Ennyire nem egyszerű, abban van egy intercooler, hozzá tartozó csövekkel, meg minimum eggyel több hőfokmérő a levegőrendszerben ... meg ehhez egy teljesen más computer program, szerintem.
Lenne egy 1.5dci 65Le-s Thaliam 2004 12. hóban hoztuk ki a márkából és ezt a tipust szerelték egy másfajta chippel ami 80-82Le-t tudott gyárilag, utólagos beszerelése mennyire nehéz illetve költséges? Mi kellene hozzá?
Így van, nekem is jelzett akkor amikor "kicsit" ferdén állt a kocsi, igaz ehhez rá kell nyomni egyszer a kis gombra, hogy a karikákat mutassa. Ám aki még ezt sem nézi idönként(én még ennek sem hiszek 100%-ra inkább pár hetente megnézem a nívót, bár szar hozzáférni) az mennyire törődik a kocsival...
Ezzel az olajvisszajelzővel nem értek teljesen egyet, mert nálam a nívópálca rögtön jelez! :-) Viccet félretéve, egyik ismerősömnek 1.4 16V 2002 van és a műszerfal visszajelzője akkor jelzett már egyel kevesebb O amikor kb 2 dl hiányzott a pár miliméterrel maxnál lejjebb levő olajszintnél. Tehát nem az olaj 3/4 -ének elfogyasztása után. Nekem ez a tapasztalatom. Hali.....
rendben tartottam, kíméltem (főleg hosszú utakon használtam, de nem vagyok hajtós típus), szervízkönyves, Renault-nál szervízelve 180ezerig. Utána meg 15ezrenként olajcserék stb. ismerős, tapasztalt szerelőnél, mindenféle csereintervallum betartva.
90 óta dízeleket hajtok, van némi tapasztalatom, Peugeot, Renault, VW..
Sajnos tudomásul kell venni, hogy ezek már nem azok a dízelek, amit addig hajthatsz, amíg szétesik alattad a kocsi. A dci-k takarékos üzemeltetésének hosszútávon nagy ára van.
Nekem sem volt problémám 250ezerig, épp ezért írtam, hogy érdemes a problémák megjelenése előtt túladni rajta.
Ezek a Delphi-s cuccok (a Renault szerint is) nagyjából 180e kmre készültek, egy csere, vagy javítás pedig százezrekbe kerül. A motor egyéb problémáiról nem is szólva. Érdemes odafigyelni arra is, hogy az olajvisszajelző csak akkor jelez, amikor az olajmennyiség 3/4-e már eltűnt a motorból.
Nem gondolom hogy kettő vagy akár tizenkettő vélemény alapján el kéne ítélni bármelyik márkát mindegyiknek vannak típushibái pl a VW ek pd elemei elég gyakran megdöglenek és az sem túl olcsó. Cégünknél Fiatok vannak rengeteg hiba volt vele addig még nem volt gazdája az autónak csak hozzád vágtak reggel egy kulcsot mindenki padlógázon járt vele és senki nem vigyázott rályuk (valami csörög zörög a motortérből majd szól a szerelőnek az aki holnap megy vele vagy aki alatt megdöglik) amióta mindenkinek van saját autója azóta és elszámoltatható vigyázz rá mert nagyon könnyen repül az ember ha valami nem stimm.
Tény azonban hogy a francia autóknak elég rossz hírük van valószínűleg mert nem könnyű szerelni őket és otthon a sufniban nem megy. Nálunk van egy Clio (2002) és egy Megane (2005) egyiknél sem volt különösebb baj vagyis a Megane nak „volt gazdája” végig vezetett szervizzel és számlákkal így csak vezérlést, gyertyát, fékbetétet, olajat és szűrőket cseréltünk. Még a Cliót egy kis hü..e gyerektől vettük, aki azt hiszem tesco-s olaj járt és mindent agyig koptatott amit lehetett (fékbetét, kuplung, féltengely, első futómű és az olajat fújta mindenhol ahol tudta) ha rendben tartotta volna nem 450 e ért veszem meg tőle. Kérdem én megéri?
Szóval most hogy már tele offoltam a fórumot szerintem a tanúság az, hogy rendben tartod legyen az bármilyen autó meg fogja hálálni!
Most nézem ketten is kináljátok a tartótokat. Viszont nem látom mejyikőtök a Szombathelyi. Az Övé érdekel, valamelyik délelőtti átvétellel. mail még sajna nem működik.
Ne haragudj, de 800 ezerért kaptál volna mégegy autót, vagy kettőt ... alkatrésznek!
:-)
Szerintem az általad linkelt két népítélet inkább arról szól, hogy:
- mennyire próbálják olcsón megúszni a garanciás cserét,
- illetve hanyagságról, esetleg hozzá nem értésről.
Mindkét jelenség MÁRKAFÜGGETLEN!
Azt már az itt olvasgató tulajok is tudják, hogy ha porlasztó cserére van szükség, akkor az egész rendszert rendbe kell tenni, ki kell tisztítani. Az új porlasztó, ugyanúgy és ugyanattól fog tönkremenni, mint a régi.
Az írásokban említett "technológiai rés" elméletben lehet igaz, én nem tulajdonítanék neki akkora jelentőséget ... 2011-ben vettem 9 évesen az 1.5 dCi, 82LE Clio-t, 2003-as gyártási dátummal rendelkező gázolajszűrő volt rajta ... köszöni jól van a GO-rendszer!
Személyesen ismerek olyat aki újonan vásárolta az 1.5 dCi-t, szinte sosem tankolt kúton, nem ért az autókhoz, 330 ezer km-nél állt be az autóban a hajtókarcsapágy.
Recept:
kis odafigyelés, tájékozódás, megfelelő szerelő megtalálása.
Van itélet felette is amiben szinte semmi gond sincs a Thaliccsal.
Az enyémben 123500km van 10.3éves, a kopó fogyó alkatrészeken kívül eddig semmi baja nem volt, 15000km-enként szürő, olajcserék(azért ennyi, mert sokat megyek városban) eddig egy garnitura izzítógyertya+1 akksit fogyasztott el, meg mostanra krepáltak be a központizár motorok(csomagtartó még mükszik).
A 20*20as stafnifa meg szereti a váltót+kitámasztót megenni(55k, de ez nem a kocsi baja hanem a roszkor voltam rossz helyen szindróma).
Két évvel ezelőtt már én is azt hittem, hogy az befecsi szarakszik, de csak az akku adta meg magát.
Sajnos az ember azt látja az irásokból, hogy sokan az első hibák után gyülölik a kocsit, és az összes kis bibit felnagyítva leszarozzák azt, és ütik vágják. Az ütés-vágást pedig eggyik kocsi sem tolerálja.......
Tudom, hogy elöbb utóbb neklem is beszarnak a befecskendező szelepek, meg a nagynyomásu szivattyú, de mást nemtok tenni ellene, mint kúton tankolok, Gázolajszürőt cserélgetek, és sürün imádkozok.(illetve a tavasszal kipucolom az ülepitőt a tankban)