Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Még annyit, hogy elég, ha az első (jan) lapra írod be a neveket. A többi lapot (beleértve az összesítőt is) együttesen kijelölöd, az A1-be beírod: =jan!A1, ezt lehúzod. Így minden lapon mindig egyezik majd a névsor.
- lista készítése, amely csak az egyedi neveket tartalmazza (1 név csak egyszer)
- az egyedi lista minden elemére összesíteni külön a B és a C oszlopok adatait, mind a 12 lapon
Az egyedi névlista készítéséhez több módszert is használhatsz:
- collection használata, pont én másoltam be korábban egy érdekes linket erről, vagy
- minden nevet másolj át az összesítő lapra (vagyis itt még lesz duplikáció) majd ezekből csinálj egy egyedi listát (data/filter/advanced filter/unique values only). ez utóbbit makrorekorderrel a legegyszerűbb, utána a felvett kódot testreszabni (pld cellahivatkozások).
Van egy 12 lapból (jan-dec) + egy összesítő lapból álló munkafüzetem. Nevek listája van a 12 lapon (mondjuk A1-A10-ben). Mellettük a B1-B10-ben és a C1-C10-ben összegek.
Azt szeretném, ha az összesítő lapon nevek szerint összesítené az összegeket, oszlopok szerint. Ezzel nem is lenne baj, de elképzelhető, hogy év közben változik valamelyik név, így az összesítőbe kellene annak a személynek a neve is, aki mondjuk júniusig volt, és az is, aki júliustól volt - és külön-külön.
Valószínűleg az fkeres-sel kellene variálni, de megakadtam. Tudna valaki segíteni?
Ebből is látszik, hogy Sznidoval együtt kisemberek vagyunk. De sztem a zseni is csak a saját maga által keltett káoszban ismeri ki magát, de nem a máséban ;-)
Visszaolvastam jópár hozzászólást, de vagy én voltam vaksi, vagy nem volt hasonló kérdés.
Egy oszlopban vannak különböző azonosítók(számok), amik ismétlődhetnek. A 2. dimenzióban a soroknál 1-x -ig a hozzá tartozó értékek.
Megoldandó: szeretném egy külön táblázatba kigyűjteni az oszlopokban előforduló azonosítókhoz tartozó 1-x-ig(nem ismétlődnek) az összegeket, tehát ha 123 azonosító 53-szor fordul elő, és a hozzá tartozó 1-x-ig sorértékek öszzegét szeretném megjeleníteni. Remélem nem nagyon zavaros.
a b c d e f
3 1 3
3 2 3
4 3 2
5 2 2
2 1 2 stb...
és azt szeretném látni hogy pl. 3-as a összege 3 példa szerint a b 6...és így az összes tagra.
2) Nyomj ALT+F11-et -> belépsz a Visual Basic Editor-ba.
3) Menüből az Insert -> Module paranccsal adj egy új kódmodult a munkafüzethez. Az ilyen kódmodul való a makrók tárolására. A most hozzáadott modul meg is nyílik a képernyő jobb felső tartományában.
4) Ebbe a modulba másold be a makró kódot, amit a 14260. hsz-ben küldtem.
5) A bemásolt kódban a "C:\itt_vannak_a_fájlok_mappa\" helyére írd be azt a mappát, amelyikben a feldolgozandó excel munkafüzetek vannak. Teljes elérési út kell, és \ (Backslash) jel legyen a végén.
6) Térj vissza az Excel főablakba és mentsd el ezt a munkafüzetet, akámilyen néven, akárhová, csak ne abba a mappába, amit az 5) pontban megadtál.
A fenti lépésekkel létrehoztál egy munkafüzetet, benne egy akárhányszor lefuttatható makróval.
A makró futtatása:
ALT+F8 gombokkal előhozod a létező makrók listáját, ott kiválasztod az "Összevon" nevűt, és az Indítás gombra kattintasz. Akkor a kód lefut, és azt fogja csinálni, amit korábban írtam.
Az összevont cellákat tartalmazó tartományt nem gombbal, menüből sem tudod rendezni. Többször, többen írtuk már ebben a fórumban, hogy az összevonásokat a lehetőség szerint el kell kerülni.
Tegyél be ide egy képet a tartományodról, lehetnek hamisak is az adatok.
Volt már, hogy segítséget kértem itt a fórumon, viszont lenne egy-két téma, amit a témát megfelelő mélységben ismerővel megbeszélnék személyesen Pécsen. Ebből levehető, hogy célszerűségi alapon pécsi, vagy Pécs környékieknek lenne egy-két alkalommal fizetős feladat.
Témakörök:
-Adatbevitel, vagy adatok kinyerése adott cellába egy cella mellett megjelenő "lebegő" ablakban lévő munkalapról. A celláról lelépéskor eltűnik, vagy cserélődik a használható "lebegő" munkalap.
-Több munkalapról kigyűjtött adatok elküldése e-mailben másik felhasználóhoz, és ott egy struktúraazonos munkafüzetbe adatok beolvasása. (Nem ugyanannak a fájlnak a közös használata)
-Hiperhivatkozások halmazából (kb. 50 db.) Kiválasztani azt a 3-5öt amit egy- egy faladathoz használni lehet. (Logikai függvények)
NE JELÖLD KI az összegző oszlopot, csak állj benne, mikor a rendező ikonra kattintasz. Ha az értékeket, és az összegzéseket tartalmazó oszlopok között nincs üres oszlop, a teljes táblázatot rendezheted így az aktuális oszlop szerint.