Köszönöm a választ, nagyjából erre számítottam. Gerecséről hallottam, de a konkrét számokat nem ismertem. Amit nem értek, hogy a jelenlegi helyzetet nem a hatalmon lévő kormány okozta, mégis őket szidják.
Nem ismerem eléggé a légierő belső ügyeit (sőt egyáltalán nem), ezért megkérdezném, hogy mely években volt komolyabb visszafogás?
-----------------
A legnagyobb érvágás 1987-ben volt a GERECSE fedő/fantázia nevű átszervezésnél.
Addig :
- kb. 150-170 vadászgéppel,
- kb.10 db (?) szállító géppel,
- kb. 40 db harci helikopterrel (MI-24) és
- kb. 30-50 db szállító+futár helikopterrel
rendelkezett Magyarország.
Ma van
- 12 db vadászgép,
- 2 db szállító gép,
- 0=nulla harci helikopter,
- kb. 4-5 db szállító helikopter.
-----------------
Akkor volt 3 vadászrepülő ezred (Pápa, Taszár, Kecskemét.
Mind a három ezredben 42-42 vadászgép.
Mindhárom ezredben három-három század.
Ma van 1=egy db vadász század Kecskeméten.
--------------------
Akkor volt 1 db harci helikopter ezred Szentkirályszabadján kb. 40 db MI-24-el.
Ma nincs ilyen képessége a Magyar Honvédségnek.
-----------------
Akkor volt 2 db szállító helikopter egységünk, Börgöndön és Szolnokon, ma van egy iciri csapat részünk Szolnokon 3-5 db (?) szállító helikopterrel.
-----------------
Akkor volt egy iskola ezredünk a szolnoki Kilián repülő főiskola mellett (benne) ahol L-29/39 iskola gépek, MIG-21-k voltak.
Akkoriban a motoros alap kiképzést civil cég az MHSZ csinálta és ha egy alezredes prüttyögőbe Tréner/Jak ült be azt nem kiképzésnek hívták hanem hétvégi hobbinak.
Ma nincs repülő főiskolánk.
-----------------------
Akkoriban volt egy PVG-k Szigethalom községben.
PVG = Pestvidáki Gépgyár.
Ott vadászgépeket, helikoptereket újítottak fel ha eljött annak az ideje.
Ma nincs.
--------------------
1987-es nagy vágást követően 4-5 évente mindíg vágtak valamennyit.
Gépek számán, a személyzetek létszámán, a költségvetésen.
A GERECSE-vel indított le- vagy felszámolási folyamat nem akar véget érni.
Ami nem változott (hungarikum) a kevés repült órák száma.
Pilótáink akkor is keveset repültek amikor sok gépünk volt, most is keveset repülnek amikor kevés gépünk van.
-------------------
Ezt a hozzászólást szándékosan civilül írtam, mielőtt egy hozzáértő beleprecízgetne..............:-)))
...A hivatalos vizsgálatok eredménye azóta sem ismert, bár a katonai vezetés azt sugallja, fékhiba miatt történt a baj..."
-------------
Mit vársz a katonai felső vezetéstől ?
Írja azt, hogy :
- a dandártábornok úr hosszúra jött, a földet érés után máshová nyúlt mint ahová kellene, a dombtetőn (pálya vége) meg rájött, hogy elszabta és meghúzta a katapult kart ?
Nem fog ilyet kifelé megírni.
---------------------
Magyarországon nem szokás megírni ha elszbták.
Emlékezz a MIG-29 Kecsói bemutatójára amikor leperecelt.
Egyszerűen, símán elszámította.
Semmi ráfogás, semmi bűnbak keressés, mert arra nincs szükség.
Csak elszámította.
Mi volt a hivatalos kamu duma ?
- A pilóta a nehéz repülő figura bemutatása közben olyan beszűkült tudat állapotba került, mely megakadályozta, hogy a rendelkezésre álló rövid idő alatt megmentse a gépet..."
Ez mind azt jelenti, amit írnak is: "lapunknak név nélkül nyilatkozó katonai pilóták". Nyilván fegyelmi vétséget elkövetni és magukat kirúgatni nem volt céljuk.
Hetekkel ezelőtt megkértem egy natív cseh volt beo-mat, olvasson már utána, ugyan mit írnak az adekvát cseh fórumokban. Olyan hozzászóló is volt aki ott volt, tehát szemtanú, vélhetőleg cseh katona. Az első perctől fogva pilótahibát emlegettek: "a paprikák elb@szrák". (Paprika a magyarok gúnyneve, kb. mint a knédlizabáló nálunk)
Okként felmerült, hogy állítólag valami gond volt a "leszállási koordinátákkal", amit nem értek VA esetén, hacsak nem azt jelenti, amit a HVG is ír, hogy nem küszöbnél hanem jóval beljebb tették le.
Állítólag nagyon gyorsan jöttek be, kb. 300-al (tudom, ezt nem lehet pontosan a földről megmondani), de lévén ez egy airbase, lehet hogy volt összehasonlítási alapja. Volt aki azt írta, hogy nem tudta eldönteni, hogy áthúzni, átstartolni vagy leszállni akarnak, szerintem ez életszerű ha nagy sebességgel jöttek be. A pálya adottságait is említették, ahogy a HVG, hülyén lejt.
Nagyon haragszol te a hvg-re. Pedig mindenütt így olvashatsz címeket, cikkeket valami eszement törvény miatt. Na azt kéne rendbetenni, és akkor nem kéne a sajtónak így trükközni.
A fijjug jogászok mind, mégse értenek hozzá... vagy nem akarnak?
Sajnálatos, de ma már mindenki kénytelen sejtelmes feltételes módban fogalmazni, mert azonnal a nyakába akasztják a pert. Egyébként véleményem szerint ezt a valamit már igen nehéz légierőnek nevezni. Ezzel természetesen nem a benne dolgozókat akarom megsérteni.
a tartalmához, a felsorolt tényekhez innen, a szövőszék mellől nem tudok hozzászólni. de a stíluselemek:
"vannak, akik szerint"
"katonai forrásból"
"izgalmas részletek"
"sugallja"
"közel álló forrásból"
"úgy tudjuk"
"megkérdezett forrásaink"
és persze zéró konkrét tény, nulla számonkérhető, ellenőrizhető állítás. ezek a hvg legsötétebb mószerolós korszakának tipikus kifejezése, úgy látszik, nem bírnak leszokni róla. a lap pár munkatársa a sajtómunkások 90-es években azzal hozott össze egy kis mellékest, hogy tényfeltárónak látszó cikkekben a fenti és hasonló sejtelmes utalások között sározták be a megbízó üzleti ellenfeleit.
Erös, ütökepes legierö csak motivalt szemelyzettel/karbantartokkal, sokat repülö pilotakkal es jo technikaval lehetseges. Ha ebböl valamelyik, vagy több tenyezö hianyzik, ill. akadozik, akkor homok van a gepezetben. A jo (elfogadhato) technika valamennyire teljesül, a masik ket faktor viszont döcög.
Érdekes video. Egy csomó ember - akinek a súlya és arckifejezése alapján semmi keresnivalója az ügyben - adja elő magát. Nekem Bástya elvtárs jut eszembe a Tanú-ból: Mi vagyok én, kutyasz.r, hogy engem nem akarnak megölni. Meg eszembe jutott egy rendőrségi helyszíni szemle a 90-es évek közepéről ahol tanúként szerepeltem, fegyveres rablás volt. Megjelent a főnökség, nyilatkoztak a tv-nek, majd egy perccel (!) a tv eltűnése után eltűntek ők is. A kisebb beosztású rendőr meg nyomozott. A kapuban - ahol vártam - a közrendőr meg nem szólt semmit. Csak gondolt.
Hogy ezt senki sem magyarázta el akkor, amikor a 60as években Debrecenben a pályavonal és a 47es út találkozásánál a fűben fekve néztük a felszálló Il-28asokat. Bezzeg nagyanyám otthon mindjárt tudta, hol voltam, mert bűzlöttem a kerozintól:-)
Még az őrség is csak akkor vitt el bennünket, amikor bemásztunk a kerítésen focizni, fejelni az orosz gyerekekkel. De mert a parancsnok meg volt elégedve az iskolában szerzett orosz tudásommal, még csokoládét is kaptunk és elvittek megnézni a gépeket (Li-2)
A futópálya végén, a tengelyben állni, ha közel a beton, nem életbiztosítás. Egyszer a newarki repülőtéren a leszálló gépeket néztem onnan, ahová járda sem vezetett, sőt az utak mellett sem volt járda, mert épeszű ember nem sétál arra. Pedig afelől leszálltak a gépek, tehát kis gázzal, amikor meg rányomják, akkor már ott a sugárfordító.
Alighanem kiszúrhattak valami radaron, mert öt perc múltán dudált mögöttem egy rendőrautó, és a cop vigyorogva integetett, hogy tűnjek onnan a francba.
spotterszerencsétlenség. azt írja az avherald, hogy ebből a csapatból (akik láthatóan kifejezetten azért mentek oda, hogy lobogjon a fejük a szélben) hárman kórházba kerültek.