Ha sokat áll az autó (1 nap vagy több), akkor marha nehezen indul. Így télen hatványozottan, a jó akksival 10x indítózás sem segít. Nyáron is teker egy jódarabig, aztán egy nagy adag füst díszítéssel beröffen. Utána ha egy kicsit áll is könnyen beindul.
Az izzítás visszajelző folyamatosan világít. Gyújtás ráadásakor elalszik, mintha izzított volna aztán visszajön és járó motornál is úgymarad.
Emellett bizonyos fordulatszám tartománynál felvillan a felkiáltójel meg még valami egyéb piros. Visszaengedem a gázt, elalszik.
Nem az enyém az autó, hanem egyik barátomé. Én régebben használtam egy kicsit, így csak az emlékeimre hagyatkozok.
De most jött elő a hiba vészesen, mert a hidegben nem indult, akksit leszívta a sok indítózás, az enyémről kellett bikázni.
Azt produkálja a kocsi, hogy menet közben a belső világítás felgyullad, de érdekes módon:
Vagy 2050-es fordulatszám környékén gyorsításnál (de csak menet közben) vagy rossz minőségű úton, rázós úton.
A múltkor már elkezdtem próbálgatni, hogy mikor villan fel. Az utólag beszerelt motorháztető nyitó kapcsolót lekötöttem, hogy kizárjam, de csak továbbra is felgyullad a lámpa.
Megnéztem mind a 4 ajtónál a kapcsolót, és ha benyomom kézzel, akkor elalszik a lámpa, és komolyabb mozgatásra és ütögetésre sem gyullad fel, de menetközben csak újra felvillan.
A riasztó központi dobozáról lehúztam a csatlakozókat, hogy hátha az kavar be valamit, de semmi, ugyanúgy felvillan.
Van valakinek valamilyen ötlete, hogy mi okozhatja ezt? Találkozott már valaki ilyen hibával?
Mit kellene még megnéznem?
Most ugrott be, hogy a csomagtartónál nem ellenőriztem a kapcsolót, azt még (ha kicsit enged a fagy) meg fogom lesni, és meglátom.
Én 5évesen cseréltem le a váltó olajat, akkor volt 30 000 km benne, és érezhetően könnyebb lett a váltóm. Most eltelt újabb 5 év, és 56000 km-nél
járok, fontolgatom újra a cserét. Én kamunak tartom ezt az élettartamra szóló dolgot. Szerintem ennyi jár a kocsinak, igaz hogy a gyártók, most
már csak 5-6 év, ill. 250000 km-el kalkulálnak egy autó élettartamával. Sajnos nálunk sokkal tovább kell neki bírni, nem tudjuk újra cserélni, mint nyugaton.
98e km után bátorkodtam lecserélni a gyári "örökéletű" váltólajat, miután kicsit beleástam magam a témába.
Azon lehet vitatkozni, hogy örökéletű vagy nem, le kell e cserélni vagy nem, de egy valamire biztos szükség lenne, amit eddig én sem ellenőriztem ill. senki nem nézte (szakszervíz ide vagy oda) és felhívnám a figyelmeteket rá: megfelelő olajszint (olajmennyiség) ellenőrzésre.
Egy pontosan kimért mérőedénybe engedtem le az olajat és 2,9 liter jött ki belőle a 3,4 l helyett.
Véleményem szerint 100e km-enként (vagy ha nem fut annyit az autó 6-8 év után) cserélni kell, 30e km-enként az olajszintet ellenőrizni, utántölteni, ha kell.
Eredményül puhább váltót kaptam.
Egy kis technikai segítség a cseréhez, aki otthon nekiveselkedik:
3,4 liter ELF Tranself NFJ 75W-80 váltóolaj kell bele
8-as négyszög olajleeresztő kulcs kell
új rézalátét
leengedéskor üzemmeleg állapot
váltó oldalán van a nívóellenőrző, ami egyben betöltő is, úgyhogy 30-50 cm 10-es gumicső és műanyag tölcsér elengedhetetlen;
Gyárilag tempomat nem volt ezekbe a Thaliakba, de mivel ugyan azon motor és vezérlés, mint a ClioII (amik meg kijöttek tempomattal) ezért ahogy MÁGUS is írja, utólag életre lehet kelteni. ;)
Csak a vezérlését (gombokat) kell megoldani, mert míg a ClioII-n gyárilag a kormánykeréken vannak a gombok és kétpatronos lufija van, tempomatos átvezetővel, addig a Thalianak más a légzsák átvezető szerkezete, a légzsák itt egy patronos, és az átvezető nem hogy nem tempomatos kivitel, de még a műanyag kiképzése sem egyforma, és a szükséges vezetékek nincsenek benne.
Pesze aki kicsit kreatív, fel lehet találni mindent! :)
Üdv mindenkinek!
U.i.: Még mindig keresek megvételre ClioII kormányra való tempomat vezérlő gombokat!