2 hetes Mazda 5 110 le diezellel szaladgál a feleségem, 1 hosszabb úton én is próbáltam, családdal, megpakolva, nagyon jó. Hátul a gyerekenek nem hiányzik a könyöktámasz, helyette van egy csomó praktikus dolog. A tolóajtó előnyeiről nem is beszélve (ami kizárja a könyöklőt).
A motor hangja mint egy benzinesé, téligumival 150 felett már van menetzaj, de nem zavaró. Dinamikus, jó vele előzni, bár még igazán nem mertem kitaposni.
A hifije nagyon jól szól. Fogyasztás autópályán: 140, tempomat, 5,1 l. Átlag: 6,1 2100 km után.
A fekete belső műanyagok elég lehangolók, de dög nagy az első kesztyűtartó, praktikus polccal.
Én 180 cm vagyok kényelmesen elférek mindenhol (3.sor kivétel).
Nem gond. Ez volt a nyomós érv, hogy megvettük. Miközben az asszony vezet (hétvégén nem vagyok hajlandó mivel hétköznap elég sokat megyek) én kényelmesen elterpeszkedek. Ülés max hátra és max leültetem , esküszöm majdnem nagyobb hely van így a kis c3-asban mint a 607-esembe. Na nekem ez hiányzik a Mazda 5-ből. Nem akarok senkit megbántani, de majdnem úgy érezetem magam benne az anyós ülésben mint faterom berlingójában ahol a térdem veri a műszerfalat. Pedig a kartámasz és az ülésmagasság olyan apróság lenne.....
a c3-asban sem lehet az anyósülés magasságát állítani:) a könyöktámasz tényleg kár, hogy nincs az anyósülésen, ennek oka szerintem a középső tárolórekeszben keresendő. mióta ezt a hiányosságot tudom, azóta figyelem az asszonyt a picassoban, 99%-ban nem használja a könyöklőt. cool:)
Fogyasztás? Én 187 cm magas vagyok és én sem éresztem azt a hatalmas hekykínálatot. Az autó nagyon tetszik . A feleségem c3-asát cserélnénk és megdöbbenve tapasztaltam, hogy az anyos ülés magasságát nem lehet állítani és nincs kartámasz. Ez által kissebb a hely mint a c3-asban !! (anyósülésen, mivel én üldögélnék ). Tudtommal nem is lehet így rendelni. Hátúl sincs könyöklő?? Ezeket a dolgokat nem értem . A corolla versóban minden megvan, ezáltal nagyobbank is tűnik belülről. Csak hát a Mazda 5 teszik az asszonynak (és őszintén nekem is). Erre nincs megoldás? Utólag könyöklő...mag. állítás.....vagy február óta ezek nem változtak?
Én már két hónapja használom a dízel Mazda5-öt. Nagyon megszerettem, csak ajánlani tudom mindenkinek. A pozitívumok sora hosszú : a sportos forma, a kitűnő úttartás, a halk és dinamikus motor, stb.
Viszont hiányzik az utasoldalon a kartámasz (a második sorban ülőkéről nem is beszélve), illetve meglepetést okoz tankoláskor, hogy a kiegészítő fűtés (én csak olajkályhának hívom) áldásos mivolta mellett 1-1,5 liter gázolajat fogyaszt.
No akkor válaszolok magamnak:) Árulják már a dízelt, van is raktáron, ha valaki nagyon extrémet kér (szín) akkor lehet 4 hónap várakozás. Ezt a nyílt hétvégén tudtam meg, ahol volt alkalmam a 110-es dízelt vezetni. Tapasztalatok: K*rva jól be tudtam állítani a vezetési pozíciót, a Picassoban a magasságállítás a kormánybakapaszkodós módszerrel megy (aki ismeri tudja mi az, a hátránya, hogy ahogy hátrébb engedem, lejjebb megy). Mivel nem vagyok túl magas (173 cm), ezért a széket viszonylag előre kell húznom a pedál elérés miatt, de persze nem legelőre. A Pivassoban ez azt jelenti, hogy az ideális helyen már nem az ideális a magasság. Itt ilyen nem volt, miután meg volt a pedál, kormánytáv, egyszerűen fellifteztem az ülést. (Hozzáteszem a korményon nem állítottam, még ideálisabb lett volna, de simán elvezettem volna így is pár ezer km-t:) Kuplung jó mélyen fog, egyszer le is fullasztottam. Minden kézre esik, logikus, könnyű volt megszokni. 2/B úton picit megcirógattam a pedált, és 140-en volt. 6.-ban még gyorsult a kocsi minden erőlködés nélkül. Zaj gyakorlatilag csak a szélzaj volt, az sem vészes. A motor letagadhatná a hangereje alapján, hogy dízel. AZ ereje alapján már nem:) Viiszafelé úton egy erősebb kanyarban nyomtam neki keményebben, 130-nál úgy feküdt a kanyarba, mintha magától akarná bevenni. nem kellett korrigálnom, vagy a kormányt izzadó kézzel fogni. Ami még nagy élmény volt, a hatalmas tükrök. A Picasso tükre szép, franciás, csinos. A Mazda5-é meg hatalmas. Azóta nagyon idegesít a kis tükör a Picassoban. A Mazda tükre nem kirívó ekkora kocsin, vezetéstechnikailag meg nagy segítség, a holtterek nagyon minimimálisra csökkennek.
ennek lelke van. amíg nem akartam mazdát, addig nem volt semmi baja. most meg szinte mindennapra jut valami. még garis 1,5 hónapig, hétfőn viszem szervízbe. Mi az, hogy mindenképpen? Olyan rossz a mazda5?:))
van már valakinek Mazda5-je? Mesélhetne róla. Nagyon remélem, hogy idén sikerül a Picassot lecserélni rá. Mióta elhatároztam a cserét, kezd széthullani alattam.
De próbáltam, ekkor volt mégjobban zavaró a kormányoszlop borítása.
Ezek után nem tudom elképzelni, hogy ti hogyan fértetek el bőségesen. Meg a tesztek is ezt nagy helykínálatot írják. Szerintem bennetek van a hiba, vagy rövid a lábatok :))))
az ülésmagasságállítással nem próbálkoztál? Meglehetősen nagy intervallumban lehet állítani, én pl. addig emeltem, hogy mrá a plafonig ért a fejem, és még volt benne tartalék:)) A kormányállítást meg nem is próbáltam
Nekem negatív tapasztalatom volt az autóval a szalonbeli mustrán. A helykínálat kicsi, nem férek el benne (183 cm) se elöl maximális távolságra a kormánytól, mert nem tudom eléggé hátratolni az ülést, se hátul ennél az ülésbeállításnál. Közben pedig útban van a kormány borítása a térdeknek. Pedig 2750 mm a tengelytáv, ami óriási helyet sejtet, de csak sejtet. A fekete belső nekem se tetszik. Ja és a kesztyűtartót nem lehet kinyitni, ha ülnek az anyósülésen, csak 2-3 cm-re, mert a térdbe ütközik a fedele. Kívülről nekem is nagyon tetszik az autó, hogy valami jót is mondjak :) Meg valószínűleg technikailag se kifogásolható.
Azt nem tudom, hogy aki kinn volt a kiállításon kihez tartozik. Egyébként készséges volt , csak mintha ő se sokat látta volna még a kocsit:) Ennél durvább volt a másik a márkakereskedésben, akinek mikor mondtam, hogy én dízelt szeretnék nekiállt lebeszélni róla. Nem értem miért baj neki, ha én a drágábbat akarom?:O