"Információink szerint a honvédség köthetett olyan szerződést a pilótákkal, hogy ha az ő hibájukból éri kár a gépeket, akkor kártérítésre lehet őket kötelezni. A gyakorlatban mindez elég nehézkesen működne, hiszen a pilóták sohasem tudnák ezt teljesíteni.."
Egyébként érzésre is fake, mert ha valami letörik a gépről, az a sebesség miatt egy szempillantás alatt eltűnik, vagy irgalmatlan rázkódásba kezd. A winglet viszonylag lassú leválása árulkodó.
Pontosan. Ez nem autó, itt ha nagyot üt a gép akkor borzasztó nagyot. A derékszíj az pont arra elég és csak pont arra kell, hogy egy légörvényben ne röpüljön ki az utas a székből.
Szerintem inkább technikai oka van.
Pilótáké nem tudom, hová van rögzítve. Utasokét max. az ülés támlájához lehetne, ami így tudatlanként elég veszélyes dolognak tűnik: ütközéskor kiszakadhatna a támla.
De majd valaki megszakérti.
Sokaknak még ez az egyszerű öv is leküzdhetetlen akadály, se bekapcsolni sem kikapcsolni alig tudják..
Ha a pilótákhoz hasonló övek lennének, akkor induláskor plusz 1 óra, amíg a 3-4 sztyuvi mindenkit bekapcsol, meg leszállás után is amíg kikapcsolják őket.. Akkor egy most 1 órás útból simán lenne 3-4 órás út is :)
Miért van az, hogy a pilóták és utasok biztonsági övének kialakítása eltérő ? A pilótáké X alakú (az az igazi), az utasokat csak a hasukon fogja. Jó, jó, tudom, ha a pilóta kiesik az nagy baj, de ennyire költség orientált a dolog ?
közben kivizsgálták a korábbi Maldív-szigetek teóriát, melynek alapja pár szemtanú volt, akik egy nagyobb gépet láttak alacsonyan repülni.
azóta nagyobb mintát véve, több embert végigkérdeztek és a beszámolók alapján egy sokkal kisebb gép valószínűsíthető. a beszámolók alapján az alacsonyan repülő gép egy akkor arra járó Island Aviation Bombardier Dash 8 gép lehetett.
Sajnálom, hogy lelki törést kell okoznom, de tényleg high-fog. A kifogásolt hozzászólásomban is úgy szerepel. Nem ártott volna még egyszer elolvasni a kritika tárgyát.
A telepített az ne COs, hanem NAFS125 vagy hasonló speciális gázeleggyel olt. Bár ezt is csak kicsiben láttam, el kellene olvasni, de nagyobb felületre készen állni mocskos drága lenne, mellékesen a vízködösnélnyitva maradhat az ablak, gázzal oltásnál nem árt ha légtömör a hely.
A high fog rendszer - nekünk legalább is úgy magyarázták- azon alapszik, hogy a víz a felületével olt, ha ennyire apró szemcsékre bontják akkor kevés is elég. Állítólag egy égő szobát néhány literrel el lehet oltani. Aki akarja kipróbálhatja, hogy milyen benne levegőt venni, egyre több helyen van nyilvános helyeken a nagy melegben permetező hűsölésre. Tegnap Óbudán láttam, persze nem működött mivel nem volt rá szükség.
OFF Épületekben, irodákban van ahol nem porraloltó, meg tűzcsap van (persze van, csak nem az az elsődleges), hanem CO2 oltó van a falon. :) Pontosan a kárenyhítés végett. :) Tűzoltók hurcolnak magukkal permetező hátizsákot is pont az oltás során előforduló vízkárok csökkentése végett. :) ON
Repülőgépen a tűz mellett amivel még meg kell küzdeni az a füst... :)