Nem új autó volt. 1,5 évesen vettem 2,3 MFt-ésrt. Most kb 1 MFt-ért el lehet adni, mert kevés km van benne 81 e km. Így 7,5 év alatt évente 173 e Ft-ot veszített az értékéből.
Az nem biztos, 1 év múlva visszamegyek gyesről dolgozni, és akkor valószínűleg kocsival kell jarnom, ha nem a családtól akarom elvenni az időt a tömegközlekedésre. Ez napi durván 34-35 km lesz. Ha hozzaszámolom azt is, hogy szabin is leszek, akkor olyan plusz évi 7700 km jön ki. De talán még így sem fogja elérni 10 évesen a 100.000 km-t.
Igazság szerint még sosem számoltam utána, hogy mennyibe kerül vele 1 km. Mindennél többet ér, hogy két kisgyerekkel nem kell vonatozni a nagyszülőkhöz, és még a cuccunk is belefér.
Vagy amikor a nagyobbik gyereket (akkor még alig pár hetes volt) naponta hordani kellett hónapokig az onkológiára, de nem kellett benn feküdnie a kórházban, ezek miatt minden pénzt megér.
De ez végülis mindegy is. Nálam a Honda Jazz szerelem, sem előtte, sem azóta nem kéne másik autó. Talán majd ha nagyon kinövi a család. De akkor is vérzeni fog érte a szívem :)
Köszönöm a válaszokat, sokat segítettél, tényleg! :) A 100 000 az még belefér nálam a keveset futott kategóriába, bár ahogy néztem van jó pár ami állítólag ennél kisebb futásteljesítménnyel bír. Nem ijedek meg a 100 000 feletti kilométerektől sem, de hosszú távra tervezek, rövid időn belül sok használattal, úh nem akarok 200 000 körülit sem venni.
Pont tegnap néztem egy 105 000 kilométeres külföldről behozottat, úgy ki volt ülve a vezető ülése, hogy csak na. Természetesen kereskedésben volt a vas. :)
Köszönöm még egyszer, még ha nagyjából általános dolgok is amiket leírtál. Ez megnyugtat, mert itt is kiderült, hogy nem nagyon van típusspecifikus hibája a kocsinak, legalábbis eddigi információim szerint.
És még egy kérdés, ez már mindenkihez: van-e bárkinek tapasztalata 1.4-es Jazz-nél chiptuning témakörben? Megéri az a plusz 10 lóerő meg plusz 15 Nm nyomaték, és nyírja-e a motort vagy sem?
Sziaszok! 2004 koruli 1.4es Jazzt szeretnek vasarolni. Van jo par keveset futott peldany a piacon es igen jokat olvastam a tipusrol , de kerlek segitsetek hogy vasarlasnal mire kell speckosan odafigyelni! Koszonom, Zoli...
Normális, hogy fent fog a kuplung? Felengedésnél a végállás előtt nem sokkal kezd el fogni, így elindulásnál nagyon kell figyelni, hogy óvatosan, közben a gázt nyomva induljak, különben rángatni kezd. Létezik, hogy csereérett a 76e km-t futott kocsiban a kuplung? Amúgy 2008 végi, újabb kasztnis 1.4-es, manuális váltós Jazz.
Ettol ujabb tipussal nincs tapasztalatom. Nekem 2003-as gyartasu van. Nalam a kemeny rugozas es autopalyas szelzaj huzza le a pontozast. A pakolhatosag, praktikum viszont zsenialis. A hirdetesbelinek mar komfortosabb a rugozasa.
Ha Yuasa akkumulátor van benne, - akkor rá is van írva, hogy normál körülmények közt nem kell vizet tölteni bele. A garanciális esetben, nyilván a szerviz dolga kideríteni a normáltól eltérő körülményt.
Látatlanba mondom, nincs hiba, mert az más kísérő jelenséggel járna:
- Melegedés, gyors elektrolit vesztés, jellegzetes savszag
- Töltésjelző hibalámpa világít, pl: egyenirányító vagy érintkezési hiba miatt
- Rendellenes feszültségek, alacsony (P0562) vagy, magas (P0563) akkumulátor feszültség, csatlakozási hibák (P16BB, P16BC) miatt világít a MIL
Szerintem kvázi túltöltés lehet inkább, ha csak rövid töltési ciklusok vannak és azok is csak ritkán. Erre utal a kicsit alacsonyabb elektrolit szint és az indikátor piros jelzése. Ebben az esetben a rövid használat miatt kevesebb az eltárolt töltés, mint a felhasznált. Indítás után nagyon intenzív a töltés, minek következtében párolog az elektrolit, de sosem éri el a kisáramú, vagy a teljes töltést.
nekem a régiből 1.2-es volt, az újból 1.4-es, úgyhogy sajnos a menetteljesítményeket nem tudom közvetlenül összehasonlítani, de ha bármi egyéb konkrét különbség érdekel, szívesen megosztom veled a véleményem. a régit 40ezer km-en keresztül használtam, az új 80ezer km óta van velem.
Műszakilag mindkettő megbízható tartós, tökéletes. Ha a 130-at nem akarod hosszú távon tartósan túllépni, akkor elég a régi 1,4-es 83 lóerős is. Bár azzal is tudod akár többszáz km-en keresztül minden zokszó nélkül tartani a 150-es tempót. Nyilván az új, nagyobb teljesítményű motorral szerelt jobban gyorsul. Esztétikailag szerintem az új szebb, de sem kényelemben, sem helykínálatban nincs lényeges különbség a régi és új között. Fogyasztásban sincs ugyanazon használat mellett.
Pénztárca függvénye az egész.
Az enyém a régi, 11-ik éve használom, Japán gyártású, az olaj - szűrő cseréken (és 9 évesen akku csere) kívül soha semmi eddig még nem jelentkezett, remélem még másik 10 évig így lesz. :-)
Tanácsot szeretnék Tőletek kérni. Lassan esedékes lesz az autóvásárlás, és a honda jazzre esett a választás (98%-ban). Úgy 2M lenne rá, max 1-3k-val több. Mindenképpen 2005 utánit szeretnék, de ezért a pénzért már az újabbat is megkaphatnám. Nektek mi a véleményetek? Érdemes az újabbat venni, jobb annyival?
Valami itt nem stimmel, a savszintnek nem szabadna ennyire csökkennie.
Ha csak 1 cellában csökkent, akkor az a cella hibás, akkucsere.
Ha mindegyikben csökkent, akkor pl. lehet, hogy a generátor feszültsége túl magas. Egy voltmérővel meg kellene mérni az akkun, hogy járó motornál, kikapcsolt elektromos fogyasztókkal (alapjáraton, ill. 2-3000-nél) 14,4-14,5 V között állandósul-e.
Ha ennél magasabb, akkor ellenőriztetni kell a generátort.
Nem tudom, hogy az akku garanciális-e még. Ha nem, akkor sürgősen kellene bele tölteni desztillált vizet, hogy a lemezeket pár mm-rel ellepje.
Az indikátor csak az elektrolit sűrűségét, ezen keresztül a töltöttséget jelzi, egyetlen cellánál.
Menjél nyugodtan, a hosszú úton majd feltöltődik. Ha nem jön helyre, akkor szerviz, mert egy két éves gyári aksinak nem szabadna elgőzölni az elektrolitot.
2 éves a Jazzem és az akku savszint mostanra kicsit alacsony lett. Az indikátor is jelzi. (csak a piros pötty látszik). Nem lenne gond az utántöltéssel, mert teljesen hétköznapi dolog, csak éppen ez egy teljesen gondozásmentes akku, aminek még le is van matricázva a betöltőnyílása. Mit tehetek? Szerviz cseréli, vagy kiröhögnek? Ha viszont felöntik, akkor nekik is le kell tépni a matricát az akkuról.
Csak azt nem szeretném, ha azt mondanák, én vagyok a hibás, mert szakszerűtlenül jártam el.
Vagy ne törődjek semmivel és töltsem fel desztvízzel és kész? Kb. 3-4 mm-t kellene utántöltenem.
Van esetleg tapasztalata valakinek?
- Ami viszont az én hibám, hogy holnap indultam volna egy hosszabb útra és későn vettem csak észre a akku indikátor jelzését, pedig nem félévenként szoktam nézni. -
Budapest XVI krületben tudtok ajánlani jó szerelőt? Vennénk egy 10 éves Jazz-t és annak a megvásárlása előtti műszaki átvizsgálását kellene elvégezni, illetve jó volna tudni olyan szerelőt aki megbízható és jól dolgozik. Köszönöm szépen!