Keresés

Részletes keresés

V63-017 Creative Commons License 2018.10.10 0 0 33187

Raabercity kocsikat nem ígértek? :D

Előzmény: Dampf (33186)
Dampf Creative Commons License 2018.10.10 0 2 33186

Ja, azt még elfelejtettem az ACME-vel kapcsolatban írni, hogy decemberre ígérnek új pályaszámú Rába kocsikat.:)

Előzmény: Dampf (33182)
e_zsolt Creative Commons License 2018.10.10 0 0 33185

Köszönöm! Ha lesz időm elugrom a boltba megnézni a közeljövőben.

Előzmény: Pielstick (33184)
Pielstick Creative Commons License 2018.10.09 -1 1 33184

Szia!

Láttam,volt a kezemben nagyon tetszik nekem.

Ahogy a hirdetésben írja Roco alapra van készítve digit előkészített futása a Rocotól megszokott csendes egyenletes menetirány szerinti világítás.

Egy szép rézmodell merem ajánlani.

Üdv. Tamás.

Előzmény: e_zsolt (33183)
e_zsolt Creative Commons License 2018.10.09 0 0 33183

Ezzel a modellel kapcsolatban van valakinek közvetlen tapasztalata?:

http://www.modellzona.com/Diesel-mozdony-M-40-pupos

 

Méretekre, hajtásra, világításra, digitalizálhatóságra gondolok elsősorban és az ár érték arányra. De jöhet róla bármilyen információ.

Dampf Creative Commons License 2018.10.08 0 5 33182

Mivel ezekben nem vagyok érdekelt, bocsi de ez eszembe sem jutott megkérdezni......

 

Viszont a Piko standján már ott rótta köreit a pályán egész nap az új Szergejük, gyönyörűűűűű!:)

Előzmény: nazareth (33181)
nazareth Creative Commons License 2018.10.08 0 0 33181

Vagy úgy egyáltalán az ASEA-król. Esetleg a Sulzerről, mert azt is ígérgeti az ACME egy ideje... :)

 

Az ASEA-ról egyébként román modellezők azt mondták, hogy csak a motorbeszerzéssel vannak gondok, más minden adott. Minden esetre gyanús a dolog, egy motorbeszállító-váltás nem indokolná a több éves leállást...

Előzmény: Caxies (33180)
Caxies Creative Commons License 2018.10.08 0 0 33180

A Fox Rail-os ASEA-ról nem esett szó véletlenül?

Előzmény: Dampf (33179)
Dampf Creative Commons License 2018.10.08 0 9 33179

Üdv,

A hétvégi lipcsei kiállításon sikerült beszélni az ACME-vel a V63-ról.

A sok csúszás után biztosra mondta, hogy a nürnbergi vásárra kint lesz mindkét változat prototípusa, a kiszállítást pedig 2019 áprils - májusra ígérte.

A sok csúszás miatt sajnálkozását fejezte ki, és az egyik kínai gyáruk bezárásával indokolta.

Ez végre egy jó hír a V63-ra váróknak és a sok találgatás és ígérgetés után reméljük egy hiteles információ a gyártótól. :)

M63,008 Creative Commons License 2018.10.06 -24 13 33178

Igazad van; de szerintem az is tuskó, aki egy modellezéssel foglalkozó topicban a nüansznyi - vagy csak vélt - helyesírási hibákon lovagolgat, mert egyébként más irányba nem nagyon tud hozzászólni a dolgokhoz, ha hozzászól, akkor meg sokszor esetleg kiderül, hogy nincs is igaza... :-)

/Még mielőtt magadra vennéd, nem neked ment; csak úgy általánosságban az utóbbi időszak terméseire./

Előzmény: tom sawyer (33175)
e_zsolt Creative Commons License 2018.10.06 -3 3 33177

Ó a sok okos.......

Ez nagyon jó!

Előzmény: róbertke (33176)
róbertke Creative Commons License 2018.10.06 -4 0 33176

Legközelebb írd azt a szót, hogy: öntecs 

azt majd mindenki annak érti, aminek akarja! :-)))

 

https://idegen-szavak-szotara.hu/%C3%B6ntecs-jelent%C3%A9se

Előzmény: szlobodai (33173)
tom sawyer Creative Commons License 2018.10.05 -10 2 33175

A 2.-es jelentés amit célszerű figyelembe venni. 

 

1. Az öntőformában a kívánt alakban megszilárdult fém v. egyéb anyag; tuskó.  Kovácsolható öntvény; tömör öntvény. Az öntvény további megmunkálásra vár.

 

2. Fémből, fémek ötvözetéből v. egyéb anyagból öntés útján készített gyártmány, tárgy, alkatrész.Szóösszetétel(ek): 1. öntvényforma; öntvényhólyag; öntvénynegatív; öntvényvarrat; öntvényzománcozás; 2. gipszöntvény; szürkeöntvény.

 

(lehet ,hogy trollkodásnak tűnik, de szerintem egy modellezőtől, ill. más technikai hobbi iránt érdeklődőtől elvárható a pontosság és a precizitás).

 

Előzmény: szlobodai (33173)
RhB Creative Commons License 2018.10.05 0 1 33174

A FREMO találkozókon pont ezért kötelező letiltani az analóg üzemet, de mi az egyéb mozdonyainknál (amcsi) is megtesszük.

Előzmény: zollerka (33170)
szlobodai Creative Commons License 2018.10.05 0 7 33173

Köszönöm az eddigi válaszokat! Még azért reménykedem, hogy kiderül az eredete.

Az "öntet" kifejezést azért használtam, mert múltkorjában azt kaptam meg valakitől, hogy az ilyen az nem "öntvény" -- az értelmező kéziszótár alapján régen volt valami hasonló jelentése ("(régies) Vmely folyékony, megolvasztott anyagnak, főleg fémnek vmibe, rendsz. formába öntött, megszilárdult mennyisége, darabja. || a. (régies) jelzői használat(ban) Ennek vmely mennyisége, adagja. Egy öntet érc.") -- De ezek szerint még keresnem kell a mindenki által elfogadott, megfelelő megnevezést. ;)

Egyébként mindenki úgy értelmezi félre az általam leírtakat, ahogy kedve tartja. :) Az MIX/a-s beütés a homlokfalról jutott eszembe -- formájában, fényszórójában, jellegében nekem azt juttatta eszembe; és el tudnám képzelni, hogy például azonos a tervező. Teszem azt a már Dunakeszin készült sorozatpélányok ihletet adtak egy -- az amúgy nagyvasúti járműjavító profiljába vágó -- más jellegű motorvonat formájához... Az sem feltétlenül szükséges, hogy a valóságban is megalkotott jármű legyen; hiszen láttunk már neves magyar kisszériás gyártótól csak a tervezőasztalon létezett V47-et például.


Mindenesetre már azért megérte beleírnom, hogy lássuk M.VIII képét. :D

A Ganz-os lehetőség pedig azért is merült fel, mert az előző tulajdonosnak azt mondták, ez D1-es -- ami szemmel láthatóan nem igaz, de ki tudja, talán egy másik terméküket mintázza?...

 

alkotasu Creative Commons License 2018.10.05 -2 0 33172

Hehe... Ezt is a Keleti alatt tárolják az 50 Nohab mellett? :-)

Előzmény: M.VIII (33169)
zetaman Creative Commons License 2018.10.05 0 0 33171

Naponta járok a Szabadkikőtőhöz, de ez eddig nem lepett meg, csak a hagyományos 826-os és társai.

 

Kíváncsian várom. :-)

Előzmény: M.VIII (33169)
zollerka Creative Commons License 2018.10.04 0 1 33170

Még a dekóder témához offolnék egy picit, megosztanék  egy tapasztalatot.

 

Volt egyszer, hogy összejött a csapat, kb 20 gép a pályán. Egy szem digidrive 3.x dekóderem meg megindult magától és csak ment-ment.

Nem értettem mi van.

 

Később rájöttem, hogy be volt rajta kapcsolva az analóg mód, és mivel elég sok gép volt már a központon, az egyébként beállítható DCC timeout (CV 11) értéke kevésnek bizonyult(nem biztos, hogy a gyári volt), és analógnak vélhette a szitut.

 

Szóval a nem épp helyes (analóg mód, kicsi timeout) beállításból is születnek édekes szituációk, amit hibának gondol az ember....

 Azóta is működik, köszöni, jól van.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (33166)
M.VIII Creative Commons License 2018.10.04 0 0 33169

Pedig van távolsági verzió :D 

Előzmény: zetaman (33168)
zetaman Creative Commons License 2018.10.04 0 0 33168

MIX? Na neee.... Oldalanként 4 dupla ajtó, az hév, nem távolsági kocsi...

 

 

(Kép forrása: benbe.hu)

Előzmény: szlobodai (33164)
misi967 Creative Commons License 2018.10.04 0 1 33167

Köszönöm!

Előzmény: csíkos-háTTú (33166)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2018.10.04 0 1 33166

Bocs, de egy utolsó OFF:

 

Nem mindig baj, ha trafóról hajtjuk meg a digitális központot. Pl. a Lenz LZ100-as, a Tran ZF5-ös, és a nanoX-s88 is trafót kér alapban a bemenetére, nem laptop töltőt. Ugyanis ezekben a központokban van belső feszültség stabilizátor a sínjelhez, ami beállítható. Tehát a kimenő sínfeszültséget Te magad állíthatod be, és az stabilizált is lesz. 

 

Ugyanakkor a vannak olyan központok, amikben ez nincs benne, így ezeket kívülről kell valahogy stabilizálni. Kezdetben a ROCO a cuccaihoz a 10725 cikkszámú trafót adta, ezzel van a baj. Ma már egy stabilizált, de nem beállítható tápegységet adnak. Ugyanígy, külső stabil áramforrást ad a vezérlőhöz pl. a Bachmann Dynamis (leánykori nevén ESU Navigator), a PIKO SmartControll, de a drága ESU ECoS is ilyen, vagy a Tillig Daisy II is. Ez utóbbit az Uhlenbrock gyártja, de a sín jelalak már jó, nem úgy, mint a méregdrága Intellibox-ok esetében.

 

A honlapom letöltési menüjében találhatsz pár olvasgatni valót a kezdeti lépésekről.

 

ON

Előzmény: misi967 (33149)
tom sawyer Creative Commons License 2018.10.04 -4 3 33165

Öntet általában a kajákon van. Ezek öntvények. Egyik általam ismert magyar járműre sem hasonlít.

Előzmény: szlobodai (33164)
szlobodai Creative Commons License 2018.10.04 0 0 33164

Üdvözletem az uraknak!

Kicsit félve kérdezek, mert lehet, hogy csak szeretném, hogy legyen magyar vonatkozása az alábbi öntetetknek...
Meg tudná-e esetleg valaki mondani, hogy milyen motorvonatról készülhettek? (Számomra kicsit Ganz-os, illetve kicsit MIX/a-s beütésű.)


Köszönöm szépen előre is!

Üdv.: szlobodai

róbertke Creative Commons License 2018.10.04 0 0 33163

Te jó Ég, belekezdtél?

Hány éve beszéltünk erről?

 

Előzmény: HOTotya (33158)
K.István 82 Creative Commons License 2018.10.04 0 0 33162

Bocsi,elnéztem.

m32 t akartam irni.(béka)

Előzmény: HOTotya (33158)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2018.10.03 0 1 33161

Szerencséd volt. Azért én a szervizben nagyon sok ilyet láttam. Tudod, ez olyan - sarkítok - mint a dohányzás, meg a tüdőrák. Egyik nagyapám soha nem dohányzott, és 69 éves korában elment. A másik az igen, ő 83 évet élt. De egy korábbi, dohányos osztálytársamat 23 évesen temették el...

 

Nna, térjünk vissza magyar vasútmodellekhez, digiztünk itt szerintem eleget mára!

:-)

Előzmény: somytomy (33153)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2018.10.03 0 0 33160

Ni csak! Kit látnak vénülő szemeim?

 

:-)))

Előzmény: HOTotya (33155)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2018.10.03 0 5 33159

:-)

 

Nálad nem váltak be, csak egy kicsit sarkosan fogalmaztad meg a véleményed. Ez szerintem messze nem hitelrontás.

(Abban megértem Dampf kollégát, hogy sokaknak nagy itt a szája, egy utolérhetetlen nicknév mögé elbújva. Csakhogy vagyunk itt egy páran, akikről mindenki tudja, hogy kicsoda, annyira nem nagy a világ...)

Tudod az szokott a baj lenni, hogyha valaki leírja, akár sarkosan is a véleményét valamiről, akkor mindig lesz valaki, akinek pont az ellenkezője lesz a tapasztalata. Ez eddig rendben is lenne, de ebből itt valamiért legtöbbször hitvita kerekedik, és képesek sokan "máglyára menni egy i betűért", meg egymást gyepálni. Ahelyett, hogy megpróbálnánk közösen kideríteni, hol is lehet a baj. A digitális modellvasút egy eléggé összetett rendszer, elég csak egy valamiben tévedni, vagy rosszul csinálni valamit, és jönnek a rejtélyes hibák, meg dekóder füstölések. Olyan dolgok derülnek ki, sokszor nagy hőbörgések után, hogy a 5*1,5m-es ROCO geoLine pálya egyetlen ponton van megtáplálva a kisebbik ROCO táppal meg a MultiMaus-szal, és akadoznak, meg hülyéskednek rajta a hangos mozdonyok, mind az 5 egyszerre, és a távoli váltók nem húznak meg a sínből megtáplált váltódekóderrel. De ez nem derül ám ki, csak akkor, amikor a szegény szervizes kimegy a pályához, mert szervizben a modell meg jó, és a váltó is rendesen átáll. Mert az analóg pályákat nem kell lehetőleg minél több ponton betáplálni? Dehogy nem, minden könyv ezt írja. A DCC-t is be kell, ebből a szempontból nem különbözik. Meg még sorolhatnám az ilyen teljesen triviális hibákat.

 

A hitviták sehova sem vezetnek. Azoknak sem jó, aki kiteszik az "i betűt" és azoknak sem, akik tagadják, bármi is lesz a vége.

Előzmény: tumikas (33154)
HOTotya Creative Commons License 2018.10.03 0 1 33158

Nem talált...M32...(lesz majd)

Előzmény: HOTotya (33155)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!