Nincs neki VGT turbója.A turbónyomás szabályzását az ECU által engedett üzemanyag befecskendezés szabályozza.Vagy EGR hiba,vagy egy szenzorhiba okozza a gyengeséget,ha nincs EDC hibakód.Az élő diagnosztikával is csak következtetni lehet,mivel nincs hibakód,így olvasni sincs mit.Ez tipikus MB megoldás.
Az előtöltés következmény lehet max. nem ok. Illetve azt azért hallani is.
A turbó viszont jó irány, én is azzal kezdeném. Pontosabban a vele kapcsolatos dolgokkal (wg?, geo?, szívócsövek, stb.).
Azért arra kíváncsi lennék, mit tököltek 1.5 órát. A hibatárolvasás pár perc. Ha nem megy, akkor kommunikációs/vezetékezési problémák lehetnek.
Ha ebben már benne volt a diag is, akkor ott rontották el hogy nem menet közben, élő adatokat néztek. Gondolom alapjáraton, vagy legalábbis terhelés nélkül pörgetve nem tiltogat, hanem csak menet közben, ugye?
Ha van diag kéznél, akkor nézhetnél egy turbónyomást, levegőmennyiséget 3-ban, alapjáratról padlógázas gyorsítás közben, ha rakott a gép, még jobb. Elég sokmindent elárul.
Ha szerviz módba áll, akkor kell legyen eltárolt hiba. A szerviz mód azért jött elő, mert valamilyen paraméter a gyáritól a megengedett tűrésen kívül, a megadott időtartamon túl eltért. Ez sokminden lehet. Hőmérséklet, turbónyomás, légmennyiség, befecskendezéskezdet, stb. Nem feltétlenül gyújt mindegyik edc lámpát.
Csak tippelni lehet, hogy mi a gond. Ha nem mindig, vagy csak bizonyos üzemi körülmények között vált limp módba, akkor azt kéne megfigyelni, hogy mik ezek a körülmények. Pl. alacsony fordulaton gyorsításkor, vagy ilyenek.
Ha nem mindig jelentkezik a tiltás, akkor elsősorban a turbónyomásra gyanakodnék. Lyukas szívócső, vagy ha geo-s a turbó, akkor lekormolódott geo, ilyesmi.
Nem írtam semmi olyasmit, hogy hagyd figyelmen kívül az edclámpát! Sőt!
Arra hívtam fel a figyelmet, hogy az edc nem egyfajta hibát jelezhet, hanem többet. A hibától függ, hogy milyen következmények lehetnek. Így egyáltalán nem biztos, hogy 'cirmos lesz a dugó', meg ilyenek. Ha pl. a gázpedálpoti szarakodik, akkor mitől is lenne? Stb.
Már csak azért sem mondhattam olyat, hogy száguldozz csak tovább edclámpával, mert van olyan hiba is, ami edclámpát gyújt, és le is áll az autó.
A lényeg, hogy az edc-s hibát ki kell vizsgálni, ki kell javítani, de azért ne riogassuk az embereket megfelelő tudás/információ hiányában! ;)
Ennek örülök Powe,tényleg, mert már volt ahogy irtad korábban. Beégett a kettes befecskendeződ, ami nagy gubancot képes csinálni a 312-es nél (2.9TD mocinál).
"- A másik, hogy ha az edc lámpa világít, még mindig csak tipped lehet a hibáról. Ez a 'cirmos lesz a dugó', meg 'egyet fecskendez be, azt is későn', stb. meg hülyeség. Ha nem tudsz konkrét dolgokat, akkor ne hintsd az igét. Az edc lámpa az elektromos jeladók alapján feltételezett hibát jelzi. Az, hogy ez mi, nem tudhatod pontosan. Lehet gázpedáljeladó, tűlöketjeladó, hőmérsékletérzékelő, meg még sok minden. Ehh...Akkor csak úgy világit az a EDC lámpácska és nem tilt le "not programra" ?? Tehát lehet vele száguldozni tovább ? És változatlanúl 2-tőt fecskendez be ugye ?? Semmi gond igy lesz 1-2 millió kilóméteres ?? Noóórmááá-liss vagy ?? Láttál már 212 TD motort ? amiről beszélgetünk?
A másik, hogy ha az edc lámpa világít, még mindig csak tipped lehet a hibáról. Ez a 'cirmos lesz a dugó', meg 'egyet fecskendez be, azt is későn', stb. meg hülyeség. Ha nem tudsz konkrét dolgokat, akkor ne hintsd az igét. Az edc lámpa az elektromos jeladók alapján feltételezett hibát jelzi. Az, hogy ez mi, nem tudhatod pontosan. Lehet gázpedáljeladó, tűlöketjeladó, hőmérsékletérzékelő, meg még sok minden. Adott motor/autó ismeretében lehet valamennyire szűkíteni, típushibák alapján lehet valószínűsíteni, de neten keresztül, egyértelműen bármit is kijelenteni, több, mint naivság. Hibatárat ki kell olvasni, abból el lehet indulni, de az sem varázsló.
Igazából a régi diesel-es technikákat sem sufniban kéne szerelgetni, de azt még valamennyire lehet. Az elektronikusak már bonyolultabbak, és érzékenyebbek. Egy cr rendszer meg ...
hmm..."-Szerintem van olyan dolog amirol SEMMI TAPASZTALATOD SINCS. A mostani sprinterbe csak mi raktunk 200.000km t. Es nem fustol meg szaga sincs pedig nincs rajta katalizator." De már hibát kijelez, ugye ?? ha nem orvosoljátok nagy baj lehet a vége és akkor fucss a milliós teljesitménynek...bizony-bizony.
A nissanod sokat fog elmenni ha kicseréled az olajat benne sűrün, és a csúcsok itt se fognak 800 ezreket kibirni. Lécci ne csavarj rajta,mert szövegkörnyezetében olvasd el amit irtam.
Figyelj Power ! az,hogy a "haverom adagolósa bemérte" ez nem megy értsd már meg végre! ezek nem úgy müködnek mint az MTZ trakeszé vagy a régi 123-as ok. Bosch nélkűl semmi esélyed se lehetett akár most egy HDi progija. (a haverod nem fogja tudni betanitani az új csúcsokat csak úgy). Ha meg igen akkor elöbb viszik el, mint ha 2 kiló kokaint tárolna a speijzba. fejezük be szerintem mert meddő.
Szerintem van olyan dolog amirol SEMMI TAPASZTALATOD SINCS.
A mostani sprinterbe csak mi raktunk 200.000km t. Es nem fustol meg szaga sincs pedig nincs rajta katalizator.
Amugy allitasaid szerint a nissan micram is motorgeneralra var? 1.5D 256.000km. Ez minusz 10be is indul.fust semmi. Teged eddig mindig atverhettek autovasarlaskor.
Én most is kicseréltem ebben az Ivecoban a csúcsokat mielött baj lenne és 130-150 ezer között is ezt fogom tenni,mert igy megakadájozom a csontra beégést és evvel járó veszélyeket.( Igy még filléres mutatvány ). Az már mutattja magát inditáskor és terhelésre ,hogy egy csúcs a végét járja (ez igy van a 10 literes motoroknál is). Sajnos a rosszabodó üzemanyag minősége is röviditi az életüket és nem téged hibáztatlak érte. Nem is értem miért vagy "ennyire ellenséges" ?
Ez a 800 ezer csak mese, és a második hengerböl " (jeladós)" fecskedő kivétele nem nehéz,de a 4-dik és 5 diket már nem tudod csak úgy kivenni. Ezek a csúcsok 160 ezret mennek el ritkán 200 felett de akkor már nem olyanok. Erre meg mérget vehetsz.
Azt nem neked cimeztem minek szolsz bele? Voly egy 312esem amin a jelados csucs vege elegett azt cserelte a haverom mivel en nem ertem ra es akkor egy adagolos bemerte az osszes csucsot mivel a haver szomszedja adagolos. Hany adagolossal beszeljek meg?
A mostani sprinteremen van egy rejtett hiba,de ki mondta h ertek hozza?
Azt mondtam a jelados csucs is cserelheto es kiszedni se nagyszam. Es hogy siman volt az egyik sprinterembe 800.000.
Egész idő alatt erről a motorol beszéltem 212 2.9 TD ( 602.98090 kW (122 PS) bei 3800280 Nm). Ebből volt 2 darab amit ismerek közelebröl. Meg kéne ,hogy nézzem 97- es évjáratú ha jól emlékszem. Neked is ez van ??
A h.fejben cserélted a szelepszár-vezető csészéket ?? Nálam meg vannak kopva és az új is itt van a (Helsinki út-ról) csak nem tudom,hogy hidegen vagy melegen préselik bele ?? üdv.
Megtennéd, hogy rákérdezel egy közeli adagolósnál erre,hogy otthon házilag kicserélhető, pontosabban,hogy "SPÉCI"-pad nélkül beállitható az az 5 csúcs EDC hiba nélkül ??? Meghálálom neked megigérem. Nagyon nagy kárt tud csinálni a srácnak és megelőzhető lenne igy. Nem a magam igazát fújom, becs szó. üdv. ( EDC hibával ha terheli a mocit, szarrá megy a dugó és akkor nem is mondtam sokat,mert csak eggyet nyom be és azt is nagyon későn ! Ez csak egy not program). előre is köszi és az se baj ha priviben mondod meg neki ha segitesz vele. üdv. és jó cakát
Nem tudom csak hallotam, nekem mind a 2-ben eredeti volt. Regizve volta a helyi DB lerakatnál, de már használtan vettem tölük. Nem állitotam csak feltételezem, mert mellé megy a beszélgetés szerintem. Kár, hogy nincs egy adagolós a képben itt, segitene tisztázni a félreértést.