Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dismember Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44486
Előzmény: 0xy (44469)
Ptom71 Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44485

Tényleg szép lett!

Előzmény: vasijazzes (44474)
VolksrodZoli Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44484

köszönöm!

Előzmény: wastegate (44482)
vidi313 Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44483

Nálam is legalább 2 hónapig, de inkább 1 év után látszik úgy, hogy most már jöhetne az újabb polír, persze még akkor is szebb, mintha soha nem lett volna kezelve. Szóval elégedett vagyok a polír anyaggal, és sokkal kevesebbe kerül, mint amiről beszéltetek. Persze van azért vele annyi munka (elsősorban polírozás előtt nagyon aprólékos autó takarítás, stb.), hogy ha másnak csinálnám, és is elkérnék érte hasonló összeget, de ha az illető magának csinálja, az más költség kategória.

Előzmény: FGyula 27 (44480)
wastegate Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44482

olaj le ... szűrő nincs ... olaj be ... motor üzemi hőfokra melegít ... hűtő ventill bekapcsol ... motor leállít és ellenőriz a szint, ha kell pótol.

 

w

Előzmény: VolksrodZoli (44479)
vasijazzes Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44481

Autófényező csinálta.Nem tudom,hogy pontosan milyen anyagot használtak. Engem meggyőzött a végeredmény.Az,hogy meddig tart majd kiderül.....

Előzmény: FGyula 27 (44480)
FGyula 27 Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44480

A 25 egy kicsit sok érte, 15-ért csinálták nekem 2 éve. Autófényező mester és nem haver volt. Havert kérdeztem, neki is kb ennyi volt.

Vmi specko anyagot használtak?

Amúgy kb 2 hónapig van hatása, legalábbis nálam.

Előzmény: vasijazzes (44474)
VolksrodZoli Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44479

Szervusztok!

2007-es Jazz CVT váltó olajcserét csinálnék a napokban. Mire érdemes odafigyelni? Az olaj már megvan, gyári Honda (piros)

Köszönöm!

vidi313 Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44478

Csak azért kérdeztem, mert én 10 éve WS Platinumot használok, és nagyon nagyon jó, hasonlóan ragyog mint a belinkelt képen a kocsid, síkos a felülete, jobban siklik a levegő is rajta és még a fogyasztásán is észre lehet venni (mert a benzinmotor mindenre érzékeny). 9000 Ft-ért kaptam 2 flakont 10 évvel ezelőtt, minden kocsimat többször kipolíroztam vele azóta, és még az egyik flakonnak fele megvan. Nagyon könnyű vele dolgozni. Könnyen felhordható, és puha ruhával, kis erőfeszítéssel kézzel is könnyedén adja a polír felületet. Olyan színt, fényt, megjelenést kölcsönöz a 10 - 12 éves autónak, mintha új lenne.

Előzmény: vasijazzes (44477)
vasijazzes Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44477

A technikai részleteket elmondták mielőtt csinálták,de nem emlékszem a pontos folyamatra,ne haragudj!Örülök,hogy tetszik :)

Előzmény: vidi313 (44475)
0xy Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44476

köszi, meglátogatok egy órást akkor :)

Előzmény: wastegate (44473)
vidi313 Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44475

Jó lett a polírozás. Hogyan csinálták, milyen polírozó anyagot használtak?

Előzmény: vasijazzes (44474)
vasijazzes Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44474

 Jazzem a polírozás után,sajnos nem sütött a nap. Vélemény srácok?:) Remélem Ptom71 neked is tetszik :)25000 Ft volt.

wastegate Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44473

Elem csere ...

Előzmény: 0xy (44472)
0xy Creative Commons License 2013.06.03 0 0 44472

Sziasztok,

 

a kocsihoz kapott egyik kulcs (vadonat újnak tűnik) nem nyitja a központi zárat. Gondolom van benne egy elem, ami lemerült. Ilyenkor az elemet kell cserélni, vagy, ha pár napig azt használjuk, akkor gyújtáson fel fog tölteni?

 

köszi

kóboráram Creative Commons License 2013.06.01 0 0 44471

Ezt a gumit valószínűleg kár lenne még kidobni, 1-2 szezonra még jó lehet valakinek. De kétlem, hogy el tudod adni bármilyen ésszerű áron, főleg így nyár elején. Én inkább ősszel próbálkoznék.

Előzmény: prs (44470)
prs Creative Commons License 2013.06.01 0 0 44470

"Namost, ha ez a lemella rendszer már túl kicsi (kisebb 5-6 mm-nél) azaz elkopott a gumi vagy már merevvé-törékennyé vált (elöregedett a gumi), akkor a lamella cucc már nem tud jól működni!"

 

"A kora az a kevésbé fájó, bár az idők során felkeményedik magától is.

...

"A nagyobb gond a rövid lammella! Amikor  lekopik 5-6 mm-re azt már az asszony is kiszúrja:-) A 4mm sőt az alatti pedig gyakorlatilag: már szar a havas-trutyis úton."

 

 

"De, ettől még egy 4-5 mm-re lekopott 5+ éves téli gumi  már nem téli üzemre való gumi valójában."

 

 

Amit leírtál, azzal nem vitatkozom. De azt hiszem figyelmetlen voltál. Amit én eladnék, annak 6 mm megvan mindenütt a profilja, sőt van ahol 8 mm. A korát pedig nem titkolom.

Szarrá kopott gumit nem adnék el semmiképp. A kort illetően pedig megoszlanak a vélemények, döntse el mindenki maga, megvenné-e.

10 év az íratlan határ, ami felett nem szabad gumit használni, de hidd el találsz 10-12 éves eladó gumikat is. És bizonyára vevő is akad rá. :-(

 

Én nem titkolom - a vevő elől sem - , hogy a koruk miatt adom el őket, pedig a profil még bőven jó (azt hozzá kell tennem, hogy ez a gumi elég lassan kopik, ADAC pontszám 1,4). Második, városi autóra (ha lenne) simán fel merném tenni őket, azzal persze tisztában kell lenni, hogy a koruk miatt már nem tudnak annyit, mint újkorukban, és ezt figyelembe venni télen közlekedéskor.

 

Mivel ez egy prémium téli gumi, szerintem télen még simán van olyan, mint egy hároméves Nankang vagy egyéb kínai vacak, vetekszik egy jobb négyévszakossal, és lazán jobb bármilyen nyárinál.

 

Részemről a témát befejeztem. A véleményeddel alapvetően egyetértek, és tiszteletben tartom, de te is légy szíves odafigyelni a részletekre, amiket leírok, ne általánosíts, és "vádolj" olyannal, ami nem áll meg.

Előzmény: Törölt nick (44467)
0xy Creative Commons License 2013.06.01 0 0 44469

ez nagy ötlet, az sokkal jobban állja a kis kavicsokat, mint az üveg.. van linked esetleg, hogy mit rendeltél?

Előzmény: dismember (44455)
bd_74 Creative Commons License 2013.06.01 0 0 44468

  Egy komplett ködlámpa készletem van tartalékban, ami nem lett beépítve (TYC 19-0195000 típus). GD II-hez való elvileg. Ha valakit érdekel és megpróbálkozna az átszereléssel nézek pontos méreteket.

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.31 0 0 44467

A téli gumi lényege, hogy puha kis lamellák haarpnak-kapaszkodak a hóba és az útba.

Amik éppen a hajlékonyságuk miatt erőhatásra (elindulás/kanyar!/fék!!!) kitámasztanak, kapaszkodnak, harapnak.

A hidegben is puhaságot spéci adalékolás biztosítja. A kellő lamellázás spéci tudomány ...

Lásd, Dunlop 3D  vagy Goodyear UG7+, stb.

 

Ha,  hó/trutyi megy a lamellák közé, akkor az erőhatás megszüntekor

(tovább fordult a gumi az úton) szépen kilökik magukból a havat-trutyit.

Azaz eltömödés >> tapadás csökkenés helyett öntisztulnak...

 

 

Namost, ha ez a lemella rendszer már túl kicsi (kisebb 5-6 mm-nél) azaz elkopott a gumi vagy

már merevvé-törékennyé vált (elöregedett a gumi), akkor a lamella cucc már nem tud jól működni!

Vége a téli gumi hatásos hó-sár-latyak, azaz TÉLIgumi működési módjának...

Épp ezt mutatja az idézett használt-téligumi teszt is.

 

 

A kora az a kevésbé fájó, bár az idők során felkeményedik magától is.

És ezt észre is lehet venni, már a 3-4. télen is.... sajnos, havas elinduláskor pl.

 

A nagyobb gond a rövid lammella!

Amikor  lekopik 5-6 mm-re azt már az asszony is kiszúrja:-)

A 4mm sőt az alatti pedig gyakorlatilag: már szar a havas-trutyis úton.

 

--------

 

Száraz téli úton ezek kevesbé feltűnő dolgok. Főleg a lassúbb városi forgalomban.

De, ettől még egy 4-5 mm-re lekopott 5+ éves téli gumi  már nem téli üzemre való gumi valójában.

Hanem, csak egy hamis biztonságtudatot adó valami az autón.... ami könnyen megszívathat.

 

Szerintem.

Előzmény: jazzcool1,2 (44465)
Jazz_1.2_09 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 44466

Szerintetek azt mi okozhatja, hogyha többen ülünk az autóban, az egyenesfutáshoz kicsit balra kell fordítani a kormányt. Amikor egyedül megyek akkor tökéletesen középen áll. Legutóbb a város legelismertebb futóművesével állíttattam be (a helyi HONDA szervíznek is ő

dolgozik), mégis ilyen maradt. Valakinek esetleg van ötlete, mi lehet a baja, hova vigyem?

Az autó egyébként sérülésmentes, újonnan vettem, gumikat most nem eszi. A gondok egyébként akkor kezdődtek, amikor tavaly ősszel rendellenesen elkoptak az elsők gumik szélei és egy futóműszervízbe vittem állíttatni.

jazzcool1,2 Creative Commons License 2013.05.31 0 0 44465

inkább 8 éves lesz, de nem kötekedni akarok :-), hanem csak kérdezni. a téli gumikat pld sosem égeti napfény, az enyim is 8 éves, és amikor nemrég feltették az amúgy vadiúj nyárit, mert az előző nyárin tényleg erősen látszott a 8 év, nos, a gumiszerelő azt mondta, hogy a 8 éves télit nyugodtan használjam, mert az igen jó állapotban van még. 

Előzmény: Törölt nick (44457)
Labdacs Creative Commons License 2013.05.31 0 0 44464

ránézésre azt, hogy ez is a régihez való.

Előzmény: kóboráram (44463)
kóboráram Creative Commons License 2013.05.31 0 0 44463
Előzmény: Labdacs (44462)
Labdacs Creative Commons License 2013.05.31 0 0 44462

passzolom. fogtam, visszavittem, visszekértem az árát, nem kezdtem el szétszedni.

 

(akkor még nem tudtam, hogy nincs, csak gyári, hatszámjegyért)

Előzmény: kóboráram (44461)
kóboráram Creative Commons License 2013.05.31 0 0 44461

Maga a lámpatest is különböző, nemcsak a látható műanyag része? Nem lehet átszerelni valahogy?

Előzmény: Labdacs (44460)
Labdacs Creative Commons License 2013.05.31 0 0 44460

az a régire való..

 

én is rendeltem tőlük, otthon derült ki, hogy rosszul szerepel az adatbázisukban.

Előzmény: kóboráram (44459)
kóboráram Creative Commons License 2013.05.31 0 0 44459

A Bárdinál mintha 20eFt alatt lenne utángyártott lámpa, 2010-es - ez nem ugyanolyan?

Előzmény: 0xy (44454)
prs Creative Commons License 2013.05.31 0 0 44458

Tudom.

A profilmélység 6 mm mindenütt megvan. A DOT-ból pedig egyértelmű a kora, nem zsákbamacska, de ideírom a kedvedért, hogy a gyártás 2006 augusztusa, én 2006 decemberében vettem.

 

Ha lenne második autóm, városi forgalomra simán fel merném tenni. Elmúlt télen még ezzel jártam én is, szerinted mertem volna, ha annyira szar lenne?

De a gumist is megkérdeztem, hogy neki mi a véleménye, nyugodt lelkiismerettel el lehet-e még adni. Azt mondta, egy-két szezon van még benne.

 

Nem akarok átvágni senkit, ne vészmadárkodj, légy szíves.

Előzmény: Törölt nick (44457)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.31 0 0 44457

Talán nem tudod, de ...

 

Ez a téli gumi, TÉLI guminak  bizony már kuka, szerintem.

Legalább 4-5 mm profilig szokás jónak tekinteni, utána kb. szart se ér már.

Még nyárinak se nagyon....

 

Ráadásul mindjárt 7 éves is lesz már!

 

--------

 

Például...

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/hasznalt_teligumik_tesztje_vereztek_a_koros_abroncsok-8809

 

Egy szó, mint száz az új és használt téli gumik közötti tudásbeli különbség csúszós felületen erősen kimutatható

 

Ez leglátványosabban éppen a fékezéseknél figyelhető meg.

...erősen megfontolandó, hogy elmerészkedjünk-e 4 mm alá, vagy 4-5 év fölé a régiekkel.

Ebben a tesztben az általános alapelveket kívántuk a középpontba állítani.

 

Láttuk, hogy az alanyok közötti sorrend milyen rapszodikusan ingadozott, így

megesett, hogy bizony prémium márkák is erősen lecsúsztak a listán a Használt kategóriában.

Megfigyelhető, hogy a profilmélység csökkenése mellett az öregedés hatásaival is számolni kell.

Előzmény: prs (44456)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!