Egy Buckau ES-400-20/8 típusú exkavátor. Külszíni fejtésekben használták, az oroszok itt foszfátot bányásztak vele. Lehet még egy csomó képet találni róla:
Hat a vegen mar en is majdnem utottem. Mondtam is olyat, amitol dermedt csend allt be. :) Ha en ugy vegeznem a munkam, ahogy ezek az iroasztal mogott... nem lenne mit ennem
Az anyuknak a picsáját! Bementem. Elmondtam mi a nyomorom, elmondtam hogy lenne valaki aki megvenné és felújítaná, forgalomba hozná. A csaj felállt és mondta h mingyár jön csak megkérdezi. 5perc múlva visszajött és mondta hogy nem kell kétszeresen átírni. Mondta hogy az új tulajnak kell majd forgalomba helyeznie átírnia, eredetiség vizsgát csináltatni, új rendszám eceterá.... Nincs itt miről beszélni. Megveszi, átíratja a nevére . forgalomba hozza és ennyi. Onnantól minden költség őt terheli.
Udv, nem akarok beleugatni ebbe az elados temaba se pro se kontra, de az okmanyiroda szopatott be az egyik vasam vetelenel. Megpedig illetek kifizetve eredetvizsga friss, megyek atiratni erre azt mondjak, h majd akkor jojjek, ha lesz ervenyes muszaki vizsga. Mondom meg restauralni kell, sok melo 1-2 ev. Mondja mar masodszor, h majd ha ervenyes muszaki vizsga. Mondom itt vannak a papirok, sok penz kifizetve (motor 14600ccm), irjak at, harmadszorra mar emelt hangon h majd ha erv muszaki. En elballag.
Iden tavasszal egy veletlen folytan szinten ocsmanyirodai kort futottam, es mondtak, h jol megbuntetnek, mert nincs atirva. Mondom azt mondtak, h erv muszaki. Mondjak, attol meg torzskonyvet kellett volna csinaltatnom a nevemre. Mondom elhajtottak, mondjak akkor is kell torzskonyv. Projekt restart, 2 heten keresztul nkh, ocsmanyiroda, apeh naponta tobbszor vpben es szfvaron, mire sikerult. A vegen az egyik nem volt hajlando megcsinalni es elkuldott meg egy papirert az apehba. Apeh mondja, levelet majd kuldi. Vissza az ocsmanyokhoz ezt jelezni, egy masik palihoz, az meg ertetlenul nezett ram, mert nem hainyzik mar semmi es megcsinalta szo nelkul.
E folyamatban tortent olyan is, h megkerdeztek nyergesvonatato? Mondom igen, jo akkor ad egy 22k hufos csekket atirasi eljarasi illetek neven. Ez mar a sokadik korben volt, es mar nem voltam hajlando kifizetni, amig nem tortenik vmi elorelepes. Ez vpben volt. Szfvaron meg neztek a nagy pappirhalmot, kozte a csekket es kerdi mi ez? Mondom vpben adtak, h fizessem be. Mondja, h a 22k az felpotkocsie...
Nem rovid es nem egyszeru tortenetem konkluziojakent azt mondom, h ird le a szitut, csatold a tenyeket es kerj irasos allasfoglalast a hivataltol!!
KÉrdezte is a rendszámot a csaj. Beírta kidoibott minden adatot és a papíron levő tulaj nevét. Mondták hogy írni kell adásvételit a vevővel és ő az átíráskor mindkettőt bemutatja. ennyi
Annak azért nézz utána, hogy ha született egy adás-vételi szerződés, amin te vagy a vevő, akkor hogyan lehet egy másikat csinálni, amin te vagy az eladó. Úgy, hogy a nevedre íratod a kocsit, vagyis jogszerű tulajdonosa leszel
De ha neked szimpatikus volt a hölgy megállapítása, (akit ugyebár jól megb...nál) akkor csak hidd el, amit mondott. Utána meg vidd oda az adásvételi szerződést, amin te eladod a kocsit. Aztán mikor majd megnézik a központi nyilvántartóban a jármű adatait, amikor is kiderül, hogy nem te vagy a tulajdonos, akkor majd jól figyelembe fogják venni az adás-vételi szerződésedet.
Na kérem! A pécsi polgármesteri hivatalban beosztott igencsak csinos fiatal h ölgyemény(húúú de meg ......ám) a tudtomra adta hogy nincs semmiféle kétszeres átírás csak legyen meg mindkét adásvételi h a folyamat nyomon követhető legyen. Ezzel egy gond kilőve. De a másik problémámra egy idősebb asszony adott igen nem túl szimpatikus hangnemben választ hogy útvonalengedélyt nem kaphat az autó. Ez viszont baj. Tudok napi 6ezerért P rendszámot de attól félek hogy ezzel nem minden tiszta és ha igazoltatásra kerűlne sor az bajos lenne. Úgyhogy kell szépen egy jónagy platóval rendelkező teherautó pl:egy Iveco euro cargo hosszúplatós kivitelben és már meg is oldódott a gond.
Így már érthetőbb a bemutatás. Sajna tényleg úgy áll a helyzet, hogy ezzel ezexerint nyertél egy átírási ktg-t, másképp ezt meg nem spórolod a vevődnek.
Sajnos azért kellett ekkora marhának lennem mert a cég a felszámolás határa előtt volt, és a peres kibaszásból elakarta vinni a Roburokat. Volt hogy a telephelyünkre jött a fasszopó és fényképezgette őket. Énmeg azért mutattam be az adásvételit hogy tutira menjek. Így megbaszhatta az anyukáját a buzi mert mire a felszámolás elkezdődött az autók már nálam lazítottak.
Menj be az okmányirodába és írasd a vasat a nevedre. Mivel forgalomból kivont, így nincs időkorlát. Mikor a neveden van, akkor tovább adhatod. Ha már voltál olyan marha, hogy bemutattátok a papírt, akkor már mást nem tudsz csinálni. Ha bármi mással próbálkozol, akkor belerúgnak a valagadba valami jogsértésért. Ha nehezen is, majd találnak valamit. Ez a cég egyébként sokkal rosszabb, mint a randőrség volt anno.
Hát passz... Arra emlékszem, hogy a végleges kivont állapotból visszaállítani forgalomba már önmagában komoly szivatás. Remélem akad itt, aki ennél többet tud segíteni.
A logikus az lenne, hogy megkeresed az embert, akitől te vetted, és a vevőd hivatalosan tőle veszi meg a vasat, de őszinténszólva azt nem tudom, hogy ebben nincs-e vmi buktató...
Lenne egy nagy gondom Nagyvasasok! Ez egyik Roburom eladnám egy emberkének aki szeretné felújítani és használni de gondunk van. A gond a következő: Az előző tulaj akitől vettem az autót mielőtt eladta nekem, kivonta végleg a forgalomból. Én utána vettem meg kivontan, és az adásvételit bemutattuk az önkormányzatnál. Na most attól félek ha én eladom ennek a bizonyos embernek neki nem e kell duplán fizetnie az átírást? Mert abban az esetben sajnos eláll a dologtól. Tehát engem valahogy ki kellene hagyni a dologból mert az én nevemen forgalomban nem volt a Robur. Vajon hogy lehet ezt megoldani?
Nagyot és nehezet. Mert kb akkora, (és olyan formája van) mint a lépten - nyomon látható nagy zöld kukáknak. A súlya 116 tonna volt idefelé. Ráadásul ezalatt a maci alatt volt 32 teljes sínszál nyolcasával összehegesztve, hogy a tréler asztala össze ne roppanjon.
Sanyi... kolléga egyébként teljesen jól írta, a Rába gyárban ezt ütötte a gőzkalapács üllő helyett.
Majdnem ezer éve történt - boldogult rendőr koromban - hogy Győrből Dunaújvárosba kellett elszállítani egy medvét. Na most ez vontatóstól, mindenestől valami 250 tonna volt. A szállító Győrből elindult egy Tatra vontatóval, de az autópályán Bicske környékén megállt a tudomány. Majdnem egyszerre lett valami 17 - 18 defektjük. Némi várakozás és kerékcserék után elvergődtek az MO egyik MOL kútjáig. Mikor másnap indultunk volna tovább, akkor meg leesett a hó. A rudas tréler meg olyan, hogy ha megmozdítod a rudat, akkor megy a hátulja is. Végül az OVIT-tól érkezett a segítség egy nagykerekű tréler és a két Faun formájában. Egy vontató el tudta húzni a vasat, csak akkor kellett a segítség, amikor komoly emelkedő volt (pl. 6-os főút Érd mellett). Egy mellékútun Adony és Perkáta között ütött be a krach. Elég moslék hideg idő vol, és lefagyott az út. Ha megmozdították a vontatmányt, az azonnal elkezdett oldalra csúszni az árok felé. A másnap reggel a két Faun mellé még becsatlakozott a TITAN (Mercedes a drága) plusz 4 darab John Deere traktor, és ez a vonat már ki tudta húzni a medvét.