Én pl. stm nab magot használok revox-on. Csak a fenekéből kellett levenni 1mm-t és átmérőből 4,5mm-t. Felcsavarozható és hangyányit tartósabb, mint a műanyag nab-ok :) és mutatós is :)
Én sem teljesen értem hogy miért nem. A TEAC tüskéje sokkal hosszabb a szokásosnál, arra pedig passzolna az AEG mag. (tudtommal minden TEAC-nak és TASCAM-nak azonos a szalagrögzítő dreizach-ja)
Köszönöm.Egyet viszont nemértek a7300-2t teac-ot és a tascam 42b-semlehet aeg maggal használni,pegig a szalagfeszittés véget lehetne.Hozáértö szaktekintély megtudná oldani?
A BR-20T-n a time-code miatt van sok gomb, egyébként a szokásos gombok. Pedig az nagyon jó kis gép. A két oldalon külön-külön lehet állítani az orsóméretet, ez nagyon hasznos, ha 1000m-es HUB-ról tekersz át orsóra szalagot, és a maradékot rá akarod tenni egy kis orsóra. azt hiszem van rajta "Punch-in recording" is, de ez nem biztos. Szóval nem rossz masina az a BR-20T.
Köszönöm az infot.Elárulnám miért kérek véleményt bizonyos magnnokról.Én nemvagyok egy elektro lakatos nem szerelgetemöket,csupán szeretem mintegy csodálatos müszaki cikket amin mégcsodálatssab zenéket lehet halgatni.Afö szempont könnyü kezelhetöség strapabiró legyen szép tecetös,jó felvételt lehessen késziteni .ATEAC A 7300-2T- ILYEN MAGNÓ. Nekem van egy ilyen magnóm! Töbekközött van egy tascam br -20t magnom, ezt nemnagyon szeretem mert televan mindenféle kapcsolokkal felétsem tudom mireszolgálnak.
Személyes tapasztalatom nincs az A-7300-ról, idehaza ritka egy madár. Viszont több dolog is mellette szól. Sok változatban futott: Az eredeti A-7300 volt (negyedsáv 9,5/19,05) aztán volt belőle A-7300-2T, meg egy kétdobozos A-7300RX (dbx) Japánban A-7400 néven ment, egy kapcsolóval kevesebb volt neki.
A lényeg: az egyetlen TEAC ami direct-drive, és öntvány a váza, nem lemez. (persze súlya is van rendesen) Volt XLR-es változat is, és a TEAC 25-2 is lényegében ugyanez volt.
Ami még érdekes, hogy az Ampex ATR-700 egy-az-egyben TEAC A-7300, az ampex a TEAC-kal gyártatta ezt a gépet,
Viszont görgője egyedi volt az A sorozatban, ás úgy tudom már a Kawashima sem árul hozzá görgőt. (szíj az ugíe nincs benne) Táv is volt hozzá, de ze nem újdonság.
Akkor még ott a fű, ami hollanduséknál népszerűbb, mint másutt. Ezt a magnót a hippi-korszak marika-révülete hatotta át, és Hollandiában nem is igazán tiltották.
Oszt ezek a "liberális trehányak" miért csak a fülöpsz orsós magnó tervező osztályra kerültek, a Braun, a revi és más neves cégegekbe hogyhogy nem tudtak befurakodni? :) (szvsz ezt a liberális marhaságot hagyjuk a polidilire)
Hely és anyagiak hiányában fájó szívvel megválnék utolsó szalagos gépemtől (na jó, apám ZK120-a még megvan), egy AKAI GX 215 D-től. A gép kifogástalanul működik, keveset futott, esztétikailag is szép. Fotót próbálok feltenni. Az ára 30.000 ft lenne, sürgős, egy erősítőmet kéne a szerelőtől kiváltsam...
Van még egy csomó használt szalag, jó és kopottabbak is, Agfa, BASF, Scotch nagyrészt. Kb 100 órányi. Negyedsávos felvételek vannak rajtuk, '50-'60-as r'n'r főleg és kortársai.
Addigra, mikor sor került ennek a magnónak a tervezésére, sajnos már kihaltak a poroszos oktatási rendszerben rendre, precizitásra nevelt tervezőmérnökök, s helyükre már a liberális iskolarendszer lazaságra, önmegvalósításra tanított utánpótlás érkezett.
Egyébként, igazából én sem értem azt a trehányságot ahogy összerakták, mivel nem is volt olcsó gép, azonkívül a gyártása is könnyebb, ha átlátható, szerelhető... Bár most már így utólag, igencsak költői a kérdés...:)