Még régebben egyszer olvastam itt, vagy a Megane fórumban, hogy a kis "benzinkút lámpa" a folyamatos világítás helyett elkezd villogni amikor már végképp csak kevés üzemanyag van a kocsiban.
Na, hát ez nem igaz, legalábbis az én 2004-es 1.4 16V Thaliámban nincs ilyen. Már reggel világított a lámpa, de úgy gondoltam, még elérek a célomig, ott úgyis van a szembe sarkon kút, majd ott tankolok......hát nem :) A kútnál lévő kereszteződésnél lévő lámpánál állva egyszercsak leállt a motor, és nem is tudtam újraindítani, még szerencse, hogy kb 20 méterre volt a kút........:)) Oda eltoltam egyedül is :)
Ha, ahogy írod mindig rendbe lett téve a befecskendezés és olvadt a dugó teteje is és szép hangja volt a motornak, az is olaj hiányra utal, van a blokkban minden hengerhez egy olajozó fuvóka, ami a dugó alját hűti, feltételezem ott sem volt olaj.
A dugó oldala, meg egyértelműen ezért kenődött föl.
(Továbbá a turbó is rendszerint elhalálozik ilyenkor)
Szóval következő összeszerelés előtt (ha lesz ilyen) a blokkot alaposan át kéne mosni, figyelve az olajjáratokra (én az dugó-fenékhűtő fuvókákat is cserélném!), hengereket hónolni. Olajpumpát föl kéne ujjítani, aztán beindítás után rögtön kéne mérni olajnyomást is.
Legutóbbi halálakor egy autópályára felhajtásnál gyorsításkor volt látható egy elég jelentős füstfelhő a visszapillantóban aztán motorfékkel megállt.Indítózni lehetett utána de nem kapta el.Víz hőfok normális értéken volt.
Arra lennék még kíváncsi, hogy mikor megáll, akkor hogyan?
Rossz lesz a hangja, vagy nem indul? Csattog, kopog?
Dugattyú olvadást szúróláng szerű égés okozhat, pl. rossz befecskendezési kép következtében (porlasztás helyett "pisál"), ha az oldala felkenődött, azt viszont olajozás hiánya okozhatja, szerény véleményem és tapasztalatom szerint.
valaki tudna segíteni nekem? 2003 as thalia 1,5dci amikor leállítom a motort és újbol vissza rakom gyújtásra 4-5 másodpercig megy valami motor vagy én nem is tudom hogy mi gondolom minden thalian ez mi lehet? mert nekem csikorgó hangot ad mostanába
elvittem egy szakihoz de nem tudot magyarázatot adni nekem ha valaki tud valamit az írjon
Más mester,más hibamegállapítás.A kiszerelt alkatrészek horrorisztikusak,főleg a mostaniak :-( amúgy jól ment minden összerakás után..pár ezer km-t.Most 2 dugattyú oldala is szét van égve a gyűrűk alatt és el van "kenődve" rendesen.Majd próbálok később képet is feltenni elrettetntésnek :-) hátha úgy ismerősebb a jelenség.
Érdekes jelenséget tapasztaltam Thaliánkon (2002,1.48V) mikor megmértem a nyugalmi áramfelvételét. 230-240mA-t mértem, ami szerintem sok egy kicsit. Totalcar-on lévő cikk szerint 100mA felett már nem normális a nyugalmi áramfelvétel. A kocsiban a csomagtér világítás egy külön kapcsolóra van kötve mivel régebben folyamatosan világított, így az elvileg nem fogyaszthat. Talán még a rádiós magnó lehet, mert szerintem az indításgátló nem fogyaszthat ennyi áramot. Valaki tapasztalt már hasonlót, vagy van ötletetek, hogy mi fogyaszt nyugalmi állapotban, hol keressem a hibát?
Kérdezni szeretnék véleményeket egy szeretett 1,5 ös 65 lovas DCI-ről,mert mostanság rosszalkodik és a mesterek tanácstalanok.Történetesen óra szerint 130e van az autóban,és a legutóbbi 5 ezer km-en másfél garnitúra dugattyút égetett szét,3-ik garnitúra befecskendező szett van benne,második turbó,garnitúra hajtókar csapágysor.Motor soha nem volt hengerfejes,nem folt megfőzve.Jelek szerint rossz a befecskendezés..de 3 garnitúránál egymás után??Mindig szigorúan gyári értéken működő, bemért,kitisztított fejeket kapott.A nagynyomású szivattyú nem spénes vagy szennyeződött.Egyszer volt egy hibajelzés a műszerfalon de elmúlt magától(a sárga izzítás ikon).Hibakódot nem produkált.A computer meg tud bolondulni esetleg?Tudom hogy nem lehet távgyógyítani a dolgot egyértelműen csak gondoltam hátha belebotlott már valamelyikőtök hasonló jelenségekbe..
Sikerült beszerelnem,nem volt jó az egyik biztosétik igy el se mostanra müködik.bár egy antenaátalakitot még kell vennem mert az most csak ideglenesen van megcsinálva,hangzása nem rossz bár elég sokat kellet álitani rajta,a kék villágitása tényleg erös azzal valamit musszály lesz kezdeni.amugy szerintem egy jó rádió
Hát ez igy nehéz eset mert tudunk trélert küldeni de a km miatt 50 körül tudná felhozni!Vagy esetleg bérelsz te utánfutot és valami ismerössel elhozod ,de az se lessz olcsobb.Pontosat nem tudok mondani csak a 4 befecsi és a pumpa teljes felujitásának az árát.Ami ha mindent cserélnek bennük akkor kopp gyári 0km es az a 4 csucs esetéen 160 körül kódolva,hivatalos gyári jegyzőkönyvel.a pumpa pedig 110.Ehez jön még ha 6000km nél több van az autóban minimum 1 vezérmű szij....stb Igy igencsak 300 felett vagyunk.
De ez csak a maximum kárral való számitás!!!Ha kérdésed van hivj vagy irj e-mailt bátran!
Bekötésnél van egy kis bibi.máshogy vannak kiosztva a csatik azt hogy tudom felcserélni könnyedén?antenaátalakitot is kell majd vennem mert az nem kompatilbilis.