Espace 1.9 dci....Gyula-Kecskemét oda vissza, normál vezetési stílussal, sebesség határok betartásával, 6.2 L/100 km átlagfogyasztás....teljesen korrekt....taposva meg kijött 8-9 liter között eddig. Azért nem mind 1...
Nem tudom, nagyon rég volt már, csak arra emlékszem, hogy kissrácként imádtam. Ott aludtam a padlóján, mikor mentünk Romániba vele :) Faterban is előtörtek az emlékek, látom már, hogy sűrűn kölcsön fogja kérni. Meglátjuk...nem lesz szégyen dT-re váltani, ha belebukom a projektbe.
10 liter????? Max ha valami mechanikus problémája van (adagoló, porlasztócsúcsok, megszökő turbonyomás) és városban kitapossák a szemit. Óra szerinti 150-nél (GPS szerint 135-136) kajált a gép szinte koppra 8,5-öt. Épeszű használat mellett a benyások is beérik ennyivel átlagban.
dT legrosszabb esetben kb egy literrel fogyaszt többet százon (spritmonitor.de alapján is). Csak nem csinál annyi ideget a tulajnak. Bár a dCI annyiból mindenképp jobb hogy kétszer is örömöt okoz az embernek. Egyszer mikor megveszed meg egyszer mikor végre megszabadulsz tőle. :-D
Mindenesetre sok sikert és balestmentes km-t. :-)
Kint tárolás nem különösebben problémás a műanyag kaszni miatt, ha az alja amúgy jó állapotban leledzik egy alváz- és üregvédelmet esetleg rá lehet rakni pluszban biztos nem fogja bánni a kocsika. A bölcsőre kell nagyon figyelni mert az képes akár atomjaira is rohadni főleg az osztrák kocsikon.
Én a második dT-met kezdem majd forgalomba helyezni és rendberakni. Ha megint kocsit kéne vennem megint Grand dT III-ast vennék (harmadszor is...). Ami hibája van a fűtőradiátorok kivételével nem különösebben nagy szopás rendbetenni. Fogyasztása 8-8,5 körül jellemzően város+autópálya, országút alig és elég dinamikusan közlekedve de a határokat azért kb betartva (a fehéremnek, sztem a szürke jobb lesz) inkább csak pénz és idő míg az ember mindent kijavítgat az elmúlt 17 év nyűgjeiből, de ha elkészül, egy nagyon megbízható gépállat lesz belőle.
A Nissan-nál én is így voltam sőt, még a külföldi topikokat is igyekeztem átnyálazni, így találtam meg néhány bosszantó, de pici pénzből javítható típushibát. Viszont ez az Espace annyira hirtelen jött, hogy erre nem volt időm. Egy 2002-es Primera WP12-ből fogok átülni, amit imádok, de március óta 24.000 km ment bele és havi ~1200 km körül megyek vele 5 ember+heti csomagokkal, ami az 1.6 benzin mellé nem egy jó párosítás. Valószínűleg az Espace ugyanennyit lesz használva, annyival megspékelve, hogy 6-7 ember fog benne utazni + csomagok, ezért csak a Grand jöhetett szóba. DT-t nem akartam a fogyasztás miatt, bár utólag olvasgatva lehet, hogy azzal jobban jártam volna. A klímája nem hűt, bár a kompresszor kapcsol, egy elemet kell rajta cserélni, vagy javítani. A motorja nagyon szépen jár, 250 km-t már lábon jött. 347.000 km van benne óra szerint, szerintem ez nincs visszatekerve. Jobb eleje minimálisan kopog, egy nagyon nagyon extra brutálisan nagy takarítás kell neki, meg az első nagyszerviz. Hála istennek tempomatos (sokat pályázom). Tegnap megvolt a műszaki, kikértem a vámpapírokat hozzá, aztán ha lesz rajta rendszám, akkor betolom a szerelőhöz. Amitől félek kicsit a kinti tárolás, munkahely 15 km oda, annyi vissza ezt napi szinten sajnos meg kell tennem vele, erre viszont sokkal jobb volt a benzines motor. Rakok be még néhány képet róla.
Lehet csak én vagyok ilyen stréber/aberrált/p@cs (megfelelő rész aláhúzandó :-D ) hogy a kocsi vétele ELŐTT az egész topicot végigolvastam. :-) Igen, az elejétől. Jópár egész estém ráment. :-)
Erről ha nagyon akarsz meggyőződhetsz, mintha lenne II-es Lag felnid. :-) De igen, a III-as Espace-ra mindenféle mókolás nélkül felmegy, osztókör és kerékagy tehermentesítő-átmérő megegyezik, az ET is ugyanaz.
Majd az olaj beszerzési forrását átküldöd esetleg? :) Át is ment a műszakin, regadós paksaméták ki lettek kérve (125.000 Ft lesz). Már nagyon kitakarítanám, de lehet, hogy a hétvégén nem jutok a közelébe.