Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bsanzika Creative Commons License 2012.12.08 0 0 49453

Sziasztok!


2001-es 1.4 8v Thalia ami ABS-es, mekkora a hátsó dob belső átmérője? 180mm vagy 203mm? Nem sok kedvem van ilyen hidegbe nekiállni szétszedni, hátha ti tudjátok! :)  

somagabor Creative Commons License 2012.12.07 0 0 49452

Helyesbítek.

Az ELF Turbodiesel 10W-40 kuka.

 

Majd lehet hogy próbálkozok más típusokkal, de ez a Total Quartz 9000 bejött most nekem.

Előzmény: Garfield007 (49450)
Anonymus23 Creative Commons License 2012.12.07 0 0 49451

Üdv Urak,

 

Én sem mostanság írtam, mert vártam történésekre...

A múlt hónapban vizsgázott a verda, illetve kiszedték belőle a 2 belerohadt izzítógyertyát.

Viszont a langyos állapotban való nehezen indulás nem oldódott meg. Be- bedobta a nyomás hibát a szivattyúnál.

 

Időközben bejöttek a hidegek, és azt vettem észre, hogy az önindító egy kicsit ragad és a blendix hangja hallatszott, illetve a hidegebb reggelenként eléggé húzta a száját, amikor indítóztam, olyan volt, mintha le lett volna merülve az aksi. Elvittem az autóvillamossági szerelő ismerőshöz, kiszedték megperselyezték az önindítót, minden pöpec lett. Végre újra a régi módon indít.

 

Ami viszont érdekes volt, hogy azóta nincsen vele nem indulási gond. Azaz hidegen. melegen, langyosan ugyanúgy indul.

Beszélgetve a szerelővel azt mondta, hogy nem csoda, hogy így indult, mivel a kikopott perselyek miatt (most van benne 111000 km) szorult, és jóval nagyobb áramot vett fel, mint amit kellett volna, így el tudom képzelni, hogy nem jutott elég a vezérlésre :) Mindenesetre azóta figyelem a langyos módon való indulást, de jelenleg az látszik, hogy szépen indul, ahogy a problémák megjelenése előtti időben jellemző volt rá.

 

Mindenesetre lecseréltem most benne az olajat, ment bele az ELF Evolution SXR 5w40, és meglátom, hogy ezekben a hidegekben hogyan fog viselkedni.

Garfield007 Creative Commons License 2012.12.07 0 0 49450

Az Elf miért is kuka?

Előzmény: somagabor (49448)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.12.07 0 0 49449

Helló!

 

Ugyehogyugye?

Mondtam én, hogy azzal akár egy literrel is  kevesebbet eszik! :-D

Én most tíznegyvennel (elfturbodízel) megyek, nem kell 5 alá menni a fogyasztással, sehogyse a Totállal, meg fölé alig bírtam vinni.

 

Széles utat!

 

 

 

Előzmény: somagabor (49448)
somagabor Creative Commons License 2012.12.07 0 0 49448

Sziasztok!

 

1000 éve nem jártam itt, de most gondoltam unatkozós pillanataimban írok pár sort.

 

Először is be kell ismernem valamit a Mágus-nak. Hidd el nem egyzserű, de hát ami tény az tény.

Jó az 5W-40-es olaj. :-) Bátorkodtam a közel 300 ezer km motorba beletenni lesz ami lesz alapon. Gondoltam ha megeszi majd kap másikat. Láss csodát nem hogy nem ette ki a kartelt, de még csak nem is eszi. Legalább is 3000 km az olajcsere után nívón nem mértem csökkenést.

Na ezzel egy időben dobtam az ELF-et is a kukára, vagyis a láncfűrészbe és átálltam a TOTAL-ra. Quartz 9000 jól néz ki. Legalább is eddig.

Ja és ami számomra pláne hihetetlen, és soha nem gondoltam volna hogy olaj tud ilyet, visszajött a régi fogyasztásom. Ennek igen örültem, mert már kezdtem lemondani róla. Tudom hogy a 4.5 és a 4.2 között csak a szörszál hasogatók rugóznak, de heti 1000 km futásteljesítménynél már tud fájni az a 0,3 különbözet is.

 

Amúgy a gép a generál óta eléggé jól muzsikál. EGR még bent van, és valószínű bent is marad.

Ugyan 20 e után levettem a szívócsövet és játszottam a kéményseprőt, de győzött a zöld oldalam. :-)

 

 

Ja a szervó témában kerestek páran a szénkefe miatt.

Az adatokat megosztom itt, ha valaki rendelni szénkefét a Carbosint-től.

Gyártási szám: 484/11

Rajzszám: E-16-176

Anyagminőség: 50B

Méret: 6*12,5*21

Ellenállás: 0,22 - 0,37 mOhm

Csatlakozás hátul 40 mm hosszú, és 2mm vastag sodort réz.

 

Ezek alapján remélem tud rendelni aki szeretne.

 

Üdv mindenkinek, és ne barkácsoljatok a karácsonyi szünetben!

 

 

DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.12.05 0 0 49447

1000szer jobb !mert mig a szabadonfutó nem terheli se a generátort se a feszitőket addig a kerámiás rendesen.Illetve ha nedj isten széthullana a kerámiás szétesik és aláveri a szijat a vezérlés alá a szabadonfutos megáll, vagy elforog.18000ft a gyári szabadonfutos.A teljes szett cseréje minőségi  alkatrészekből conti szij snr feszitö,görgö 60 000 be megáll.

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.05 0 0 49446

Igen, legalábbis szerintem jobb, bár drágább, de többen is azt mondták ennek hosszabb az "élete". Nekem az lett beletéve a csere alkalmával.

 

Előzmény: HorTom (49444)
pintérlászló Creative Commons License 2012.12.05 0 0 49445

A mai nap megérkezett a bluetooth-os OBD II cuccos, tökéletesen működik androidos telefonról :)))

HorTom Creative Commons License 2012.12.05 0 0 49444

Szia! Jó kérdés. Ez a cserénél nem merült fel, ill. nem kérdezték... Sztem betétes, ugyanolyan, mint volt.

A szabadonfutós jobb lett volna? Az drágább is? Vagy miért kérdezted?

Üdv.: Tom

Előzmény: Törölt nick (49443)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.05 0 0 49443

Hali!

 

Milyen szíjtárcsa ment fel szabadonfutós, vagy olyan betétes mint volt?

A szíj viszont szerintem 1750mm hosszú.

Előzmény: HorTom (49442)
HorTom Creative Commons License 2012.12.05 0 0 49442

Üdv!

 

2001.06-i -Thalia 1.4 16V RT, K4J motorkód, klímás 98e km:

 

Túl vagyok a külső ékszíjszett cserén, valamint a generátor ékszíjtárcsa cserén is, mert mint kiderült ennek a csicsergő, nyikorgó hangját hallottam, mert már belekaristolt a generátor házába is!

Ugyebár a generátor meg ott elég jól el van bújtatva.

Tanulság: ha valami megszólal, akkor annak oka van, utána kell járni mihamarabb, mert ahogy telik az idő annál drágább lesz a javítás!

 

Szét kell bombázni a fél autót, szakműhelyben javaslom csak fentieket.

 

Minden még a gyári volt rajt (ékszíj kivételével), hát nem hiába 11 év és 100ekm. Ez kb. az élettartama, úgyhogy akinek még nem volt vele dolga az figyeljen a generátor ékszíjtárcsára és a 2 db görgő csapágyazására, mert ez ha komolyabban szétesik, akkor a motort is ki lehet ütni vele rendesen.

Aki esetleg a TMK-t vallja, annak ajánlatos 60-80e km után lecserélni (pláne ha nem gyári minőségű alkatrész kerül beépítésre) a generátor ékszíjtárcsát automatikusan a hosszbordás ékszíjjal és a két db görgővel együtt.

A feszítőegységet sztem nem kell, elég masszív darab, komoly rugóval és elég drága is.

A két görgő közül az egyiknak a csapágya eléggé szorult, a másiknak meg már hangja volt. Max. 120e km-nél azok is megadták volna magukat...

mivel szettben volt, a feszítőegységet is kicseréltük.

 

Cakli-pakli fentiek 77e szakszervízben, de most már nyugodtan vágok neki a karácsonyi országos túrába... :)

 

Segítségképp leírom a méreteket:

Ékszíj: hossz: 1720 mm; szélesség: 17,5 mm; bordaszám: 5 db.

Görgők: 2 db egyforma! Méretük: D60mm x d17mm x 25,5 mm (külső átm. x furatátm. x szélesség)

Generátorékszíjtárcsa: D1:78 / D2:54,4 / x d17 x 41,5 mm széles;

 

Előzmény: HorTom (49396)
Luck Skywalker Creative Commons License 2012.12.05 0 0 49441

Ha már szóba került a versenyautó építés.Nincs valakinek régi Cseh autópályája amitől megválna?

Elkezdtem gyűjteni a fiamnak meg magamnak is ugye:).

Ilyesmire gondolok:

 

Hogy ne legyen teljesen off.

Van még 1 pár új hella első fényszóróm fekete betétes minden izzó benne.A két darab 35000 ft beszerelve.

 

Garfield007 Creative Commons License 2012.12.05 0 0 49440

Bal oldalt kereső, 1 perc bruttó ráforditott idő és:

http://techforum.meganeklub.hu/viewtopic.php?f=13&t=74&hilit=h%C5%91m%C3%A9r%C5%91

 

De több érdekes dolgot is kidob ezzel kapcsolatban.

Előzmény: nagythaliga (49438)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.12.05 0 0 49439

lomex .incomp

Előzmény: nagythaliga (49438)
nagythaliga Creative Commons License 2012.12.04 0 0 49438

Sziasztok,

 

rendben hogy pár alkatrészből össze lehet rakni de tudtok valamiféle rajzot vagy beszerzési forrást javasolni.

Köszönöm

pintérlászló Creative Commons License 2012.12.04 0 0 49437

3 db alkatrészből egy kis ügyességgel otthon is kivitelezhető az elektronika.

Persze kell még hozzá némi zsugorcső, forrasztó páka, vezeték :)

 

Előzmény: nagythaliga (49435)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.12.04 0 0 49436

Hello vagy ami benne van vagy densot ajálom. Bontoba érdemes venni szondát!

nagythaliga Creative Commons License 2012.12.03 0 0 49435

Sziasztok,

 

Még egy kérdés a külső hőmérő projekthez honnan tudok beszerezni a tükörbe való elektronikát.

Csak egy jeladót kell vennem valahonnan vagy egy marék elektronikai cuccot kell össze építenem rajz alapján.

 

Köszönöm

nagythaliga Creative Commons License 2012.12.03 0 0 49434

sziasztok,

 

2002 1,4 16V-s thaliában ti mit javasoltok gyertyacsere intervallumra?

Equiem RFC58LZ2E van benne.

60000 km?

Köszönöm.

DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.12.03 0 0 49433

Kedves elftársak! 
Vezérlés.kuplung,Fék csere akció Bp-en! 
Delphi,Luk,Valeo,Ate,Snr ,....Kizárolag profi alkatrészekkel+ajándék! 
Teljeskörü Renault gk javitása alkatrész beszerzése(uj bontott)elektronikai javitások,egyedi Riasztó ill inditás,rablásgátlok készitése,Diagnosztika motor optimalizálás....Verseny autó épités egyedi igények szerint!A-Z-ig Minden!

MÜSZAKI PROBLÉMA ESETÉN AZ ELSZÁLLITÁSBAN IS TUDUNK SEGITENI! 0-24IG
06703204636

DCI MÁGUS Creative Commons License 2012.12.02 0 0 49432

http://www.fervill.hu/ náluk van minden!

Előzmény: Ruby75 (49351)
SGN Creative Commons License 2012.12.01 0 0 49431

Ne haragudj, de azt kell mondanom, hogy ha nem tudja azt, hogy merre lazul egy jobbos csavar akkor inkább ne álljon neki. Inkább keressen egy ismerőst aki járatos ezekben a dolgokban és először figyelje mit csinál! Csavarhúzót meg végképp ne üttess vele az olajszűrőbe, hanem vegyen egy normális szűrő lecsavaró szerszámot. Hali....

Előzmény: andi1025 (49425)
SGN Creative Commons License 2012.12.01 0 0 49430

Akkor te a nyomatéktámaszra gondolsz. Valóban az egyik csavar keresztben van, de a másik függőlegesen felfelé a váltóba van becsavarva. Az utóbbi meghúzására vigyázz, mert alumínium a váltóház és nehogy megszakítsd a menetet. Egyébként nem baj, ha van csillagkulcsod vagy crovád. A váltónál levő csavarnál nem szokványos helyen van egy alátét, azt nézd meg, hogy honnan veszed ki és oda is tedd vissza. Hali.....

Előzmény: virmik (49427)
Garfield007 Creative Commons License 2012.12.01 0 0 49429

Én csak remélem...

Előzmény: B45524D N3K1 (49428)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2012.12.01 0 0 49428

Szerintem TROLL!

:-D

 

 

Előzmény: Törölt nick (49426)
virmik Creative Commons License 2012.12.01 0 0 49427

Amire én gondolok, az alul van, a kocsi hossztengelye irányában, egy jó arasznyi hosszúkás fém megcsavarva és a két végén keresztben csavar által rögzítve. Tehát, ha alámegyek és kezemben van az új alaktrész, akkor villáskulccsal gond nélkül ki tudom cserélni?

Miklós

Előzmény: SGN (49420)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.01 0 0 49426

Nem!  Ha aláfekszik, akkor mint ahogy Öregmackó is írta az óramutató járásával ellentétesen, tehát balra kell lazítani! Mint egy normál csavart.

Előzmény: andi1025 (49425)
andi1025 Creative Commons License 2012.12.01 0 0 49425

köszönöm a válszokat.Tehát ha aláfekszik akkor jobbra kell húznia és akkor lazít?

Előzmény: Ata61 (49424)
Ata61 Creative Commons License 2012.12.01 0 0 49424

Jobb menetes,tehát balra lazit jobbra ráhuz.Ha az olaj szűrő sehogy sem akarodzik lejönni(szintén jobb menetes)akkor át kel ütni rajta egy csavarhúzót,de ne a tövinél,hanem majdnem a tetejénél.

Előzmény: andi1025 (49422)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!