" a rugóvezető .... beakad a dugattyú akasztó rúdjába"
Nem akadhat be!!!
Én a problémát az "önbeálló" tömítésnél keresném.
Nem értem miért jó, ha a dugattyú feje a tömítés alatt is hozzá ér a léghengerhez sűrítésnél.
Tegnap a dugattyú alját és tetejét is tükrösre políroztam.
Pár lövés után szétszedtem, és látszott hogy hol dörzsölődött. (ez a súrlódás is okozhatja sebesség ingadozást)
Minden más tömítés cserénél arra törekszünk hogy a tömítés központos legyen, vagyis a dugattyú feje ne érintkezzen a léghengerrel.
Tettem fel bőrtömítést is.
Az osztott rugót én is egyrészesre cseréltem, nem érzékelek különbséget!
Igaz a dugattyú tengelyére esztergáltam egy belső rugóvezetőt, (átmérő 14 mm, hossza olyan 5-6 cm)
így a rugó külső része nem ér a dugattyúhoz.
Nekem is hasonló a sebesség ingadozás.
Érdekes, ha folyamatosan mérjük a sebességet, a szórásképnél nem a legrosszabb lövések lesznek azok
melyeknél a legnagyobb a sebesség ingadozás!