Semmi probléma kedves Kolléga, köszönöm, hogy segíteni próbáltál. Amúgy lejjebb kúszott a mutatóm, most háromnegyeden áll kb. 500 km után. Hmm, érdekes, ezt, úgy 3 literes fogyasztással kéne produkálnia. Hát, kíváncs ieszek, mi lesz a vége a dolognak, majd 600km-nél megint megmérem a jeladó ellenállását és megtankolom, akkor kiderül, mennyi fogyott belőle.
Az ülésre borult egy kis sebbenzin és meg is száradt. Mit csináljak vele?Átdörzsöljem valamilyen samponos vízzel esetleg?Valakinek van ötlete?
A szélvédő belső feléről a rendszámos kék matricát mivel lehet eltávolítani? Próbáltam sebbenzinnel meg dorzsöltem puha ronggyal,ilyesmi de nem jártam sikerrel...Erre van valakinek tuti jó tippje?Légyszí Írjatok! Üdv: vasijazzes
2005-ös 1.4 LS, eddig volt vagy 4 szerelőnél, egyik rosszabb volt mint a másik...komolyan mintha ez lenne a karmám. Most jönne a 120ezres kötelező szervíz meg némi "extra" váltó vagy kuplung gond. Lehet ennyi futásteljesítménynél már elkopva a kuplung? A váltóval már volt gond korábban, egy csapágy elkopott de mivel azt sem javították ki időben vagy nem jól (?) lehet hogy a fogaskerekek is megkoptak kicsit. Most megint előjött, de kicsit más, ezért gondolok a kuplungra. Az eddigi szerelőkben semennyire sem bízom már. Családi tapasztalatok nagyon rosszak márka szervízekkel is, úgyhogy oda alapból nem vittem egyszer sem.
Tudnátok jó szervízt ajánlani Jazzhez?
Pestszentimre, Kispest környéke lenne jó de egy jó szerelőhöz elmegyek szívesen máshova is Pesten, nem márkaszervíz előnyben.
Ezek szerint ezen a típuson nincs ilyen teszt funkció.
Az 1-es biztosíték kihúzását azért írtam, mert úgy emlékeztem, hogy ha lecsatlakoztatjuk az üzemanyagszint jeladót, akkor jó ideig nem tér magához, vagyis nem a valós értéket mutatja.
Így is van, megkerestem a kézikönyvben, de sajnos megint csak másik típushoz tartozóan írja.
(Dupa katt és nagyobb lesz ez!)
Elnézést a téves információért, legjobb tudásom szerint igyekszem segíteni.
Köszi Tomi, mindjárt lemegyek a járműhöz és megnézem amit írtál. Amúgy most tele alatt áll a mutatóm 1 cm-el (480 km-re, baromi jó lehet a fogyasztásom)
a CD lejátszó nem húzza be a disc-et .. mennyibe fájhat egy ilyen .. ? és hol ? keressek vmi autó hifist ? de azok inkább csak beépítéssel foglalkoznak , nem ?
Köszönjük a képeket. Hasznosak. Jó lenne nagyobb méretben, mint ahogyan itt az index fórumban megjelenik. Igen nagy mértékben berakodott. Mennyi km eredménye a képen látható állapot?
Az AC simán megszakított vezeték miatt nem megy, eddig is így volt, nem volt gond. Köszi a tanácsokat, de mostantól én már nem nyúlok hozzá. Átmegyek potenciális kuncsaftba. ...esetleg nem néznél rá valamikor, valahol?
De: "... az Ac nekem nem megy, csak trükkel..." - nem lehet, hogy a jelenség valamilyen kapcsolatban van ezzel a "trükkel" ?
További ötleteim:
Meg lehetne mérni, hogy a jeladó 1. (fekete) vezetéke valóban a testen van-e (ellenállás, ill. feszültségmérés). Ez a vezeték egyébként a műszeregység C csatlakozójának 39. pontjára megy, onnan kap testet.
Feszültséget lehetne mérni a jeladón a 2. pont és a test között. Ennek pontos értékét nem tudom, de tele tanknál kevésnek (1V alatt) üresnél pár Voltnak kellene lennie.
Esetleg kiszerelhetnéd a műszeregységet (nem túl bonyolult) és a csatlakozókat kihúzva-visszadugva lehetne próbálkozni, hátha valamilyen érintkezési hiba okozza ezt.
A jeladó 2. (sárga/fekete) vezetéke a műszeregység A csatlakozójának 18. pontjára megy. Ezt is meg lehetne mérni (ellenállás a vezeték két vége között, ill. a testhez).
Ha minden jó és a jelenség továbbra is fennáll, akkor a műszeregység belseje gyanús.
Üdv! Utolsó akcióm a benzinszintmérőmmel. Ma teljesen kivettem a helyéről az AC- szintadó egységet, kimértem a poti ellenállását: az üres , kb 130 ohm-tól a teli kb. 12 ohm-ig szépen, egyenletesen változik az ellenállás, ergo, a jeladó rendben van. Ezután rádugtam az elektromos csatlakozót ( az Ac nekem nem megy, csak trükkel), ráadtam a gyújtást és a következőt szűrtem le: a műszer nem vesz tudomást a szintadó jeléről, pontosabban, ha levettem a gyújtást és üres állásba tettem az úszót, majd visszatettem a gyújtást, akkor kigyulladt a sárga lámpa és űreset mutatott a műszer is. Innen mozgatva az úszót: mutató nem reagál. Gyújtás le, úszó full állásba, gyújtás rá: és a műszer fullon. Ezt a két végletet tudja mutatni, de csak, ha levett gyújtással változtatom az úszó állását.
"Egyómintszáz" : nem tudom megcsinálni, valaki bevállalná? Budapesten lakom, oda megyek, ahová mondjátok, de csak hétvégenként.
Segítsetek, már sík ideg vagyok a kis Jazzomtól, amiről úgy tudtam, sosem romlik el. Ráadásul nyári jövünk-megyünk előtt állok, így saccra tankolva, nem túl vidám a helyzet.