Először is határold be a csapágyat. Aztán attól függ...
Ha bordásszíj akkor cseréld, nem éri meg a kockázatot.
Ha más akkor a kérdés az ár.
De hoszabb távon nem éri meg szárazon futtatni.
Ha megtalálod szereld ki és nézd meg , tudsz-e kenőanyagot belejuttatni, ha lehet zsír ha nem akkor minél sűrűbb olaj.
Mondjuk sebváltó. Ennek az az előnye hogy nem fut szárazon és a víz se fér olyan könnyen hozzá.
Ha ez sikerül akkor van pár hónapod mire cserélni kell, de nem örök megoldás. Csak arra jó, hogy a cseredarab beszerzéséig viszonylag nyugodtabb legyen a helyzet. Ha kenve van ritkán áll be. Ahhoz a kosárnak szét kell hullani és a golyóknak meg kell tudni mozdulni. Ugyanakkor nem jó hír, hogy a fröccsenő víz is segít rajta, mert a porvédők ezek szerint már a másvilágon..... Ha megtalálod akkor próbáld megnézni, kotyog e, van-e holtjáték. Ha mazog a belső gyűrű axiális irányba (billeg) akkor nem sok van hátra, kopott a futópálya és a golyó is... Ekkor csere amint tudod. Ha nem ktyog akkor még viszonylag jó a helyzet, kicsit több időd van.
Képek videjók késöbb, viszont mitoszvadászokhoz hasonlóan utánnajártunk, egy jutyúbos legendának, miszerint egy kicsit lejárt (felni belül is sáros) gumit némi féktisztítóval, és egy gyufával sikeresen visszarobbantottunk a helyére:)
És működik!!
Szóval hálás köszönet a szervezőknek, résztvevőknek, remek a csapat!!
Kormányhiba:
látszólag nincs sérülés (leszámítva a kukába való gömbfejeket), nem folyik sehol, olaj is van benne, megemelve mindkét oldalt sehol nem morog, forog, hajt rendesen,
DE, ha balra kanyarodok akkor kb a kormányút 1/3-ánál alig tudom tekerni, szorul és nyöszörög is valami, de ha ezen áteröltettem akkor simán fordul tovább, és visszakormányzásnál is. Jobbra hibátlan.
Álló helyzetben (járó motornál) szinte alig bírom elforgatni (sáros avaron)ha haladunk akkor lényegesen könnyebb.
Azért nem akkora a baj. valahogy határold be melyik csatágy szó. (vedd le egyesével a szijjakat). ha a vékony szij valamelyik görgője akkor azt a szijjat ne tedd vissza. úgyis csak a klimát hajtja.
Ha a vastagabb, akkor vagy a feszitő, vagy a genetátor vagy a vízpumpa. a feszitőét könnyű cserélni és nincs 2000- egy minőségi csapágy hozzá.
Eloszor is. Bordasszijas a gep? Ha annak a gorgoje szol,akkor tunes azonnal a szervizbe lecserelni az egesz garniturat mert nagy baj lehet. Ha lancos,akkor generator,vizpumpa csapagy szolhat. Az se biztato,mert beall elobb utobb. Lecsiszolja az ekszijat par perc alatt es nagy lesz a baj. Ha vizet kap es elhallgat,akkor csapagy lesz,mert a folyadek kismertekben keni a dolgokat,de szornyu kart tesz benne. Jobb nem lesz. Megjavulni nem fog az biztos,tehat ne szard le. Ez nem az a hiba amivel addig mehetsz mig szetesik es ugyse kerul tobbe. En apolttarsam beutallak egy hozzaerto LR orvoshoz,pontos diagnozisra.
Nima a hevesi parasztnak micsoda igenyei vannak 37 millioert? Aztan meg a megmagyarazo szerelo se tud vele mit kezdeni. Ha perejjuk be. Kuggyunk ra fizetett szagertot.
Az egeszben az a legborzasztobb,hogy meg a ketelye se merult fel bennem,hogy ez valami hirlapi kacsa. Annyira eletszeru az egesz tortenet. Fizess te allat es takarodj!!! Elrakjuk a hasznot(gondolom olyan 10 milliorol lehet szo)aztan garancia? Mirol beszelunk? Nyugaton mar becsukhatta volna a boltot ez a kereskedo. A LR gyar mar visszavonta volna a dealer-i jogokat. Es meg o tamad? Tipikus magyar!!! Majd visszatamadok es bekussol. Allati osztonoktol vezerelt emberarcu allat. Eldontottem. Nem veszek uj Range Rovert!!! Most az asszony kisse meg fog ram orrolni,pedig hat mar csak 36 900 000 Ft hianyzik a vetelarbol.
Műszaki kérdeésekben jártas illetve tapasztalattal rendelkezők:
Lenne egy olyan kérdésem hogy ha nyikorog valamelyik a szíjjal kapcsolatban álló cspágy (gonodolom én) akkor azzal mi a teendő. Sokat ment szegénke vízben és időnként fordulatszám arányosan nyikorog. Valamelyik lenntebb elhelyezkedőre gondolok én mert amikor fölcsapódik rá egy kis víz akkor meg abbahagyja! Mi a teendőm, elég ha leszarom vagy félő hogy így beáll, vagy az is lehet hogy más csinálja??
Esetleg nem tudják megoldani. Az állófűtésről dugójuk nincs. Azt tudnák csinálni, hogy cserélgetik az alkatrészeket. Azt meg nem akarják.
Az ajtószigetelés menti "szellőzés" még durvább ebben az árkategóriában. Az egyes disconál ez föl se tűnik, konstrukciós probléma az ajtók és keretek felépítése miatt. Nade egy új, még nyugati szemlélettel is luxus Range esetében ugyanez? Mi a fene lehet "rossz"?
Most jutott eszembe. Pár éve kváddokat árultunk. Azokat a fasza kínai szarokat. Ééérted, ára párszázezer, értéke meg kétséges, szóval nem egy Réncsróóver.
Emberem szólt, hogy tréfa van. Odafaroltam a busszal, belöktem, elvittem a szerelőhöz, visszavittem, kilöktem a buszból, oszt használd tovább bazmeg. Tehát vettem ,hozzá apróért valami baszt,, szerelő kis pénzért kicserélte, és mindenki boldog.
Mijafaszt kell ezen görcsölni?
Aztán a másik. Múltkor linkeltem a Lendróveres iskolatatyót. Egyiket 1 hónap után viszahozta a vevő, hogy leeset az alja, könyvek szerteszét, stb.
Visszaviszem az árusnak, hogy izé. jó, majd akármi. Fél év után sehol a csere, én a vevőnek már akkor adtam másikat.
Erre írtam egy tértis levelet, hogy mivan, meg 3000 ft posta-kezelési költség.
Azóta kaptam levelet 400 ft ára bélyeggel, és 3 szor telefonáltak X összegért, hogy elmondják, nem fogják kifizetni a 3000 forintot. amennyit foglalkoznak vele, már többe került.
Most képzeld el, ugyanezt egy 10 milliós ára autó tételnél! Nyolc helyen aláíratják, engedélyezik, utalványozzák, felterjesztik, oszt visszazavarják a sorvégére.
Tudom, hülyevagyok, de pont most jöttem haza egy baromi nagy* Lendróvverezésből, oszt ilyenkor nagyobb a pofám. :-)
*: Felénk nincs Mátra, úgyhogy nem egy Naszálytúra, de azért az is poén volt, hogy a tesóm megállt egy sárbacuppant Megán mellett, oszt mire a csávó kiszállt volna köszönni, már húztuk is kifele. Szóval, legalább sár van. :-)))
problémálya=problémája ... Sokkal jobb lenne ha tudnék magyarul. Lehet, hogy öregszem, mert ezt a betűtévesztést egyre többször csinálom , igaz mindig gépelésnél. Pedig uyg e fordítva jellemzőbb mármint ly helyett j.
szerintem meg ha csak 1-el vesznek kevesebbet már be is szopták.
Egyszerűen hülyék. Ha annyi eszük nincs, hogy felmérjék azt, hogy potenciális 40 misis vásárlóból eleve korlátos a mennyiség, ráadásul ők azok akik kurvára megtehetik, hogy bármit válasszanak akkor egyszerűen egy ilyen PR cikknek nem is szabadna még csak kezdemény szintjéig sem eljutnia. A pert kurvára elbukják, ha jól megy akkor lesz még vagy 2 ilyen cikk, és kb. a felét elbukják a vásárlóknak. Nem tudom a szervíz vezetője tulaj is vagy csak alkalmazott, de mindegy is. Ha alkalmazott akkor alkalmatlan arra amit csinál, ha tulajdonos, akkor meg nem fog túl jó évet zárni. Azt hiszem azok az autókereskedők akiknek megszalad, a fene nagy üzletember egójukkal fel se tudják fogni, hogy továbbra is a vevőkből élnek. Akiknek egy jó része legalább olyan sikeres mint ő ha nem sikeresebb. Egyszerűen csak egy magasabb szintre terelődött a dolog. DE ettől még ugyanolyan szatócsmit a sarki fűszeres. Perzse abbahagyhatja, nem kell neki személyesen csinálnia, de akkor olyan alkalmazottak kellenek akik képesek jól csinálni amit csinálnak. Az adott példában , egyébként ugyan mi baja lenne a szrvíznek, ha azt mondaná: " Molnár úr elnézést, hogy ismét problémálya van az autóval, legyen szíves megmondani, hogy a szerelő hol veheti át Öntől az autót és kér-e cserejárművet erre az időre?" Molnár Úr elégedett és a szervíz ki is számlázhatja ezt mint szolgáltatást, nem gondolnám, hogy ha egészében elégedett a kiszolgálással az ügyfél akkor nem fizetné ki. Elvégre az ő ideje is drága, és jobb dolga is van mint ezzel szarozni. Nem gondolnám, hogy ugyanilyen hozzáállás mondjuk angliában működne.
Azt nem értem, hogy egy ilyen problémaákört, miért nem old meg kurvagyorsan a szerviz. Felesleges szartologatás. Már rég megszabadultak volna az autótól, meg a gazdájától. Tudom, ezek a cégek mind arra bazíroznak, hogy az ember megunja, és elmegy hazafele.
Ami oldalt megnyitok az interneTTen, mindenhonnan ez a fos ömlik. Ez elég nagy égés.
Az egésszel a másik problléma, hogy ettől nem fognak kevesebb roncsrovert venni, pedig az lenne a normális végeredmény.
Hát én Molnár úr helyében kivinném a ranget a mátrába ott jól szétfingatnám , megborítanám, ha meg elakad, akkor a motorháztetőn jól m@asznám a márkakereskedőt. ( vagy a recepcióst). :)