Hát a tesztek elején vitáztam többekkel is (Hoshee és Candle neve rémlik), hogy ne temessem őket előre, mert esélyt sem adtam nekik az évadnyitóra, de úgy emlékszem európáig sem. Akkor kb. annyit mondtam, hogy nem hogy VB-címre nincs esélyük, de még a Williamsek ellen sem, meg hogy a teszteken náluk a valós teljesítményt láthattuk.
Aztán 1-2 futam után is szó volt róluk, akkor azt mondtam, hogy európáig nem szereznek pontokat, és egész évet tekintve pedig nincs esélyük önerőből dobogóra állni.
Azon gondolkodom, hogy ha Vettel és Massa így fel tudott jönni pontszerző helyekre a legvégéről, akkor igazából miért nem versenyez MINDENKI így, aki nem a pole-ból indul. Egész érdekes sport lehetne ez a forma 1.
Hungaroringen nem lesznek rosszak. Mármint, ha végigmegy az egyik kocsi.
Arra azért kíváncsi lennék, h Dennis mit mondott a Hondának a futam után. Megh a Honda mit mondott a motorrészlegnek. Mert ne legyenek illúzióink, most krva nagy üvöltözés lehet a Honda háza táján, és lesznek következményei ennek a futamnak. A kérdés csak az, h mit tudnak csinálni, méghozzá rövid időn belül, mert itt most szerintem se még több pénz, se új emberek nem fognak segíteni olyan gyorsan, amilyen gyorsan kellene, egyszerűen a szabályok ezt nem teszik lehetővé.
Ebben nem adok igazat. A 2 MB foghatatlan, Valter is MB motorral autózik, a megforgás okát pedig nem tudjuk. Ha valami megpecsételi a ferkás sorsát, akkor az nem ez volt szerintem.
Nem tudom, mikor fordult elő olyasmi egy nem-HRT szintű csapattal, hogy az egyik pilótája több kvalit komplett kihagyjon, mert egyszerűen nincs autója, amivel oda tudna állni.
Persze most is csak egy HRT-szintű csapattal fordul elő... :D
Szerintem a Hungaroringen talán jobban járnának, ha előnyös belső terekkel rendelkező, gyors és kényelmes négyes metrónkkal mennének néhány kört.
Mclaren-Honda: Egyenlőre kriminális a helyzet a csapatnál. 7 futam után Button neve mellett 4 pont áll. Egyenlőre folyamatosan gondok vannak a kocsival, ráadásul már a futam negyedétől spórolni kell az üzemanyaggal, szóval egyenlőre a pilóták reakcióját elnézve teljesen kilátástalan a helyzet a csapatnál.
Az igen aggasztó dolog a Honda helyzetében az hogy tavaly sokat szenvedett meg idén is a Renault de ők legalább már a téli tesztek után sokat tudtak fejlődni és hozták a pontokat az év során, még az ide évben is, de még mindig nem tudták megoldani a próblémájukat.
Szóval szerintem ezen tények nagyon sötét jövőt jósolnak a Honda számára, mert nem igazán tudnak úrrá lenni a problémákon és egy ekkora presztizsel rendelkező csapat és motor gyártó nem tud zöld ágra vergődni a hibákkal kapcsolatban és konstans fejlődést felmútatni azért az a mai modern F1ben kriminális szerintem és nem csodálom ha az év végén mindkét pilóta otthagyná a faszba az egész csapatot.
Időmérőkön látszódik valamiféle fejlődés de a futamokon teljes a káosz amúgy.
Ennyire azért nem kell szidni, de eljárt felette az idő, ez a spórolós, kocsi elejével nem foglalkozós, repülőgép pilótás F1 nem az ő világa. Őszintén szólva, azt gondolom, ez a mai futam megpecsételte a sorsát, hacsak nem történik valami nagyon-nagyon váratlan Hungaroringig. Kiváncsi vagyok, h Bottas vagy Hülkenberg lesz-e a befutó.
A boxban előzést is csak MS-nek nem bocsátják meg, egyéb kedvenceknél zseniális taktika. :-)
Szerintem nem volt annyira rossz futam, Massa és Vettel csinált egy kis show-t. Egyébként már az időmérőn eldőlt a dolog, Vettelen kívül másban nem igazán látok erőt, hogy megszorítsa a Merciket, még Vettel is csak kedvező csillagállás idején sajnos. De tegnap nagyot mentett.
Más: ha Szujó vagy wégé olvassa, lenne egy kérdésem: én a közvetítés legvégét nem néztem, de most mondja a kollégám, hogy Szujó a jó bunkó szokás szerint úgy konferálta fel Michelisz Norbi futamának közvetítését, hogy nézzék, mert elcsípett egy harmadik helyet. Én nem szoktam fikázni őket, de ez akkora gyökérség azokkal szemben, akik amúgy is néznék és szeretnék végig izgulni, hogy az elmondhatatlan.
"...On our map, there was something - I don't know how to explain it - but it's very on the edge, you move the pedal a little bit and you get a massive difference from the torque and there is no way I could have controlled it any more.
...
Ferrari team boss Maurizio Arrivabene added: "His spin at the hairpin is something we haven't fully understood yet, it may be a case of contributory negligence, as he said the same thing happened last year. It would be wrong to blame either him or the team in any case. He was pushing hard, too, but some issues slowed him down at some stages in the race."...
A kétezres évek elején ez valóban izgalmas futamnak számított volna. Mondjuk 2004-ben Vettel aligha zárkózik fel és két kiállásról szó sem lehetett volna; szépen spórolt volna Massa mögött, Massa meg valahol Nasr mögött, amíg a boxban nem tudnak előzni.
Lehet az öreg Mihályról sok rosszat mondani, de versenyezni nagyon szeretett és inkább túl agresszív volt, mint túl langyos, mégis "Schumi overtaking"-nek nevezték a boxban előzést, ami nem MS-re nézve dehonesztáló.
Szerintem nem volt ez olyna unalémas futam. Persze az elején nem történt sok minden. Vettel, Massa szépen jöttek fel.
Amit továbbra is elfogadhatatlannak tartok, hogy az első+második helyezett leintése után, a követők leintését nem mutatták. Fontosabb szerintük a csapat ugrálásának és Hamilton levezető körének mutatása. Ez már hagyomány a közvetítéseknél. Suttyók! De most rátettek egy lapáttal, mert csak a nagyonsokadik befutót mutatták.
Ebben az értelemben azt tartom buzinzenének, hogy ilyen erőlködős, jaj de kemény, rekedtes hanggal énekel, mert ez olyan férfias, mint a Forma1 - szerintük.
ALONSO Addsza, ha lelked van! bocsásd a kelyhet. Az Égre! nem hagyom. Ó, Istenem! Jenson, mily sérelem marad, Ha ez homályba vész, a nevemen! Ha ápolál szivedben valaha: Foszd meg az üdvtől egy kissé magad, Szídd még e rossz garázs kinos lehét, Hogy elmondd esetem.
Künn a Torreádor induló és pezsgőpukkanások
Mi hadzaj ez?
MAGNUSSEN A győzedelmes ifju Sebastian Üdvözli, Maranellóból jövet, Ily harcilag Brackley követit.
ALONSO Ó! visszavonulok, Jenson. Túlzajg az ádáz méreg lelkemen! Nem élhetem meg az új tokeneket; De íme, jóslok; Sebastianra száll Az ország; övé levezető szavam. Beszéld el ezt neki, s minden körülményt, Mi okozá. A többi, néma csend. (Kerékpárversenyző-csapatot indít)