2001-es 1.4 8v Thalia ami ABS-es, mekkora a hátsó dob belső átmérője? 180mm vagy 203mm? Nem sok kedvem van ilyen hidegbe nekiállni szétszedni, hátha ti tudjátok! :)
Én sem mostanság írtam, mert vártam történésekre...
A múlt hónapban vizsgázott a verda, illetve kiszedték belőle a 2 belerohadt izzítógyertyát.
Viszont a langyos állapotban való nehezen indulás nem oldódott meg. Be- bedobta a nyomás hibát a szivattyúnál.
Időközben bejöttek a hidegek, és azt vettem észre, hogy az önindító egy kicsit ragad és a blendix hangja hallatszott, illetve a hidegebb reggelenként eléggé húzta a száját, amikor indítóztam, olyan volt, mintha le lett volna merülve az aksi. Elvittem az autóvillamossági szerelő ismerőshöz, kiszedték megperselyezték az önindítót, minden pöpec lett. Végre újra a régi módon indít.
Ami viszont érdekes volt, hogy azóta nincsen vele nem indulási gond. Azaz hidegen. melegen, langyosan ugyanúgy indul.
Beszélgetve a szerelővel azt mondta, hogy nem csoda, hogy így indult, mivel a kikopott perselyek miatt (most van benne 111000 km) szorult, és jóval nagyobb áramot vett fel, mint amit kellett volna, így el tudom képzelni, hogy nem jutott elég a vezérlésre :) Mindenesetre azóta figyelem a langyos módon való indulást, de jelenleg az látszik, hogy szépen indul, ahogy a problémák megjelenése előtti időben jellemző volt rá.
Mindenesetre lecseréltem most benne az olajat, ment bele az ELF Evolution SXR 5w40, és meglátom, hogy ezekben a hidegekben hogyan fog viselkedni.
1000 éve nem jártam itt, de most gondoltam unatkozós pillanataimban írok pár sort.
Először is be kell ismernem valamit a Mágus-nak. Hidd el nem egyzserű, de hát ami tény az tény.
Jó az 5W-40-es olaj. :-) Bátorkodtam a közel 300 ezer km motorba beletenni lesz ami lesz alapon. Gondoltam ha megeszi majd kap másikat. Láss csodát nem hogy nem ette ki a kartelt, de még csak nem is eszi. Legalább is 3000 km az olajcsere után nívón nem mértem csökkenést.
Na ezzel egy időben dobtam az ELF-et is a kukára, vagyis a láncfűrészbe és átálltam a TOTAL-ra. Quartz 9000 jól néz ki. Legalább is eddig.
Ja és ami számomra pláne hihetetlen, és soha nem gondoltam volna hogy olaj tud ilyet, visszajött a régi fogyasztásom. Ennek igen örültem, mert már kezdtem lemondani róla. Tudom hogy a 4.5 és a 4.2 között csak a szörszál hasogatók rugóznak, de heti 1000 km futásteljesítménynél már tud fájni az a 0,3 különbözet is.
Amúgy a gép a generál óta eléggé jól muzsikál. EGR még bent van, és valószínű bent is marad.
Ugyan 20 e után levettem a szívócsövet és játszottam a kéményseprőt, de győzött a zöld oldalam. :-)
Ja a szervó témában kerestek páran a szénkefe miatt.
Az adatokat megosztom itt, ha valaki rendelni szénkefét a Carbosint-től.
Gyártási szám: 484/11
Rajzszám: E-16-176
Anyagminőség: 50B
Méret: 6*12,5*21
Ellenállás: 0,22 - 0,37 mOhm
Csatlakozás hátul 40 mm hosszú, és 2mm vastag sodort réz.
Ezek alapján remélem tud rendelni aki szeretne.
Üdv mindenkinek, és ne barkácsoljatok a karácsonyi szünetben!
1000szer jobb !mert mig a szabadonfutó nem terheli se a generátort se a feszitőket addig a kerámiás rendesen.Illetve ha nedj isten széthullana a kerámiás szétesik és aláveri a szijat a vezérlés alá a szabadonfutos megáll, vagy elforog.18000ft a gyári szabadonfutos.A teljes szett cseréje minőségi alkatrészekből conti szij snr feszitö,görgö 60 000 be megáll.
Túl vagyok a külső ékszíjszett cserén, valamint a generátor ékszíjtárcsa cserén is, mert mint kiderült ennek a csicsergő, nyikorgó hangját hallottam, mert már belekaristolt a generátor házába is!
Ugyebár a generátor meg ott elég jól el van bújtatva.
Tanulság: ha valami megszólal, akkor annak oka van, utána kell járni mihamarabb, mert ahogy telik az idő annál drágább lesz a javítás!
Szét kell bombázni a fél autót, szakműhelyben javaslom csak fentieket.
Minden még a gyári volt rajt (ékszíj kivételével), hát nem hiába 11 év és 100ekm. Ez kb. az élettartama, úgyhogy akinek még nem volt vele dolga az figyeljen a generátor ékszíjtárcsára és a 2 db görgő csapágyazására, mert ez ha komolyabban szétesik, akkor a motort is ki lehet ütni vele rendesen.
Aki esetleg a TMK-t vallja, annak ajánlatos 60-80e km után lecserélni (pláne ha nem gyári minőségű alkatrész kerül beépítésre) a generátor ékszíjtárcsát automatikusan a hosszbordás ékszíjjal és a két db görgővel együtt.
A feszítőegységet sztem nem kell, elég masszív darab, komoly rugóval és elég drága is.
A két görgő közül az egyiknak a csapágya eléggé szorult, a másiknak meg már hangja volt. Max. 120e km-nél azok is megadták volna magukat...
mivel szettben volt, a feszítőegységet is kicseréltük.
Cakli-pakli fentiek 77e szakszervízben, de most már nyugodtan vágok neki a karácsonyi országos túrába... :)
Ne haragudj, de azt kell mondanom, hogy ha nem tudja azt, hogy merre lazul egy jobbos csavar akkor inkább ne álljon neki. Inkább keressen egy ismerőst aki járatos ezekben a dolgokban és először figyelje mit csinál! Csavarhúzót meg végképp ne üttess vele az olajszűrőbe, hanem vegyen egy normális szűrő lecsavaró szerszámot. Hali....
Akkor te a nyomatéktámaszra gondolsz. Valóban az egyik csavar keresztben van, de a másik függőlegesen felfelé a váltóba van becsavarva. Az utóbbi meghúzására vigyázz, mert alumínium a váltóház és nehogy megszakítsd a menetet. Egyébként nem baj, ha van csillagkulcsod vagy crovád. A váltónál levő csavarnál nem szokványos helyen van egy alátét, azt nézd meg, hogy honnan veszed ki és oda is tedd vissza. Hali.....
Amire én gondolok, az alul van, a kocsi hossztengelye irányában, egy jó arasznyi hosszúkás fém megcsavarva és a két végén keresztben csavar által rögzítve. Tehát, ha alámegyek és kezemben van az új alaktrész, akkor villáskulccsal gond nélkül ki tudom cserélni?
Jobb menetes,tehát balra lazit jobbra ráhuz.Ha az olaj szűrő sehogy sem akarodzik lejönni(szintén jobb menetes)akkor át kel ütni rajta egy csavarhúzót,de ne a tövinél,hanem majdnem a tetejénél.