Keresés

Részletes keresés

Bahh Creative Commons License 1999.07.21 0 0 831
stoki, berger
Koszi a segitseget! Esetleg a fekkar borito gumi kompatibilitasarol nincs valakinek valami otelete?
A megjegyzesek: az rpm szerintem is csapasszam lehet, de baromira nincs hozza semmi erzekelo es egy budos szo sincs rola a leirasban :-(( Elvileg ez ugye kiszamithato lenne az attetelbol meg a sebessegbol, de mint irtam az attetelt sem meri semmi! (abra, leiras nulla!!)
A 111-222 nem lehet a kerekmeret, mert azt be tudtam allitani (mm-kent lehet a keruletet!!). Valoszinu stokinak lesz igaza, az ora ket kerekmeretet tud tarolni, este megnezem!
berger Creative Commons License 1999.07.21 0 0 830
bahh,
rpm=revolution per minute, azaz vmilyen fordulatszám, szerintem is a pedálcsapásszám lesz az. Azt a névleges értéket, amit kiszámoltál ne vedd, csak kiindulási értéknek! 27"-es kerék létezik 622-630 mm tartományban (abroncs méret), ehhez jön még a gumi "magassága", ami erosen változik attól függoen, hogy mennyire van felfújva a gumid. Egy 3 mm-re benyomódó kerék, már 1,8 cm eltérést okoz, ami ugyebár majdnem 1%, azaz 10 m 1 km-en. Szóval mérj, de terhelt kerékpárral. Személyes tapasztalataim szerint kb. 3-4x kell nekifutni, mire jól sikerül a beállítás.
Robin Creative Commons License 1999.07.20 0 0 829
berger,
ja és bringából sem ez az első, csak cseréltem egy olyanra, aminek nem csak a neve bicigli, hanem úgy is működik.

off.
kicsit szétszórt vagyok, bocs
on.

Robin Creative Commons License 1999.07.20 0 0 828
stoki
teljes Acera - első és hátsó váltó és a hajtómű is, de a fékek és fékkarok nem.
Robin Creative Commons License 1999.07.20 0 0 827
berger,
szóval nem ez volt az első utam (ezzel a bringával már a második volt :)))
és eszem ágában sincs eladni, alig várom, hogy működjön a térdem újra és megint tekerhessek - ez semmivel sem összehasonlítható érzés...
stoki Creative Commons License 1999.07.20 0 0 826
Bahh
Gondolkodtam ls szerintem a 111-222 biztosan a kerékkerület :
27"x2.54xpi=217 balallalalal
Most azt nem tudom, hogy ez elsődleges, vagy másodlagos, mert a mostani órák már 2 kerékméretet is el tudnak tárolni ...Ha már valahol beállítottad, akkor ez másodlagos kerékméret lesz ...
stoki Creative Commons License 1999.07.20 0 0 825
Bahh
Elkeserítő, de azért ne add fel ezt még végigolvasni is sok ...
A """A sebesseg fokozatokhoz semmilyen erzekelo nincs, fogalmam sincs, hogy mi a fene az a sok kis ovalis kutyu az oran es hogy kene mukodnie :-(( """
Ez a röntgenrajz szerint a váltóKARBA van beépítve és az a sok ovális vacak meg azt mutatja, hogy melyik lánckerekeden van a lánc.
3+9 ovális genyoo
SZERINTEM
Az rpm az a hajtás ütemét takarja ...
A 111-222 nem a kerék útja centiben ???

mozzar ella Creative Commons License 1999.07.20 0 0 824
Kompnál maradva: a tavalyi kedvelt köröm az általad említett volt (csak visszafelé): Dkeszi, Újpesti-híd, Szentendre, Tahi-híd és vissza a szigeten a horányi kompig...
Más:
Térkép megnézve, garage részletes leírása nyomtatva (majd megtanulva) - MINDENKINEK KÖSZ A TIPPEKÉRT!
Most néhány napra eltávolodom a szám.géptől, de addig is ráhajtok!
Bahh Creative Commons License 1999.07.20 0 0 823
stoki
bocs, csak kozben lerohadt a gepem :-((
A hardver:
-a magnes megmarad a kullon, bar nem ertem, hogy a csavar miert hosszabb az anyanal, igy a szoritogyurunek nincs semmi ertelme, lotyog :-((
- az erzekelo jo, meg az en szeles villamra is fel lehetett tenni, a gumialatet megakadalyozza, hogy lecsusszon (egyebkent nem lehet megszoritani rendesen)
- az ora tarto kicsit ferden all (lehet, hogy csak en latom ugy?), ez a kormany pipam miatt van. Valoszinu mas gepekre siman fel lehetne rakni, de azert a Shimanotol nem ezt vartam.
- kezelo gombok. Na ez nagy .@r! Hasznalati utmutato: ha 5500-as fekkarom van, akkor csereljem ki FlightDeck kompatibilisre. Amikor megvettem a bicikleit, azt mondtak ez az:-((
Ha nem 5500-as fekkarom van, akkor csereljem ki FlightDeck kompatibilisre. Konyorgom, valaki mutasson mar nekem egy FlightDeck kompatibilis fekkar boritast!!!
Az abrabol baromira nem latszik semmi, hogy mit milyen iranyban kell leszedni vagy visszarakni.:-((
A ket darab kezelogomb( start/stop, mode) egy hajlekony foliara van raszelve, a folia masik vegehez meg ugye csatlakoztatni kell a vezeteket, ami megy az orahoz. Na, ezt egy jo nagy bunkoval oldottak meg, nem tudom mit gondoltak, hova a fenebe rejtsem el?? Ez a folia amugy is nagyon hosszu, nem egeszen vilagos mihez terveztek! Nagy nehezen azert begyomoszoltem a fekkar borito gumi ala, de mire menetkozben kitapogatja az enber a gombokat, szerintem tobb baleset eri, mintha az oran lennenek a gombok:-(( Ja, es van rajta valami stopper funkcio (nem teljesen vilagos, hogyan mukodik), amit a ket gomb egyszerre torteno benyomasaval lehetne nullazni. hat nem egyszeru feladat!
- A szoftver
a kerek meretet aranylag egyszeruen be lehetett allitani (?), meg az orat. Van egy olyan pont, ahol megkerdezi, mekkora a legnegyobb lanckerekem elol. Ezt is beallitottam, de fogalmam sincs mire jo :-((( A kovetkezo menupontrol semmilyen leiras nem volt! 111 vagy 222 kozott lehet valasztani. Van valakinek otlete, mi lehet ez????
Ezzel kesz a beallitas (??)
A menurendszert iszonyatosan elbonyolitottak, tobbszintu az egesz. Pl. max. speed es average-hez 2 mp-ig kell nyomni a mode gombot:-(( Kezzel el kell inditani a napi szamlalot, de csak az elso jeladasnal kezd el szamolni (??)
Lap counter nem tudom micsoda, hogy kell hasznalni?? rpm felirat nem tudom mit takar, nincs rola semmi a leirasban:-((
A sebesseg fokozatokhoz semmilyen erzekelo nincs, fogalmam sincs, hogy mi a fene az a sok kis ovalis kutyu az oran es hogy kene mukodnie :-((

Hat kb. ennyi igy hirtelen felindulasbol. Ja, es meg ki sem tudtam probalni, mert meg vagyok fazva:-(( Ugyhogy szerintem lesz meg egy-ket meglepetes..

Sehonnai Bitang Ember Creative Commons License 1999.07.20 0 0 822
Bahh,

valahogy szárazabb, biztonságosabb érzés ... .-)) Meg embere válogatja.
A természetes dolgok irányába mozdulok, visszalépés lenne a szinti cucc.
A szarvasbőrt meg lehet valamivel puhítani, nem olyan vészes szerintem.
Sőt ! Az Adidas-tól vettem egy atléta nadrágot, ami pamut. Arra gondoltam, bele lehetne-e applikálni a betétet ? Szóval néha elindul az agyam ...

stoki Creative Commons License 1999.07.20 0 0 821
Bahh
Írd meg azt a beszámolót mielőbb, mert marhára érdekel a FlightDeck probléma !!!
...köszi...
Bahh Creative Commons License 1999.07.20 0 0 820
SBE
En nem nagyon lattam mar tobb eve szarvasbor betetes nadragot. Mi a baj a szintetikussal? Nekem tobb eve az van, jo az! A szarvasbor kilukad, mosasnal bekemenyedik.
stoki Creative Commons License 1999.07.20 0 0 819
GreenEarl
Használd egészséggel !!!

Robin
A friss GT-d milyen szettel van szerelve???

Sehonnai Bitang Ember Creative Commons License 1999.07.20 0 0 818
stoki,

köszönöm !

GreenEarl Creative Commons License 1999.07.20 0 0 817
Köszi mindenkinek, 58-ért vettünk egy első teleszkóposat a Baross utcában. Szóval KÖSZI!
stoki Creative Commons License 1999.07.20 0 0 816
Mozzar ella
Most már annyi variáció van, hogy a nyár végéig biztosan kitart ;-)
stoki Creative Commons License 1999.07.20 0 0 815
Mozzar ella
Megnéztem a Dunakeszi féle közlekedést, hát nem irigyellek...
Dunakeszi északi csücskén van egy autós komp a Szentendrei szigetre és onnan át lehet tekerni a sziget másik oldalára, ahol van mégegy autós komp Szentendrére...
Vagy az első komp után feltekersz a tahi hídig és ott legurulsz Szentendréig. Még van egy alsó gödi komp is ..., de sajna más lehetőséged nincs, csak az északi összekötő...:-(
Madarka Creative Commons License 1999.07.20 0 0 814
Bahh,
Nem, nem igazan ismerem az Alpokat, azert innen nincs olyan kozel, masreszt nekem 1 nap 1x 1500 meter tekeres boven eleg es ez az Alpokban max. az odaut, barhova is mesz.
A Juraban viszont gyakorlatilag barmerre mesz csodalatos, ha mar egyszer fent vagy, 100 km-t meg lehet uszni 1500 m szintkulonbseggel es mindegyik ut szep. Ezenkivul olcso kornyek, ami nem elhanyagolhato ha meg is akarsz szallni.

Mozzarella,
Dunakeszirol erdemes vonatra rakni a bicajt es elmenni Kismarosra vagy Szobra, aztan irany a Borzsony. Turistaterkepen meg lehet talalni az aszfaltozott erdeszeti utakat.
Van egy anyagilag kicsit huzos, de szuper ajanlatom: Kismaros v.a. -> 3 km Nagymaros fele, jobbra fel Kospallagra. Innen megy egy erdeszeti ut, sajnos nem ugrik be a neve, kb 5 km es egy kis emelkedo egy luxus panzio nyitott uszodaval. Sajnos a napijegy 1500 Ft korul van, az etterem ugyan annyi, szerintem 1x/nyar ki lehet fizetni. Ezen az uton tovabb lehet menni at a Borzsonyon az Ipolyig, onnan vissza Szobra vagy Szalkanal at a hataron. Szlovakiaban Parkanyig. Itt az Esztergomi bazilika csodalatos, ahogy tekersz es egyszer csak feltunik a dombok kozott. Jelentos mennyisegu sor es knedli elfogyasztasa utan vonattal vissza, vagy komppal Esztergomba...

stoki Creative Commons License 1999.07.20 0 0 813
Sehonnai Bitang Ember
Az tényleg nagyon az alján van ...
Elastic Sportruházat-készítő kft. csinál ilyet ...benne vannak a telefonkönyvbe, vagy ha van türelmed letölteni az egész topic-ot, akkor keress rá a "elastic" szóra már leírtam a címet is ...
Egyébként kb. 4 éve vettem a gatyóimat, akkor még szarvasbőr volt a divat, de hogy most mi azt nem tudom egy telefont eressz meg feléjük annyit biztosan megér ...
garage Creative Commons License 1999.07.20 0 0 812
sti,
ha nem akarsz messzire menni, csak egy olyan 20-30 km-t tekerni, akkor javaslom a János hegy, avagy Hűvösvölgy környékét. Itt többnyire vegyes utakon (főút, alig forgalmas aszfalt, sétaösvény) kerekezhetsz.
1. Elindulsz a Hűvösvölgyi úton kifelé a bicikli úton és a zugligetiuti elágazásnál eldöntheted, hogy jobbra a János hegyre, vagy tovább, majd jobbra Hűvösvölgybe (az Ördögárkon keresztül), a háromashatárhegyi reptér fele veszed az irányt. (Nekem mindkettő kedvenc utam.) Hűvösvölgybe többnyire erdős, sétautak vezetnek, ahogy lekerekezel a Páfrány útról (csak követni kell a bicajutat) beérsz az erdőbe. Ott csak egyenesen végig (főleg kezdőknek való emelkedőkön), a nagyobb „kereszteződésekben” általában jobbra tartva elérsz a reptérig. Ott pedig több sétaút van, a füves repteret megkerülve érdemes feltekerni a dombra, ott mindig nyomulnak siklóernyősök.
Ha azonban a János hegyre indulsz, a kereszteződés után a Zugligeti úton a libegő fele kell menni. A libegő után autóúton (kicsi a forgalom) bele kell húzni, egy jó 150 méteres durva emelkedő, majd jobbra fordulva kb egy km-es közepes emelekedőn (a Tündér Szikla alatt) felnyomulsz addig, amíg jobbra egy felfelé kapaszkodó keskeny autóutat nem látsz, azon továbbmész (lesz egy jobb hajtűkanyar) és az út végén elérsz egy különbejáratos lakótelep-szerűséghez, ahol off-road tovább mehetsz a kerítés tövében (durva emelkedők!! Minimum Black Shark vagy Velociraptor gumik!!!). Keresztezed a Tündérhegyi utat, majd ezután felfele már ott is vagy a Normafánál. Erős, de kiadós túra. Lefele érdemes a Jánoshegyi út melletti ösvényen leereszkedni, a végén egész jó downhilles :))) Aztán áttekersz a Budakeszi úton (zéro belátható kanyarok) és tovább off-road leereszkedsz a Hárshegyről (rögtön a kisvasút-megállónál, ahogy átmész az úton, van egy alágazás, ott jobbra). Az út végig kellemesen lejtős, az elején kicsit durvábban, de csak bele kell ereszteni a bicajt! Így érsz ki a kuruclesi útra, majd vissza a hűvösvölgyire. Ez durván a Moszkva tértől kb. 22 km.

De a Pilisben jobb helyek vannak, én ott szeretek menni, ha kevesebbet akarok tekerni, akkor kimegyek HÉV-vel. Ezeket a Buda túrákat csak hétközben munka után járom, amikor csak egy-két órám van.

térkép segítségnek :)))

Sehonnai Bitang Ember Creative Commons License 1999.07.20 0 0 811
Csak beleszólok olvasatlan, elnézést kedves kollegák !

Olyan kerékpáros nadidrágot keresek, amelynek betétje finom szarvasbőrből vagyon és nem a mai nap látható szintetikus nyavajával van töltve.
Az az ábra, hogy a nacim már 10 éves és az elasztikus anyag kezdi elveszíteni a gumitartalmát.
Olyan megoldás is érdekel, hogy varr-e valaki ilyesfélét, mert esetleg áttetetném a betétet egy újonnan varrt nadrágba.

Köszönöm !

stoki Creative Commons License 1999.07.20 0 0 810
sti
Nézd meg az utolsó 20 hozzászólásokat, most pont erről volt szó ...
(Bp-ről SZentendréig van kiépített bicikliút, onnan meg a Skanzen, vagy Dömörkapu-LAjosforrás stb. válogathatsz ..., vagy másra gondoltál ???)
sti Creative Commons License 1999.07.20 0 0 809
Nemrég vettem egy jó kis MTB-t, szeretném kipróbálni valami jó kis túristaúton, ahol nem kell állandóan iskolás csoportokat, sétáló néniket-bácsikat kerülgetni meg kutyát sétáltató embereket. Szóval valami jó kis nyugis helyet keresek, ahol azért nem túl keskeny és nyaktörő az út, nincs a világ végén (Bp.-hez közel). Sorry, ha esetleg valaki már írt erről, de nem volt türelmem mind a 800 hozzászólást végigolvasni.
OpiumPapa Creative Commons License 1999.07.20 0 0 808
Hali !

Nézzétek meg az egészet jól!

http://www.zpok.hu/kkk/dikerter/

OpiumPapa

OpiumPapa Creative Commons License 1999.07.20 0 0 807
Hali !

garage barátunk elhibázta véletlenül a linket, nesztek a helyes:
http://www.zpok.hu/kkk/dikerter/terk1b.gif

OpiumPapa

Bahh Creative Commons License 1999.07.20 0 0 806
Madarka
az Alpokban tudsz valami jo utat? Ugy 1500-2000 m szintkulonbsegre gondoltam es aszfalt utra. Grenoble-ot megneztem, onnan mar csak egy kopes Huez, de valami kozelebbi kellene.
Shimano Flight Deck-et ne vegyetek!!! Delutan meg beugrom es irok rola.
stoki Creative Commons License 1999.07.20 0 0 805
NA Mozzar ella

...én is erről beszéltem, de garage - látod - sokkal igényesebben leírta ...

NA én valami ilyesmit szeretnék látni a topicban, amit most itt lezavartatok :-)

moga Creative Commons License 1999.07.20 0 0 804
Azt, aki éjszaka biciklivel, lámpa nélkül közlekedik, azt nem kerékpárosnak, hanem öngyilkosnak hívják ...

moga

garage Creative Commons License 1999.07.20 0 0 803
mozzar ella,
szerintem a Pilisben biciklivel is nagyon jól járható turistautak, ösvények vannak. A Pilisben lényegében elég kevés az összefüggő aszfaltút, de az erdészeti utak kiválóak. Sajnos ha egy kis eső esik, akkor az a Pilisben azonnal meglátszik, a bicajos cross-bicajossá alakul át. Egy többnyire aszfaltútvonal-ajánlat: Szentendre-Dömörkapu-Pilisszentlászló-Papp-rét-(Visegrád)-Szentendre. Az combosabbaknak: Dömörkapu helyett balra Lajosforrás :)))) és onnan off-road!!!

A részletes leírás:
Szentendrén a HÉV-álomással szemben, a főút másik oldalán indul az út, a második kereszteződésnél balra lesz egy kis egyirányú utca, arra kell rátérni, a patak mellett (a főút alatt megy el) kell kitekerni Dömör-kapu irányába, egy idő után elhagyod a patakot és egy hídon keresztül (és egy húzós, kb 30 méteres emelkedőn, cca. 25%) áttérsz a műútra. (Nem tudom, hogy milyen állapotban van most ez a bicajút, de két hete az esőzések miatt teljesen szétesett, sajnos.) Ha a műúton kifelé tekersz, akkor egy dimbes-dombos részen haladhatsz, néha emelkedők, aztán lejtők, míg el nem érsz egy leágazáshoz, ami Lajos-forrás és Dömörkapu felé visz. Folyamatos, de nem durva emelkedéssel eltekersz egy katonai lőtér mellett (itt lehet Lajos-forrás felé lefordulni balra), de Dömörkapu felé egyenesen kell menni. Az út itt már gidres-gödrös aszfalt-szerű, autó nincs, egy idő után pedig egy sorompó miatt nem is lehet. Innen uolyan az út, mint a Pap-rét felé vivő, nyugis, szép. Az off-road-ot szeretők pedig mehetnek az út mellett az ösvényen, gyönyörű hely, többször keresztezi a patakot, átkelésekkel lehet tarkítani a programot:)) Csak vigyázni kell, mert a Pilisszentlászló felé utat (jobra fel) innen nem látni és az ösvény után vissza kell majd fordulni. Az út Pszlászlóra szintén sima aszfalt, szép út, az elején jobban, a végén enyhébben emelkedik. Ha beérünk Pszlászlóra, jobbra a főúton megyünk enyhén felfelé kb. egy kilométert és a parkoló-pihenőnél befordulunk balra, ez az út vezet Pap-rétre. Préten lecsoroghatunk haza (jobbra) vagy Visegrádra is (balra), de az utóbbi elég sok pluszkilométer. Mindez a HÉV-től kb 25 km, nagyon laza.

Ha van igény, szívesen írok a nem-aszfalt utakról is, azok élvezetesebbek!!!!!

Találtam egy térképet, a Dunakanyar bicajostérképe nem valmi nagy felbontás, de azért türhető.

John Zero Creative Commons License 1999.07.20 0 0 802
Valaki emlitette regebben a kivilagitatlan kerekparosok problemajat (talan az egyik hasonlo topicban?)

Szoval voltam Balatonon a hetvegen, es egyik ejjel autoztunk, es 3-4 abszolut kivilagitatlan kerekparossal "talalkoztunk". Ejfel utan volt, igy nem lehet, hogy csak "hirtelen besotetedett". Fenyvisszavero nemelyiken volt, de az ilyenkor nem sokat er. Feny nelkul ezeket a bicikliket mar szinte "tul" kozelrol lehet csak latni (jo, hogy nem a szelvedon mar ;(

Viszont egybol levontuk a tanulsagot, hogy ezek az emberek abszolut felelotlenek, es veszelyesek (foleg magukra), tenyleg nem artana, ha 1-2 rendor ilyenkor megvagna oket kicsit, hatha tanulnak belole.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!