Nekem is ilyen motorom van, de fűnyírón. Jó lesz az! Addig pumpáld és indítsd, míg huzamosabb ideig jár a motor. Utána jó lesz. A szivacs légszűrőt tisztítsd ki és vagy olajozd be, majd nyomkodd ki, vagy szilikon spray-zed be. Cserélj benne olajat is.
Segítségre lenne szükségem.MTD Thorx 35 OHV (charlie-KA) kapálógépem nem tudom beindítani(az ősszel tökéletesen működött,igaz kiürült tank miatt állt meg és így tettem el.Tudom hiba volt).
A gép nem régi,max 3-4 órát dolgozott.A karburátor alját levettem,abban áll a benzin és az úszó le föl mozgatására megindul ill.eláll.Viszont a levegő pumpa nyomkodásakor nem szállít benzint.Amikor jó volt éreztem 4-5 pumpálás után hogy nehezebben megy és utána rendben elindult a gép.Néha néha beindul 1-2 másodpercre.Röviden ennyi a problémám,kérem aki tud segítsen.Köszönöm:herrendever
Ha jól értem, Te tulajdonképpen egy motorhoz keresel alkatrészt, nem is kapálógéphez. Ehhez kellene tudnunk, milyen motor van a gépen, de igazából szerintem kicsi az esélye, hogy forgattyúsházat kapsz egy ilyen régi motorhoz. Dugó, gyűrűk, még csak szokott enni, de a ház sztm nehéz ügy. Biztos, hogy házat keresel? Az nem szokott elromlani...
Ha igen, akkor a megoldás vagy egy használt, tipusazonos motor lenne, vagy egy vadonatúj motor beszerzése lene.
Segítséget szeretnék kérni Tőletek, mint szakértőktől, az alábbi problémára:
Apósom megkért, hogy szerzzek neki az Internet - mint általa teljesen ismeretelen izé - segítségével egy rotációs kapához alkatrészt.
Nehezíti a helyzetet, hogy én meg pont ehhez (mármint a rotációs kapákhoz) sem/nem értek. :-)
A kapa amiről szó van, egy R02 (?) típusú, 1991-es, Szegeden (szerintem a Szevafém-nél) gyártott gép. Ahogy após szavaiból kivettem, a forgattyús ház kellene neki, tehát egy öntvény, ami tartja a forgyattyús tengelyt.
A keresésben addig jutottam, hogy megtaláltam a Szevafém honlapját. Egyelőre velűk, vagyis a szervízükkel - ünnep lévén - nem sikerült felvennem a kapcsolatot, de tervezem.
Tőletek (mint szakértőktől) azt szeretném kérdezni: van-e valamelyikőtöknek ötlete arra, hogy hová is fordulhatnánk problémánkkal.
Az após szolnoki (én is), bár nem kérdeztem, de szerintem egy szegedi túrát még bevállalna hogy megmentse szeretett masináját, most, hogy vészesen közeledik a szezonkezdet.
Szia itt van pár kép hátha segít igaz én Marci GCV 160 as nál használom de biz semi gondom nincs és szuperül bevált.Igaz nekem az alvázam egy tuningolt darab mert 120*60 as zártszelvényből van a csatlakozó meg cső és laposvas .
Szia néztem a képet a dupla kerékkel tök szupi !Deeeeeeeeeee ezel egy a baj piszok ciki a defekted van!Ugyanis Mifelénk egy defekt biz a gumit nézve 8000ft .Igy maradok az a sima 4 kerék mellett.Ja és akkor azt nem is számolod bele amit énse tetem amig nem nyaltam egy piszok nagyot!!!!!!!!!!Ugyanis ezek a szentkirályi és a gyáki 2 tárcsás kerekek biz ha sujj van a kocsin defektnél akkor szét is nyilnak mint a huzat és az biz szivás.A megoldás viszont egyszerü plusz négy furat és csavar na akkor a gyenge felnitárcsa nem nyillik szét csak egy pufot hallasz és azt látod leül a gép a földre!
Lenne szíves valaki linkelne videót rk 05 b-ről , hogy dolgozik vagy akinek van és használja nem készítene videót , mert kiváncsi lennék mit tud a gépezet .
Nem, az nincsen sajnos. Igazság szerint korábban sosem foglalkoztam rotációs kapával, se használni se szerelni nem szereltem, így a tapasztalat és google jóbarátom segítségével üzemeltem be(nameg a fórum segítségével). A pincében pihen még egy vagon benzinmotoros permetező is...
Köszönöm a gyors választ! Holnap lefotózom a kérdéses oldalát illetve megmérem a tárcsát. Amúgy igen, 3 lóerős moci van rajta, remélem ez a legendásan tartós kategóriát erősítí. :) A fordulatszám ingadozás megszűnt miután felraktam a légszűrőt..remélem így is marad.
Nekem is van egy talpraállításra való 202L, amihez van némi gépkönyvem ha érdekel.
Ha Briggs motor van rajta, akkor elvileg az olajon kívűl nincs benne semmilyen más folyadék. A hajtóműben a láncnál hajtómű olajnak kellene lennie, amit a motor alatt a hajtómű oldalán lévő gumidugó kivételével szemlélhetsz meg ha oldalra döntöd a gépet. Nekem sajnos motort kellett cserélnem rajta, most egy Briggs 3,5Le-s moci van fenn, de ami nagy gondom, hogy hiányzik a hátramenetet kapcsoló kar, és a motor főtengelyének végén lévő kettős ékszíjtárcsa. Sajnos teljesen összerakott állapotban nem láttam még ilyen gépet csak rajz alapján. Ha megtennéd, hogy a burkolat nélkül oldalról lefényképezed és megmérnéd nekem a főtengelyen lévő kettős ékszíjtárcsa méreteit, akkor nagyon hálás lennék.
A tieden milyen motor van?Ha 3 lovas Briggs, akkor van némi alkatrészem hozzá.
A fordulatszám ingadozást Briggs-nél a karbiban lévő gumimembrán elöregedése okozza.
Tegnap sikerült beröffentenem, egy közel 10 éve pihengető 202l típusú masinát. Sajnos ez idő alatt kapott némi nedvességet is, ami a festett elemeken látszik leginkább. Baja elsőre annyi, hogy a berántókart nem húzta vissza a helyére, illetve iskoláskorú folyadékok lötyögtek benne, no meg a hátrameneti bowden vége sajnos kiszakadt a szarvon a karból. Mint kiderült a berántókar kuplungja összerohadt a főtengely végével ezért nem tudta visszahúzni. Sajnos a benyából is időközben elillant a kraft, így a tankot, és a karbit átmostam. A szíjak meglepő módón nagyjából rendben voltak, de hamarosan cserélem azokat is. Ezek után meglepetésre kb 3. húzásra beidult, igaz szivatóval csak nagyon göthösen üzemelt, alacsony fordulatszámon. Mikor átfordítottam a szivatót üzemi állásba akkor elsőre felpörgött. Volt egy kevés fehér füst, de utána rendesen ment, ámbár ingadozott a fordulatszám. Ez a légszűrő felrakásával megszűnt. Azt vettem még észre hogy néha dörren a kipufogó, ami remélem megszűnik majd. Éppen csak annyit járattam hogy a régi olaj egy picit megmelegedjen, és le tudjam engedni, holnap kap frisset.
Azt nem tudom -és hálás lennék ha valaki kisegítene-, hogy a motorolajon kívül van e benne más folyadék amit cserélni kell? Nem tudom pl. hogy a hajtó láncot keni e valami ami el tud öregedni. Sajnos erről a gépről rendkívül kevés az infó a neten, segítséget csupán az jelentett, hogy olvastam itt a fórumon a Briggs oldaláról ahol kereshető a motor leírása motorszám alapján. Holnap kicsit belecsapok vele a kert homokjába, már nagyon kíváncsi vagyok. :)
Szép estét!
Ps: Ha valakinek kell a moci angol nyelvű leírása, akkor szívesen átküldöm.
Üdv mindenkinek.Új vagyok még a piacon, ajánlotak egy proton rk 05/b 2005ös évjáratút. Valaki tud rola valamit mondani? Jót vagy rosszat.Mennyit érdemes adni érte?
Az a fajta vagyok, aki ha kap, vagy vesz valamit azt rögtön szétszedem és megpróbálom a saját izlésem és kedvem szerint átalakítani. Amúgy ha minden jól megy akkor ez csak ideiglenes megoldás, mert nem tettem le a duplakerekes változatról (nekem az tetszik, legalábbis a kocsizáshoz).
Szerzek még 1 pár kereket, a közös tengelye már megvan, töröm a fejem a racsnin is.