Na egyre jobban örül a szívem, hogy kezd mégegy "őrült" kialakulóban lenni. Ha mérnökösködsz, akkor Te még jobb helyzetben vagy, mint én ...
A többivel egyetértek, még egy kis szervezőkészség és kézügyesség és szerszámok kellenek. Egy gagyi vázat úgy 30 körül ki lehet hozni az eddigi tapasztalataim szerint (CO hegesztés) teljes összeszereléssel, beállítással. A nehezebb az anyagbeszerzés : fékkonzol + preciziós csövek, villanyakcső, hajtóműház, fékkonzolok..., de még mindig azt mondom, hogy ne add fel !!!
kétkerekes mindent leírt, bár én még annyival kiegészíteném, hogy ez függ a testsúlyodtól és a tereptől. Ha rossz a terep, akkor egy picit kevesebb levegő kell, ha aszfalt, akkor egy picit több és ha husíbb vagy pl. (80,90 kg), akkor mindkét terepnél eleve emelj a nyomáson.
... én az elsőbe 3 bart a hátsóba 3,5 bart nyomok ..., tehát a testsúly eloszlása miatt, szerintem a hátsónak mindenképpen nagyobb nyomást kell kapnia !!!
Opium, I'm your nitemare....
hat baze, nem kompromittalak, de tenyleg nem hittem volna, hogy epp te nyitod meg (es epp elottem) a topikot. Na de orulok h itt van, ha nem fojik ki a szemem meg el is olvasom, de ha ijen nagy biker vagy, es meg romaipartos hapenningek sem vettek el a kedved, akkor uccu, baze, en is most jottem haza, biztos nehany autos most muteromat emlegeti, de en....
Szvsz jól választottál bringát, mert ennek a gépnek ez a max. terhelhetősége. Én nem mernék ezzel a géppel egy erdei úton végigmenni. (Márcsak a súlyom miatt sem ... ).
-könnyűfém kerék,alu. kevlár szuperkönnyű, egybeépitett / agy felni küllők /szilárd,kicsi a légellenállása/nem keveri a levegöt/nem kell centirozni nagyon drága/100-200e db.és szép
Vitatkoznom kell veled:
Már lassan két éve vettem MB-met kb. 35 ezerért (Extend). Az túlzás, hogy minden nap, de jó időben hetente 3x melóba menet tutti használom (oda vissza kb. 41 km) . Eddig kb 5000 Km került bele. Igaz hegyi túra minimális, inkább a budapesti utakon, járdákon edződik.
Gumijavítás, fékpofa csere volt eddig, ill 1x lánc + hátsó fogaskerék. Szerintem ez belefér.
Szóval, ha van pénzed, el lehet költeni sokat bringára, de ha tudod, hogy mire akarod, akkor nem biztos, hogy OTP hitel is kell hozzá.
tündérlala! A külsőgumi oldalára felvannak külünböző számok és jelek nyomtatva, ebből a lényeg egy nyíl ami a forgásirányt mutatja, a másik szám valószinü 30-60 közötti psi, ez jelenti, hogy mennyire fújd fel a gumidat /2 bar 30 psí/. Ha keményebb nem baj,nem a gumi a lengéscsillapitó. Általában 3-3,5 barra nyomd fel a benzinkútnál.
Hosszabb fejtegetés volt a nyergekről, a leglényegesebb,hogy az ülőcsont alá legyen támasztva. Ez a férfiaknál is különböző a nőknél természetesen szélesebb, de semmi esetre sem a fotelméret a jó. A nyereg hosszúsága a stabilitást biztosítja, de ez komoly lejtőknél jön számításba. Létezik, nők számára készített nyereg is aminek az elején egy kis bemélyedés van.A felemlített idegvégződés problémákat a helyesen megválasztott nyereg (nem az idegvégződéseken ülsz, hanem jól alá vagy támasztva), néha kiemelkedve az ülésről elősegíti a véráramlást.
A fekvőbringa régi vágyam csak a feltünéstöl huzodozom,de alapvetöen a szinte megszerezhetetlen minöségi váz na meg az árr,de most ujra probálkozom.Minden info érdekel,a linkek jok.
Szeretnék én is belépni a Klubba, mert kaptam egy bicajt. GYÖNYÖRŰ!!!
Aluminium váza van, meg sárga ötküllős (így kell mondani?) könnyűfém kereke.
Ilyen Shimano váltók meg izék vannak rajta. Fantasztikusan szuper!
Lenne egy kérdésem is: mekkora keréknyomást kell fújni az (átlagos) montenbájk tipusú gumikba?
Előre is köszi!
Annyit mindenkepp ra lehet szanni, mint amennyit a bringamra szannek (persze akkor a bringamra - vagy masra - nem marad). A gond, mint irod, ott van, hogy a bringamat es az alkatreszeket ismerem, kicsit ertek hozzajuk, viszont a rekumbens lutri. Mernokhallgato lennek, igaz, nem gepesz, de ketlem, hogy ha ki is talalok egy vazat, meg mindent hozza, hogy az jo is lesz. Szoval akkor jo olcson kene megcsinalni, legalabb az elsot, hogy ne sokat veszitsek vele. De az olcso melo meg ugye nem jo. Mindenesetre, telleg kell 1 adag elhatarozas (ami neked mar ugy tunik megvan), bennem 1elore csak megindult...
Igen, lemértem. Kihúztam a földön egy 5m-es mérőszalagot és végigtoltam mellette a gépet (2 fordulat). Mondjuk ez elég pontatlan módszer, 2-3 cm-es eltérések voltak az ismételt mérések között.
Ja és utána meg rábukkantam egy táblázatra a km óra doksijában és elfogadtam az ott szereplő 202 cm-t :)
Nem hiszem, hogy azért nagyon el kéne keseredni. Számításom szerint anyagból ugyanannyi kell hozzá, mint egy hagyományos masinához. Amiért ezek ilyen drágák az a kis szériába való gyártása miatt van. A felszerelések ugyanazok (fék, kerék, hajtómű), mint a hagyományos bringákon, így akár (én is azt teszem) le lehet szedni a mostani gépedről ezeket. Így mi marad hátra ??? A kormánymű a láncelvezetés az ülés és egy új váz. Ezek nem kis dolgok, de 100 rugóból biztosan kevesebből is ki lehet hozni. Egyébként ha nincs sok pénzed, akkor ne vágj bele. Ez egy lutri (hiszen olyan nagy ismerettel te sem rendelkezel a kerékpár fizikájából, mint mondjuk egy kerékpárgyártó mamutcég) én is lutrizok és feldobok erre egy kis összeget. Vagy bejön vagy nem. Hogy a "nem" -et elkerüljem ehhez kellett 2 év. De ettől függetlenül még lehet, hogy "nem" lesz belőle ...
igen, ha az ar peldaul 1 ojan dolog ami rogton egy kicsit csak alomma teszi a dolgot. Mer hat sok pizem nekem sincs, azt a keveset viszont naon sok mindenre szeretnem kolteni. Azer azt komojan mondom, hogy megprobalok ezentul ezugyben is erdeklodni. Most viszont lezarom az osszes meolmat erre a hetre es megyek megnezem a masik szajtot is amit attal.
Egyébként, amikor elkezdtem a témával foglalkozni, akkor még nagyon gyerek voltam. Pénzem nem volt, csak álmodoztam. Azután suli, azután munka, szóval piszkosul robog az idő, de 1 éve valami változás állt be : megszereztem hozzá a CrMo csöveket. Még cirka 20 év és meglesz, szóval csak tarts ki :-)
... Akkor egy magasak vagyunk ..., na lehet, hogy lesz ebből a "randi"-ból valami...
Ne add fel ... ezzel és mint mindennel a kitartás a lényeg. Ha tényleg látsz benne fantáziát, akkor meg kell csinálni. Venni kemény, láttad az árakat ??? Utolsó infom : egy váz(!) kb. 100 rugó ...
A margiccigetijeket lattam. 183.5 cm vagyok, de ha mar 10 eve tervezgeted, akkor mikor fogod megepiteni? Nem akarom megvarni... Szoval: most en is elkezdem bujni a vebszajtokat, meg megkerdezek majd a nyaron 1-2 gepesz, hegeszto, etc. ismerost. Lehet, hogy csak hirtelennyeben teccett meg nagyon a dolog, de lehet hogy komojan gondolom, majd elvalik. De ha van valami fejlodes a tijeddel kapcsolatban, szojj. Kosz, es sok sikert hozza!
Ha ezt komolyan mondod, akkor örülök, de ha nem mondod komolyan, akkor is tudom, hogy pár (tíz) év és ez lesz az alapbringa.
Igen ültem ... Úgy volt, hogy Magyarországon elkezdenek gyártani egy hátúl telós, hosszú tengelytávú ilyen gépet ...Na én ezt a prototípust tettem magamévé .... érted, mintha fotelból bringáztam volna.
Bár én már vagy 10 éve akarok egy ilyet építeni van már egy pár terv, de nem sok időm van szakik után járni !!!
Ajánlanám még a másik web-et, azon belül is az "incoming" linket, ott igazán találsz hülyébbnél hülyébb ötleteket na az az én világom.
Hogy hol lehet kipróbálni, ha egyszer megépítem a kütyüt és úgy 180-184 centi vagy tied egy körre.
Jelenleg a margitszigeten futkosnak ilyenfélék, de azok nem egy finom gépek, sőt ne is várj tőlük sokat, lehet, hogy illuziórombolók.
Szerintem több lehetőség lehet :
lánc, fogaskerekek - ez már mint írtad cserélve volt ...
Racsni - nem kopott szét, jó állapotban van ???
Első fogaskerekek - jól tartják a csavarok ???
Vagy ...
Hajtókar - Jól rá van húzva a tengelyre, nincs kikotyogósodva ???
Szóval ne add fel, próbáld a hibát újból létrehozni és figyelj ez a legolcsóbb !!!
A kerékpár az egy igen egyszerű szerkezet kevés dologhoz kell szakember ...
Ha végképp nem megy, vidd el a gépet a Kiss János alt. utcába ott elég profi emberek vannak, de ez pénzbe kerül !!!