Köszi az infót. Én is valamilyen kattogó hangot hallok alulról ha élesen kanyarodok (nem kell alászedni), valószínűleg a difiből vagy az első kardántól jön. Kicsit idegesít a dolog. Azt hiszem előbb-utóbb el kell vinnem egy futómű specialistához mert nem akarok vele külföldön lerobbanni.
Egyébként megköszönném ha megírnád mennyi olaj megy a difibe. Úgy nagyságrendileg mennyibe került az olajcsere?
Tudtok abba segíteni, ill ötletet adni, hogy a 3,1 td csirkébe milyen más motort lehet beépíteni, ami kompatibilis, és nem kell nagyon átalakítani semmit hozzá?
eljött az ideje a fékinkkel foglalkozni, mert elkezdtek elég gyatrán fogni. rendeltünk 2 Juratech tárcsát előre a 4db betéttel, és szombaton nekiugrottunk, mert bátrak vagyunk. kerék le, nyeregtartó csavarok ki, neyereg le, bal oldali fos tárcsa leüt. ekkor láttuk, hogy gyalázatos betéteim közül a bal oldali belső, amit a dugattyú byomott, ott már csak a vas réteg látszott, a kopó réteg megsemmisült, a külsőn még egy leheletnyi maradt. ok, no para, itt vannak az új húsos betétek. és ekkor jött a gigaszívás: a munjahengerek porvédő gumijai (mindkettő) szét voltak rongyolódva, innentől a dugattyúk nem mentek vissza az eredeti pozícióba, és az új betétek berakása kb lehetetlen, mert a 24,5mm tárcsa, a 2x18mm betét nem fért el a max.60ra szétnyomott dugattyús fogadórészben. és mindez szombat, 11:54... szerencsére az alkatrészeseknél felvették a telefont zárás előtt, és becsúszó szereléssel ma reggelre sikerült hozatnom 2db felújított TRV nyerget előre. a jobb oldali tárcsacserének a hétvégén neki sem tudtunk állni, mivel a kedves gumisok úgy rátépték az egyik tetves csavart, hogy nem tudtuk leszedni. ma reggel begyűjtöttem a nyergeket, kicseréltettem a tetű csavart, és délután nekiállunk folytatni :) trallallaaa :)
kiadások:
2db Juratec tárcsa előlre + hozzá a 4db betét: 25.000,-
Én lecseréltem az osztómű? (transfer case) -ben az olajat és sokkal halkabb lett a hajtás. Nem olcsó az olaj bele mert spéci cucc kell.
Elvileg a Wj csirke alatt nv247 es van. Én eredetileg azért cseréltem mert teljesen alászedett kormánynál elég érdekesen viselkedik. Amit ki tudtam deríteni ez lehet azért is mert rossz olaj van benne.
De eddig úgy fest nem változott semmi.
Teljesen alászedett kormánnyal fordulva kb mintha az első tengelyen nem is lenne difi. Az egyik kerék elkapar, érezni hogy feszül az egész. Lehetséges, hogy már ennyitől zár az első difi?
Éppen írtam is róla. Annak való aki szeret bütykölgetni és van legalább 3 keze. :) De az eredmény meggyőző. Ha mindet kicseréltem az utastérben dobok az eredményről egy fotót.
Ma beraktam a belső térbe néhányat a kínából rendelt LED égőkből. Eddigi tapasztalat:
Nem mindig könnyű a bumszli ledeket berakni a keskenyebb izzók helyére. Volt néhány pillanat amikor nagyon tudtam volna egy 3. kezet is használni.
Nincs használati utasítás és úgy kell kitalálni hogy melyik LED hová megy. Nem mindig egyértelmű.
A LED-ek tényleg fényesebbek és teljesen fehér a színük. Egyértelműen jobban bevilágítják a járgányt. Eddig csak a két első térképlámpát és a csomagtartó lámpát cseréltem le, de már most sokkal több a fény a kocsiban. Mindehhez adjuk hozzá hogy sosem égnek ki (mire kiégnének a kocsi bontóban lesz) és kevesebbet is fogyasztanak.
Aggódtam hogy a dimmelés fog e működni LED-ekkel. Működik, nincs vele gond. Szép lassan alusznak ki a fények a kocsiban, ahogy kell.
Mindent egybevetve eddig úgy tűnik nem volt pénzkidobás a LED szett vásárlás, de véglegeset majd akkor mondanék ha végeztem a munkával. Ami az eddigiek alapján nem lesz egy fáklyásmenet.
Még mindig kacérkodok avval hogy a ködlámpába veszek egy jó minőségű LED égőt és azt használom nappali fénynek. (Sokat vezetek országúton, lakott területen kívül.) Egyenlőre még nem döntöttem, de ha találok valami komoly LED égőt megfizethető áron akkor lehet hogy abba is belevágok.
Ez engem is érdekelne a válasz mert az én verdám is generál ilyen zajt. Először a gumira gyanakodtam, de földúton is megmarad a hang ezért nem erről van szó. Az én csirkémben quadra-trac rendszer van, az némileg más mint amit Feri említ. A hang olyan jellegű mintha egy nagyméretű differenciál rendszer hangját lehetne hallani. Nagy teherautók és buszok adnak ki néha ilyen hangot, de azok sokkal erősebben. Nem vagyok benne biztos hogy elölről vagy hátulról jön e, de az biztos hogy alulról. Aggódjak?
Feri, beszéltünk ma telefonon és úgy döntöttem ide teszem ezt a linket hátha érdekel mást is. Szóval van egy angol nyelvű oldal amin szinte mindent meg lehet találni a WJ-s grand cherokee-król: http://www.wjjeeps.com/ Tudom hogy az idelátogatók közül már sokan ismerik, de aki esetleg még nem ismerte volna annak melegen ajánlom. Fantasztikus információforrás annak aki kicsit többet akar tudni a verdájáról.
Köszönöm a linket. Már csak azt nem értem miért nem jött fel ez az oldal a gugliban mikor haspáncélt kerestem. Mindegy, úgy tűnik ez lesz a cég aki tud majd segíteni.
Ma kiégett az egyik tompított égőm és hétfőn délbe külföldre kell mennem a csirkével. Tudom hogy elég reménytelen, de azért megkérdezem: Tudtok olyan autó elektromossági boltot BP-en ahol szombaton tudnék venni 9006XS-égőt? Esetleg még hétfőn délelőtt, de lehet hogy az már későn lesz. Gondolom ilyen égő nem szokott elfekvőben lenni az autóvillamossági szerelőknél, ha hétfőn bemegyek nem hiszem hogy lesz nekik egy a polcon. Ha valaki tud valami tutit lécci írja meg.
ha tényleg ez a bibi, akkor valami szakit kellene találnod. (de előbb vidd el a csirkét egy olyan szervízbe, ahol gyári olvasóval kiolvassák pontosan a hibakódot.)
Amúgy szerintem a rend éber őrei harapnak a nem gyári világítótestek 'illegális' átalakítására,illetve kicserélésére..Én is legyintettem mindíg amikor valaki ezt mondta.3 évet bírtam ki baxatlanul.. :) A megyeri hídon egy időben direkt a nem gyári fényszórógyanus kocsikat meszelték, kissebb nagyobb sikerrel :(
Legalább is engem megb..tak a xenon miatt.. (nem csirkém van de ez most mindegy) és még olcsón megúsztam..Ismerősömnek rendszám le,bünti, (az nekem is volt) bevizsgál autó, aztán kpm vizsga.150 volt a vége neki!!
Figyeljetek nagyon mert annyit nem ér az egész mutatvány..szerintem! Az E jelzést rohadt komolyan veszik,addíg nincs baj míg direkt nem futsz bele egy olyan közegbe aki erre 'szakosodott' vagy ezért küldték ki.. 7-10 igazoltatást megúsztam, mire jött egy lelkes kék...
Köszönöm! :) Kicsit szkeptikus vagyok, nem tudom mennyi fény jut így ki a rácson keresztül. Majd még utánanézek a módszernek. Várok most egy kis pénzmagot, mire megérkezik eldöntöm hogy akarom e ezt a megoldást.
Hátrány a hogy nagyon melegszik, kicsit parázok hogy a nyári hőségben kigyulladhat. Agyalok még egy kicsit a dolgon, nem akarok pénzt kidobni az ablakon.