Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Garfield007 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49653

Benéztem többször, de megfogadtam, hogy új évben nem kötözködöm, ha a T. társaság ingerküszöbét nem ütötték meg dolgok, akkor én sem pattogok. 

De ez a Renault szerintről érdekelne egy forrás, valamint a 3/4 elfogyottnál jelző széria is érdekelne, hogy mely évjáratokat érintett.

 

ui.: BUÉK a Thalia tulajoknak és kedves családjuknak! :-)

Előzmény: rose_tattoo (49640)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49652

30 ezrenként felönteni és kész ... :-D

Előzmény: mzdude (49651)
mzdude Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49651

Tanulság: nem szabad olajat cserélni. :)

Előzmény: B45524D N3K1 (49650)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49650

Nekem 50 km-rel a beállás előtt volt az olajcsere. :-D

Előzmény: rose_tattoo (49649)
rose_tattoo Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49649

Ja, dci Alizé verzió. Meg azért a nívópálca nézegetés autópálya-menet közben kicsit nehézkes...

Egyébként az enyémben úgy döglött meg az egyik hajtókarcsapács, hogy egy deka olaj sem hiányzott a motorból. Előtte egy héttel volt olajcserén...

Előzmény: SGN (49644)
rose_tattoo Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49648

a 2002-esben még így van/volt. Szintén tapasztalat.

Előzmény: SGN (49644)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49647

Ennyire nem egyszerű, abban van egy intercooler, hozzá tartozó csövekkel, meg minimum eggyel több hőfokmérő a levegőrendszerben ... meg ehhez egy teljesen más computer program, szerintem.

Gondolom meg lehet csinálni, irány a bontó ...

:-D

Előzmény: tirisztor22 (49646)
tirisztor22 Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49646

Sziasztok

Lenne egy 1.5dci 65Le-s Thaliam 2004 12. hóban hoztuk ki a márkából és ezt a tipust szerelték egy másfajta chippel ami 80-82Le-t tudott gyárilag, utólagos beszerelése mennyire nehéz illetve költséges? Mi kellene hozzá?

Előre is köszi

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49645

Így van, nekem is jelzett akkor amikor "kicsit" ferdén állt a kocsi, igaz ehhez rá kell nyomni egyszer a kis gombra, hogy a karikákat mutassa. Ám aki még ezt sem nézi idönként(én még ennek sem hiszek 100%-ra inkább pár hetente megnézem a nívót, bár szar hozzáférni) az mennyire törődik a kocsival...

Előzmény: SGN (49644)
SGN Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49644

Ezzel az olajvisszajelzővel nem értek teljesen egyet, mert nálam a nívópálca rögtön jelez! :-) Viccet félretéve, egyik ismerősömnek 1.4 16V 2002 van és a műszerfal visszajelzője akkor jelzett már egyel kevesebb O amikor kb 2 dl hiányzott a pár miliméterrel maxnál lejjebb levő olajszintnél. Tehát nem az olaj 3/4 -ének elfogyasztása után. Nekem ez a tapasztalatom. Hali.....

Előzmény: rose_tattoo (49640)
rose_tattoo Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49643

Írtam neked is (azt hiszem:)

Előzmény: IMITRIKES (49637)
rose_tattoo Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49642

rendben tartottam, kíméltem (főleg hosszú utakon használtam, de nem vagyok hajtós típus), szervízkönyves, Renault-nál szervízelve 180ezerig. Utána meg 15ezrenként olajcserék stb. ismerős, tapasztalt szerelőnél, mindenféle csereintervallum betartva.

90 óta dízeleket hajtok, van némi tapasztalatom, Peugeot, Renault, VW..

 

Sajnos tudomásul kell venni, hogy ezek már nem azok a dízelek, amit addig hajthatsz, amíg szétesik alattad a kocsi. A dci-k takarékos üzemeltetésének hosszútávon nagy ára van.

Előzmény: petr.pet (49638)
rose_tattoo Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49641

De a tiéd Clio, a probléma leginkább a Thaliával fordul elő.

Előzmény: B45524D N3K1 (49635)
rose_tattoo Creative Commons License 2013.01.03 0 0 49640

Nekem sem volt problémám 250ezerig, épp ezért írtam, hogy érdemes a problémák megjelenése előtt túladni rajta.

Ezek a Delphi-s cuccok (a Renault szerint is) nagyjából 180e kmre készültek, egy csere, vagy javítás pedig százezrekbe kerül. A motor egyéb problémáiról nem is szólva. Érdemes odafigyelni arra is, hogy az olajvisszajelző csak akkor jelez, amikor az olajmennyiség 3/4-e már eltűnt a motorból.

Előzmény: nagya2 (49634)
pintérlászló Creative Commons License 2013.01.02 0 0 49639

Teljesen igazad van!

Én személy szerint, csak viccből írtam!

Most lett 9 éves, és igazából nem volt vele probléma!

Nagyon megszerettem, de gondját is viselem!

Igazi családi autó, eddig bárhova elvitt bennünket és nem hagyott cserben! (remélem így is marad) .

 

Előzmény: petr.pet (49638)
petr.pet Creative Commons License 2013.01.02 0 0 49638

Üdv 

 

Nem gondolom hogy kettő vagy akár tizenkettő vélemény alapján el kéne ítélni bármelyik márkát mindegyiknek vannak típushibái pl a VW ek pd elemei elég gyakran megdöglenek és az sem túl olcsó. Cégünknél Fiatok vannak rengeteg hiba volt vele addig még nem volt gazdája az autónak csak hozzád vágtak reggel egy kulcsot mindenki padlógázon járt vele és senki nem vigyázott rályuk (valami csörög zörög a motortérből majd szól a szerelőnek az aki holnap megy vele vagy aki alatt megdöglik)  amióta mindenkinek van saját autója azóta és elszámoltatható vigyázz rá mert nagyon könnyen repül az ember ha valami nem stimm.  

Tény azonban hogy a francia autóknak elég rossz hírük van valószínűleg mert nem könnyű szerelni őket és otthon a sufniban nem megy. Nálunk van egy Clio (2002) és egy Megane (2005) egyiknél sem volt különösebb baj vagyis a Megane nak „volt gazdája” végig vezetett szervizzel és számlákkal így csak vezérlést, gyertyát, fékbetétet, olajat és szűrőket cseréltünk. Még a Cliót egy kis hü..e gyerektől vettük, aki azt hiszem tesco-s olaj járt és mindent agyig koptatott amit lehetett (fékbetét, kuplung, féltengely, első futómű és az olajat fújta mindenhol ahol tudta) ha rendben tartotta volna nem 450 e ért veszem meg tőle. Kérdem én megéri?

Szóval most hogy már tele offoltam a fórumot szerintem a tanúság az, hogy rendben tartod legyen az bármilyen autó meg fogja hálálni!  

 

 

Előzmény: rose_tattoo (49633)
IMITRIKES Creative Commons License 2013.01.02 0 0 49637

Most nézem ketten is kináljátok a tartótokat. Viszont nem látom mejyikőtök a Szombathelyi. Az Övé érdekel, valamelyik délelőtti átvétellel. mail még sajna nem működik.

Előzmény: rose_tattoo (49630)
IMITRIKES Creative Commons License 2013.01.02 0 0 49636

Rendszerhiba miatt nem tudok emilt küldeni, Szhelyen személyesen át tudom venni ha nem késem le a csomagtartót.

Előzmény: rose_tattoo (49630)
B45524D N3K1 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 49635

Ne haragudj, de 800 ezerért kaptál volna mégegy autót, vagy kettőt ... alkatrésznek!

:-)

 

Szerintem az általad linkelt két népítélet inkább arról szól, hogy:

- mennyire próbálják olcsón megúszni a garanciás cserét,

- illetve hanyagságról, esetleg hozzá nem értésről.

Mindkét jelenség MÁRKAFÜGGETLEN!

 

Azt már az itt olvasgató tulajok is tudják, hogy ha porlasztó cserére van szükség, akkor az egész rendszert rendbe kell tenni, ki kell tisztítani. Az új porlasztó, ugyanúgy és ugyanattól fog tönkremenni, mint a régi.

 

Az írásokban említett "technológiai rés" elméletben lehet igaz, én nem tulajdonítanék neki akkora jelentőséget ... 2011-ben vettem 9 évesen az 1.5 dCi, 82LE Clio-t, 2003-as gyártási dátummal rendelkező gázolajszűrő volt rajta ... köszöni jól van a GO-rendszer!

 

Személyesen ismerek olyat aki újonan vásárolta az 1.5 dCi-t, szinte sosem tankolt kúton, nem ért az autókhoz, 330 ezer km-nél állt be az autóban a hajtókarcsapágy.

 

Recept:

kis odafigyelés, tájékozódás, megfelelő szerelő megtalálása.

Szerintem ennyi!

 

 

Előzmény: rose_tattoo (49633)
nagya2 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 49634

HAli!!

Van itélet felette is amiben szinte semmi gond sincs a Thaliccsal.

Az enyémben 123500km van 10.3éves, a kopó fogyó alkatrészeken kívül eddig semmi baja nem volt, 15000km-enként szürő, olajcserék(azért ennyi, mert sokat megyek városban) eddig egy garnitura izzítógyertya+1 akksit fogyasztott el, meg mostanra krepáltak be a központizár motorok(csomagtartó még mükszik).

A 20*20as stafnifa meg szereti a váltót+kitámasztót megenni(55k, de ez nem a kocsi baja hanem a roszkor voltam rossz helyen szindróma).

Két évvel ezelőtt már én is azt hittem, hogy az befecsi szarakszik, de csak az akku adta meg magát.

Sajnos az ember azt látja az irásokból, hogy sokan az első hibák után gyülölik a kocsit, és az összes kis bibit felnagyítva leszarozzák azt, és ütik vágják. Az ütés-vágást pedig eggyik kocsi sem tolerálja.......

Tudom, hogy elöbb utóbb neklem is beszarnak a befecskendező szelepek, meg a nagynyomásu szivattyú, de mást nemtok tenni ellene, mint kúton tankolok, Gázolajszürőt cserélgetek, és sürün imádkozok.(illetve a tavasszal kipucolom az ülepitőt a tankban)

Üdv Nagya

Előzmény: rose_tattoo (49633)
rose_tattoo Creative Commons License 2013.01.02 0 0 49633

Itt van egy pl., bőven 100e km alatt:

 

http://nepitelet.hu/autok/renault/thalia_1998/becsapas._olcsonak_tunik._legujabb_fejlemenyek/

 

egy hasonló:

 

http://nepitelet.hu/autok/renault/thalia_1998/a_romlott_francia_szerelem..._senki_ne_vegyen_ilyet/

 

Nem hangulatot akarok kelteni, de ha már én is belefutottam; legalább más ne járjon így.

Mondjuk nagyon nincs jó megítélése a használtpiacon se...

rose_tattoo Creative Commons License 2013.01.02 0 0 49632

Örülj neki. Ahogy írtam, az enyémmel sem volt probléma 250ezerig kb., azóta meg belement nagyjából 800e ft, hogy egyáltalán menjen.

Ahogy utánanéztem van még néhány hasonló horror sztori dci Thaliával. Nem érdemes megvárni...

Előzmény: soltibalazs (49627)
rose_tattoo Creative Commons License 2013.01.02 0 0 49631

Írtam mélt.

(Az autó nem volt ilyen népszerű..:-((

Előzmény: korg_ns (49625)
rose_tattoo Creative Commons License 2013.01.02 0 0 49630

küldtem mélt.

Előzmény: IMITRIKES (49624)
rose_tattoo Creative Commons License 2013.01.02 0 0 49629

csakhogy az Clio.

250ezer km-ig én is csak a Rönó lehúzásain dohogtam, a thalicskával nem volt gond...

Előzmény: B45524D N3K1 (49619)
rose_tattoo Creative Commons License 2013.01.02 0 0 49628

ezen már túl vagyok szerencsére.

Előzmény: SGN (49618)
soltibalazs Creative Commons License 2013.01.01 0 0 49627

Sziasztok!

291000Km van 65LE-s Tháliánkban, egy EGR ill. holtpont jeladón kivül semmi baja nem volt!!!

Ja és 30000Km-t van csak olaj ill. gázolajszürő cserélve!

Én nagyon elégedett vagyok vele, életem legmegbízhatóbb kocsija!

 

3ati2 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 49626

sziasztok!

érdeklődnék hogy valaki tud-e egy jó, megbizható szerelőt a XIII. kerületben!

elöre is köszönöm

korg_ns Creative Commons License 2013.01.01 0 0 49625

engem is érdekelne a tetőtartó...

Előzmény: rose_tattoo (49612)
IMITRIKES Creative Commons License 2013.01.01 0 0 49624

Heló

 

Érdekel.

Előzmény: rose_tattoo (49612)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!