Azért ilyen típusú hitvitába szerintem felesleges belemennetek. Ez inkább az extra nyugalom igényének kérdése.
Alapvetően először is megbízható típust kell választani (Ilyen tekintetben a Jazz jócskán kilóg a sorból. Felfelé.) Másodszor pedig jó alaposan meg kell nézni, át kell vizsgálni (vizsgáltatni) a kiszemelt példányt. Ha minden klappol, akkor a kasszához kell fáradni és használni az autót jó sokáig...
Igazi konklúziót úgyis csak x év múlva, az autó eladásakor tudsz vonni.
Az valóban igaz, hogy jól tartja az árát. A rászánt pénzből már egy egyidős alsó-közép, vagy egy 2-3 évvel öregebb középkategóriás autó is kijönne, ha szükség lenne rá. Nyilván ez abból is adódig, hogy a piac is beárazza a jó autókat és bizony a Jazz alig látszik ki a dícsérő cikkek áradatából...
A 1.2 vs. 1.4-nél pedig nyilván nem számítana, akkora a különbségnak, ha csak a leírt lóerő és nyomatékértékeket néznénk. De az 1.4-esnek nem 5-6 lóerővel jobb a karakterisztikája az alsóbb tartományokban, plusz másik váltó (ahogy írod is), stb.
Ha van még valakinek bármi infója az autóról, kérem ne tartsa magában!
Szüleimnek (50+) keresek autót egy 2000-es évjáratú 5 ajtós Swift után.
Néhány sarokpont, ami hirtelen eszembe jut:
- 5-8 évesnél nem öregebb
- régi Swiftnél magasabb üléspozíció (nem kell, hogy szék legyen, csak ne a földről kelljen felállni)
- évi 8-10.000 km (ezért egyértelműen benzines)
- fogyasztás vegyes használatban ne nagyon ugorja meg a 6 l/100km-t
- abszolut megbízhatóság a megfelő karbantartás mellett (hajtáslánc + minden egyéb)
- kicsit nagyobb méret (Swiftnél), hátsó ülések variálhatósága az időnkénti cuccolás miatt (Jazz itt tarol)
- 1.5 millió körüli ár
Látható, hogy a Jazz mindenképp benne van a pakliban, de nincs túl sok gyakorlati információm róla. Első nekifutásra 2004-2008, 1.4-es motorral (83 LE) szerelt verziók tünnek befutónak, de nem értem, hogy Magyarországon miért a 1.2-es (78 LE) motor van túlsúlyban. A fogyasztáskülönbség kimért, nyugodt használat mellett (értsd: 30% normál város, 70 % országút 90-100 km/h, autópálya szökőévente) nem mérhető szerintem. Viszont van tartalék, alul nyomatékosabb, könnyebben autózható városban is. Nyilván, ha kihasználja az ember pici többletet, akkor többet is fog fogyasztani, de a 6.0 vs. 6.2 l/100 km-es fogyasztás között én nem teszek különbséget (www.spritmonitor.de).
Próbáltam a nekem szükséges infókat kikeresgélni, de teljesen esélytelen, hogy több, mint 1000 oldalt végigolvassak itt a fórumon, ezért a segítségeteket kérném!
Minden gyakorlati, üzemeltetési tapasztalat érdekel az autóval kapcsolatban. Meg persze az, hogy vásárláskor mire érdemes figyelni. Az alap autóvásárlós dolgokkal én is tisztában vagyok, itt főleg a típusra jellemző nyűgök kiszűrésére gondolok, hogy például mi az, ami x km alatt elhasználódik és kicsit költségesebb a cseréje, motor gondok, kasztni rohadási pontjai, töröttből újjáépített autó jellegzetes pontjai, stb.
Remélem, nem veszitek rosznéven lustaságomat, de akkorára dúzzadt ez a topic, hogy nagyon esélytelennek tűnik a szükséges információkat kihalászni.
Elértem a 120 ezret, el kellene vinnem szervizre a Jazzt (2006-os).
Mit kell ilyenkor feltétlenül megcsináltatni?
Gondoltam szelephézag állíttatásra, EGR szelep és járat tisztításra (már észrevettem, hogy többet fogyaszt, mint régen). Még a gyertyákat megnézem, hogy elhasználódtak-e. És olaj-, olajszűrőcsere.
Csak erősen félek attól, hogy meg kell bontani… Még soha egy csepp olaj nem jött ki a blokkból, a motor olyan tiszta, hogy enni lehetne róla, attól tartok, hogy szerelés után folyni fog az olaj belőle.
Márkaszervizbe vigyem, vagy nem muszáj? Van tapasztalatotok?
20-án virradóra ellopták a Budapest 1126 Tartsay Vilmos utca 30 elöl a 2004-es grafit szürke Honda Jazz Cool 1.2-esem (rendszáma: JLN-490). Ha valaki esetleg tud róla valamit, nagyon megköszönnék minden információt. A nyomravezetőnek továbbá 100.000 forint jutalmat fizetek, illetve adott esetben az autót vissza is vásárolnám. 06-30-4425216
köszi, nagyon hasznos cucc! sajnos a gyújtógyertya ellenőrzés pont úgy kezdődik, hogy "szereljük ki a gyújtógyertyát", engem pont ez a rész érdekelne :))
értem, köszi! Az a tünet, hogy reggel, teljesen hidegen indítva kb 1-1,5másodpercig forgatja az önindítót és csak utána röffen be, utána már ahogy elfordítom a kulcsot. Gyertyára tippeltem.
Ha megvolt a 120e km akkor, 10-es dogókulcs a burkolatok és a gyújtótekercsek oldásához. Jó minőségű csuklós gyertyakulcs főleg a belső sorhoz, - Különben nem férsz hozzá és le kell venned a vízvályút is.