Lehet hogy igazad van a lapátokkal kapcsolatban, én nem vagyok olyan "vájt" fülü hogy ezt a szélzajból megállapítsam. De az a véleményem hogy egy WV vagy VW, azt sem tudom hogy kell írni, meg egy Opel nem említhető egy lapon egy jó japcsi kocsival. Senkit nem akarok megbántani a márkaszeretetében, de egy barátom azt szokta mondani:"Vajon mivel lehet rávenni az embereket hogy WV-t vegyenek? Nem képes felfogni. Ilyen drágán ennyire silány kocsit!" Úgy 10-15 éve még nagy márka volt. Mára csak a neve maradt. Az AUTÓ-t csupa nagybetűvel még mindig keleten gyártják. Ott jó messze. Sajna már csak néhány típust, de azok igazán minőségi verdák. Nem a spanyol utángyártott Nissanokra gondolok!
Az ablaktörlő viszont nem márka specifikus (mármint kocsi), hanem más cégek csinálják. A Bosch (ha jól írtam) nálam bejött. Igazán télen mutatkozik meg mennyire jó. Amikor -10 C fok van és esik a hó. Eddig mindig lecseréltem a kocsijaimon Bosch-ra és bejött. Töröl rendesen és nem kell megállni 10 km-ként levakarni a jeget.
És utólag is elnézést kérek a német márkák szerelmeseitől, de én igazi "japán buzi" vagyok a videó technikától a motoron keresztűl az autóig.
Jelige: Makita-Honda-Mazda Mitsubishi-stb. Ja, és a Panasonic.
Ti tényleg hisztek ebben az aeroblade-es marketing mesében?! Sztem otrombább mint "a hagyományos elavult",de még nem vagyok meggyőződve,hogy jobb/hatékonyabb lenne.Személy szerint én nem bánom, hogy Ahura Mazdáék még nem ezzel az új csodával szerelték... Nem olyan valami ez is,hogy vmelyik gyártó kitalálta,s most mindenki aki ad magára valamit,most nyomul utána?Ha jól érzékelem VW csoport járművein és pl. az 1-es kisbömcsin még a hátsó törlő is ilyen-de minek.Nem tudom,de gyanuzom,hogy valamelyest többe van,mint a hagyományos lapát+ gumi...
Hogy ezt miért nem mondtad elöbb! Mármint a Peugeot 206 ablaktölőt. Ui egy 206 SW HDI-t cseréltünk az 5-ösre. Egy darabig megvolt mindkét kocsi, kicseréltem volna a lapátokat.
Amúgy nem túl fényes a 8-8.5 literes fogyasztás egy 2.0-ás dízeltől. A jobb pick-up -okban a 2.5-ös dízelek 8-10 között fogyasztanak 120-130-as utazóval, 150 LE és majd 400-as nyomatékkal. Ebben személyes tapasztalataim vannak. Bár ez alól a Nissan kivétel. Nagyon jó kocsi, de amióta a Renault betette a lábát, a minősége drasztikusan csökkent. Senkinek nem ajánlom.
Azt olvastam valahol, hogy a Mazda szeretett volna HDI motorokat venni, de a nagy igények miatt nem tudták kiszolgálni a PSA-nál. Ezért fejlesztett saját maga. Nem sikerült olyan jóra. Nekünk a 206 HDI egy csoda kocsi volt az elmúlt években. A fogyasztását visszasírjuk. Négy liter volt átlagban 130-al! Igaz csak 70 paci, de a kis kocsit szépen mozgatta. A nyomatéka annyi volt mint az 5-ös 1.8-nak. Csupán ezt hiányolom a kocsinkból, hogy nincs baromi nagy nyomatéka. Megszoktam a Mitsuban hogy 5.-ben át lehet autózni az egész országot.
Egy kicsit nem nézek a topicra, máris beindul a levelezés. Végre nem csak kéthetente ír valaki.
Nekem dízel 5-ös van, és mikor átvettem az autót, akkor jelezték is, hogy előfordulhat az olaj növekedés. Az az igazság, hogy egyszer kb. 12ezer körül eszembe jutott, hogy meg kellene nézni, de akkor rendben volt. Múlt héten pedig a 20ezres szervíz, de nem mondták, hogy gáz lett volna. A melegítésre, lehűtésre figyelek, de néha 190-195(!) az autópályán, ha nem figyelek oda, pedig elvileg (papír szerint) csak 178-al megy.
A fogyasztás 8.5liter, jellemzően autópálya 160-170 és pesti dugó. Szerintem egy ekkora autótól ez teljesen rendben van. A fogyasztásmérő csalt lefelé, de állítottam a BC-n, és azóta korrekt.
Én egyébként az ablaktörlő lapáton fejlesztettem, nem voltam kibékülve a gyári hagyományos, elavult lapátokkal. Emiatt pár e-mail váltás és fényképküldés után két nagyon korrekt Robert Bosch kolléga segítségével kiderült, hogy a Peugeot 206-osnak (?!?) pont ez a mérete, így már Bosch Aerotwin lapátok dolgoznak az autón. Én úgy hallom (de lehet, hogy csak beképzelem és magamat nyugtatom), hogy csendesebb lett, kissebb a szélzaj.
Ha csak felfogatási gond van és állítható a keresztlécen a távolság (ha az is Thule, akkor biztosan), akkor lehet, hogy érdemes csak azt cserélni (feltöltött képen az 1-s alkatrész), így biztosan sokkal olcsabbra kijön. Ez még az előnye a márkás cuccnak, hogy nem kompletten kell cserélni.
2 éve jártam Thule márkaboltban, akkor ott szedték össze az egyes részeket és lett komplett egy tetőléc egy (OFF) VW Bora-hoz (ON)
Jó tipp, köszi. Már írok is nekik, hogy mennyiért adják. Az egyik előző autómhoz (Nissan Navara) a kereskedésben vettem egy pár rudat, és olcsóbb volt mint a Praktikeres Thule, és az is márka feliratos minőségi tartó volt. 27.000 volt az ára. Igaz, pár évvel ezelőtt. Megmaradt, de sajna nem passzol az 5-ösre. Bár csak a felfogatását kéne megoldani valahogy.
Más. Egy körkérdést szeretnék feldobni, hogy aztán örüljek vagy bosszankodjak a végén.
Végigolvastam a fórum eddigi összes hozzászólását és a 6-os fórumot is. Nagyon sok panasz van a dízelekre. Többet fogyasztanak a vártnál, részecskeszűrő korán tönkremegy, olajtszint emelkedés. Ezek vannak az 5-ös dizeleknél is? Nekünk benzines van, bár meg voltam huzatva, hogy csakis dizelt vehetünk. Dehát pénz beszél, és olyan kedvező vétel volt a kocsi hogy nem lehetett kihagyni.
Amúgy mindig japán dizeleket használtam a cégemnél és soha nem volt rá panaszom. Egy kivétellel. Teljesen leszoktam arról hogy két szerviz között megnézzem az olajszintet. Az sosem változott és utántölteni sem kellet. A benzinkutasokat szoktam kiakasztani mikor megkérdik hogy ellenőrizzék-e az olajszintet. Azt mondom nekik, hogy ez a kifejezés egy japán kocsi szótárában nem szerepel. És vigyázzon, mert megsértődik a kocsim. Nos, ezek után meglepő hogy panaszkodnak az új dizelekre.
Szóval van ez a probléma nálunk is? Vagy örüljek hogy benzinest vettünk?
AutoFocus-ban (M3-s kivezető szakasza, 12-s km-nél) vettem, 40e-ből lejött kb.10% kedvezmény. Azért a kb. mert az új autóval párhuzamosan vettem egyebeket is (ködlámpa, tolatóradar, ...) a kocsihoz és kaptam kedvezményt.
2 kép "élő"ben, hogy is néz ki illetve a leíráshoz kapott képek. A leírást nem tettem fel, a képek egyértelműek, hogyan is kell összerakni. Ha mégis szükséges, akkor szóljatok és felteszem. Minden féle nyelven van, kivéve persze a magyart, mindössze 2-3 bekezdésnyi .
Én az autóval együtt vettem a márkakereskedőnél a gyári keresztlécet, kb.35e körül lehetett. Mazda feliratú, fekete színű, tömör léc, kisértetiesen hasonlít Thule gyártmányúakra (CB01-V4-701 a PartNumber száma Mazda leírásban, talán ez segíthet a NET-n megtalálni). Felszerelése egy emberes, könnyű, magától értetődő, kulccsal zárható a felerősített keresztrúd. Maga a két db keresztrúd 4,7 kg, specifikáció szerint 100 kg súly szállítható rajta. Eddig csak próbából volt fenn a kocsin, üresen mentem vele 300km, ugyanis egy férfi kerékpárt gond nélkül elnyelt a belső tér :-))
Véleményem szerint a Baumax-praktiker-stb multi láncolatban nem érdemes vásárolni komolyabb dolgot. Egy 10-15 ezres csomagtartó elsőre jó vételnek tűnhet, de 25-30 egy igazi minőségi cuccért hosszútávon talán kifizetődőbb. Kivéve ha valaki csak két pár sílécet rak rá egy évben kétszer. Én speciel mem sielek, de néha vinnék komolyabb dolgakat.
Az a tippem, hogy a neten valahol rá lehet bukkani egy korrekt kereskedőre. Aki az árban még ingyen házhoz is szállítja egy csomagkuldő szolgálattal.
Erre jó példa a kihangosító. A neten rendeltem, olcsóbb volt mint a Média Markt-ban, ingyen házhoz hozták 24 órán belül. A beszerelés pedig nem okozott gondott, mivel szakmabeli vagyok. (Mobilos cégnél műszaki részen dolgozom)
Ha valakit érdekel szívesen megosztom a tapasztalatom. Két órás munka az egész amiért a MIRAI 30 ezret kért volna. Igaz tartó nélkül, csak bluetooth-szal megy. De gyári Nokia, CK-7W. Ha mond valamit.
Osztrákiában láttam nem is egy 5-ösön polírozott alu tetősínt a'la VW Passat,baromi jól nézett ki. Mivel Húsvétkor voltunk,minden csuma kihalt volt,nem tudtam utána érdeklődni az ottani dílernél.Az 1ik álló autón meg tudtam sasolni,volt beleütve vmilyen logo(ami gyáriban nincs)de nem ismertem fel.Kocogtatás alapján tömörnek tűnt,nagyon masszív benyomást keltett,de a családom már aggódott,hogy zsandárt fognak rámküldeni,annyit piszmogok 1 idegen autó körül...
A gyár Thule-t ajánl és forgalmaz saját hálózatában,de drágábban mintha online v.üzletben vennéd.Eddig az egyetlen fellelhető kép ill.leírás a mazda.at labanc honlapon a Zubehör-konfigurator menüpont alatt volt fellelhető. Bő 2 hónapja a 2 drb(többféle profilú is van)keresztartó és a 2 pár fogó darab együtt bruttó szűk 40E Ft volt.Szerény nézetem szerint érdemes a legjobb minőségénél:Thule-maradni,mert az tényleg tökéletesen megbízható s esztétikus ill. hosszú életű is,ennyit sztem megér a felára.
Na, hogyha van, akkro irány a Brico-Baumax-Praktiker és az autór szekcióban vásárolható generikus csomagtartórúdpár, ami bármely tetősínes autóra rögzíthető, 10-15e Ft között.
Nekem is ilyen van a 6-os kombimon, ugyan papíron talán 80 kg a teherbírása, de jött már el azon 140 kilónyi gipszkartonlap, meg miegymás is.
A következő tervem egy tetőcsomagtartó vagy csak egy pár rúd beszerzése. Ha valakinek ebben van tapasztalata, jó tippje, kérem ossza meg. Előre is kösz.
Üdv.Tibola! Nagyon rokonszenves a belépőd s egyben tanulságos is. Örülök,hogy a topikközösség tagja lettél (sztem én is lámernek számítok még itt) és várom újabb tapasztalataidat-megjegyzéseidet.
A szervíz-tender eredménye: 30.000 Ft-ból kijön a 20 ezres (1 éves) szervíz. Ilyen ajánlatot kaptam Komáromból és Pécsről. Feldobtam a labdát a 60 ezres ajánlatot tevő szervíznek is (Szombathely), hogy harmincért oda viszem. Gondolkodik a főnök.
A konkrét árak:
Olaj kb 19-20 ezer, még ez is elég borsos. Kb 4 ezer/liter.
Olajszűrö 3 ezer
Munkadíj 8 ezer. Ez utóbbi 1,5-2 óra rezsi óradíjjal jön ki. Mondtam, felőlem szálázza ki, de 40 perc alatt csinálják meg a szervízt, mert ennyi idő elég egy olajcserére meg a folyadékszintek ellenőrzésére. Amit egyébként rendszeresen megteszek én magam is. És feltétel hogy ott vagyok a kocsi mellett, mert ez a természetes. Nem csak leadom a kulcsot és kész. Sok éves tapasztalatom van a céges autóimmal. Mindenhol beadják a derekukat. Jobb magával a szerelővel tartani a kapcsolatot és nem a munkafelvevővel.
A szervízek másik próbálkozása a légszűrő meg a pollen szűrő. Mindenáron ki akarják cserélni. Majd 10 ezer Ft. Az előírás 60 ezer km után. Elég ha kifuvatják. De ezt is meg lehet nézni házilag.
Összegezve: Érdemes néhány telefont rááldozni meg e-mailt, mert sokat lehet spórolni. 30 ezerért érdemes Pécsre vagy Komáromba elautózni. És pl Pécs mellet még lehet is egy jót fürödni Harkányban. Nekünk az egyik kedvenc helyünk, jó a fűrdő és közel van Villány is.
Új tag, új hozzászóló vagyok a fórumon. Olvasni már régóta olvasgatom a topikot, és sok hasznos infót kaptam innen. Ezúton is köszönöm Nektek.
Magamról annyit, (magunkról) egy Mazda5 1.8TX boldog tulaja vagyok a családdal egyetemben. Zala megyében, Nagykanizsa közelében egy "kis" faluban lakunk. Két kislányunk van, plusz nekem még egy nagyobb, így időnként 5-en használjuk az 5-öst. Stílusosan. Röviden a vélemény: Szuper kocsi, igazi japán minőség.
Bővebben.
Az eddig felvetett témákhoz szeretnék hozzászolni alkotó jelleggel.
Az egyik, bár régi: A mi autónk (nem suzuki!) nagyon kedvezően fogyaszt, 7.5-8.0 között olyan 100-120 utazóval, igaz, kevés várossal. A BC pedig csal, de felfelé! Két tizeddel mindig többet mutat mint a valós kiszámolt fogyasztás.
A másik, éppen aktuális téma a szervíz. A mi kis verdánk éppen most töltötte be az egy évét, igaz csak 15000 km-el, de esedékes a szervíz. Nos, az itt olvasottakból tanulva én ajánlatot kértem a dunántúl össszes kereskedőjétől a szervízre. Mivel nekem bármelyik szervíz is több mint 100 km, majdnem mindegy hova viszem. Kaptam ajánlatot 38000 és 60000 között. Egyenlőre csak ez a kettő van, de megvárom a többit is. A csúcs az olaj ára. A drágábbiknál 6000/liter áron akarják számlázni. Mondtam hogy azért hülye nem vagyok, és különbenis nem feltétele a garanciának hogy ott kell megvenni az olajat. Csak az, hogy azt a minőséget kell beletölteni amit a gyár előír. Tehát vihetem is. Nyeltek egy nagyot, de válasz még nincs. Ezt más márkánál már többen eljhátszották, és bevált. Ismerni kell a jogokat és a garancia feltételeit. Ennyi.
Amúgy arra nem tudtak semmit mondani, hogy egy Mitsubishi L200 (ez a céges autóm) normál szervíze 25000. Pedig több olaj kell bele!
Meg a leg szuperebb full szintetikus olaj a motoromba (Honda) csak 2800. Azt mondták majd megbeszélik a főnökkel.
Tudom hogy elsőre túl sokat írtam, de engedjetek meg még egy gondolatot.
A második és harmadik év garanciája egy kicsit átvágás. Mivel ez csak a fő darabokra vonatkozik (motor, váltó, stb) és a kopó dolgokra nem. Tehát pl. egy klímakrompesszor nem ide tartozik.
Kérdem én: Egy jó minőségű japán autóban mikor romlik el a motor vagy a váltó? És az igazi átvágás, hogy időarányosan és futásarányosan csak egy részét fizetik a hibás cuccnak. Mint a biztosító. A kérdés: Érdemes egy év után a garanciát fenntartani évi 60 ezeréert?
Példa: Az előző Mitsum 330.000 km-et ment el 4,5 év alatt hiba nélkül! Szó szerint értsétek, hogy SEMMI gondja nem volt. A mostaniban 50.000 van, de szintén semmi.
Elsőre ennyi, és utólag is bocsánat hogy bő lére engedtem a mondandómat. Remélem hasznára lehetek a fórumnak, ha tehetem segítem a közösséget tapasztalataimmal.
A LIQUI MOLY A a német gyártó amelyik a nyestriasztó sprayt készíti. Az Autódoktor importálja (Siófok, Szekszárdi u 091/12) , én a Marcojan-tól vettem Székesfehérváron.
Nos,igen.Ez a vadkeleti vadkapitalizmus,nem csoda ha a népek úton-pl.közúton,útfélen meg vannak vadulva... Vmelyik általam (se)nem kedvelt politikusunk-én.pl.egyiket se nem kedvelem- találóan jellemezte a mai magyar valóságot (amelyet az 1ik cimborám szerint józanul kibírni szinte már lehetetlen),miszerint "...Magyarország az abszurd paradicsoma..."