nekem is kb.100e nél volt a gyári cserés, énis brembo-t vettem, igaz mondták, h ez nemugyanaz a brembo mint amire gondolunk, csak rásütik, nekem mintex betét van, azzal is jólfog, igaz néha finom fékezésnél, mikor csak épphogy hozzáér a tárcsához, akkor van hangja, amugy nincs, elől hátul ez van.
Az, hogy meddig bírja az a fék, ahhoz nagyban hozzájárul, hogy hogyan van használva. Ha nálad 50ekm alatt elkopott,(ha jól értem gyári volt még) akkor nagy valószínűséggel a többi is el fog. Többen írták régebben, hogy akár 100ekm- t is elmentek egy szettel. Én 50-60ekm- nél többet nem igazán tudok menni vele, bár nekem általában terhelve is van az autó, és kicsit tempósabban is használom, és így azért jobban kopik. Ami nekem bevált, Brembo tárcsa, és Textar betét. Hangja nincs, viszont jól fog...
A féktárcsa cserénél azért érdemes a munkahengerre és az egyéb csúszó(talán csúszka a neve, vagy mi) dolgokra is odafigyelni, mert a szoruló féknyereg, munkahenger is tehet tönkre tárcsát...
A mostani tárcsa ~50ezert bírt ki és már olyan válla van hogy nem csak a körmöm hanem a karom is beleakad, viszont nem tudom milyen márkájú... Ezért akarok valami jobb minőséget venni hogy többet fusson, hátha.... Ferodoról tudtok valamit? Brembo helyett azt ajánlották nekem de inkább megkérdezlek titeket is!
Így jártam már én is.Bár az nem tudom hogy fékezés után lett-e.Rázta a kormányt fékezésnél,ezért raktam fel új tárcsát és betétet.Kb egy hónapig jó volt.Megpróbáltam egy gyárit de az sem bírt többet majd elkezdtem méricskélni.Cseréltem egy kerékagyat és a tárcsát is szabályoztattam mert abban is volt kis ütés.Egyenlőre jó.
Visszatérve a kérdésre hogy melyik a jó,hát ebben én már nem merek mondani semmit.Próbáltam már sokfélét.Pl. a Bosch csikorog.A saját kis Clióba jurid tárcsa és betét került és néha az is csikorog.Ügyfélnek ajánlottam a delphi betétet és tárcsát hát az is megszólalt.Mostanában Brembo tárcsát és textar betétet teszek egyenlőre még nem volt gond.
Az olcsóbb betétek meg hangosak és szinte nem is kopnak pl.Lpr.
Ez nem szentírás csak tapasztalat, és nem azt mondom hogy mind ilyen.Sajátomba ki fogom próbálni mit tud az Ate,mert amennyit én megyek vele kb. 5-6 évig fogom koptatni.
De ha nagyon nem tudnál dönteni szerintem a gyári alkatrész már csak tudja azt amit újkorában tudott az autó.
Viszont a legjobb ha a márkatársak mondják el ki mit koptat és mik a tapasztalatok.
Van egy 1,4-es tháliám. Az lenne a kérdésem, hogy mitöl nem műkődik a szellőztető ventillátor 4. fokozatban. Az 1-es, 2-es, 3-as fokózatban műkődik, de mikor a 4.-be kapcsolom akkor nem megy. A kapcsoló lehet rossz, vagy valahol máshol lehet a gond?
Nézelődtem és ott akadtam el hogy nem tudom melyik gyártó az amelyik jó, mert pl Brembo tárcsáról hallottam olyat hogy könnyen hősokkot kap és deformálódik, eddig meg teljesen meg voltam arról győződve hogy "prémium" márka, csak jó lehet. Ezért kérem a segítségeteket mert a mostani tárcsa is 50ezret ment csak el....
Amire szükséged lesz a vásárláshoz: kocsi évjárat, benzin/diesel, meglévő fékrendszered típusa (ennek megfelelően kell tárcsát és betétet venned), féktárcsát átmérője (mérd meg).
Cégek közül ajánlható pl: Unix, Fridcar,... Neten keress rá mindenre és válassz.
Kicsi thalicskámon pár dolog csereérett lett, és abban szeretném segítségeteket kérni hogy milyen márka/típus az amit leginkább preferáltok, ajánlotok? Féktárcsa, hozzá fékbetét és első lengéscsillapító az amire szükségem lenne, de amit a szalonba kaptam árajánlatot mind a Motrio, mind a gyári cuccokra kicsit horribilisnek tartom, és gondolom minőségre se olyanok...
Bocsi csak most láttam a válaszod.Én itt szerelgetek és itt helyben van autóvillamossági kolega akihez hordom a generátorokat és az önindítókat.Nem cserél mindent ész nélkül csak amit kell.Nem volt még gondom vele.Szíjtárcsát is át tudjuk cserélni ha csak abban kell segíteni.
Szerintem ha sokáig szeretnéd használni a kocsit, akkor max 15 ekm-ként (a 2 év az OK) cserélni kell benne az olajat/olajszűrőt és levegőszűrőt.
Max akkor látom értelmét a gyári 30000-es ajánlásnak, ha ezt a km mennyiséget 1-2 hónap alatt beleteszed a kocsiba, de szerintem a 30e km még így is messze túl van azon a futásteljesítményen, ahol az olaj még normálisan működik. Én egyszer cseréltem 18-19e km környékén olajat, de az már elég gáz volt.
Köszönöm,igen érdekel mindenképp.Találtam a neten,címeket csak azt nem írták,hogy csak a generátort vigyem,vagy ki is szedik.Azért lenne fontos az,hogy ki is szedjék,mert ami gyárilag volt benne generátor az megadta magát,nem tölt viszont nem csapágyas.Az most otthon van.Vettem egyet bontottan ami tölt viszont mostanra csapágyas lett,de a szabadonfutó - ami át lett rakva a bontottra - azt most vissza kéne rakni a gyári - majdan felujítottra.Lehet kicsit bonyolultan írtam,sorry.Gondolom nemcsak csapágyat cseréltek,hanem pl. kopott csúszógyűrűket is.Mert az is ráférne.Elöbb a gyárit akarnám felújitattni,késöbb pedig a bontottat.
Sziasztok.Most csatlakoztam,és segítséget szeretnék kérni.Olvasgatva a fórumot,már régebben is találtam választ felmerülő hibára.Most az a gondom,hogy gyorsitáskor Thalia 1.4 8watt rángat,akadozik,óvatos gázadáskor viszont ezt nem tapasztalom.Mi okozhatja ezt?
Jó estét mindenkinek! Én is szeretnék csatlakozni a fórumhoz egy januári 1,2 privilege tháliával, ebben sem volt gyárilag pollenszűrő :( Most 11.000 km van benne és engem is érdekelne az olajcsere ami 2 év vagy 30.000 km