.google.com/document/d/1jw6nlBuu2rnQn7P6YrbqRLBGwQdFCf3HL46iSCB2qtg/edit

 

F600 használati útmutató magyar:

 

https://docs.google.com/document/d/1mNig3p_xexsP3g4jjkdGwpUjzxE3w4Szippt-bT1BnA/edit

 

Mio Standard munkaeszközök magyar:

 

https://docs.google.com/document/d/1RewKP9OZCaomWAekWbFq6V1w_uq45R8erQ71XM2lXZ0/edit

 

Mio Standard rotációs kapák szláv nyelveken: (de a képek jók)

 

https://docs.google.com/document/d/1NY4zVo-QOUuB8tPIPhS0UcVMPxuSdo73WNsmD6vhdiE/edit

Moco94 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 11783

Csak macerásabb és időigényesebb cserélgetni a tárcsákat mint , csak lekapni a a hajtóműről a felezőt és visza "csatintani" a motort a hajtóműre .

albertjani Creative Commons License 2012.03.12 0 0 11782

Ha újat akarsz venni, a környéken csak Proton vagy ASH (AHS?) motorral szerelt változatot találni. Így 140ezer körül árulják.

Előzmény: Moco94 (11780)
albertjani Creative Commons License 2012.03.12 0 0 11781

Elképzelhető, hogy lehet esztergálni olyan ékszíjtárcsát rá, amivel lassabb lesz.

Előzmény: Moco94 (11780)
Moco94 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 11780

Értem , de azért próbának se rossz . Kis állítgatással lehet hogy jobban megy majd .Én holnap rotálok a kertben meg kocsizok is majd , lehet csinálok pár vidit és feldobom , de gondolkodtam hogy veszek magamnak egy Rk 05 B-t ez is 5,5 lóerős honda vagy briggs motorral szerelt és van rajta egy fokozat előre és egy fokozat hátra . Igaz ennek hátránya hogy nem lehet rá felezőt tenni .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!