Újabb pletykák kaptak szárnyra a legendás népautó újászületéséről. Korábban arról lehetett hallani, hogy a Citroën a C3 Pluriel alapjaira építene egy, a 2CV-t imitáló típust, most azonban úgy hallani, inkább a C4 padlólemezét, és alkatrészeit használnák fel a szellemidézéshez.
Egy brit szaklap értesülései szerint az autó árban és méretben egyaránt a C3 és a C4 közé illeszkedne, a karosszéria különleges elemeit pedig műanyagból készítenék. Az ötletből persze hosszas fejlesztőmunka árán lehet csak valóság. A legbátrabbak találgatásai szerint sem láthatjuk a kész autót 2009 előtt, és igen valószínű, hogy akkor is csak tanulmányautó formájában.
A sikerben azonban nem kételkedünk: a New Beetle, a Mini, és a Fiat 500 keltette hatalmas érdeklődés jól mutatja, hogy a vásárlók még mindig szívesen vesznek korszerű autókat múltidéző köntösben.
Remélem páran elolvassátok a klubunk névadójáról szoló cikket, s nem lesz haszontalan időtöltés a számotokra, azaz nem válik senki kárára, ha többet megtudhat róla! Jó olvasást, szórakozást!
A mai nap egy gyászos évforduló a citroenisták illetve a citroenesek számára! 72 éve, hogy márkánk névadója, állítólag önkezével véget vetett az életének! Tudom, hogy ez a tragédia nem sokakat "érint meg", de azért ez elgondolkoztató! Ezért osztom fel a "vinkli"-vel közlekedőket citroenistákra és citroenesekre, hogy melyik mit takar az döntse el, mindenki maga. Különben egyszerű nagyon!
Érdekes sokan nem is értik, hogy miért "kell" egy tragádiával foglalkozni? Vajon a szülőkre / nagyszülőkre csak a szülétésnapjaikon emlékezünk meg, vagy talán még amikor egybe kelltek, s az "eltávozásukkal" pedig nem foglalkozunk?
Vajon milyen technikai meglepetésekkel örvendeztette volna meg, még az autós társadalmat André Gustav CITROEN, ha nem tör derékba 57. életévében a kiemelkedő müszaki pályafutása? Vagy talán szégyeljük magát az embert! De a névét azt felhasználjuk? Talán megérne egy cikk sorozatot a személye, ha már úgy "sincs miről irni" a klub újságban? Kedv csinálónak egy honlap ajánlat, amit le lehetne fordítani a tagság számára: http://www.schloss-gottorf.de Remélem vannak fiatalok, akik "beszélnek / tudnak" németül, s nyelvgakorlásként lefordítják nekünk ezt a cikket. Jó szórakozást kivánok! Vive la CITROEN!
Végre ALBERTIRSÁ-n összfutottam e fórum elindítójával. Meglepődőtt, hogy még él az általa elindított fórum! Igérte, hogy ismét jelentkezik fog. Remélem ezen a fórumon is ki értékeljük a mostani hétvége történéseit. Előre csak annyit, hogy nem maradtak szégyenben a "KAT.SÁ"-sok.
Nem mert, a meghírdetett egy 435 kcm-s oldal ablak nélküli 2CV volt! Ami már időközben el is kelt! Van még több 2CV a családban. Ez pedig egy másik 2CV, de többet a családtól megtudhatsz!
Nem veszem, annyira nem érdekel, csak kicsit felháborít amikor nem tudják hova tanni az emberek a dolgokat. Az a kocsi sokáig volt is hirdetve olyan 300ezer körüli áron ugye?
Immár két hónapja, hogy az egyik "Őskatsás" Georg49 alias Szabó György elkatsázott az égi országútakra. s ott rója az utakat. Családja úgy döntött, hogy megválik az Ildikó névre kersztelt 2CV6 -juktól. Jól karbantartott, igényes állapotban lévő, keveset futott, AC 333 Jaune Mimosa színben tündöklő Katsát, de a rendszáma le van adva. Az irányár 599. eFt. Telefonszám: Szabó Norbert 06 1 227 7127 vagy a 06 20 4103721 sz. mobilon várják az érdeklődőket.
Túl közel volt. így csak nem jutottam el, csak szombaton késő délután jártam arra! Majd legközelebb remélem tudok időt szakítani rá. Én is csak a TV-ben láttam hiradást róla, hogy miről maradtam/tunk le!
A svédeknél minden nagyon drága és pl a mi szájunk íze szerinti kenyerük nincs is. Szerintem mindent vigyetek, mert rengeteget spórolhattok, ha a hátizsákból esztek. Amiből a legtöbbet kell vinni az az alkohol! És ez nem vicc. Odakint a boltban kapható "erős" sör talán van 2%-os is és persze méregdrága. Tömény piát csak külön boltban (szüsztemgulag) lehet venni megfizethetet áron. Az ilyen nemzetközi bulikban arrafelé az a menő, akinek több töménye van az első nap után is.:)
A cigaretta is méregdrága, bár ezügyben már elég szépen felzárkóztunk.:(
Arra ne építsetek, hogy majd a lengyeleknél bevásároltok. Az élelmiszerek, piák drágábbak mint nálunk és egy szikrával se jobbak.
Az autókat lengyeleknél rövid időre se hagyjátok üresen. Katowicére, Lódz-ra (vúdzs) számoljatok rá sok időt. Nem azért, mert van mit megnézni, hanem mert mindkettő kaotikus, miskolc jellegű szürke, hatalmas iparváros. Szerintem azt is valahogy hozzátok össze, hogy a kompon is valaki mindig legyen az autóknál. Mérhetetlen mennyiségű svéd alkoholturistával egy élmény lesz az út!:)
Van aki elkisérjen a tököli bulira? Kár lenne kihagyni! Biztosan találsz valakit! Hanem akkor küldök sofört! Ez nem vicc komolyan gondoltam! Jelentkezz, ha érdekel a dolog, hogy megszervezzem!
Természetesen minden élmény érdekes, s egyben tanulságos! Mibe kerülhet a manapság a dán-svéd híddíj, csak úgy kiváncsiságból? Ezért terveztük a vasárnapi indulást, mert az út nagy részét a hétvégi kamion forgalom stop miatt tudjuk megtenni kb LODZ-ig! A maradékra meg reméljük, hogy elég lesz az a majdnem 10 óra! Mindenesetre kiváncsi vagyok, jelenleg úgy nézki, hogy 4 KÁTSÁ-ból fog állni a konvoj! Csupán még két KÁTSÁ-t kell az indulásig összerakni! Így az indulásig van mivel foglalkozni! Ami még fontos kérdés lehet! Mibe kerül az élelmiszer a svédeknél, mert ők csak aHamburgerrel példálóznak!
Hát Stockholm mindenképen közelebb van Lengyelországon keresztül, de ott lényegében nulla autópálya van, legalábbis két éve még szánalmas viszonyok voltak. Ráadásul kacsával nehezebb dinamikusan előzni, nagy a veszély, hogy az ember 100 méterenként beragad egy 70-el vánszorgó Slecz teherautó mögé. Az állandó motorpörgetés, előzéspróbálás, küszködés nagyon veszélyes. A szememben ennek az alternatívája az, hogy a svéd-dán tengeri hídon át stockholmig egyenletesen 90-100-al tudsz elnyomulni odáig. Persze Malmő-Stockholm vagy 500 km, tehát a Gdansk-i hajókázás rentábilisebb.
Szóval nem akarok én überokos lenni, belátom, hogy jóval több érv szól a lengyel variáció mellett. Azt viszont tudom saját tapasztalatrból, hogy svédbe németországon keresztül mentünk. Egyenletesen, kis fogyasztással elég jó idő alattt ott voltunk. Visszafelé egy rémálom volt. Kimerítő a vezetés, szopató, pénzleső rendőrök, sok-sok kétes alak a parkolókban, benzinkutaknál. Megállni, aludni nem igazán mertünk, mert nem volt olyan hely, ami bizalomgerjesztő lett volna...