Talán megoldódott a probléma,valami makacs dugulás okozhatta a hibát(MTD Thorx 35 OHV Charlie-KA).A 4-5 mp-es működéseket úgy tudtam meghosszabbítani hogy közben nyomkodtam a levegő pumpát.Így nem állt le csak fuldoklott mikor abbahagytam.Egy idő után(kb5') ment pumpálás nélkül is.Kb 10'-et járattam így de földben még nem volt.Majd holnap.Mint írtam az elején,több zsír csomót találtam a karburátorban ezt az összeszereléskor hagyhatták benne kínai barátaink.Gyanúm szerint ez a zsír okozhatta a dugulást ebben a csodálatos,szétszedhetetlen,átláthatatlan labirintusban.Előtte átmostam fék tisztító sprével majd átfujattam bici pumpával de ezek a műveletek nem hoztak közvetlen eredményt.Azért írtam le ilyen részletesen,hátha a jövőben segít valakinek.
Töltögetőekés krumpliültetésről van feltéve valahová videó?
Rendeltem egy töltögetőekét az elektrikóban, elvileg holnap jön meg az üzletbe, az eladó nem tudott róla bővebb felvilágosítást adni, azt mondta, rendel egyet és ha mégsem tetszik, nem kell megvennem.
Mi az az alsó méret, ami már használható? Nyitás, magasság?
Akkor viszont el van állítódva, a C jelű csavart lazítsd fel, állítsd egy kicsit arébb és úgy próbáld meg. ha továbbra is leáll, lehet a blokkon belül van a hiba. Valaki nemrég írt ilyenről,hogy szétment a blokkon belüli röpsúlyos szerkezet.
Én 75cm re szoktam ültetni a krumplit és az én töltögető kapám sem nyílik szerintem a tiedtől jobban szét(nem mértem ugyan meg) még is szépen lehet vele dolgozni.Ha megnézed itt lentebb azt a videót azon is láttszik hogy a bakhátak tetelje lapos(és szerintem a kapa sem szélesebb mint 40cm).
Egy a lényeg szerintem először próbáld ki és meglátod mit csinál,még mielőtt vennél egy másikat!
"Robi gyujtás:Ha eredeti a tirisztor akkor G: piros I: sárga 1: fehér 15: kékHa magyar akkor is ugyanez csak nincs kék vezeték."
De nekem fekete piros és zöld vezetékeim vannak :-( ugyhogy kitalálósra tettem a dolgot, nállam a zöld megy a leállítóhoz, és utána a többit ráhuztam inditottam legyen szikra.. remélem ez segít..
Nem tudom mekkora a kerted vagy milyen géped van,de én tavaly ugy csináltam kert elején egy karo kert végén még egy kihuztam egy zsinort.A zsinor mellett haladva megnyitottam a földet majd a következö sort mikor nyitod olyan távolságra kell megnyitni az elözö sortol hogy be férj közé mikor töltöd.És nyitásnál csukd össze amennyire csak lehet az t.ekét.Kereket vagy a gépet sullyoz mert elkapar csak.
Az csak sor nyításra jó.Betakaráshoz nem láttam még gyárit és éppen most akarok én is egyet magamnak csinálni,olyat mint az eke kapa csak robihoz méretezve.Mert akkor a két kapa a kerékkel egy nyomon megy és a sor a két kerék közé esik.
Ezeket én is tudtam,de azért nagyon szépen köszönöm és még szét is szedted ugy mint én.Valószinü,hogy nekem hátra kell huzni a kart és ugy van szivatón csak ugy nem birok inditani mert ügye visszaránt.De ez kissebb probléma ahhoz képest ami most van.A-B csavarhoz nem nyultam müködött ugy ahogy most volt.Regulátor csavarja meg nincs kilazulva mert mozog mikor huzom a kart és mikor megmozdul akkor áll le.Pont szezon elején döglik be ez is.Szerintem szerelö lesz belöle.Remélem nem lesz nagy baja.
Vastagabb olajjal is üzemel, de szerintem nem véletlenül írnak elő 30-as olajat bele.
A hideg viszkozitás üzemi hőfokon nem számít semmit, ha már meleg a motor, mindegy, hogy 30, 10w-30, 5w-30, esetleg 0w-30 van benne. A W előtti szám csak az olaj hideg viszkozitását jelenti. Minél kisebb a ez a szám, az olaj annál folyósabb hidegen, annál könnyebb hidegen indítani.
Ma vásároltam egy töltögető kapát ,azzal a céllal ,hogy a krumpli ültetésnél bakhátolásnál is igénybe veszemEz sajnos egyelőre nem akar összejőni mivel a töltögető nyitása majdnem akkora mint a körmöskerekeim nyomtáva,ebböl adodoan a körmöskerék a kruplin ,vagy a két fél bakhát tetején megy ,ide oda csuszkálva ,öszevágva a vetőkrumplit.tehát ez igy ebben a formába nem müködik.Megosztaná valaki velem ,hogy ki hogy csinálja a töltögető kapával a bakhátolást ,azaz a krupliültetést ?Holnap levágok a körmoskerék tengelyéböl és reményeim szerint kb 15 cm nyerek ,ami lehet elég lesz hogy ne a kruplit tapossam.várom ötleteiteket :)
Hello! Valaki esetleg megtudná mondani h Debrecenben hol van olyan bontó vagy mélytelep ahol tudok robi50hez alkatrészt szerezni? vagy vmi bolt? a berántó eltört. és még a ventillátor részéböl is kitört egy jó darabot. és igy elég nehéz beinditani.
Kérdést továbbítok, és szeretném ha tudnátok segíteni.
ROBI 151 rotakapa, gyújtótrafojába hogyan kell bekötni a vezetékeket színük szerint.
Ha esetleg valakinek elektronikai bekötéssel kapcsolatban van valami műszaki, letölthető dokumentuma akkor segítsen nekem, egyáltalán hol találok ilyeneket.
Megprobáltam beinditani ugy ahogyan mondtad,de ugy is vissza ránt.Teljesen elhuzva a gázkar a szelep igy áll:
És mikor indul akkor igy:
Reggel aránylag könnyen be is indult de mikor gázt adok le áll.Eddig még ilyet sosem csinált.Valamilyen ötlet mi lehet a baj?Kicseréltem a benzin csövet is.Az nem lehet eltömödve.Indulás után eddig a kések nem forogtak most beindul és lassan forog.Amikor huzom a gázt ügye a regulátor kar akkor elöre mozdul és akkor áll le.Lehet csak valami beállitás hiba?
Végül, 8-900 fórumhozzászólás átolvasása után vettünk egy új KF Dragon 55-öt..... Ugyan még nem próbáltam (sötétben értem haza), de egyenlőre tetszik a gép. Remélem -rendszeres karbantartás mellett persze- hosszú ideig kiszolgál majd.
Szeretnék venni vmilyen olcsó kapálógépet. Arra kell, hogy egy kb 300m2-es telekrészt "felássak" Nincsenek nagy elvárásaim, nem lesz agyonhasználva a gép.
Szerintetek megszabad venni egy olcsó, kisebb teljesítményű gépet?
Nem vagyok egy motorolaj szakértő de már korábban utánaolvastam ezeknek a viszkozitási dolgoknak! Amit a gyár ajánl az a SAE-30 as az egy egyfokozatu nyári olaj 4 ütemü "kertigépekhez",Ha már olyat veszel hogy 10w30 akkor az már egy többfokozatu tehát tágabb hőmérsékleti tartományban használható olaj.Szerintem a 0w meg az 5w vel kezdődőek egyrészt drágák és túl hígak is ezekbe a kapákba.Én évek óta 10w40-est használok mivel ez kell a személyautómba is ,és szerintem mivel nem egyfokozatu ez jobb is! Itt van egy kis olvasnivaló!
Sziasztok nem tudom , én bemegyek egy egy nagyáruházba és olajból 10 féle van 0-10w ig, ha az nem 30 hanem 40 semmi baja nem lesz a gépnek. Én az opel astra G be 10-40w olajat teszek abból veszek 5 litert 5-6000 ft és abbol 2 olajcsere kijön a hondánál.Nem hiszek abban, hogy ha 0-30 as olaj 3500ft akkor nem jo bele a 10 -40 olaj ami kicsit sürübb, kopottabb motornál meg még jobb is.
Sok dolognak öszze kell jönnie, hogy választ kapjon valakitől.
A válaszoló: olvassa a fórumot az illető, legyen pont ilyen gépe elérhető közelségben, legyen fényképezőgépe, legyen akarata válaszolni és fényképezni (ezzel szerintem nincs gond), szedje le a levegőszűrőt, stb. Mindezt a többi elfoglaltsága mellett.
De csak most, csak nektek, csak ma elmegyek nagyanyámhoz, mert neki ilyen gépe van és lefényképezem a 375-ös karbit. :)
Ez a kereslet-kínálat-árszabás hármas. Ha a környéketeken kevés helyen lehet kapni és van vásárló, annyiért adják, amennyiért akarják.
Én a sima 30-as olajat 1,4 literes kiszerelésben vettem, Husqvarna WP30 olaj, nem sokkal volt több a 6 decis B&S vagy ALCO olajnál. Ez egy motorba két évre elég, a két olajcsere plusz az utántöltögetéssel számolva.
Az új rotába viszont teljesen szintetikus Castrol Edge 5w-30 olajat vettem (gépkönyv ezt írja) 3500 Ft volt 1 liter, autósboltban.
Ugyanilyen kapánk van, más festéssel! Szóval tökig előre kell tolni, és úgy indítani hidegen.
A visszarántást úgy küszöbölheted ki, hogy addig húzod lassan a zsinórt, amíg a sűrítési ütemhez ér a motor, ekkor nehezebb húzni. Ezután vissza kell engedni a berántót alaphelyzetbe és utána egy jó nagyot rántani rajta.
Nekem ilyen van!Nem kell teljesen elhuzni a kart,hogy induljon.Be van állitva az elsö kattanásra akkor indul.Ha feljebb huzom és ugy probálom beinditani akkor visszarántja a kezem.Ez miért van?
Sziasztok!Hozzáértö segitségét kérném.Van egy Tecumseh motoros kapám.Nehezen indul csak akkor ha be benzinezem a levegö szüröt,utána indul müködik.Hosszabb használat után nehezen indul be vagy be sem indul addig mig le nem veszem a levegöszürö tetejét,gázt adok és lefullad.Megy lefullad megy lefullad.Mitöl lehet ez?Azon kivül,hogy egy ocska Tecumseh?
Valaki megtudná mondani a Robi 50 főtengely szimeringjeinek a méretét. Tudom hogy az egyik az népszerű darab a másik meg vmi francia méret ami 1mm rel nagyobb. köszönöm előre.
Az MTD különböző gyártóktól szerzi be az olcsósított változatú gépeket és a saját márkanevén forgalmazza.
Pl. a Tesco-ban is láttam Szentkirály rotát MTD márkanév alatt :).
Szombaton voltam Pásztón vásárolni, az ezermester bolt előtt próbáltak egy ilyen Misina- piros motoros gépbe életet lehelni, még a boltban voltam ez nem sikerült nekik. A vásárló család tagjain - nagyszülők gyerekek, családi esemény- látszott az izgatottság, hogy most milyen jó gépet vesznek , majd idővel rájönnek. :(
A bolt előtt kirakott gépeket végigtekintve elég siralmas a helyzet: 100% olcsóbb gépek, miőségi nincs.
Rotációs kapa vásárlásán gondolkodom, ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni.
A gép csak hobbi felhasználásra lenne, ezért valami alap típust keresek, persze minél olcsóbban. Az első kérdés rögtön az, hogy érdemes e használt gépet venni, illetve mire kell figyelni ilyenkor? Aukciós és apróghirdetési oldalakon láttam jónéhány típust, (robi 56 - 45e pl) de nem tudom, hogy ezek a Briggs motorok hogy állnak megbízhatóság és alkatrész utánpótlás terén.
Újban az MTD-nek vannak az egyszerűbb típusai, amik árban jók lennének, de nem tudom, hogy mennyire megbízhatóak. (egy ismerősnek volt egy mtd fűkaszája, ami egy isten csapása volt az én oleo mac-emhez képest) Valamint még találtam egy MISINA T675-ös 6 kapás gépet is, ahol ugyan ezek a kérdések...
ROBI 55 karburátor, benzinszint. Szivató tendelyház oválisra kopik a tenglyre ráhúzni egy gumicső darabot,hogy jól zárjon.benzinszint a leszerelt pohárban 16-17mm.Állító csavar ötközéstől vissza 1,5-2 fordulat.Fúvókát ellenőrizni(varrótűkkel utána tolómérővel lmérni a passzos varrótűt kb 0,69mm). Pillangószelep tengelyt is ellenőrizni.
Ez után csak gyújtás baj lehet. Jó barkácsolást!Kellemes kapálást!
Szia. Bár neked úgy tűnik, hogy a racsni csapja mindkét oldalon azonos pozícióban van, ez nem biztos. A rendellenes keréknél fordítsd el 180 fokkal a rugós csapot!
Nem olyan régen vásároltam egy jó állapotban lévő használt racsnis 5,00x12-es kereket! Ma azt tapasztaltam, hogy a racsnit szabadonfutóra állítva, a jobb oldali kerékre nem megy át a meghajtás! Mikor észrevettem rögtön ellenőrztem is! A traktort visszafogtam, így csak a bal oldali kerék forgott, kapart a fűben! A jobb oldali kerék egyhelyben állt! A kérdésem az lenne, hogy javítható-e ez a probléma! Ha javítható, akkor mit kell tennem, hogy megjavítsam?
Igen a benzintank tiszta, a b.csap tiszta, új cső és szűrő van rajta, a karbi tiszta, benne a fúvóka is. de elvileg nem a gyári karbi van rajta hanem Dellorto márkájú. már képet is tölttem fel róla. mutatom:
Nem vagyok nagyon benne ezekben a dolgokban ,de ekmesélek egy dolgot a gyertyával kapcsolatosan.
Az összel fél napig rángattam a gépet ami eleinte még be be röffent,de utánna még azt sem.
Már már a csákányt nézegettem félszemmel,hogy belevágom a Robiba :(.
Elmentem egy robogó szerelőhőz aki adott egy régi gyertyát,de előttem alaposan kipucolta az én gyertyámat is ,és amikor betettem a kipucolt gyertyát ,egy rántásra indult.( az én régi gyertyámmal is )
Tehát :
vedd a gyertyát és ne csak a külső felületét hanem jól gyömszöld bele a drutkefe szálait mélyen a gyertyába és ott is jó alaposan tiszticsd ki,lehet csak egy banális koszos gyertya szívat téged.
No legalább azt már tudjuk, hogy a karbidnál nem kap fals levegőt. A benzin útja a tanktól a karbiig teljesen ki lett takarítva? (benzintank, nezicsap, tűszelep, stb)
Hello! Sajnos nem oldottam meg a problémát a szivatóval való játék. Olvastam több hsz-ben h tavalyi benzinnel nem a legjobb használni a robit. Vettem friss benzin+arol2t olajat de azzal meg már be se indul. Esetleg gyertya miatt lehet gyenge a gép? szikrát ad. de már kb másfél éves. gyengén adná a szikrát?
Üdv mindenkinek!pár év állás után előhalásztam ezer éves Tomos motoros rotakapám.Szétszedtem,megtisztogattam de nem indul.Hidegindítóval megy.Valakinek valami ötlet a megoldásra?Előre is köszi.
Sajnos abban nem, azzal nem nagyon van tapasztalatom. De tedd fel a kérdést és majd meglátjuk, ha nem én, akkor valaki biztosan tud majd értelmes választ adni. Végülis azért van ez a fórum.
Ez most megnyugtatot, azt mondod akkor,hogy amig a motor bírja addig bármire lehet használni.2-3hét még érte tudok menni ha elhoztam rakok fel rola képet,többlet infoidat szivesen fogadom majd rola mikor már kitudok szaladi és megnézi miröl is van szó.
Az jutott eszembe, hogy üzem után úgy tedd el a gépet, hogy egy kicsit a forgattyúsház felé legyen billentve, a henger legyen feljebb. Ha így nem fog füstölni, akkor valószínű a gyűrűknél folyik át.
Nekem vízszintes tengelyű Briggsem volt, annak a karbi oldalán volt 4 vagy 5 kis torziós fejű csavar, azalatt a kis fém lap alatt volt a membrán. A rugót és a kis tányért figyeld meg nagyon hogy volt. Tavaly vettem a fimnak szánt 3,5LE-s Briggsbe (az is vízszintes tengelyű) valami 280Ft volt.
Ismét eljött a tavaszi talajmunka ideje a kiskertben és megint elgondolkodtam, h az rk02 vel lehetne-e ekét vontatni?
Tényleg nem elég a 4 lóerő és a csigahajtómű+felező a szántáshoz?
Most 4 kapataggal dolgozom, de olyan bika a gép, h a lemezburkolat a föld felszínén csúszik. A súlya is akkora, h alig bírok fordulni vele és ha nem tolom, akkor elássa magát.
Senki sem műveli ilyen mélyen a kertjét a környéken.
Csak a Briggs motoros verzióról tudok neked érdemben nyilatkozni, mert azt ismerem.
A motor amit bír azt tudja a hajtómű is, csak kicsit jobban. A hajtómű törékeny kinézete ellenére nagyon strapabíró műszer. 5LE-s Briggs motorral félig kötött talajon szántottam is vele, míg rotáláskor a védőlemezig le lehetett engedni és teljesen porhanyósra darálta a talajt. Futózáskor az unokabátyám rendszeresen 5-7 mázsa szemeskukoricát hordott vele. A 95'-ös kiadású verziónak volt egy típushibája, mégpedig a hajtómű alján lévő lemezház csúcsa kikopott és bement a homok, de ezt a hibát már a 96'-os gépeknél kijavították, ott dupla lemezt kapott a hajtóműház. Ha véletlenül a hajtó,mű oldalán a felső lánckerék teneglyvégnél olajfolyást látsz, nem kell megijedni, mert ott felül nincs szimering csak csapágy, és egy fém kupakkal van lezárva. Olajra figyelj, én Agip 10-40-es olajat használtam, míg a hajtóműben sima hajtóműolaj van. A motor mögött találsz egy keskeny lemezcsíkot, amit két 6-os csavar fog, ha leveszed és belenézel a hajtóműbe olajat kell láss. Ha valamiféle olajsáros trutyi van benne az gáz.
Ha az előre vagy hátramenetet nem akarja kapcsolni, az orvosolható a két bovden beállításával. Egyetlen hátránya, hogy csak 46kg az önsúlya, úgyhogy némi pótsúlyt lehet rá pakolni. Nekem még orrkerekes verzióm volt és azt nagyon szerettem, könnyen lehetett az orrsúlyt is, és a hótolót is csak fel kellett tolni rá. Talán a garázsban van is még egy orrsúlyom.
Hírtelen ezek jutottak eszembe.
Ha valamiben segtségre szorulsz, jelezd. Gépkönyvem volt hozzá, de sajnos költözés óta nem találom.
Én nem is tudtam, hogy annak egybe kellene esni, sőt mivel a két kerék egyforma volt, még a bolt szervizében megfordították az egyiken a gumit. A szerelő csávó még mutatta is, hogy a lyukon keresztül időnként nyomjam tele zsírral. Ő is rosszul rakta össze, a másik eleve így volt. Legközelebb megyek hozzájuk, majd mondom nekik, hogy erre figyeljenek oda.
Gondolj arra is, hogy az orrsúlynak van forgatónyomatéka is, ezèrt ugyanannyi orrsúly jobban lenyomja a kereket mint keréksúly ( persze nem az orrsúly nehezedik, hanem a forgatónyomatékát kisgyensúlyozó erővel együtt lesz több a hatás) Egyszeűbben fogalmazva pont olyan, mint amikor ketten visztek egy terhet rúdon, és kihez van közelebb a súly. Tehát sztm jobb az orrsúly, de azt is vedd figyelembe, hogy a hajtás mekkora extra terhet bír el.
Hát őszintén megmondva én meg sem néztem, szétkaptam azon mód, mert súrolt a közepe.
Kicsit alakítgattam rajta, lefestettem belűlről mert azt elfelejtették, bezsíroztam, mert azt is elfelejtették, és úgy raktam össze, hogy a furatok passzoltak.
A terhelés alatti fulladást nagy valószínűséggel fals levegő bejutása idézi elő. Ez cagy a karburátor tömítés hibájából, vagy a karburátor szivató tengely melletti kopásból adódik. Indísd be, a szivatót próbáld kb 1/3-ig ráadni és így engedd a földbe, ha továbbra is fullad, akkor húzd rá félig. Ha a szivató ráállításával terhelés alatt nem fullad le, akkor biztos, hogy a szivatószelepnél kap fals levegőt.
Az igazság az,hogy ezt a BMH33/36 rotakapát 38000ft-ért lenne,új dobozolt ,csak egy hönap garancia van rajta. Egyébként szállítani,kapálni,kukoricát feltölteni kellene,kb.1500 m2 területre kellene.Vagy mit tudsz javasolni erre?
Úgy néz ki megoldódott a választás, 2005 ös a gép (rk 05) 2 évet használták kis telket rotáltak és futoztak vele és a legjobb,hogy 40ért adják.Ha a motorja kidöl jön a bütyi meg a másik motor.Tudnál némi infot adni mi mindenre képes és mik a gép határai.
Szép estét mindenkinek! Azzal fordulok hozzátok hogy van egy Robi 50 esem és egy kis gondom van most vele. Tehát felállítom ugy h a kerék ne érje a földet. berántom szépen elindul, gázt adok neki jol felpörög, de amint lerakom a földre lefullad, nagy gázzal teszem le és elindulok vele fullad le. előtte az egész gép szétvolt szedve és kitakarítva. annyi h a tavalyi benzinnel próbálkoztam. Okazhat ilyen teljesítmény csökkenést h nem bir menni se nemhogy kapálni? Vagy a túl dús benzin keverék okozhat iyet? Vagy a gyertya gyenge lenne már(létezik ilyen)? Egy kis terheléstől máris lefullad. mi okozhat ilyen problémát? Esetleg még gyertyahézag vagy megszakító hézag okozhat ilyet? köszi előre is
Tegnap jó idő volt és megboronáltam a kertet , van ez ,de van egy másik kertünk is ami ugyan ekkora :D Ja és ezt mind én boronáltam úgy hogy húztam a boronát :D
Nekem is felkeltette az érdeklődésem ez a robi 250 es ennyi mindennel és váltós ráadásul 32000ft.- ért tiszta ingyen van . És helyileg hol található ??? Mikor motaták akkor csak beindították vagy mentek is vele egy kicsit ?? [Ezt azért kérdezem mert jó megbizonyosodni előtte hogy a váltó működik , mert halottam már olyanról hogy úgy adták el hogy a váltóban nem volt semmi csak a ház volt meg :D]
Helyileg merre található a 250-es, ennyi pénzért engem igencsak érdekelne, ha megy a motor és van hozzá ennyi minden. Ha nincs túl messze már mennék is érte.
Sziasztok, voltam megnézni a Robi 50-est, hát az nem indult be, lehet, hogy így jó a dolog, mert néztem a neten, hogy határozottan kevesebb alkatrész van hozzá, mint az 55-öshöz. De van egy Robi 250-esük is az eladónak, 2 ekevassal, fűnyíró adapterrel, 2 db járókerékkel, ha jól írom kulivátorral, tényleg egy sor alkatrésszel, beindult annak a motorja, de engem nem érdekel, mert nekem nem kell ilyen nagy gép. Valójában a reális árával sem vagyok tisztában, de 32000 Ft-ra tartják, ehez képest sok 55-öst akarnak adni kb ilyen árban. Engem egy kicsit elijjesztett a meghajtásnál található valamilyen váltómű, egy szabályos váltókar lóg ki belőle és a kulissza is váltószerűen van kialakítva, de ti ezt biztos jobban ismeritek.
Ma megyek az 55-ösért, megpróbálom majd beindítani, meglátjuk mit produkál maj az új szerkezet.
Én erre azt mondtam a kollégámnak, mikor ők is gépvásárlás előtt álltak, hogy a nagyobb géppel tudsz lasabban is rotálni, de a kis géppel nem tudsz gyorsan.
Szóval a nagyobb gép megy kisebb teljesítményen is , a kisebből meg nem jön elő a kellő erő. Hát így reggel ezt nem tudom jobban megfogalmazni, de szerintem érthető.
:)
Erős autóval is lehet lassan menni, de pl. egy Trabant nem mindig elég. :)
Szia most hogy van összehasonlítási alapom, a honda motoros kapával kicsit eröltetni kell hogy mélyen kapáljon, keményebb fekete földem van, a 151 nehéz súlya miatt jobban feltöri a földet és ha nagyobb gázzal megyek akkor képes elkapálni magát teljes kapamélységbe, ami a hondánál elég nehéz teljesítmény.ha jellemezném a kettö kezelhetöségét a honda kezes bárány, a robi meg sokszor önállóbb és eröteljesebb.Kukorica volt elötte a földbe a gyökerek a hondát néha kitépik a kezemböl mert akkorát ugrik, a robi meg a súlya miatt kissebbet és inkább kiforditja a gyökeret a földböl.
Egyébként mielőtt gépet választanál gondold végig, hogy milyen munkákra szánod a gépet, kell-e bele hátramenet, szeretnél-e futózni vele, milyen tipusú talajon fogod használni, milyenek a terepviszonyok, akarsz-e esetleg szántani is vele, milyen gyakorisággal lesz használva, mennyit szánsz rá. Így fel tudod már vázolni, hogy kb mekkora teljesítményre, kiegészítőkkel való ellátottságra, és strapabírásra van szükséged.
Az Rk05 egy jó választás (Briggs motor esetén), de gondolkodhatsz egy régebbi, de strapabíró kétütemű motorral szerelt rotában is, pl. Robi 52 (2,8LE; Robi 151 5,5LE) amik igénytelenebbek, de valamivel többet fogyasztanak, mint a 4T motorok, viszont a nagyobb önsúlyuk miatt nem feltétlenül kell pótsúlyokkal ellátni a gépet, kiegészítőkkel és alkatrésszel való ellátottságuk még mindíg elég jónak tekinthető.
Személy szerint ismerem az RK05B-t, és a Robi 52; és 151-es típust is. Mindegyikkel megvoltam, megvagyok elégedve.
Köszönöm a választ. A motor egy kinai gyártmány amiben nem igazán bizom, pont ezért érdeklődetem hátha tud rola valaki valamit. Másrészt mint kezdő (leendő rota tulaj) érdeklődöm milyen gépet lenne érdemes beszereznem 1000m2 agyagos-homokos talaj müvelésére. Nagy a választék és sok az ismeretlen számomra.
Annyit kérnék, hogy írd meg, hogy a főtengely végén lévő dupla szíjtárcsának milyen méretei érdekelnek és megmérem neked. A permetők Solo márkájúak valahonnan a 92 környékéről. Édesapám kártevőírtással foglalkozott azért maradtak meg. Tavaly kiváncsiságból az egyiket szédszedtem, kimostam a karbit, feltöltöttem keverékkel és meglepetésre beindult. Elfújta a keverékes kannát is. :)
Maga az RK05B egy jó konstrukció, de sajnos a proton motort nem ismerem. Briggs motorral a 95' körüli gépeket 50 fölött árulják a neten. Itt egy újabb kiadású 05-ös.
Jó lehet a csavar is,de lehetőleg ne végig menetest tegyél és rögzítsd az anyát v.műanyag betétest tegyél az nem rázódik le.Ha gyakran megbontod akkor inkább egy furat és bele valami sasszeg féleség.
Megfelelő keménységű kell, mert a puhábbakat elnyalja. Kényelmetlenebb szerelni, Ha csak egy anyát teszel rá, lelazulhat. Kettő kell rá, egymásnak húzva, dupla kényelmetlenség.
Nem kell rá anya, elég ha kifúrod és kerítésdrótból hajtasz egy biztosító "rugót" hozzá. Ha meghúzod a csavaron az anyát, akkor gyorsan elfogja nyírni a csavart.
Egyébként a beszúrt linken piszkosul drága, tavaly 180Ft/db-ért vettem.
Üdv mindenkinek. Rota vásárlás előtt állok (ez lesz az első) és ebben egy kis segítségre lenne szükségem. Nagyábol 1000m2 műveléséhez kellene. Ajánlottak egy keveset használt 2005ös évjáratú Proton rk05/b -t. Mennyit érhet érdemes vele foglalkoznom,vagy vegyek inkább egy újat garanciával?
Megpróbáltam,biztatóan kezdődött,mostmár 4-6 mp-et is pöfög,de a pumpa még mindig nem visz benzint.A tenyeremet jól tele vágta benzinnel(pontosabban a nylon zacskót amit rá fogtam)de lehet hogy ez normális.Hétszer megismételtem de már nem javult a 4-6mp.Holnap fojtatom,mivel nincs jobb ötletem.
3,75 ös B&S fűnyíróm a 16 év alatt nem szívatott annyit mint ez az egy év alatt.Ha lehetne rátenném azt amotort erre a kapára.
Próbáld meg, ha kivitelezhető, hogy leveszed a levegőszűrőt, kézzel befogod a "szívócsövet", valakit megkérsz, hogy néhányszor rántson rá, majd a hagyományos módon indítsd. A B&S 375-ös motor csak így volt hajlandó indulni a téli pihenő után.
Gyárilag rosszul volt összerakva mindkét kerék. Az a lényeg, hogy a felni belső oldalán lévő nagy lyuknak a stifttel szemben kell lennie, ekkor az még majdnem egy fél centivel kijebb tud jönni, így nem a tetejébe akad bele a lemez. erre véletlenül jöttem rá, pont így sikerült összerakni, lestem is egy nagyot.
Köszönöm a segítséged,tegnap is,ma is nyomkodtam vagy fél fél órát.Szűröt tegnap kimostam nagyon poros volt,a szilikon spréknek nagyon magas a benzin tartalmuk félek hogy megeszi a szivacsot.Olaj szinte új benne.Azt elfelejtettem az előbb hogy találtam a karburátorban zsír maradványokat,csomókat,gyanítom ez okozta valahol a dugulást,de nem találom sehol(többször szétszedtem már,pumpával átfújtam).
Most megyek szétszedem megint,ha lehet még jobban mint eddig.Köszi mégegyszer,leírom hogy mire jutottam.
Nekem is ilyen motorom van, de fűnyírón. Jó lesz az! Addig pumpáld és indítsd, míg huzamosabb ideig jár a motor. Utána jó lesz. A szivacs légszűrőt tisztítsd ki és vagy olajozd be, majd nyomkodd ki, vagy szilikon spray-zed be. Cserélj benne olajat is.
Segítségre lenne szükségem.MTD Thorx 35 OHV (charlie-KA) kapálógépem nem tudom beindítani(az ősszel tökéletesen működött,igaz kiürült tank miatt állt meg és így tettem el.Tudom hiba volt).
A gép nem régi,max 3-4 órát dolgozott.A karburátor alját levettem,abban áll a benzin és az úszó le föl mozgatására megindul ill.eláll.Viszont a levegő pumpa nyomkodásakor nem szállít benzint.Amikor jó volt éreztem 4-5 pumpálás után hogy nehezebben megy és utána rendben elindult a gép.Néha néha beindul 1-2 másodpercre.Röviden ennyi a problémám,kérem aki tud segítsen.Köszönöm:herrendever
Ha jól értem, Te tulajdonképpen egy motorhoz keresel alkatrészt, nem is kapálógéphez. Ehhez kellene tudnunk, milyen motor van a gépen, de igazából szerintem kicsi az esélye, hogy forgattyúsházat kapsz egy ilyen régi motorhoz. Dugó, gyűrűk, még csak szokott enni, de a ház sztm nehéz ügy. Biztos, hogy házat keresel? Az nem szokott elromlani...
Ha igen, akkor a megoldás vagy egy használt, tipusazonos motor lenne, vagy egy vadonatúj motor beszerzése lene.
Segítséget szeretnék kérni Tőletek, mint szakértőktől, az alábbi problémára:
Apósom megkért, hogy szerzzek neki az Internet - mint általa teljesen ismeretelen izé - segítségével egy rotációs kapához alkatrészt.
Nehezíti a helyzetet, hogy én meg pont ehhez (mármint a rotációs kapákhoz) sem/nem értek. :-)
A kapa amiről szó van, egy R02 (?) típusú, 1991-es, Szegeden (szerintem a Szevafém-nél) gyártott gép. Ahogy após szavaiból kivettem, a forgattyús ház kellene neki, tehát egy öntvény, ami tartja a forgyattyús tengelyt.
A keresésben addig jutottam, hogy megtaláltam a Szevafém honlapját. Egyelőre velűk, vagyis a szervízükkel - ünnep lévén - nem sikerült felvennem a kapcsolatot, de tervezem.
Tőletek (mint szakértőktől) azt szeretném kérdezni: van-e valamelyikőtöknek ötlete arra, hogy hová is fordulhatnánk problémánkkal.
Az após szolnoki (én is), bár nem kérdeztem, de szerintem egy szegedi túrát még bevállalna hogy megmentse szeretett masináját, most, hogy vészesen közeledik a szezonkezdet.
Szia itt van pár kép hátha segít igaz én Marci GCV 160 as nál használom de biz semi gondom nincs és szuperül bevált.Igaz nekem az alvázam egy tuningolt darab mert 120*60 as zártszelvényből van a csatlakozó meg cső és laposvas .
Szia néztem a képet a dupla kerékkel tök szupi !Deeeeeeeeeee ezel egy a baj piszok ciki a defekted van!Ugyanis Mifelénk egy defekt biz a gumit nézve 8000ft .Igy maradok az a sima 4 kerék mellett.Ja és akkor azt nem is számolod bele amit énse tetem amig nem nyaltam egy piszok nagyot!!!!!!!!!!Ugyanis ezek a szentkirályi és a gyáki 2 tárcsás kerekek biz ha sujj van a kocsin defektnél akkor szét is nyilnak mint a huzat és az biz szivás.A megoldás viszont egyszerü plusz négy furat és csavar na akkor a gyenge felnitárcsa nem nyillik szét csak egy pufot hallasz és azt látod leül a gép a földre!
Lenne szíves valaki linkelne videót rk 05 b-ről , hogy dolgozik vagy akinek van és használja nem készítene videót , mert kiváncsi lennék mit tud a gépezet .
Nem, az nincsen sajnos. Igazság szerint korábban sosem foglalkoztam rotációs kapával, se használni se szerelni nem szereltem, így a tapasztalat és google jóbarátom segítségével üzemeltem be(nameg a fórum segítségével). A pincében pihen még egy vagon benzinmotoros permetező is...
Köszönöm a gyors választ! Holnap lefotózom a kérdéses oldalát illetve megmérem a tárcsát. Amúgy igen, 3 lóerős moci van rajta, remélem ez a legendásan tartós kategóriát erősítí. :) A fordulatszám ingadozás megszűnt miután felraktam a légszűrőt..remélem így is marad.
Nekem is van egy talpraállításra való 202L, amihez van némi gépkönyvem ha érdekel.
Ha Briggs motor van rajta, akkor elvileg az olajon kívűl nincs benne semmilyen más folyadék. A hajtóműben a láncnál hajtómű olajnak kellene lennie, amit a motor alatt a hajtómű oldalán lévő gumidugó kivételével szemlélhetsz meg ha oldalra döntöd a gépet. Nekem sajnos motort kellett cserélnem rajta, most egy Briggs 3,5Le-s moci van fenn, de ami nagy gondom, hogy hiányzik a hátramenetet kapcsoló kar, és a motor főtengelyének végén lévő kettős ékszíjtárcsa. Sajnos teljesen összerakott állapotban nem láttam még ilyen gépet csak rajz alapján. Ha megtennéd, hogy a burkolat nélkül oldalról lefényképezed és megmérnéd nekem a főtengelyen lévő kettős ékszíjtárcsa méreteit, akkor nagyon hálás lennék.
A tieden milyen motor van?Ha 3 lovas Briggs, akkor van némi alkatrészem hozzá.
A fordulatszám ingadozást Briggs-nél a karbiban lévő gumimembrán elöregedése okozza.
Tegnap sikerült beröffentenem, egy közel 10 éve pihengető 202l típusú masinát. Sajnos ez idő alatt kapott némi nedvességet is, ami a festett elemeken látszik leginkább. Baja elsőre annyi, hogy a berántókart nem húzta vissza a helyére, illetve iskoláskorú folyadékok lötyögtek benne, no meg a hátrameneti bowden vége sajnos kiszakadt a szarvon a karból. Mint kiderült a berántókar kuplungja összerohadt a főtengely végével ezért nem tudta visszahúzni. Sajnos a benyából is időközben elillant a kraft, így a tankot, és a karbit átmostam. A szíjak meglepő módón nagyjából rendben voltak, de hamarosan cserélem azokat is. Ezek után meglepetésre kb 3. húzásra beidult, igaz szivatóval csak nagyon göthösen üzemelt, alacsony fordulatszámon. Mikor átfordítottam a szivatót üzemi állásba akkor elsőre felpörgött. Volt egy kevés fehér füst, de utána rendesen ment, ámbár ingadozott a fordulatszám. Ez a légszűrő felrakásával megszűnt. Azt vettem még észre hogy néha dörren a kipufogó, ami remélem megszűnik majd. Éppen csak annyit járattam hogy a régi olaj egy picit megmelegedjen, és le tudjam engedni, holnap kap frisset.
Azt nem tudom -és hálás lennék ha valaki kisegítene-, hogy a motorolajon kívül van e benne más folyadék amit cserélni kell? Nem tudom pl. hogy a hajtó láncot keni e valami ami el tud öregedni. Sajnos erről a gépről rendkívül kevés az infó a neten, segítséget csupán az jelentett, hogy olvastam itt a fórumon a Briggs oldaláról ahol kereshető a motor leírása motorszám alapján. Holnap kicsit belecsapok vele a kert homokjába, már nagyon kíváncsi vagyok. :)
Szép estét!
Ps: Ha valakinek kell a moci angol nyelvű leírása, akkor szívesen átküldöm.
Üdv mindenkinek.Új vagyok még a piacon, ajánlotak egy proton rk 05/b 2005ös évjáratút. Valaki tud rola valamit mondani? Jót vagy rosszat.Mennyit érdemes adni érte?
Az a fajta vagyok, aki ha kap, vagy vesz valamit azt rögtön szétszedem és megpróbálom a saját izlésem és kedvem szerint átalakítani. Amúgy ha minden jól megy akkor ez csak ideiglenes megoldás, mert nem tettem le a duplakerekes változatról (nekem az tetszik, legalábbis a kocsizáshoz).
Szerzek még 1 pár kereket, a közös tengelye már megvan, töröm a fejem a racsnin is.
A crx nem rossz ;) Na jó. félre a viccel! a honda az HONDA! a függőleges tengelyűekről sok tapasztalatom nincs, bár fél óra múlva csinálnom kell egyet, nem indúl el a téli pihi után.(szomszédé).
A vízszintes tengelyű F400 F600 ban lévő motorokról csak annyit,hogy elnyűhetetlenek. idén gyűrűztem a 30 éves f400 ast. Fúrni nem kellett,mert semmi vála nem volt a hengernek. kapott 3 gyűrűt, és 2 új szelepet. 5000 ft ból megvolt tömítéssel együtt.
Bár gondolom te függőleges tengelyűről beszélsz, a csapágyazásból kiindúlva....
Sanyi Apó! Szerintem ha felteszel egy képet. a jártasabb fórumtársak egyből rávágják,hogy milyen géped van! és milyen motort ajánlanak! de a kép az sokat segítene!
Egyébként ékszíj-lánc hajtású gép még a Robi 202L, vagy 202LX-is. Nekem is van egy újjáépítés alatt lévő 202L a garázsban. A fiam már megfűzött, hogy had legyen majd az övé.
Az első kép a 202L fellelt állapotában, a másik a 202LX
Ez az RK 05B-nél szinte elképzelhetetlen, mert csak akkor megy akár előre, akár hátra, ha a kuplungkar behúzott állapotban van.
Ez nem tipikus kuplung, hanem gyakorlatilag egy ékszíjfeszítő kar, ami bovdenen keresztül feszíti be az ékszíjat egy feszítőgörgő segítségével előremenetben, míg hátramenetben egy dörzskereket feszít be a nagy ékszíjtárcsa hornyába. Egyébként hátramanetben sokkal lassabban megy, az tényleg csak pl. fa alól való kijövetelhez való.
De azt hogy ???? Ha váltós gépről van szó az nem szokott egyik pillanatról a másikra előremenetről hátramenetbe ugrani , és a nem váltós rükverces kapcsolású pedig általában a kuplungkarhoz hasonló karral lehet rükvercbe kapcsolni , ezért nem biztos hogy a gép hibája lehetett . Ismerek pár embert aki nem törődik semmivel hanem ahogy leállítja a gépet úgy egy évvel később előveszi és úgy rotál , de ajánlott minden rotálás vagy nagyobb munka előtt átnézni a masinát az esetleges hasonló balesetek elkerülése végett .
Vigyázz(atok) a hátramenetbe is kapcsolható gépekkel rotáláskor!!
Tudok olyan esetről, mikor a gazdája elesett, és átment rajta a gépe!!Sajnos belehalt a helyszínen! Nem véletlenül tiltja pl. a 600-as Honda kezelési utasítása.
Persze és is csinálom, de csak alapgázzal, óvatosan, és a csúszót belenyomva a talajba. A szomorú az esetben, hogy a gépet el is lopták!!
Nem tudom beazonosítani a kb. 20 éves rotakapámat, amelyen egy Tecumsec BVS 143 tip. motor van, a hajtóműve pedig szürkeöntvény házas. Jellemző, hogy a motor ill. a kuplungház között kb 40 mm. magas közdarabbal van szerelve. Mivel a motorblokk meg van repedve, motor cserén gondolkodom, de az üzletben azt sem tudom, mit kérdezzek!
hát én úgy hallotam hogy a robi nem túl sokat forog (a kapatendely) 1 és 2 sebességi fokozatban , de nem értek hozzá mert még nem volt és nem is dolgoztam váltós robival csak sima 151-el és még RK 05 B-t se őróbáltam csak érdekel egy két dolog mert gép vásárlás előtt állok és nehéz a döntés.
Azért tetszik mert ha rotálásnál olyan helyre érnék vele pl kerítés ... stb akkor egy pillanat alatt hátramenetbe rakom és ki, vagy meg tudok fordulni , míg robinál nem mert ugye robi váltós hajtóművel szerintem nem lehet rotálni (De ezt a kérdést ha valaki megerősítené akkor jó lenne).
A 60-70 kg plussz súly lehet, hogy kis túlzás, de kell rá súly. A nagyobb kerékkel növekszik a sebességed is. De elvileg bírnia kellene. Nem tud annyit, mint egy váltós gép, de jó.
Mert szerintem a motor ereje elég lenne ahhoz hogy szántson csak a súly és a kerekek jelentenek problémát . Mert ha lenne nagyobb átmérőjű kerék + 60-70 kg plussz súly a gépen lehet kötöttebb talajban is boldogulna .
Több ismerősöm is arra panaszkodott az 55-össel kapcsolatban, hogy bemelegedés után a kert közepén megállt, és csak miután teljesen lehűlt volt hajlandó újra beindulni. Más kollégáim pedig dícsérik. Kinek a pap, kinek a papné. De tény, hogy sokkal több alkatrész van hozzá, mint az 50-eshez.
Esetleg ha még eszetekbe jut valami szívesen veszem. A netet vizslatva az 55-öshöz jóval több alkatrészt lehet kapni, na meg az talán egy kicsit fiatalabb gép. A telek szomszédom 30 jóegynéhány éve a szabad ég alatt tárolja és pöcc indul. Bírják nagyon.
Köszi az információkat, a telekszomszédomtól egy Robi 55-öst szoktam kölcsönkérni, semmi panasz rá, jól viszi a homokos talajt, nekem ennyire erős gép megfelelő. Egyébként autószerelő a szakmám, leginkább a típushibák érdekelnek na meg minden hasznos infó. Köszi a hozzászólást, Holnap nézek meg egy 50-est, állítólag 2 éve még működött, de van kilátásban egy másik az 55-ös, az beindul, de néhány mp múlva leáll. Na majd kiderül. Üdv
Ha kötött talajod van lehet, hogy gondban leszel az RK-val, mert az csak 46kg, míg a sima 151-es is 76kg. De futózásra, rotálásra, sorközművelésre biztosan jó. Én anno szántottam is a 05-el, de nem gyári ekével, és nem nagyon-nagyon kötött talajon.
Látszatra jónak látszik, mert nem kúpos kupplungos. Robi 55-ben nem vagyok nagy spiller, kérd meg az eladót mérje meg a csésze átmérőjét, Te meg a gépen a kupplung pofáknál. Ha belemegy, akkor OK. DE szerintem ez is jó, mert ezeknél nem a csészében van különbség, hanem azok felfogatásánál, ha jól tudom. ( Azért kicsit savallom az árát, használtan, mert a cspágyazását nem látod-érzed. Lehet, javítani kell. )
Nekem az RK 05 B szántásra ; kocsizásra ; rotálásra ;töltögetésre ... stb kéne . De ellenben ha Robi 151 T vennék akkor kéne egy nem váltós hajtóművet a rotálás végett , nameg az RK-nál könyebb megoldani a kihajtás kérdését , ellenben a robinál már bonyolultabb .
Tehát a Robi 50 és 55 között a hasonlóságot a gyártójában találod meg. Másban nem. A Robi 50 hajtása a korai 52-essel egyezik, később már az is eltér csapágyazásban.
A francia motorjához nem lehetetlen alkatrészt szerezni, de csak bontásból, meg ahol raktáron van....
Meg sok türelem...-addig meg kapálsz és ásol.
Robi 55. Mindent találsz hozzá, de azért figyelj arra, hogy mire akarod használni. Rosszat azért hallasz róla, mert nem igazán lövik a gyújtását, bár tényleg a Babetta rokona. (Ha volt ilyened, nyerő vagy.)
A karbival van a legtöbb gondja, de leleményes honfitársak a Simsonéval nyomatják és semmi bajuk.
Kb. mindkettő csak 3 lóerő, ezt figyelembe kell venni és jóval könnyebbek a hason teljesítményű Robi 52-nél. ( Az 52 kés-villával eszi meg őket és még akkor desszertet nem is kért.) Viszont ha kocsival hurcolod, nem kapsz sérvet!
Én ágyások és ilyen kaliber művelésére, max 4 kapataggal használnám. Az 55 annyival jobb, hogy a vonórésze gyakorlatilag bármilyen robi cuccot elvisz, amit elbír. Meg "ócsó" pénzért, használtan van.
Vásárlás. Ha értesz hozzá, reszkírozhatsz ( bár szerintem akkor nem kérdezed), ha nem indul, de nézd meg az állapotát! Fogantyúk mennyire kopottak, mennyire kopott rajta a festés és mennyi a retek a gépen.
Fontos, hogy a kihajtásoknál van-e olajfolyás,a motortesten ven-e olajnyom stb. ( Mert akkor folyik orrán-száján.)
Ha indítható, nézd meg, hogyan. Ha nem értesz hozzá, az eladó indítsa be, de HIDEGEN! Azután nézd, hogy az alapjáratot viszi-e?
Ha nagyon füstöl, akkor az a kompressziót javítja, vagy hülye a tulaj, s nem tudja mennyi kell bele olajból.
Kicsit melegedjen, majd nézd meg, hogy min. 4 kapataggal a földben mit csinál?
Ha fuldoklik, akkor a vételár max. felég menni csak, mert tuti karbi, vagy kompresszió a ganyé.
Így hirtelen ennyi.
Üdv: Imre
U.I.: Ja, meg milyen adapterek vannak hozzá, mert lassan, ha nem Te készíted, drágább a leves, mint a hús!
Ha adhatok egy tanácsot és mindenképpen 2T gépet szeretnél venni (ami nagyon jó választás), akkor Robi 52 vagy Robi 151. A Robi 50-es hajtóműve jó az 52-es és a 151-es motorhoz is. Teljesen kompatibilis velük. Mindkettő motorjához kaphatóak még mindíg alkatrészek is.
Tűz és víz a kettő. Annyi hasonlóság azért van, hogy mindkettő kétütemű és mindkettő röpsúlyos. Nagyjából ennyi. Az egyiket a 70'-es évek végétől gyártották (Robi50) a másikat meg a 80'-as évek közepétől (Robi55). Az 50-es francia Briban motoros, az 55-ös első szériái francia, a későbbiek Babetta blokkal szerltek.
Közös alkatrészek: talán a gázkar és a STOP gomb.
Az 55-ösre több panaszt hallottam, de az is igaz, hogy 50-esből jóval kevesebbet gyártottak.
Vásárláskor mindenre kell figyelni, ami egy benzinmotoros gépnél fontos lehet.
Sziasztok! SOS-ben kéne nekem információ, hogy a Robi 50 és Robi 55 között milyen különbség van, mire kell figyelni a vásárláskor, melyik a jobb a kettő közül?
Esetlegesen valamely alkatrészek egyeznek-e mindkettő gépnél, tehát az egyikből a másikba felhasználható.
Szó szerint. Bár az RK02 nem egy lassúléptű valami, de anno amikor a szülők kukoricását rotáltuk a bátyámmal, én az RK05-el minden sornál lemardtam kb 1/3-al a 02-estől.
Egyébként a vízszintes tengelyű Briggs motor sokkal jobban tűri a nem teljes gázon való üzemet, mint mondjuk a Honda. Az előre és a hátramenetet egyaránt egy-egy kuplungkar behúzásával kapcsolod, sokkal gyorsabban tudsz irányt váltani, mint mondjuk egy váltós géppel.
Ne haragudjatok a sok kérdésért, de azzal még leköteleznétek, ha meg tudnátok mondani, hogy a különböző RF- fűnyíró adapterek közül melyik jó az 55-öshöz. A gépkönyv RF-458-at ír, erről semmi adatot nem találtam. A Vaterán viszont van 456-os. AZ jó lehet hozzá?
Anyit még sikerült kiderítenem, hogy nekem valószínűleg nem Jikov karburátorom van a gépen. Nem dupla, hanem szimpla úszó van pl. benne, s egyébként sem hasonlít a Babetta oldalakon látott Jikovokhoz, inkább a Dellotrókhoz. Na most ezen felül két csavar van, az egyik az alapjárati fúvóka (ez egy tűszelep, ennek a "vége" lóg ki a karbiból), a másik egy rugóval ellátott, gondolom az az alapjárat állító csavar. Benzin-levegő keveréket állító csavart nem nagyon találok. Ebben az esetben csak a rugós csavart kell állítgatnom? A gázkarnál van még egy rugós csavar, amivel a gázkar előfeszítését lehet tán állítani. Lehet, hogy azzal is kellene "játszani"?
Értem , de azért próbának se rossz . Kis állítgatással lehet hogy jobban megy majd .Én holnap rotálok a kertben meg kocsizok is majd , lehet csinálok pár vidit és feldobom , de gondolkodtam hogy veszek magamnak egy Rk 05 B-t ez is 5,5 lóerős honda vagy briggs motorral szerelt és van rajta egy fokozat előre és egy fokozat hátra . Igaz ennek hátránya hogy nem lehet rá felezőt tenni .
De régebben a motorok teljesítményét levegőszűrő és kipufogó meg még ki tudja mi nélkül mérték, ezért azokon a motorokon nagyobb érték szerepel. Illetve a trükkös gyártók ma is ezt a mérési módszert alkalmazzák.
Nem mértem, kb. 15cm max. de ez még csak próba volt.
Miért neked hány lóerős a gépeden a motor ??? Mert ahogy néztem a videót elég könyen húzta az ekét és az eke sem a föld tetejét karcolta . Mekkora a legmélyebb barázda amit eddig elértél a gépeddel ?? Mármint hány cm mély ???
Ha annyit szánsz rá, én a helyedben már kéttengelyes kistraktort vennék, azután már nem kell gyalogolni. Egy házi kistraki, meg egy jó, de használt rotakapa simán kijön annyiból, és sokkal sokoldalúbb vagy a két géppel. De természetesen mindenki a saját elképzelései szerint dönt.
Ilyem kis ekéhez elég. Az én gépem is csak 5 lóerős (gondolom az új módszer szerint mérve), a videón legkisebb gázon üzemel, könnyen húzza az ekét.
Bandi mondta, hogy Szentkirály gép az is, ami nektek van, csak azt kéne tudni, hogy kis- vagy nagykuplungos-e, jó lesz-e rá az a felező, ami nekem van?
Majd megbeszélem vele hogy próbálkozzunk kicsit , mit visz és mit nem , de szerintem 5 lóerő elég lenne . Mondjuk sokmindentől függ , De szerinted elég lenne ez az erő ???
Próbálj meg a szavatóval játszadozni, harmad, fél szivató, ha erőre kap tőle a motor, akkor fals levegőt szív valahol. De ha a télen a karbiban nem volt semmi benzin, akkor lehet, hogy csak szimplán kiszáradtak a tömítései. Velem már előfordult ilyen. Lehet, hogy egy két nap múlva változni fog a helyzet.
Az 52-es röpsúlytartója és röpsúlyai jók lesznek arra is. Szétszereléskor a lendkerékre nagyon vigyázz, ha bármiben sehgíteni tudok jelezd. A tel. számomat elküldöm e-mailben, ha gondolod.
Mindent szédszedtem (karburátor, légszűrő) áttisztítottam. Benzint kicseréltem. Kipufogót dróttal kipucoltam. Végre megy.
Az alapjáratról olvastam valahol, hogy a teljesen betekert csavart 1-1,5 fordulat közé kell kitekerni, aztán finomhangolni. Nekem ez nem jött be, sehogy se találok alapjáratot. Ez mitől lehet? Illetve ereje se nagyon van. Ezt mi okozhatja?
Ma beszéltünk róla hogy a mi Dragon 5.5 (GCV 160) rotánkra is kéne felező , eke és talán vinné is rendesen , és akkor mondta hogy hogy oldottad meg , és hogy a mostani ekéd helyett nagyobbat akarsz venni .
Eddig ez csak egy motor fej, a kormány nyakával és a röpis közdarabbal. ( Röpsúlyok nincsenek, sem az alap.) Karbi sincs rajta. ( Ezért firtattam, hogy az MZ jó-e?) Nemrég értem haza, megint sötét van, a tárolóban meg nincs ménkű. A szomszéd ház éppen lakatlan, annak a garázsában van a géppark!- annak fejében, hogy a kutyák immár két portát őriznek.
Szóval ez egy 30028-as motor, a Kismotor-és Gépgyár követte el anno. Az előéletéről sok infóm nincs, boncolni kell, hogy lássam, tényleg mibe is nyúltam bele. De masszív, robosztus darabnak látszik, csak sokat kell majd vele dolgozni, mire elindul......
Hajtásom meg van éppen egy 52-es. Házasság lesz belőle, az tuti! De legalább a kocsit elviszi a töltésen. Piszok meredek, 4T szóba sem jöhet, mert felfelé nem lesz kenés, lefelé meg az olaj megy az égéstérbe.
Hát ezért ugrottam neki a dolognak. Meg van hozzá kultivátorom, töltőekém, vaskerék, betonnal, s lehet, hogy ezek az 52-nek kicsit kemények lesznek.
albertjani téged ismerlek . Az ÉMÁSZ-nál dolgozol ??? Keresztapám mondta hogy vele szoktál dolgozni . Ma rotáltuk a kertet és mondta hogy a kolegája most csinált súlytartót , és ahogy mondta hogy lett megcsinálva beugrott a kép amit feltettél fórumra.
Nekem most az a gondom adódott, hogy pár hete cseréltem bronzkereket, meg csigatengelyt a Marci típusú hajtásházba. Valószínűleg más kereket küldtek mint a gyári, mert gyorsabb lett jóval.
Kb ilyen tempót diktált a régi, mint amivel te szántasz.Most meg úgy megy, mint akit pi...n rúgtak.Én inkább kocsizásra használom, nagy emelkedők vannak hazafele, és nem tud kijönni a dombon.Lehet be kell szereznem egy felezőt nekem is a marci hajtásházra.Ez most derült ki, mikor a fater elment vele első útjára.Rotáláshoz jó lenne ez a sebesség, de emelkedőn megdöglik a 5,5 briggs.Eddig is alig jött ki lesujjozva.
Akkor majdnem kollégák voltunk (vagyunk). Ha REX MAX-it szereztél be akkor az nagy valószínűséggel kuplungos igaz? Ha az, akkor az 52-es hajtóművére nem tudod rápakolni csak akkor, ha röpsúlyokat és röpis motortartó közdarabot is teszel a motorra a kuplung helyére. Van egyébként az 52-es hajtóművére hasonlító öntöttvas hajtómű, ami kuplungos kivitel. Milyen hajtó mű van alatta? Aluöntvény, vagy öntöttvas?
Csináltam két videót a szántogatásról. A jobb oldali kerékben ugrik a racsni, még nem jutottam el odáig, hogy megjavítsam. Az eke kicsinek tűnik, be kell szerezni egy nagyobbat :)
injekciós fecskendővel kis benzin (1-2 ml) a karburátor légtorkába (bátrabbak a hengerbe is nyomják), ha van szikra, ezzel el kell induljon. 2-3 robbanásra elég, annak a szívóhatása/lendülete talán elindítja a motort. nekem ez általában bejön.
Visszaolvasgattam már robi55+nem indul témakörben, de nem igazán találtam a tudásomnak megfelelő választ. (Nem nagyon értek hozzá). Tehát ha tudnátok segíteni. Tavaly elinduló 55-ösömet (benzincsap elzárással állítottam le, hagytam kipöfögni). idén nem tudom beindítani. A karburátort szétszedtrem, kitisztítottam. Az úszóházba eljut a benzin, továbbmegy a blokk felé is. A gyertya ad szikrát. Viszont húzásra nem indul. Ha a gázkart is húzom közben, akkor mintha egy-egy pillanatra beindulna, de azonnal le is áll. Gázkar húzás nélkül se kép-se hang. Nem tudom van-e valami ötletetek, illetve egy gépkönyvet is nagyon megköszönnék, e-mail címem publikus.
Akkor a mai naptól a beosztásod: vezető restaurátor!
Elküldtem a 151-es és a REX MAXI gépkönyvét is.
Halkan jegyzem meg, hogy amikor az enyémet megvettem a lendkerék alatt egy komplett többgenerációs egércsalád lakott. Megrágtak ezt azt, de sikerült életet lehelni bele.
Az MZ karbi valóban jó lehet rá, de én nem szívlelem, mert nagyon pörög vele a motor, és ezeket a KMG motorokat nem magas fordulatszámra tervezték.
A 028-as végű az 204cm3-es 7,6 LE-s motor, és csak a hengerátmérőben különbözik a 023-as kódvégű motortól. A 023-as furat/löket az 58/58mm, míg a 028-as kódú motornál a furat/löket 67/58mm. A gyújtása elméletileg megegyezik, nagy valószínűséggel Ducati van rajtuk, de ha tirisztoros, az sem gond.
Én nem járok kocsmába, nem szeretek horgászni, bár a halat imádom minden féleképpen elkészítve, nekem ez a hobbim, a szenvedélyem. Szeretem a vas szagát, a hegesztés szagát, meg azt, hogy új és többnyire esztétikus és néha még hasznos dolgokat tudok belőle alakítani, csinálni.
A fát is szeretem, de a vas az igazi szerelem.
Na meg persze a pénzhiány és a kényszer, de mindenesetre szeretem csinálni.
A barkácsolók meg örök ifjak maradnak!!!!!!!!!!!!!!
Látom, itt tudlak " elkpani", de egy két dolog kellene. A 028 végű motorkód -151-nél - pontosan mit jelent, milyen gyújtása van, mit lehet vele tenni, mit lehet belőle összehozni!
Természetesen meg. A barátom Robi 151-ét kellett kb 4 év után újra hadrendbe állítani és megtetszett a 151-es egyszerűsége, robosztussága és teljesítménye. Megvettem az első 151-est, eladtam az egyik RK-t, majd a másik RK-t cseréltem egy roncs 151-re, ami már majdnem készen van. Míg az RK 6 kapával dolgozott, addig a 151-es gépkönyve szerint homokos talajon akár 10 kapával is használható, én speciel 8-al használom (ugyanis nics több:( ). Összegezve. Belé estem, mint vak ló a gödörbe! Nem bántam meg a típusváltást, pedig előtte igencsak ódzkodtam a röpsúlyos gépektől. A hátramenet néha jó lenne, de megszokja az ember ezt is.
Üdv a topicon előfordulúknak! Azon filózok, hogy a használtaan vásárolt TECUMSEH motoros rotakapám karburátorában a főfúvókát hogy a pokolban lehet kiszedni? Ugyanis egy karbi tistitáskor felfedeztem, hogy az előző tulaj a csavarhúzófészket teljesen lebarmolta!! (Továbbá igencsak nagynak tűnik a fúvókalyuk, meg jó étvágy is van a mocunak,
A tecumseh honlapon azt láttam, ezek a motorok (ha jól rémlik) 90 es fúvókával szereltek.Van ugyan egy másik karburátorom, de abban sem "mozgós" a főfúvóka, és az előbbi hibából okulva nem is nagyon "feszegettem" a témát,. Arra gondoltan, hogy nem lenne- e célszerű az egész fúvókát átfúrnom, akkor talán megmozdulna a menetben és cserélhetővé válna.Valaki közületek már oldott meg ilyen problémát? Tapasztalat?
Ez jó én meg 72-es úgy látom egészen egy korosztály ez a barkácsolós brigád..nekem kis gyári futóm van , készen vettem egy csomo mindennel együtt 20000 ért még nem volt teljesen megterhelve igaz nem is volt mivel húzva. De majd most ki lesz próbálva.
Nem kell idegeskedni, ezt már megtettem helyetted :)
Maga a terv "elvileg jó" a gyár részéről, csak gyenge anyagból csinálták. Most egy kicsit jobbá tettem, így kisebb az esélye, hogy mégegyszer előfordul ilyen.
Ez nem is Tesco-s, nem is profi kerék, amolyan közepes ár és minőség kategória. Vásárláskor még nem tudni, mit vesz az ember, ez csak használat közben derül ki.
De ha valaki olvassa ezt a fórumot és ilyen kereket akar venni, már tudni fogja, mire számíthat, hogy alakíthatja át, stb
össz. vissz egy egytengelyes furikom van, azért kéne a pót. Igaz utánfutó van a családban de az nem az enyém, meg azzal nem megyek le a kert végére. Gondolkoztam, úgy alakítoma dolgokat, hogy azt lehessen a robi után tenni, de azután úgy döntöttem megcsinálom a sajátot.
Maga a raktér belső (asznos tér) mérete 101*131cm
Max 300- 400 Kg - ot szeretnék vele vinni, ebből 100 én lennék.
én gyüjtöttem a trabantot, csak mikor tüzoltó lettem az aszonyom kitakarítatta az udvart, minden ami volt ment a méhbe összesen vagy 70000 kaptam érte... Na de azóta mikor venni kell valamit mindig az orra alá dörgölöm ez is volt, meg az is volt most meg venni kell és egy szar trabi váltót nem birok szerezni mert senkinek nincsen, vagy ha van akkor 8-9000 ért adná...
Nekem 5LE-s Briggs motor volt rajta, ékszíj+lánc hajtóműves gép, 4*8-as kerékkel nem egy gazella, de nagyobb kerekekkel azért szedi a lábát az is ( bár az RK02-es akkor is leveri sebességben). Egy előre és egy hátramenet van benne, amit külön kuplungkar segítségével tudsz kapcsolni. De persze egy magasabb fordulatú motorral már más a helyzet. Nagyon meg voltam vele elégedve, a törékeny kinézete ellenére igen strapabíró kis masina. A 15 év alatt egyszer kellett láncot cserélnem a hajtóműben, mert elszakadt. Ha konkrétumokra vagy kíváncsi szívesen válaszolok, ha tudok.
Igen, valami hasonlót. Már a tervrajzom meg van hozzá most csinálom a csatlakoztató csuklót, ha nem válik be átcsinálom pótkocsira, tudom ,hogy hátul lesz a nagyobb súly de csak jut valami belőle előre is, szerintem a krumpliásáshoz nem kell olyan nagy erő mint a szántáshoz.Valami ilyesmit akarok csinálni
Lényeg, hogy a gyár - cég, sufni stb...- NEM arra tervezte, mint a gyakorlat. Mi mások vagyunk. Használni, a magunk hasznára szeretnénk fordítani. Ők hobbynak veszik. Nálunk valóság.
Ezért van a fórum, hogy aki kitalált valamit, közzé tegye!
MI ebből - legalábbis részben - megélni szeretnénk.
Így OK?
Üdv: Imre
U.I.: Autókerék. Van a gépeden egy nyomaték. Lehet, hogy 4x8-al elkapar. Te dühöngsz. Növeled a kereket. Nem kapar, de nyomaték sem lesz. Kérdés: Lóerő hol van? Másik kérdés: Tapadás?- lásd Fürge 3 - . Tegnap ment a diskurzuis a Simsonról , hogy gyenge. Én az ülőm vernén a földhöz, ha egy 3 gangos, esetleg lükivel kevert - LEHET - gépem lenne ilyen.
Akkor nem egy a kerekünk, nekem is 180 kell, de akkor kapaszkodik rendesen!
Bár lehet, ha kopott, akkor meghúzza, s szopósodik, de nálam még nem ment!
Igazándiból még olyan kereket, ami nekem - és a gépemnek - jó lenne, nem találtam!
DE ha már írtad, akkor légyszíves leírni a tapasztalatodat a 05 -el, mert: érdekelne a sebessége, a hátramenet, meg minden, mert ez nekem már a luxus kategória.
Nem mindegyik csigás mű önzáró, de ha romlik az olak, akkor ez romolhat, ehhez nagyon jó kenés kell, úgy tudom.. Korábban volt már szó ezekről a kerekekről, jót még nem láttam róla.
Ez az a fajta, amin csak 180 fokot lehet fordítani, csak egy vájat van, ahová be tud csúszni a kulcskarika. Ha kihúzom és 90 fokot fordítok rajta, kint marad és mindkét irányban szabadon fut. Vagy rosszul tervezték, vagy nem ekkora terhelésre, de rendeltetésszerűen volt használva.
Nekem is van ilyen átok kerekem! Először szívatott, majd rájöttem, hogy a " kapcsolóján" nem csak egyet kell fordítani! Szedd szét - seeger le, megnéz - s látod, ha csak egyet fordítasz rajta, akkor csak 45 fokot mászik a csap. Ha így mégy vele, " elszopja" a lemez az éleket, azt annyi. Nem tud kapaszkodni.
Legalábbis ez a tapasztalatom.
Szerintem nézd meg, mert ebben a " cipőben " jársz. Amúgy meg frankón lehet használni, csak észnél kell lenni, meg számolni!
Megvolt ma az első éles kocsizás az új géppel. Pétisót vittem a búzára.
Az első komoly emelkedőn a szabadonfutós kerékben elnyíródott az a csap, amivel azt lehet változtatni, melyik irányba legyen szabadonfutó a kerék. Az eleje le volt súlyozva, így kaparni nem nagyon tudott, erő volt bőven, de egy hajtott kerékkel már nem bírt kimenni az emelkedőn, elkapart.
Hegesztővel felraktam, majd egy kicsit más alakúra csiszoltam le, mint amilyen volt, így egy kicsit még befelé is húzza, amikor belekapaszkodik a tengelyen lévő lemez. Két forduló után a másik kerék adta meg magát :).
Az a vicc, hogy ehhez a hajtóműhöz nem is kellene szabadonfutós kerék, (az RK02B-hez vettem még) mert nem blokkol le, ha behúzom a tengelykapcsolót.
Úgy tudsz a megengedett méretű képet feltölteni, hogy nem BMP ben, hanem mondjuk valamely képkezelő programmal JPG, vagy más képformátumúra mented. Akkor már vélhetően "belefér" a net által megkivánt mértetbe.Üdv
Az általad bejelölt méret: 22cm. Gyárilag csak 16 volt, de ráemeltem még 6-ot. Az idei szezonban nagy valószínűséggel még meg fogom emelni kb 3cm-el. A sortáv állítható kb 60cm-ig. De a magasság természetesen függ a vonó gép teljesítményétől, az én Robi 151-esem vígan viszi, ezért merek még rajta emelni pár cm-t.
A képen is látható körmöskerékkel a nyomtávam 55 cm, a sortávolságom vetéskor 90cm (legalábbis volt eddig, mert eddig kézzel készítettem a bakhátat). Amikor már töltögetem a két kerék a bakhát kb alsó egyharmadán fut és nem a tetejeén. Töltögetés előtt ha tehetem mindíg át is rotálom a sorok közét, hogy puha és porhanyós földet tudjak rátölteni a bakhátra. Na már most, ha megrotálom, akkor a rota kb annyi szélességet visz, mint amilyen széles a nyomtávam. A töltögető eke pedig állítható és simán elviszi a nyomtáv szélességét is.
Én a google-ban találtam egy nagy cikket kertművelésről , és ott irta a mankó hogy Ő minden munkát rotával csinál , és ott irta a 60-70cm sortávot a krumplihoz .
Számomra is sok a hely kihasználás miatt , bár nincs kis kertem , de hát akkor is .
Aha, értem, de a kép alapján nem tűnik olyan szélesre kinyithatónak az eke, mint amilyen széles maga a gép.
Ráadásul így elég rossz a helykihasználás, mert elég szélesre kell ültetnia sorokat, ráadásul árasztani szoktuk, ha sok a két sor közötti táv szörnyű sok víz kell.
nézegetem máma az árakat a boltba trakiután gumi felni minden nélkűl 3500ft amit aszt mondanám megérné nekem mert felnim azom van de ojan kicsi racsni volt a gumin hogy mondom hagyuk is.sorkőzművelő12000ft krumplikiszedő 12000ft ekét meg se mertem nézni mondom anyiért már én is megcsinálom és ojanra amijenre akarom
Simsonbol lehet a legjob gépet csinálni alacsony fogyasztás jo tejesitmény nekem volt egy ijen gépem csak aszt sajnálom hogy eladtam de mégegyszer nem lesz ijen jo gépem mint az van egy vázam amibe simson motor valo kerekek is vanak jo kialakitásu nem őszevisza hegesztet csak egy blokkot kéne szereznem belle de ugy lenne szerintem a leg job ha lenne egy zsuk válto arra rá a simot szerintem párja nem lenne
A töltögető eke pontosan a gép hossztengelyében van beállítva. Amíg töltögetéskor a két sor között mégy, addig kiszedéskor a két kerék közé veszed a bakhátat, és pontosan a sor fölött mégy a géppel.
Jól gondolom, hogy a töltögetőeke nem középre van felszerelve a gép hosszanti tengelyén, hanem eltolva oldalra, vagy hogy?
Bár ezt nem látom a képen, de gondolom így kell lennie, hiszen a két körmös megy a kruplik árkában, ha középen lenne az eke akkor az kiszdő lenne. nem töltögető. Vagyis hogy van akkor?
Sziasztok nekem nem birta a kis kuplunk az elsö futóhuzásnál beégett, 2900ért ragasztottak bele másik ferodolt, erre a kertészboltba meg látok 600 forintért betétet....
A gép nem az enyém !! Csak azért irtam a Kosinak , hogy nézze meg , mert nagyon megtetszet .
Maga a kivitelezés szerintem hihetetlenül szépen meg van csinálva , és szerintem maga az alváz rendszer sem egy bonyolult technika .
Amúgy szerintem nem feltétlenül kellet alakítani a gyújtást .
Én valamikor nagy motoros voltam , és nekem is volt simson-om ami ilyen szépen indult .
Na én arra gondoltam , hogy ezt a gépet megkellenne csinálni .
De persze valami komolyabb blokkal feltétlen .
Még láttam a neten olyan simson schwalbe-t amibe némi alváz nyujtás után egy kawasaki gpz 550-es blokk van beleépitve , na ilyenem is volt anno . ( imádtam nagyon jó gép )
Persze én is csak ugy tervezném ha megépitem hogy csak is szállitásra , mert földmunkára ott a rota .
Ahogy nézem az indítást szerintem te ennek a gyújtásrendszerét átalakítottad? Nékem is volt rég egy 125-ös csepel motorom amit szintén átalakítottam a mágneses gyújtásról akkumlátorosra és az is ilyen könyen indúlt.
Nagyon szép preciz munka. Csak egy gyenge pontja van ha már ilyen sokat dolgoztál rajta hogy kétütemű a motor. Egy négyütemű vagy netán egy dízel motorral ilyen precizen megépítve nagyon sokat érne. De gondolom ez a motor volt kéznél.
Igen én is pont igy vagyok a gázkészüléken kivül szinte minden. A motor egy kicsit nekem is gyenge pontom kivéve az elektromos része, mert az közel áll a szakmámhoz.
Amúgy én is a csináld magad mozgalom oszlopos tagja volnék.
A szerény fizetésem nem lenne mindenre elég, ezért már elég sok mindent kipróbáltam.
Csak bíztatni tudok mindenkit, akinek van egy kicsike kedve az efféle dolgokhoz, legyen az fa, fémmegmunkálás, háztartásigép szerelés vagy bármi más. De azt a tudatot, azt a jó érzést amikor sikerül valamit megcsinálni, nem lehet semmi pénzért megvenni hogy - EZT ÉN CSINÁLTAM -
Szeretem látni azt amit megveszek!Vettem már aksi töltőt így és nem volt benne a trafó csak a lemezborítás!! persze h utánna már nem értem el a feladót! azota óvatos vagyok!!!
Mindenki a saját házatáján járatos, de a próbálkozás és a tenniakarás elismerésre méltó.
Belekóstoltam már mindenbe a gáz- készülék szerelésen kívül, mert az tabu a számomra.
Azért vagyunk, (legalábbis szerintem) hogy segítsünk a másikon, megosszuk a tapasztalatainkat.
Azért mert nem írom meg mindíg nekem is sokat segítenek a fórumozók.
Én pl. a motorok terén nem vagyok túl járatos.
Jó persze tanultam én is, felismerem a részeit, ha szétszedem össze is tudom rakni, de az apróbb trükköket, fogásokat csak a gyakorlat során lehet megtanúlni. Ki ebben jó vagy profi ki másban.
Nincs mit!szivesen! ha te magad megcsinálsz valamit az nem csak anyagiakban kedvező ,hanem növeli az ember önbizalmát!!! az uj dolgok megvétele mindig csak utólsó szempont lehet!! sokáig használd a gépet!! szerintem a villa kopással mostanában tuti nem lessz gondod!! :)
Ha rárakod ezt a vontatmányt, a súlyod főleg a hátsó kerekeket fogja terhelni, mert pont az fölött van az ülés, így a gépnek még nehezebb lesz húzni, még jobban fog kaparni.
Köszönöm a segítségedet . A szakmám egy kicsit távol esik a lakatos és hegesztő szakmától de mint műkedvelő elég sok mindenbe belpróbálkozok. Sikerült fölrakni a kiemelő villát és olyan kemény lett hogy csak flexel tudtam megmunkálni.
Lala2105 Bobo772 néktek is köszönöm a segítséget a gép működik.