Vagy úgy egyáltalán az ASEA-król. Esetleg a Sulzerről, mert azt is ígérgeti az ACME egy ideje... :)
Az ASEA-ról egyébként román modellezők azt mondták, hogy csak a motorbeszerzéssel vannak gondok, más minden adott. Minden esetre gyanús a dolog, egy motorbeszállító-váltás nem indokolná a több éves leállást...
A hétvégi lipcsei kiállításon sikerült beszélni az ACME-vel a V63-ról.
A sok csúszás után biztosra mondta, hogy a nürnbergi vásárra kint lesz mindkét változat prototípusa, a kiszállítást pedig 2019 áprils - májusra ígérte.
A sok csúszás miatt sajnálkozását fejezte ki, és az egyik kínai gyáruk bezárásával indokolta.
Ez végre egy jó hír a V63-ra váróknak és a sok találgatás és ígérgetés után reméljük egy hiteles információ a gyártótól. :)
Igazad van; de szerintem az is tuskó, aki egy modellezéssel foglalkozó topicban a nüansznyi - vagy csak vélt - helyesírási hibákon lovagolgat, mert egyébként más irányba nem nagyon tud hozzászólni a dolgokhoz, ha hozzászól, akkor meg sokszor esetleg kiderül, hogy nincs is igaza... :-)
/Még mielőtt magadra vennéd, nem neked ment; csak úgy általánosságban az utóbbi időszak terméseire./
1. Az öntőformában a kívánt alakban megszilárdult fém v. egyéb anyag; tuskó. →Kovácsolható öntvény; tömör öntvény. Az öntvény további megmunkálásra vár.
2. Fémből, fémek ötvözetéből v. egyéb anyagból öntés útján készített gyártmány, tárgy, alkatrész.Szóösszetétel(ek): 1. öntvényforma; öntvényhólyag; öntvénynegatív; öntvényvarrat; öntvényzománcozás; 2. gipszöntvény; szürkeöntvény.
(lehet ,hogy trollkodásnak tűnik, de szerintem egy modellezőtől, ill. más technikai hobbi iránt érdeklődőtől elvárható a pontosság és a precizitás).
Köszönöm az eddigi válaszokat! Még azért reménykedem, hogy kiderül az eredete.
Az "öntet" kifejezést azért használtam, mert múltkorjában azt kaptam meg valakitől, hogy az ilyen az nem "öntvény" -- az értelmező kéziszótár alapján régen volt valami hasonló jelentése ("(régies) Vmely folyékony, megolvasztott anyagnak, főleg fémnek vmibe, rendsz. formába öntött, megszilárdult mennyisége, darabja. || a. (régies) jelzői használat(ban) Ennek vmely mennyisége, adagja. Egy öntet érc.") -- De ezek szerint még keresnem kell a mindenki által elfogadott, megfelelő megnevezést. ;)
Egyébként mindenki úgy értelmezi félre az általam leírtakat, ahogy kedve tartja. :) Az MIX/a-s beütés a homlokfalról jutott eszembe -- formájában, fényszórójában, jellegében nekem azt juttatta eszembe; és el tudnám képzelni, hogy például azonos a tervező. Teszem azt a már Dunakeszin készült sorozatpélányok ihletet adtak egy -- az amúgy nagyvasúti járműjavító profiljába vágó -- más jellegű motorvonat formájához... Az sem feltétlenül szükséges, hogy a valóságban is megalkotott jármű legyen; hiszen láttunk már neves magyar kisszériás gyártótól csak a tervezőasztalon létezett V47-et például.
Mindenesetre már azért megérte beleírnom, hogy lássuk M.VIII képét. :D
A Ganz-os lehetőség pedig azért is merült fel, mert az előző tulajdonosnak azt mondták, ez D1-es -- ami szemmel láthatóan nem igaz, de ki tudja, talán egy másik terméküket mintázza?...
Még a dekóder témához offolnék egy picit, megosztanék egy tapasztalatot.
Volt egyszer, hogy összejött a csapat, kb 20 gép a pályán. Egy szem digidrive 3.x dekóderem meg megindult magától és csak ment-ment.
Nem értettem mi van.
Később rájöttem, hogy be volt rajta kapcsolva az analóg mód, és mivel elég sok gép volt már a központon, az egyébként beállítható DCC timeout (CV 11) értéke kevésnek bizonyult(nem biztos, hogy a gyári volt), és analógnak vélhette a szitut.
Szóval a nem épp helyes (analóg mód, kicsi timeout) beállításból is születnek édekes szituációk, amit hibának gondol az ember....
Nem mindig baj, ha trafóról hajtjuk meg a digitális központot. Pl. a Lenz LZ100-as, a Tran ZF5-ös, és a nanoX-s88 is trafót kér alapban a bemenetére, nem laptop töltőt. Ugyanis ezekben a központokban van belső feszültség stabilizátor a sínjelhez, ami beállítható. Tehát a kimenő sínfeszültséget Te magad állíthatod be, és az stabilizált is lesz.
Ugyanakkor a vannak olyan központok, amikben ez nincs benne, így ezeket kívülről kell valahogy stabilizálni. Kezdetben a ROCO a cuccaihoz a 10725 cikkszámú trafót adta, ezzel van a baj. Ma már egy stabilizált, de nem beállítható tápegységet adnak. Ugyanígy, külső stabil áramforrást ad a vezérlőhöz pl. a Bachmann Dynamis (leánykori nevén ESU Navigator), a PIKO SmartControll, de a drága ESU ECoS is ilyen, vagy a Tillig Daisy II is. Ez utóbbit az Uhlenbrock gyártja, de a sín jelalak már jó, nem úgy, mint a méregdrága Intellibox-ok esetében.
A honlapom letöltési menüjében találhatsz pár olvasgatni valót a kezdeti lépésekről.
Kicsit félve kérdezek, mert lehet, hogy csak szeretném, hogy legyen magyar vonatkozása az alábbi öntetetknek... Meg tudná-e esetleg valaki mondani, hogy milyen motorvonatról készülhettek? (Számomra kicsit Ganz-os, illetve kicsit MIX/a-s beütésű.)
Szerencséd volt. Azért én a szervizben nagyon sok ilyet láttam. Tudod, ez olyan - sarkítok - mint a dohányzás, meg a tüdőrák. Egyik nagyapám soha nem dohányzott, és 69 éves korában elment. A másik az igen, ő 83 évet élt. De egy korábbi, dohányos osztálytársamat 23 évesen temették el...
Nna, térjünk vissza magyar vasútmodellekhez, digiztünk itt szerintem eleget mára!
Nálad nem váltak be, csak egy kicsit sarkosan fogalmaztad meg a véleményed. Ez szerintem messze nem hitelrontás.
(Abban megértem Dampf kollégát, hogy sokaknak nagy itt a szája, egy utolérhetetlen nicknév mögé elbújva. Csakhogy vagyunk itt egy páran, akikről mindenki tudja, hogy kicsoda, annyira nem nagy a világ...)
Tudod az szokott a baj lenni, hogyha valaki leírja, akár sarkosan is a véleményét valamiről, akkor mindig lesz valaki, akinek pont az ellenkezője lesz a tapasztalata. Ez eddig rendben is lenne, de ebből itt valamiért legtöbbször hitvita kerekedik, és képesek sokan "máglyára menni egy i betűért", meg egymást gyepálni. Ahelyett, hogy megpróbálnánk közösen kideríteni, hol is lehet a baj. A digitális modellvasút egy eléggé összetett rendszer, elég csak egy valamiben tévedni, vagy rosszul csinálni valamit, és jönnek a rejtélyes hibák, meg dekóder füstölések. Olyan dolgok derülnek ki, sokszor nagy hőbörgések után, hogy a 5*1,5m-es ROCO geoLine pálya egyetlen ponton van megtáplálva a kisebbik ROCO táppal meg a MultiMaus-szal, és akadoznak, meg hülyéskednek rajta a hangos mozdonyok, mind az 5 egyszerre, és a távoli váltók nem húznak meg a sínből megtáplált váltódekóderrel. De ez nem derül ám ki, csak akkor, amikor a szegény szervizes kimegy a pályához, mert szervizben a modell meg jó, és a váltó is rendesen átáll. Mert az analóg pályákat nem kell lehetőleg minél több ponton betáplálni? Dehogy nem, minden könyv ezt írja. A DCC-t is be kell, ebből a szempontból nem különbözik. Meg még sorolhatnám az ilyen teljesen triviális hibákat.
A hitviták sehova sem vezetnek. Azoknak sem jó, aki kiteszik az "i betűt" és azoknak sem, akik tagadják, bármi is lesz a vége.