Mi unortodox módon összevontuk az OKT-t és a RP-DDK-t. Még tavaly tavasszal Bozsokról felmentünk ,már az újabb nyomvonalon Írott-kőre (ahogy Te is),majd az OKT-n Kőszegre.Így két legyet ütöttünk egy csapásra (csalás v.nem? ?) Aztán másnap levezetésként Velemből a K+ -on felmentünk mi is a Szt.Vid kápolnához és az Emlékműhöz. Szerintem aki bele vág a kékbe annak, "illik" felkeresni ezt a pontot is. Kár,hogy nem fűzik bele valamelyik nyomvonalba.
Egyébkét ahogy írod és Rakk Gyula is megerősíti,tényleg jelentős szakaszokon az akkori pirosakon haladtak Rockiék. Sok le nem festett jellel találkoztam eddig az Őrségben és a Göcsejben is. Mindenképp vágj bele,kicsit más mint az OKT,de nagyon szép részeken halad ez is. Rengeteg érintetlen helyet keres fel,sokszor távol mindentől. Kihalt,elhagyott falukon,tanyákon visz az útvonal. Rengeteg elfeledett építészeti és vallási emléket láthatsz és a végtelen erdők..... Szintben sincs hiány,mert egy-egy szakaszon alig van egyenesvégig le-fel.
Nem lett volna semmi baj ezekkel a táblákkal, ha egy adott szakasz információi jelennek meg rajtuk. Úgy viszont erősen megkérdőjelezhető a hasznosságuk, hogy ugyanazon táblákat 20-50-100 km-en többször is "szétszórták". Először még megnézem, utána meg ...
Nekem is sikerült fotóznom ilyen újfajta, rendkívül informatív tájékoztató táblákat, egyet Szigligetnél az Avasi rom mellett, egyet pedig Lesenceistvándon.
A felső lineáris ábrán az OKT Írott-kő-Hollóháza szintábrája látható, jó néhány újfajta bélyegző képével, alatta némi poénkodás, néhány adat (1159km a módosított hossz például) majd a szintemelkedés-csökkenés teljes értékei, és mindez a Galyatetői új kilátó magasságára vetítve.
Nekem tetszettek ezek a táblák, de azért nem biztos hogy erre költöttem vóna a zsét... :-)
A másik lehetőség, hogy sok ember egyidejűleg vasúttal tud a legkényelmesebben közlekedni - egyesületi túra. Két vasútállomás között 2-3 napos távok vannak, nagyjából tájegységi bontásban.
Érdemes nézni a facebook OKT csoportját is. Felraktak pld. pecsételőhely QR kód fotókat amik egyrészt ugyanarra a linkre mutatnak több helyen is, másrészt meg nem létezo a link. pld. kektura.hu/okt18.html
Látom rád is mély benyomást tett a hamburger Tésen! Mi augusztusban útban Csesznek felé csak ezért kanyarodtunk fel Tésre, és nyugodtan mondhatom hogy megérte!
Lefelé pedig nagyon szép erdei aszfalton mentünk Bakonynána irányába, ez az út nem mindig járható, viszont errefelé lehet a leginkább megközelíteni a Római-fürdőt kocsival. Előfordult már azonban hogy télen nem lehetett használni.
Akkor fotóztam ezt az új ládikát is, amellyel megoldódott a hosszú ideje macerás bélyegzés Bakonynánán:
Dobogókőn, Pilisszentkereszten és a Kevély-nyeregben az új gumis bélyegzők vannak, még nedvesek, nem is kellett hozzá párna. A Kevély-nyeregben csak a régi gumisat cserélték ki (amiről már hiányzott a gumi...)
A kék Dobogókő és a Kevély-nyereg között terelésmentes. A Zsivány-sziklák előtt egy irtásfolt köré kerítést húznak, de ez nem akadályozott senkit. Csobánka előtt ahogy kibukkanunk az erdőből (balról mező, jobbról irtás) szintén egy kerítést húznak ki a mező és az erdő határára. Csodálatos idő volt ma is...
Rockenbauerék anno szintén a piros jelzésen indultak el Velem felől Bozsok és Szombathely irányába, azt később festették át kékre.
Régebbi térképeken -nézve a filmjüket- végigkövettem az útjukat egy darabon, amely alapvetően a piros sáv jelzésen alapult 1987-ben.
Mivel az Írott-kőre pár éve Bozsok felől másztam fel, és bélyegeztem is a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúrás füzetembe ezért a filmhez hűen tervezem a startot ha elindulok...
Mivel a Lokomotív TE volt a gazdája korábban a Kéknek, a kezdő/végpontokat lehetőség szerint a vasútállomásokhoz igazíthatták. Most nincs nálam a füzet, biztos vannak kivételek, (ha más nem, Dobogókő vagy Mátraháza), de szerintem ez lehetett az alapelv.
Lehet volt már kérdés, de csak kíváncsiság vezérelt hogy megkérdezzem valahol, hogy a füzetben lévő szakaszok mi alapján lettek így felosztva? Gondolom a táv meg a szint különbség bele szol, de esetleg a látnivalóknak is köze volt ezeknek a szakaszoknak hosszához?
"Ja és találtam egy nagyon régi piros jelzést Kereseszeg és Kislengyel közt a bükkösben ,a Kandikó oldalában. Sajnos a kép egyáltalán nem sikerült. Tudjátok mikor mehetett itt piros jelzés és hová?"
Piros sáv jelzés (1985-86): Kandikó (kiágazás a PIROS HÁROMSZÖG (!) jelzésből - Csonkahegyhát - Becsvölgye (Kereseszeg - Vörösszeg) - Petrikeresztúr (Győrfiszeg) - Tovább a mai RP-DDK útvonalán Zalatárnok Rádiháza felé. (Korábban Sárga sáv vitt tovább dél felé, a Piros sáv Petrikeresztúron csatlakozott az alacsonyabb renndű SÁRGA SÁV (!) jelzésű turistaútba:
Egyébként a Zalalövő - Kandikó - Zalaegerszeg útvonalon (nagyjából a GÖCSEJ 40 TT útvonala) rendesen kavartak a jelzésekkel. Az 1981-es térképen a PIROS SÁV Bödéről indul dél felé, a már említett hosszú útvonalon. Bödéről észak felé indult egy PIROS HÁROMSZÖG. Egy másik PIROS HÁROMSZÖG vitt be a Kandikóról Zalaegerszegre. Az 1985-86-os térképen a két PIROS HÁROMSZÖG összekötésre került, így a magasabb rendű PIROS SÁV ágazott ki a Kandikónál a PIROS HÁROMSZÖGBŐL. Figyelemre méltó még a nyomvonalváltozás a Kandikó - Babosdöbréte (PIROS HÁROMSZÖG) illetve a Zalaegerszeg (Vorhota - Ebergény, PIROS SÁV) közötti szakaszokon. Ezen kívül 1985-86-ban már nem ágazott ki PIROS KERESZT a PIROS SÁVBÓL. Rockenbauerék 1985-86-ban is "bandukoltak" ezen a PIROS SÁV-on. Mára, az Őrvidéki Piros túra mintegy keleti folytatásaként, egységesen PIROS SÁV jelzésű turistaút vezet Zalaegerszeg felé, sőt azon túl is a Kelet-Zalai-dombság tájai felé:
Azt tudja esetleg valaki,hogy ez a piros kör,benne egy sárga pöttyel,milyen útvonal jelzése? Többet is láttam belőle az RP-DDK mellett Kustánszeg- Nagyfernekág közt.
Ja és találtam egy nagyon régi piros jelzést Kereseszeg és Kislengyel közt a bükkösben ,a Kandikó oldalában. Sajnos a kép egyáltalán nem sikerült. Tudjátok mikor mehetett itt piros jelzés és hová?
Amúgy a Szárhalmi-erdőben igen szép munkát végeztek a jelzésfestők, az őszi hangulat is adott volt, kellemes kirándulás "kerekedett", némi kitérővel.
Begyűjtöttem két "messzelátó" kódját is, igaz, a Kecske-hegyen már jártam, de akkor még nem mozgalmárkodtam.
A ZÖLD-et leszürkítették a Szárhalmi-erdőben, vélelmezhetően a Vasfüggöny túraút is a hagyományok térképnek megfelelően át lett helyezve, arra most nem jártam.
Csókosok! :) Mi a múltkor nem kaptunk, csak egy sajnálkozást és egy kifejtést a jelenlegi gazdasági helyzetről, hogy miért nem lesz ezentúl hét közben... :/