Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Keeper83 Creative Commons License 2013.06.25 0 0 44561

Srácok!

 

Azért ilyen típusú hitvitába szerintem felesleges belemennetek. Ez inkább az extra nyugalom igényének kérdése.

 

Alapvetően először is megbízható típust kell választani (Ilyen tekintetben a Jazz jócskán kilóg a sorból. Felfelé.) Másodszor pedig jó alaposan meg kell nézni, át kell vizsgálni (vizsgáltatni) a kiszemelt példányt. Ha minden klappol, akkor a kasszához kell fáradni és használni az autót jó sokáig...

 

Igazi konklúziót úgyis csak x év múlva, az autó eladásakor tudsz vonni.

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.06.25 0 0 44560

Ahogy én látom...

 

Mire megyek egy JAZZ-nél a pár hónap garival....?

Legalább 99% az esélye, hogy szükségtelen ezért előre, magasabb árat fizetnem.

HA, mégis garanciázni kell a pár hónapon belül, akkor >> alighanem, átbasztak már az eladáskor.

(persze, ha elromlós fajta francia/olasz/német autó az más elbírálás alá esik, mint a japo/koreai)

 

Ráadásul a TÉNYLEGES eladó tipikusan nem a márkakereskedés szokott lenni.

Innentől pedig, úgyanúgy a tulajjal kell harcolnom, adott esetben... a jog alapján.

Ha, mégis a márkaszerviz a TÉNYLGES  eladó az nyilván jobb eset, de ritkaság.

 

jazzcool1,2 Creative Commons License 2013.06.25 0 0 44559
pld nehany honap gari. plusz az elado barmikor elerheto. ez az en velemenyem, nem kell elfogadnod.
Előzmény: Törölt nick (44557)
Keeper83 Creative Commons License 2013.06.25 0 0 44558

Köszönöm az eddigi válaszokat.

 

Az valóban igaz, hogy jól tartja az árát. A rászánt pénzből már egy egyidős alsó-közép, vagy egy 2-3 évvel öregebb középkategóriás autó is kijönne, ha szükség lenne rá. Nyilván ez abból is adódig, hogy a piac is beárazza a jó autókat és bizony a Jazz alig látszik ki a dícsérő cikkek áradatából...

 

A 1.2 vs. 1.4-nél pedig nyilván nem számítana, akkora a különbségnak, ha csak a leírt lóerő és nyomatékértékeket néznénk. De az 1.4-esnek nem 5-6 lóerővel jobb a karakterisztikája az alsóbb tartományokban, plusz másik váltó (ahogy írod is), stb.

 

Ha van még valakinek bármi infója az autóról, kérem ne tartsa magában!

 

Üdv:

BF 

Törölt nick Creative Commons License 2013.06.25 0 0 44557

Miért is lenne biztosabb?

 

A töröttből újra tákolt (jellemzően import) példányokat kell elkerülni.

Amikből egyes kereskedőknél elég sok akad....

 

Előzmény: jazzcool1,2 (44555)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.25 0 0 44556

Az a jó, hogy a JAZZ-nek nincsenek típusra jellemző nyűgjei :-)

Mert gyakorlatilag nyűgmentes vagy 150 eKm-ig....

 

Néha a 2005 előttieknél előfordul hátsó kerékcsapágy csere.

Aztán ezzel az ismertebb hibák sora gyakorlatilag ki is fújt.

Nagyritkán egy-egy egyedi hiba és ennyi....

 

Tehát, ha szemre-fülre jó és nem törésből javított, akkor kb. vakon megveheted.

Nem okoz csalódást hiba szempontból, mert:  japán >> megbízható.

 

Igen: az egyik legjobb vétel a 2005-ös ráncfelvarrott 1,4LS kivitel.

 

Azért van sok 1,2-es mert olcsóbb volt és sokan úgy gondolták az pár LE és Nm nem nagy különbség.

Pedig, de elég nagy az eredő különbség... mert a váltó áttételek is mások!

 

Így az 1.4-es valójában érezhetően fickósabb, mint a LE és Nm alapján gondolná az emberfijja.

(ez jól látszik a 0-100 sprint adatokból is)

 

Mivel a JAZZ a korszak 2005-2008 alighanem legjobb autója ebben a méretosztályban.

Nyugodtan vedd meg, nem találsz jobbat (használhatóság, megbízhatóság) ebben a méretosztályban.

Ennek megfelelően tartja az árát is, tehát nem éppen olcsó, használtan sem.

Előzmény: Keeper83 (44553)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2013.06.25 0 0 44555

használtat - szerintem - inkább Honda márkereskedőtől érdemes venni, kicsit drágább, de biztosabb.

 

megbízható autó, nincs típushibája, nem rozsdásodik stb. 

Előzmény: Keeper83 (44553)
Jazzig Creative Commons License 2013.06.25 0 0 44554

Szekszárdi vagyok, és itt van is márkaszervíz. A közelben van még Pécsen, és voltam már Ercsiben is szervízelni, Ők jók, csak messze vannak.

Előzmény: Törölt nick (44551)
Keeper83 Creative Commons License 2013.06.25 0 0 44553

Üdvözlet kedves Fórumtársak!

 

Szüleimnek (50+) keresek autót egy 2000-es évjáratú 5 ajtós Swift után.

Néhány sarokpont, ami hirtelen eszembe jut:

- 5-8 évesnél nem öregebb

- régi Swiftnél magasabb üléspozíció (nem kell, hogy szék legyen, csak ne a földről kelljen felállni)

- évi 8-10.000 km (ezért egyértelműen benzines)

- fogyasztás vegyes használatban ne nagyon ugorja meg a 6  l/100km-t

- abszolut megbízhatóság a megfelő karbantartás mellett (hajtáslánc + minden egyéb)

- kicsit nagyobb méret (Swiftnél), hátsó ülések variálhatósága az időnkénti cuccolás miatt (Jazz itt tarol)

- 1.5 millió körüli ár

 

Látható, hogy a Jazz mindenképp benne van a pakliban, de nincs túl sok gyakorlati információm róla. Első nekifutásra 2004-2008, 1.4-es motorral (83 LE) szerelt verziók tünnek befutónak, de nem értem, hogy Magyarországon miért a 1.2-es (78 LE) motor van túlsúlyban. A fogyasztáskülönbség kimért, nyugodt használat mellett (értsd: 30% normál város,  70 % országút 90-100 km/h, autópálya szökőévente) nem mérhető szerintem. Viszont van tartalék, alul nyomatékosabb, könnyebben autózható városban is. Nyilván, ha kihasználja az ember pici többletet, akkor többet is fog fogyasztani, de a 6.0 vs. 6.2 l/100 km-es fogyasztás között én nem teszek különbséget (www.spritmonitor.de).

 

Próbáltam a nekem szükséges infókat kikeresgélni, de teljesen esélytelen, hogy több, mint 1000 oldalt végigolvassak itt a fórumon, ezért a segítségeteket kérném!

Minden gyakorlati, üzemeltetési tapasztalat érdekel az autóval kapcsolatban. Meg persze az, hogy vásárláskor mire érdemes figyelni. Az alap autóvásárlós dolgokkal én is tisztában vagyok, itt főleg a típusra jellemző nyűgök kiszűrésére gondolok, hogy például mi az, ami x km alatt elhasználódik és kicsit költségesebb a cseréje, motor gondok, kasztni rohadási pontjai, töröttből újjáépített autó jellegzetes pontjai, stb.

 

Remélem, nem veszitek rosznéven lustaságomat, de akkorára dúzzadt ez a topic, hogy nagyon esélytelennek tűnik a szükséges információkat kihalászni.

 

Előre is köszönöm,

 

Üdv:

BF

 

 

 

 

Torrente Creative Commons License 2013.06.25 0 0 44552

Nyomasd a facebookon is ezerrel, ott nemrég megtaláltak egy autót nagyon gyorsan.

Itt a sztori - és az ötlet! 

Az internet megtalálta a lopott autót

A tegnapi lopott Fiesta története happy enddel zárult: megtalálták az autót, nem messze a helytől, ahonnan ellopták. Tovább »

forrás: totalcar.hu

Előzmény: sedohunta (44549)
Törölt nick Creative Commons License 2013.06.25 0 0 44551

A márkaszerviz (sajnos) nem egyenlő automatikusan a jó munkával is.

cserébe legalább drága.....

 

Merre lakik az autód?

Ha, elárulod még az is lehet, hogy kapsz tippet a fórum lakóktól :-)

Előzmény: Jazzig (44550)
Jazzig Creative Commons License 2013.06.25 0 0 44550

Elértem a 120 ezret, el kellene vinnem szervizre a Jazzt (2006-os).

Mit kell ilyenkor feltétlenül megcsináltatni?

Gondoltam szelephézag állíttatásra, EGR szelep és járat tisztításra (már észrevettem, hogy többet fogyaszt, mint régen). Még a gyertyákat megnézem, hogy elhasználódtak-e. És olaj-, olajszűrőcsere.

 

Csak erősen félek attól, hogy meg kell bontani… Még soha egy csepp olaj nem jött ki a blokkból, a motor olyan tiszta, hogy enni lehetne róla, attól tartok, hogy szerelés után folyni fog az olaj belőle.

Márkaszervizbe vigyem, vagy nem muszáj? Van tapasztalatotok?

sedohunta Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44549

Sziasztok!

20-án virradóra ellopták a Budapest 1126 Tartsay Vilmos utca 30 elöl a 2004-es grafit szürke Honda Jazz Cool 1.2-esem (rendszáma: JLN-490). Ha valaki esetleg tud róla valamit, nagyon megköszönnék minden információt. A nyomravezetőnek továbbá 100.000 forint jutalmat fizetek, illetve adott esetben az autót vissza is vásárolnám. 06-30-4425216

 

Köszi! 

0xy Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44548

megtaláltam!

Előzmény: 0xy (44547)
0xy Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44547

köszi, nagyon hasznos cucc! sajnos a gyújtógyertya ellenőrzés pont úgy kezdődik, hogy "szereljük ki a gyújtógyertyát", engem pont ez a rész érdekelne :))

Előzmény: BekeToni (44545)
BekeToni Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44546

Így van, köszi! Ez csakugyan összekeveredik olykor...

Előzmény: kóboráram (44541)
BekeToni Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44545
Előzmény: 0xy (44533)
0xy Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44544

kipróbálom holnap, köszi! akkor így 80 ezernél nincs értelme még gyertyát cserélni?

Előzmény: kóboráram (44542)
vin423 Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44543

Nekem ment a forgalmi is! Sőtt jogsi , személyi, lakcímkártya, taj és adókártya stb stb...

Az a kérdés hogy mit fizet a casco. gondolom , hogy ha átlehet programozni akkor azt csinálják + egy kulcs. Meg is kérdem a szakszervizet.

Előzmény: BekeToni (44538)
kóboráram Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44542

Amikor reggel indítod, a gyújtás ráadása után vársz pár másodpercet, hogy a szivattyú feltöltse a rendszert benzinnel és csak utána indítózol?

Előzmény: 0xy (44540)
kóboráram Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44541

Ne legyen félreértés:

Az "új" Jazz-ben (2009-től, VTEC, 4 gyertya) 120 ezer km-ként,

a "régi"-ben (iDSI, 8 gyertya) 40 ezer km-ként kell gyertyát cserélni.

0xy Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44540

értem, köszi! Az a tünet, hogy reggel, teljesen hidegen indítva kb 1-1,5másodpercig forgatja az önindítót és csak utána röffen be, utána már ahogy elfordítom a kulcsot. Gyertyára tippeltem.

Előzmény: jazzcool1,2 (44539)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44539

szerintem 40 ezerként a régebbieket kell, pld az enyim 2004-es.

Előzmény: 0xy (44536)
BekeToni Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44538

Egyszer velem is történt egy hasonló eset, - betörő vitte el a pótkulcsot.

Nem cseréltem záralkat, csak törölve lett a régi kulcs az IMOES egységből és a központi zár vezérlőből. (de van egyéb a gyáritól eltérő védelmem is)

 

Nézd meg ezeknél: http://www.cylex-tudakozo.hu/ceg-info/mobil-kulcsszerviz-636140.html (és a lap alján is), majd hasonlítsd össze a szerviztől kapott ajánlattal. A bontós megoldás is szóba kerülhet, a kormányzárat két nyírócsavar tartja, nyilván abból új kell.

 

 

Mérlegeljünk pro és kontra. Elégséges megoldás:     

+ nem parkolsz közterületen

+ olcsó gyors

- közel az országhatár

- elvitték a forgalmit is

- nincs egyéb a gyáritól eltérő védelem

Előzmény: vin423 (44531)
BekeToni Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44537

De nem ám! Normál körülmények közt 120, mostoha 100 :)

Előzmény: 0xy (44536)
0xy Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44536

nem 40 ezrenként kell cserélni? :)

Előzmény: BekeToni (44535)
BekeToni Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44535

Ha megvolt a 120e km akkor, 10-es dogókulcs a burkolatok és a gyújtótekercsek oldásához. Jó minőségű csuklós gyertyakulcs főleg a belső sorhoz, - Különben nem férsz hozzá és le kell venned a vízvályút is.

 

NGK IZFR6K13 vagy DENSO SKJ20DR-M13

 

Előzmény: 0xy (44533)
fireman4 Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44534

A honda workshop manual programban pontosan le van írva. Linket itt a forumban találsz.

A hátsó/belső gyertyákhoz rövid szárú kulccsal férsz hozzá.

Én 4 pólusú Bosch gyertyákat használok, hátrányát nem tapasztaltam. Előnyének gondolom, hogy mindig a legjobb/legközelebb lévő sarura húz át az ív.

Előzmény: 0xy (44533)
0xy Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44533

Sziasztok!

Tudtok valami leírást adni hogyan álljak neki 2009-es 1.4-ben gyertyacserének? Mit kell megbontani hozzá?

Gyertyából gondolom Densot vegyek.

 

köszi!

0xy Creative Commons License 2013.06.21 0 0 44532

Szia,

gratula a kocsihoz! Én váltószoknyát pár hete vettem a Honda Szabónál, 11 ezer volt kb az új bőr.

Előzmény: Bence0000 (44529)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!