"1. A fejegységen van AUX gomb, de nem találom a bemenetet. Ennek pedig már 2006-os modellévűnek kellene lennie, bár még nem fejtettem vissza az alvázszámot."
Írtad, hogy 2005. 11. havi. 2006-tól volt bemenet gyárilag.
"Egyébként nem a szivargyújtó alatt lenne a csatlakozója?"
De igen.
"Ha ott kellene legyen, akkor ki tud ilyet beépíteni és mennyiért?""
Két napja boldog tulajdonosai vagyunk egy 2005 11 havi 1.4 LS Jazz-nek. Westgate topictárssal már felvettem a kapcsolatot :)
Az első 400 km eseménytelenül telt. Átlagfogyim 5.6 L/100km. 370 km után, a mutató szerint félig volt a tank.
Két dolgot kérdeznék.
1. A fejegységen van AUX gomb, de nem találom a bemenetet. Ennek pedig már 2006-os modellévűnek kellene lennie, bár még nem fejtettem vissza az alvázszámot. Egyébként nem a szivargyújtó alatt lenne a csatlakozója? Ha ott kellene legyen, akkor ki tud ilyet beépíteni és mennyiért?
2. A vezető oldali ablaktörlő lapát, a szélvédő bal alsó részét nem törli. Gondoltam, hogy lehetne oda egy hosszabb lapátot tenni, míg az utas oldlaira egy rövidebbet, hogy elférejenek. Tudnátok méretet mondani, hogy ti milyet használtok?
Felhívtam a Hondát,azt mondták,hogy van gyári gumi a hátsó ablaktörlőbe. Az csak kb 2500 Ft. A lapát meg lenne kb 8500 Ft. Akkor kicseréltetem velük a gumit benne úgy olcsóbb lesz :)
Én multkor csak gumit cseréltem, de a Championnal megszívtam, mert szorul egy kicsit és ezért nem fekszik fel tökéletesen az üvegre. Van olyan márka, ami biztos nem fog benne szorulni?
Majdnem 6 év és 65000 km után le kell cserélnem a hátsó ablaktörlőmet. Tönkrement rajt a gumi.Ajánljatok valami jófélét légyszíves!Nem csak a gumit szeretném kicserélni,hanem komplettan.
Előre Honda kereskedésben adtak még korábban Würth márkájút....
2 milka: én úgy láttam, de tök laikus vagyok, hogy ami olcsóbb ebben az évjáratban, mondjuk 1,6-1,8, abban van is minimum 100 ezer kilométer. Amiben nincs, azt láttam már 2,3-ért is. persze csak a használtautó.hu a merítésem...
Elférés: sajnos elképzelni nem tudom, hogy tud három gyerekülés beférni hátulra, a konkrét üléseinket kipróbáltuk, nem tudom, milyet kellene venni ahhoz, hogy beférjen - esetleg valami tipp? de kicsit hosszabb távon egyébként is úgy tűnik, hogy inkább 7 ülésesben kell gondolkoznunk...
"...a nagyobb tapadásút jobb ha hátulra rakjuk..." - attól függ.
Ha van 2 nagyon kopott és 2 jó gumi, akkor ezzel egyetértek.
Ellenben ha csak kismértékű az eltérés a gumik között, akkor az a célom, hogy a 4 gumi egyenletesen kopjon el, így az autó viselkedése nem tér el a megszokottól, és egyszerre kell cserélni mind a négyet. Ebből a célból mindig a legkevésbé kopottat teszem a leginkább koptató helyre (jobb első) és így tovább. A téli-nyári cseréknél ezt az elvet követve az egyes gumik között néhány tized mm-nél nagyobb eltérés nem lesz. Nekem ez bevált.
Nekem OFF autón volt hasonló tapasztalat. Ált ezeket pár csavar tartja, vedd le, vidd el karosszériáshoz, hogy javítható-e? Az enyémet megszegecselték és kész.
Van egy olyan kérdés, de itt ez úgy gondolom elhangzott már, hová szereljük a kopottabbat, úgy is mondhatnám nagyobb tapadásút, előre, vagy hátra? Nos, a közhiedelemmel ellentétben a nagyobb tapadásút jobb ha hátulra rakjuk, biztonságosabb viselkedsést kölcsönöz az autónak.
16 autó után nagyon meg vagyok elégedve a Jazz-el, eddigi legnagyobb kifogásom vele szemben éppen a futómű stabilitását illeti, tekintettel arra, hogy volt/van összehasonlítási alapom. Ezt nem csak Honda, hanem japán autó sajátosságnak/betegségnek tartom. Tehát futóműveik stabiltása viselkedése szélsőségesebb körülmények között nem áll a helyzet magaslatán, könnyebben megbokrosodnak mint hasonló kategóriájú európai társaik.
"Régen több telet vezettem úgy végig (Corollával), hogy elöl téli gumi volt, hatul nyári.
...de mindenképpen jobban viselkedett a hóban, mintha négy nyári lett volna."
A Saxomon 4 nyári van fenn, igaz prémium, és nagyon szívesen összehasonlítanám viselkedésüket bármilyen körülmények között azzal a párosítással, amiről a tiednél beszéltél. Meggyőződésem/tapasztalatom, nagyságrenddekkel stabilabb, kiszámíthatóbb viselkedést tapasztalnánk az én autóm esetében hóban is.
Régen több telet vezettem úgy végig (Corollával), hogy elöl téli gumi volt, hatul nyári. Persze, hogy másképp kanyarodott, mintha négy téli lett volna (amit persze nem állt módomban kipróbálni), de mindenképpen jobban viselkedett a hóban, mintha négy nyári lett volna. Szóval nem volt nagy dráma...
Diagonál gumival utóljára Zsigulival mentem, azzal sem sokáig. Szerencsére. (amikor vittem a szervízbe, csomagtartóban a négy új radiállal, hajszál híján belecsúsztam a Márvány utca nyálkás kockakövén a buszba :-)))
Ahogy látom, nem azért szidunk le, mert nem idevaló a hirdetés (mellesleg, lehet, hogy a topic "legidősebb" tagjához van szerencsénk?), hanem mert el akarod adni! :)
Mástól is olvastam már, hogy elfér 3 gyerekülés hátul, lehet, hogy kevesebbet buktok 3 megfelelően összeválogatott gyerekülésen, mint egy majdnem új autó értékvesztésén...
Én is jártam - sok évvel ezelőtt - egy ideig kétféle gumival és nekem sem tetszett a viselkedése, de nem volt annyira rossz, mint ahogyan írtad. De amint lehetőség volt rá, lecseréltem.
Akkor van gond, ha a 4 kifogástalan gumiból 1 tönkremegy és nem lehet ugyanolyannal pótolni. A 3 jót senki sem szeretné kidobni.
Eladó használt HONDA JAZZ 1.2 S Cool, 2008-as évjárat (7. hó). Fő fícsöre, hogy csak 26000 km van benne!!! Motorikusan hibátlan, soha semmilyen baja nem volt. Szinte csak én vezettem, az úgynevezett hölgytulajdonos:) És díszítettem pár karcolással, kisebb benyomódásocskával itt-ott. Azt olvastam valahol, erre mondják azt, hogy "használatból származó hibák:)
A férjem meg az egyik visszapillantót törte le, kicseréltük gyárira csak nem fényezték le. Na és kopottak a dísztárcsák... Viszont van téli gumink:) Hát ez van. Ha valakit ilyesmi érdekelne, 2 millió 50 ezer forintért áruljuk. Semmi bajunk nincs vele, szuper autó, csak 3 gyerek nem fér el benne:((( Vadonatújnak olyan volt, mint ez itt, a képen: http://www.parts-specs.com/Honda/Jazz/1.2i-S-2004-5-door-hatchback-031915
És ha nem idevaló egy ilyen hirdetésféle, akkor nyugodtan szidjatok le. És akkor elnézést.
Már az is szélsőséges eset, ha azonos méret ellenére más márkájú gumi van fenn tengelyenként. Az meg már csúcs, ha egyik tengelyen nyári, másikon téli van.
Gondolom mondtam már, legutoljára akkor találkoztam különböző gumik által okozott instabilitási a jelenséggel, amikor 2-vel korábbi autómat használtan vásároltam. Elöl Michelin, hátul Pirelli volt fenn (azonos méret). Elképesztő balesetveszélyes volt. Dobálta a nyomvájú, előzéskor a sávváltás életveszély volt. Kis kormánymozdulatra semmi, kénytelen voltam nagyobbat tenni, akkor meg úgy megindult, vagy az egyik, vagy a másik irányba, hogy az árokba landolás fenyegetett, nagy higgadtság kellett az úton tartáshoz. Borzalmas volt, infarktus közeli állapot állandóan.
Futómű ellenőzsés több cégnél, mindenütt minden rendben, tanácstalanság mindenütt. Majd jó félév után teljes gumicsere, és egycsapásra megváltozott minden. Teljesen más autó lett belőle, élmény volt vezetni utána.
Nem az volt az egyetlen autóm, amin hasonlót tapasztaltam eltérő gumik esetén, de az volt a csúcs.
Mind a 4 kerékre csakis azonos méretű, márkájú és mintázatú gumi!
A Jazz-en még a gyári gumik vannak fenn, de ott is csakis egyszerre mind a 4 gumit cserélem.