Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ptom71 Creative Commons License 2013.07.10 0 0 44649

Nem új autó volt. 1,5 évesen vettem 2,3 MFt-ésrt. Most kb 1 MFt-ért el lehet adni, mert kevés km van benne 81 e km. Így 7,5 év alatt évente 173 e Ft-ot veszített az értékéből.

Így már éves szinten kijön 60-70 Ft/km.

Előzmény: Törölt nick (44648)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.10 0 0 44648

Új autó volt?

Akkor hol van ebben pl. az értékvesztés, ami új autóval indulva simán évi 300+ eFt.

Azaz 50+ Ft/km.

 

Úgy számolva mennyi, hogy nemcsak fenntartást nézed, hanem MINDEN az autó miatt eddig eltűnt forintocskát?

Előzmény: Ptom71 (44647)
Ptom71 Creative Commons License 2013.07.10 0 0 44647

Én is kb 6 e kt-t megyek az autóval, olyan 30-40 Ft/km jön ki a költsége.

Előzmény: Törölt nick (44645)
Kőkapu1 Creative Commons License 2013.07.10 0 0 44646
Az nem biztos, 1 év múlva visszamegyek gyesről dolgozni, és akkor valószínűleg kocsival kell jarnom, ha nem a családtól akarom elvenni az időt a tömegközlekedésre. Ez napi durván 34-35 km lesz. Ha hozzaszámolom azt is, hogy szabin is leszek, akkor olyan plusz évi 7700 km jön ki. De talán még így sem fogja elérni 10 évesen a 100.000 km-t.


Igazság szerint még sosem számoltam utána, hogy mennyibe kerül vele 1 km. Mindennél többet ér, hogy két kisgyerekkel nem kell vonatozni a nagyszülőkhöz, és még a cuccunk is belefér.
Vagy amikor a nagyobbik gyereket (akkor még alig pár hetes volt) naponta hordani kellett hónapokig az onkológiára, de nem kellett benn feküdnie a kórházban, ezek miatt minden pénzt megér.
De ez végülis mindegy is. Nálam a Honda Jazz szerelem, sem előtte, sem azóta nem kéne másik autó. Talán majd ha nagyon kinövi a család. De akkor is vérzeni fog érte a szívem :)
Előzmény: Törölt nick (44645)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.10 0 0 44645

Tehát még az ilyen alig használós üzemben is mire 9 éves lesz

(mint a keresett ~2004-es) 40/5,5*9=65 ezernél fog tartani...

 

Mondjuk nem éppen olcsó számodra 1 km a JAZZ-el :-(

Valahol a 100-102 Ft/km körül mozoghat ...

Előzmény: Kőkapu1 (44643)
micdoc Creative Commons License 2013.07.10 0 0 44644

Vundergraf!

 

Köszönöm a válaszokat, sokat segítettél, tényleg! :) A 100 000 az még belefér nálam a keveset futott kategóriába, bár ahogy néztem van jó pár ami állítólag ennél kisebb futásteljesítménnyel bír. Nem ijedek meg a 100 000 feletti kilométerektől sem, de hosszú távra tervezek, rövid időn belül sok használattal, úh nem akarok 200 000 körülit sem venni.

 

Pont tegnap néztem egy 105 000 kilométeres külföldről behozottat, úgy ki volt ülve a vezető ülése, hogy csak na. Természetesen kereskedésben volt a vas. :)

 

Köszönöm még egyszer, még ha nagyjából általános dolgok is amiket leírtál. Ez megnyugtat, mert itt is kiderült, hogy nem nagyon van típusspecifikus hibája a kocsinak, legalábbis eddigi információim szerint.

 

És még egy kérdés, ez már mindenkihez: van-e bárkinek tapasztalata 1.4-es Jazz-nél chiptuning témakörben? Megéri az a plusz 10 lóerő meg plusz 15 Nm nyomaték, és nyírja-e a motort vagy sem? 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (44642)
Kőkapu1 Creative Commons License 2013.07.10 0 0 44643
A miénk 5 és fél éves, és éppen nincs még benne 40 ezer km. sem. :) Jól jár majd vele aki megveszi, garázsban van tartva is.
De még nem eladó :)
Előzmény: Törölt nick (44642)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.10 0 0 44642

Van jo par keveset futott peldany a piacon

 

Mi számít keveset futottnak nálad?

Ezek valójában igencsak mind 100 ezer fölött járnak már.

Ritka kivétel csak, ami valóban 100 ekm alatt futott.

 

----

 

Mire kell figyelni?

Gyakori!!! a töröttből összetákolt példány, főleg német importból a kereskedőknél/neppereknél.

 

Ha a motor szépen jár, nincs varrógép hangja hidegen indítás után és a

bemelegedés után 2-3 percnyi alapjáraton tartva egy hirtelen gázadásra

sem ad ronda füstöt-hangot akkor az kb. rendben van.....

A már meleg motornál érdemes a hütőfolyadékra ránézni.

A színe-szaga, buborékolása és kupak kirakódásai is mesélnek a motorról.

 

A futómű nem kopoghat-recseghet 20-25 km/h körüli hirtelen-jókora kormányzásoknál sem.

A megemelt autó kerekeit rángatva nem lehet érhezhető lógás, forgatva nem lehet morgó-sórlodó hang.

 

Jöhet a festés rétegvastaság mérése ill. a cserék-javítások nyomainak keresése a motor/csomagtérben.

 

Szemrevételezni a belső teret, ami 100 km körül újszerű kell legyen.

Beleértve a pedálgumikat, vezetőülést  és a kormányt!!! is...

 

----

 

Tipikus hibája a JAZZ -nek nincs, pláne nincs 100-150 eKm környékéig.

A javítás/hiba tehát elsősorban sérülés vagy nagyon trehány használat miatt van, ha van.

Ez alól a kivétel talán a 2005 előttiek hátsó kerék csapágyazása...

 

Szóval, 8-9 évesen, 100-150 ekm-rel még szinte új autót kell átnod-kapnod.

Előzmény: micdoc (44638)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.10 0 0 44641

Szerintem, 2005-ös már ráncfelvarrottat akarj inkább... az 1.4LS típusból.

 

lágyabb rugózás

picit jobb felszereltség

szebb külső, indexes tükör

szebb belső, főleg a klíma kezelő

hátul is tárcsafék

Előzmény: micdoc (44638)
tim_tom Creative Commons License 2013.07.10 0 0 44640

Sziasztok!

 

Köszi a válaszokat!!!

Egyelőre még nem lesz vásárlás, csak kb. 1 hónap múlva, ha minden jól megy....

0xy Creative Commons License 2013.07.10 0 0 44639

köszi a válaszokat, megnézem a pedálbeállítást, de valószínűleg ez így rendben van akkor, mert csúszni nem csúszik egyáltalán.

Előzmény: BekeToni (44637)
micdoc Creative Commons License 2013.07.10 0 0 44638
Sziaszok! 2004 koruli 1.4es Jazzt szeretnek vasarolni. Van jo par keveset futott peldany a piacon es igen jokat olvastam a tipusrol , de kerlek segitsetek hogy vasarlasnal mire kell speckosan odafigyelni! Koszonom, Zoli...
BekeToni Creative Commons License 2013.07.09 0 0 44637

Az automatikus utánállítású tengelykapcsoló (SAC) a kuplungtárcsa kopását utánállítja, így nem változik a kapcsolási pont a kuplungpedálon.

Ha elkopott, akkor megcsúszik.

 

(A hagyományos kuplungoknál érzékelhető a kopás, amikor szinte teljesen felengedett pedálnál indul az autó.)

 

Talán annyit lehetne tenni, hogy ellenőrizd a pedálbeállítást. Meglegyen a holtjáték az E jelű rúdon.

http://worldtracker.org/wrapper?url=/media/library/Car%20Manuals/Honda%20Jazz%20Fit%202002-2005%20Approved/H00/HTML/01/SAA2E01E34116317041MBHT30.HTML

 

Nem tudom melyik érvényes a Tiédre, ezért itt egy másik…

Előzmény: 0xy (44635)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.09 0 0 44636

Lehet úgy használni, hogy az legyen... sőt már akár 20 ezernél is.

 

- menetközben rajta tartott láb

- túl hosszú csúsztatások és pláne mellé nagy gázok, főleg elinduláskor/lassúkanyarban

Előzmény: 0xy (44635)
0xy Creative Commons License 2013.07.09 0 0 44635

Sziasztok!

Normális, hogy fent fog a kuplung? Felengedésnél a végállás előtt nem sokkal kezd el fogni, így elindulásnál nagyon kell figyelni, hogy óvatosan, közben a gázt nyomva induljak, különben rángatni kezd. Létezik, hogy csereérett a 76e km-t futott kocsiban a kuplung? Amúgy 2008 végi, újabb kasztnis 1.4-es, manuális váltós Jazz.

 

köszi!

Törölt nick Creative Commons License 2013.07.09 0 0 44634

Ha, nem zavar a kora és a futásteljesítménye, akkor...

 

A 44612 -ben említett előző autóm kikiáltási ára 1,5 milla Ft a mostani (2.) gazdája szerint.

Mivel egy jó nagy fordra fáj a szíve mostanában... meló okból.

 

Cirka 30 eFt-ért újra bőrözik a kormányt és váltót (valódi bőrrel) ....

És onantól a látványa is hibátlan.

 

A megmaradó 500-800 eFt meg elkölthető másra :-)

 

Telefonszámot, ha érdekes tudok adni.

(kecskeméten lakik az autó egyébként)

Előzmény: tim_tom (44627)
karaszmiklos Creative Commons License 2013.07.09 0 0 44633

A fonokome is elado pont a kivant parameterekkel :)

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/honda/jazz/honda_jazz_1.4_ls_my._2005_elso_tulajdonos_-_digit_klima-7034996

 

Ettol ujabb tipussal nincs tapasztalatom. Nekem 2003-as gyartasu van. Nalam a kemeny rugozas es autopalyas szelzaj huzza le a pontozast. A pakolhatosag, praktikum viszont zsenialis.  A hirdetesbelinek mar komfortosabb a rugozasa.

 

Előzmény: tim_tom (44627)
BekeToni Creative Commons License 2013.07.08 0 0 44632

Ha Yuasa akkumulátor van benne, - akkor rá is van írva, hogy normál körülmények közt nem kell vizet tölteni bele. A garanciális esetben, nyilván a szerviz dolga kideríteni a normáltól eltérő körülményt.

 

Látatlanba mondom, nincs hiba, mert az más kísérő jelenséggel járna:

- Melegedés, gyors elektrolit vesztés, jellegzetes savszag

- Töltésjelző hibalámpa világít, pl: egyenirányító vagy érintkezési hiba miatt

- Rendellenes feszültségek, alacsony (P0562) vagy, magas (P0563) akkumulátor feszültség, csatlakozási hibák (P16BB, P16BC) miatt világít a MIL

 

Szerintem kvázi túltöltés lehet inkább, ha csak rövid töltési ciklusok vannak és azok is csak ritkán. Erre utal a kicsit alacsonyabb elektrolit szint és az indikátor piros jelzése. Ebben az esetben a rövid használat miatt kevesebb az eltárolt töltés, mint a felhasznált. Indítás után nagyon intenzív a töltés, minek következtében párolog az elektrolit, de sosem éri el a kisáramú, vagy a teljes töltést.

Előzmény: dieragyuri (44626)
Labdacs Creative Commons License 2013.07.08 0 0 44631

nekem a régiből 1.2-es volt, az újból 1.4-es, úgyhogy sajnos a menetteljesítményeket nem tudom közvetlenül összehasonlítani, de ha bármi egyéb konkrét különbség érdekel, szívesen megosztom veled a véleményem. a régit 40ezer km-en keresztül használtam, az új 80ezer km óta van velem.

Előzmény: tim_tom (44628)
Labdacs Creative Commons License 2013.07.08 0 0 44630

ha sokat páyázol, akkor én az újat javasolnám.

 

ebben a sebességtartományban érezhetően csendesebb, és az olalszél sem dobálja úgy, mint a régit.

Előzmény: tim_tom (44628)
vidi313 Creative Commons License 2013.07.08 0 0 44629

Műszakilag mindkettő megbízható tartós, tökéletes. Ha a 130-at nem akarod hosszú távon tartósan túllépni, akkor elég a régi 1,4-es 83 lóerős is. Bár azzal is tudod akár többszáz km-en keresztül minden zokszó nélkül tartani a 150-es tempót. Nyilván az új, nagyobb teljesítményű motorral szerelt jobban gyorsul. Esztétikailag szerintem az új szebb, de sem kényelemben, sem helykínálatban nincs lényeges különbség a régi és új között. Fogyasztásban sincs ugyanazon használat mellett.

Pénztárca függvénye az egész.

Az enyém a régi, 11-ik éve használom, Japán gyártású, az olaj - szűrő cseréken (és 9 évesen akku csere) kívül soha semmi eddig még nem jelentkezett, remélem még másik 10 évig így lesz. :-)

Előzmény: tim_tom (44628)
tim_tom Creative Commons License 2013.07.08 0 0 44628

Jah, és 1.4-est akarok mindenképpen, mert autópályás használat is lenne bőven, szóval a régi és az új 1.4-esek közötti különbségekre lennék kíváncsi.

 

Köszi!

tim_tom Creative Commons License 2013.07.08 0 0 44627

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék Tőletek kérni. Lassan esedékes lesz az autóvásárlás, és a honda jazzre esett a választás (98%-ban). Úgy 2M lenne rá, max 1-3k-val több. Mindenképpen 2005 utánit szeretnék, de ezért a pénzért már az újabbat is megkaphatnám. Nektek mi a véleményetek? Érdemes az újabbat venni, jobb annyival?

 

Köszi a válaszokat!

dieragyuri Creative Commons License 2013.07.07 0 0 44626

Köszönöm a választ.

 

Az aksi természetesen garanciális, hiszen 2 éves, mint az autó. 

Az összes cellában alacsonyabb a savszint.

Öntenék én bele desztvizet is, de le van matricázva az egész aksi fedél és ha leszedem, akkor valószínúleg bukom a garanciát.

 

Ez a gondom és a dillemmám. Ergo vihetem szervízbe. Francba.

 

Azért köszi.

Előzmény: kóboráram (44625)
kóboráram Creative Commons License 2013.07.07 0 0 44625

Valami itt nem stimmel, a savszintnek nem szabadna ennyire csökkennie.

 

Ha csak 1 cellában csökkent, akkor az a cella hibás, akkucsere.

 

Ha mindegyikben csökkent, akkor pl. lehet, hogy a generátor feszültsége túl magas. Egy voltmérővel meg kellene mérni az akkun, hogy járó motornál, kikapcsolt elektromos fogyasztókkal (alapjáraton, ill. 2-3000-nél) 14,4-14,5 V között állandósul-e.

Ha ennél magasabb, akkor ellenőriztetni kell a generátort.

 

Nem tudom, hogy az akku garanciális-e még. Ha nem, akkor sürgősen kellene bele tölteni desztillált vizet, hogy a lemezeket pár mm-rel ellepje.

 

 

 

Előzmény: dieragyuri (44623)
BekeToni Creative Commons License 2013.07.07 0 0 44624

Addig nincs baj, amíg ellepi a lemezeket!

Az indikátor csak az elektrolit sűrűségét, ezen keresztül a töltöttséget jelzi, egyetlen cellánál.

Menjél nyugodtan, a hosszú úton majd feltöltődik. Ha nem jön helyre, akkor szerviz, mert egy két éves gyári aksinak nem szabadna elgőzölni az elektrolitot. 

Előzmény: dieragyuri (44623)
dieragyuri Creative Commons License 2013.07.07 0 0 44623

Sziasztok.

 

Help. S.O.S.

 

2 éves a Jazzem és az akku savszint mostanra kicsit alacsony lett. Az indikátor is jelzi. (csak a piros pötty látszik). Nem lenne gond az utántöltéssel, mert teljesen hétköznapi dolog, csak éppen ez egy teljesen gondozásmentes akku, aminek még le is van matricázva a betöltőnyílása. Mit tehetek? Szerviz cseréli, vagy kiröhögnek? Ha viszont felöntik, akkor nekik is le kell tépni a matricát az akkuról.

Csak azt nem szeretném, ha azt mondanák, én vagyok a hibás, mert szakszerűtlenül jártam el.

Vagy ne törődjek semmivel és töltsem fel desztvízzel és kész? Kb. 3-4 mm-t kellene utántöltenem.

 

Van esetleg tapasztalata valakinek?

 

- Ami viszont az én hibám, hogy holnap indultam volna egy hosszabb útra és későn vettem csak észre a akku indikátor jelzését, pedig nem félévenként szoktam nézni. -

 

Köszi a segítséget.

Anothersider Creative Commons License 2013.07.07 0 0 44622

Sziasztok!

Budapest XVI krületben tudtok ajánlani jó szerelőt? Vennénk egy 10 éves Jazz-t és annak a megvásárlása előtti műszaki átvizsgálását kellene elvégezni, illetve jó volna tudni olyan szerelőt aki megbízható és jól dolgozik. Köszönöm szépen!

wastegate Creative Commons License 2013.07.05 0 0 44621

Köszönöm az ajánlást ... júli 16-ig szünetel a mókuskerék.

 

Üdv

w

K.Tib Creative Commons License 2013.07.05 0 0 44620

Szerintem írj rá wastegate-re, mondd el mi a gond, ha elvállalja akkor meg is csinálja, méghozzá korrekt áron (szerintem).

Előzmény: shiver. (44611)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!