:D Nem, nem vagyok környékedbeli, Dunaújvárosi vagyok. Igazából hogy hova kell elmennem egy gépért az nem érdekel csak megbizható legyen, ne nyuljak mellé. Bár az eddigi véleményed/véleménytek szerint ez zsákbamacska:(
Ha a 219-es hozzaszolast elolvasod, ott leirtam, hogy miert lehet elsosorban egy jetnek magas az eves fenntartasa.
Az evjarat ritkan befolyasolja a megbizhatosagot. A jetek, hasonloak technikailag, mint az autok. Az elsok silanyabbak voltak, utana volt egy viszonylag hosszu korszak amikor pazar gepeket csinaltak, aztan vannak a mostani gepek, amik eszmeletlen jok. De agyonbonyolitott elektronikaval van tele, bivalyerosek a motorok es mint mindenhol itt is igaz, hogy ami mukodik az el is romlik. Nagyon jok az uj jetek, de sok penz kell a fenntartashoz, plane ha valamit javitani kell.
Ez az evjarat viszonylag megbizhato meg. Persze itt is van elektronika es itt sem olcso a javitas. A motorokba nem lehet belelatni, valoszinu az elado sem tudja, mennyit bir meg a vas. Ugyhogy zsakbamacska. En 1999-ben vettem az elso XP-t, egy havernak adtam el. A mai napig 2 gyertyat cserelt benne, de azt sem kellett volna, illetve egy csapagyat cserelt a meghajtocsiga tengelyen. Persze ehhez szerencse kell es jo olaj. Van a masik veglet, haverom vett egy uj Yamaha Gp.-t 2003-ban, tavaly motorgeneral. Pedig megadott neki mindent. Nem a Yamahat akarom ezzel szidni es nem az XP.-t futtatni, csak ez a ket pelda jutot hirtelen eszembe.
Szezonban valoban kicsit emelkednek az arak, de annyira nem jellemzo. Ha megvan a penzed ra, ne hagyd ki a nyar masodik felet.
Hova valosi vagy? En Szekszard, csak mert a pecsi verdat nezted, gondoltam nem Debrecen. :-)
Ha kerdes van, vagy valami nem tiszta, kerdezz batran.
Igen, a kulfoldi papiros, ami Pecsen van. Nem okoz gondot a kulfoldi papir, hacsak nem amerikai, mert ott vamot kell fizetni. Persze ha nem fontos a papir, akkor nincs jelentosege. De par ev mulva, amikor lecserelned, egyszerubb egy papirostol megvalni. Ha eu.-i forgalmija van, akkor csak forgalombahelyezest kell fizetni, az nem a vilag vege es eladaskor adhatod a jettel, ha nem akarod, nem kell vizsgaztatni.
Kerdes meg, hogy van-e hozza utanfuto. Ha nincs, egy papir nelkulire minimum 50-60 ezret szamolhatsz, papiros 120-tol. Itt mar kozel 800-nal tartunk, legalabbis ennel a jetnel. Tehat ha van egy utanfutoval 100-al tobbert, erdemesebb ott nezelodni. Van egy forgalmis Nyiregyhazan 750-ert, ha ahhoz van futo, mar inkabb megeri.
Hát köszönöm a segítséged, igazából én es az xp felé hajlok, de igy laikusként nem éreztem a különbséget. :D
Én is használtautó.hu-n nézegettem a jeteket, néztem az ajánlatodat, ha egyre gondolunk akkor egy külföldi okmányos gép ez!
Állítolag elég rizikos kölföldi papiros jeteket vásárolni. Persze még nincs rutinom ugy is csak tavakon használnám, ott viszont nincs jelentősége ha jól tudom...? Nem tudom viszont hogy mennyire van jelentősége a kornak illetve a futott kilométernek? Nem nagyon vennék 2000es évjáratnál öregebbet! Kiváncsi lennék még arra, hogy mennyi egy jet éves fentartása, esetleges szervizelése, illeteve hogy mik a leggyakoribb meghibásodások? Neharagudj hogy ennyit kiváncsiskodom de nem akarok zsákbamacskát, és szeretném ha lenne egy kis rálátásom a dolgokra! :D Juliusban tervezem a vásárlást. Bár nem tudom hogy mennyit számit hogy mikor vásáról az ember? szezonban gondolom jobban megkérik az árát.
Az elso szempont ami lenyeges, hogy mire szeretned hasznalni. Maradjunk a ket tipusnal. Adott a Yamaha 1200. A 700 ezres arkategoriaban nem nagyon tudsz valogatni, ennyiert nagyon nincs valasztek. Biztos akad 1-2 darab, de gondolom inkabb a leharcoltakbol. Ha a Yamaha mellett dontesz, probalj ujabb karosszeriast venni. A Yamaha GP egy terjedelmesnek mondhato test, szeles es hosszu. Ennek koszonhetoen stabilabb mint az XP es inkabb turazasra valo mint bojakerulgetesre, okorkodesre.
Az Xp-k kozott mar valogathatsz ebben az arkategoriaban. Ne feledd, az XP borulekonyabb mint stabil, de nagyobb elvezetet nyujt a szlalomozasban es a tokeletlenkedesben. Ha nem akarsz tengerre menni, akkor nincs szukseg a stabil nagy es nehezebben hajozhato testu gepre. Ne ugy kepzeld el a borulekonysagot, hogy allandoan felborul. Mikor mar egy kicsit jobban belejossz a jetezesbe, tobbet megengedsz magadnak es elofordul, hogy az embert leveti a lo. De ez is a jetezes velejaroja.
Az XP 110 loeros motorja is jo, de ha valasztani lehet, akkor inkabb a 135 loerost ajanlom. Nagyon jol viszi a testet. A 110 loeros 800 kobcentis, a 135 loeros 950. Van egy a Hasznaltauton 650-ert. Jo vetelnek tunik.
Hello! A regebb es 3-400 koruli jetek is lehetnek jok. De ki lehet fogni olyat is ami par ora alatt szetesik. Belelatni nem lehet, az elado sem biztos, hogy tudja mennyit bir ki. Yamaham volt az a kategoria ami most ennyibol kijon, nem rossz, de gyenge. Kawat nem ismerem. A Sea Doo 94-tol mar eleg jo gepeket csinalt, a legkiforrottabb az xp sorozat, de az sp is jo lehet. Ha ilyen arkategoriaban keresgelsz valassz olyat amelyik 2 szemelyes. A 3 szemelyes nagyobb testu es nehezebb, viszont ugyanazzal a motorral szereltek, tehat gyengebbnek tunhet. Sokmindent hazilag is lehet barkacsolgatni, nem bonyolult szerkezetek. Jogsi kell hozza es a jethez tartozik hajolevel (forgalmi). Ha a szalki tavon hasznalod, ezek nem szuksegesek. A Dunan igen. Ha van a jetnek hajolevele, eladasnal elony lehet. Fogyasztas nem katasztrofa. Nagymertekben fugg, hogy hirtelen mennyi haverod lesz, akiket addig csak latasbol ismertel. Mert radakaszkodnak. Esetleg hozzak a kis benzinjuket. De a jet nem csak benzinnel megy. Az olajat nem szabad kisporolni, legalabbis a minosegibol kell hasznalni. Aztan ha valami beszarik, az osszes ilyen haver csak pislog, egyik sem fog odaallni, hogy beszalljon a javitas koltsegeibe. Remelem tudtam segiteni. Ha van kerdes, szivesen valaszolok. Lehet egy honap mulva, de en mar csak ilyen vagyok.
Szia! Lehet az info kesei, de a szalkszentmartoni tavat tudom ajanlani. Nincs kozel Bp.-hez, de megeri. Hatalmas vizfelulet, hatalmas piknikezo terulet. Lehet sutni-fozni, strandolni. A viz tiszta. A lerakokat egy kicsit feljavithatnak. Ha csak egy napi bevetelt rakoltenenek az objektumra, szinvonalasabb lenne. A wc katasztrofa. Van ket fahaz, ki lehet berelni, satorozni is lehet, akar egy egesz hetet is le lehet huzni.
Tudtok ajánlani Bp. környékén olyan jet-ski tavat, ahova 7végén is napijeggyel járhatnánk? Nem tudjátok, a Dharaszti Universum Camping melletti tóra, még mindig csak bérletesek mehetnek? Bugyira jártunk a Dragon Lake-re, nagyon jó hely, de szintén bérletes lett.
Kezdő jetskis vagyok. Most vettem a haverral egy jet-et, és szeretnénk valahol menni vele. Budapest és környékén tudtok valami olyan tavat ahol nem kell fizetni,ha levisszük? Köszi
Az mennyire természetes hogy 1 napi használat után után 2-3 liter víz van a Jet testében, legalábbis mikor kicsavarom a dugókat és lejtős helyen állók akkor kifolyik ennyi víz?
A gyári olajzás nem igazán szerencsés,m ert ha nem követed az olaj fogyást, mint írod ai akkor nagy baj lehet percek alatt. Azt szoktam ajánlani ha valakinek gyári olajzás van akkor is egy híg keverékkel jérjon a vízben elfér.. :)
Nem írsz hülyeséget, csak nem értesz hozzá :) Riasztót egy bukóslusz után tenni felesleges, mert így is egy elrontott történet az egész..... :) A piros led egy teljesen más történet, mint az önindító. Egy új önindító egy vagyon felejtsd el fel tudom tutkóra újítani neked ha az a gond. Esetedben azt nézd meg, hogy a hátsó fekete dobozban lévő két M6 csavaranyát ami a gyári hulladék elektromágnesen van ha összezárod akkor teker-e az önindító. Rövid ideig, ne nyektesd ha nem kapja el rögtön.
ha elkapja akkor szimplán elektromágnes 25.000ft a gyári felejtsd el, küldök erősebbet, olcsóbban.... Ha továbbra sem jó akkor sok minden lehet.. Vagy forgórész zárlat, vagy kefe hulla, vagy totál perselyes és oldarafeszül a forgórész de ilyenkor van egy 1/3-ad tekerés kb... De mielött belemerülsz, vedd ki a gyertyákat és kézzel tekerd meg, hogy megy e a motor. Ha nem akkor nézz be lámpával a csigához, lehet csak egy erősebb fadarabot bekapott és összeszorult az egész. SOkszor előfordul
Ha kézzel nem tudod körbetekerni és a csiga is épp semmi gond, akkor kint maradt a bendixed és összeszorult a fogaskoszorúddal... A piros lámpa vagy kis óránál olajnyomás, ami nem összekeverendő az autó olajnyomással. Itt nincsen nyomás a vákum rántja be az olajat két kicsi igen hamar elduguló csövecskén, ha gyária a cucc. A lámpa csupán az olajtartály alacsony szintet jelzi :)
De ettől nem tílthat, csak a diagnisztikás DI, GTF, RFI stb.... Kiveheted az aksit egy évre is semmi gond nem lehet, nem felejt el semmit stb... Ha más gondod is van guritsd le megoldom..
indul a szezon, ha bárkinek bármi kérdése van jetski elektronikával, vagy bármi más jellegü gondja végre elkészült honlapomon kérdezhet, illetve megtalálja elérhetőségeimet. Bármikor szívesen segítek, bármilyen kérdésben :)
Hali.Olyan jet tulajt keresek akinek H betűs sea doo ja van.Egy kis segitség kellene nekem .Természetesen nem ingyen.Előre is köszönöm ha valaki jelentkezik. 302780260 Emil
Van egy Bombardier Gtx Di típusú jetem.Az lenne a problémám,hogy hiába tökéletes az akksi a motor nem indul.Nem forgat az önindító.Meg sem moccan.Mivel a jetet beszámítottam(legalább látok valamit a pénzemből),nem tudok sok mindent róla.Az akksi ki volt véve.Lehetséges,hogy riasztós és ezért nem indul be?(lehet nagy hülyeséget írtam)A kilóméteróra alatti kis piros led villog.Hiába nyomom nem megy.Volt már másnak is ilyesféle problémája?
En mar probaltam allos jetet. Nekem nem nagyon jon be, mert egy korabbi gerincserulesbol a jobb kezem nem az igazi. A barati korben van tobb is. Egy valamiben azonban megegyeznek a velemenyek. A Kawasaki stabilabb, konnyebben kezelheto. Persze nem azt mondom, hogy jobb mint a Yamaha, de tanulni talan a Kawa jobb valasztas.