Keresés

Részletes keresés

dhpage Creative Commons License 2023.12.15 0 0 237839

szigeten este kb. az összes outis azt használ. ha nagyon zavaró, akkor én is kapcsolok nekik villogót, hogy érezzék. (az én fényem villogva tud büntetni) :D

Előzmény: SzeZo (237827)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.15 0 0 237838

Lehet, neked speciel nem zavaró, de azért azt vettem észre, hogy akivel beszéltem, azok többségének igen - én magam sem szeretem, ha egy ilyen villogó teker előttem. 

 

Este a statikus fény is jobban látható autóból, mint nappali körülmények között, talán a legjobb kompromisszum a jobb láthatóság és a mögötted haladó szemének kímélése között, ha van egy erős fényű, folyamatosan világító vörös fény, és mellett egy kevésbé erős fényű, de villogó, ami a villogással felhívja a kerékpárosra a figyelmet, de nem bántó fényerősséggel.

Előzmény: NAR (237837)
NAR Creative Commons License 2023.12.15 0 0 237837

Nekem nem tűnt még fel, hogy zavaró lenne. Ha kilométereken keresztül akarnék egy villogós szélárnyékában menni, talán zavaró lehetne, de ilyet nem akarok. Igaz, én azt is értetlenkedve olvastam, hogy mások meg arra panaszkodnak, hogy a piros lámpánál álló autós nyomja a féket és ettől "kiég" a szemük...

Előzmény: Ashi Valkoinen (237832)
XNC Creative Commons License 2023.12.15 0 0 237836

"Szerintem emberek milliói tudnak közlekedni kivilágítatlan (alig kivilágított) utcában extra fényforrás nélkül. Igaz, többnyire gyalog teszik...."

.

Elő szokott fordulni (pl. nálam mindig, de olykor másnál is) hogy a gyalogosnál is van elemlámpa....

Előzmény: NAR (237825)
xrami Creative Commons License 2023.12.14 0 0 237835

Aha, és egy kicsit szokott csak fújni a szél amit egy dombocska se fog meg.

De ezek még ebből is sportot űznek! Ott legyél legény.

 

The Dutch headwind cycling championships

https://www.youtube.com/watch?v=VMinwf-kRlA&t=66s

Előzmény: rezgaras (237834)
rezgaras Creative Commons License 2023.12.14 0 2 237834

Csak éppen Hollandiában még dombot is nagyítóval kell keresni. A legnagyobb kiemelkedés a csatorna gátja.

Előzmény: altenberger (237833)
altenberger Creative Commons License 2023.12.14 -1 0 237833

https://hollandiaimagyarok.nl/a-holland-kerekparos-kultura/

 

 

A wielrennerek vagy „kerékfutók” – a sportos kerékpárosok –, és a fietser, ami csak „valaki kerékpáron”. Amikor arról beszélsz valakivel Hollandiában, hogy mitől olyan különleges a kerékpározás, a legtöbben azt mondják: „Miről beszélsz? Nem más, mint amikor felszállok a vonatra vagy sétálni megyek.”

 

Az első dolog az, hogy amikor a hollandok bemennek egy boltba kerékpárt venni, akkor egy komplett kerékpárt vesznek. Amerikában gyakran előfordul, hogy amikor bemegyünk egy kerékpárboltba, ott van egy bicikli, de nincs rajta sárvédő, lámpa, kitámasztó, csengő, semmi ilyesmi. Hollandiában nem árulnak ilyen kerékpárokat, mert praktikusnak kell lenniük. Ott mindenki, a lakosság egy kis százalékát leszámítva, ezekkel a holland stílusú kerékpárokkal közlekedik. Függőleges helyzetben ülsz, mintha egy zsámolyon vagy egy széken ülnél. Kénytelen vagy figyelni az emberekre és tisztán látod őket. Ez csak segít elérni ezt a nyugodt kerékpározási módot. Nem kell azon stresszelni, hogy minden alkalommal felnézzenek, amikor fordulni kell. A jelzés gyerekjáték. Ezek nagyrészt egysebességesek.

 

Különbséget teszünk a görnyedt és sisakos kerékpáros és az egyenes, sisak nélküli kerékpáros között. Az egyenes testtartásban végzett, mindennapi kerékpározás sokkal szélesebb körű, befogadóbb, elérhetőbb és vonzó minden korosztály és edzettségi szintű ember számára. Nem csak arról van szó, hogy a lehető leggyorsabban eljussunk A-ból B-be, hanem az utazás élvezetéről is.

 

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.13 0 0 237832

Csak sötétben ez már baromi zavaró a mögöttem közlekedő bringásoknak és autósoknak is. 

Előzmény: NAR (237830)
NAR Creative Commons License 2023.12.13 0 0 237831

"aki mögötte van, könnyen felbecvsülhesse a távolságát. Ez csak akkor működik, ha mindenkié azonos magasságban van"

Az ugye megvan, hogy egy terepjáró/pickup hátsó lámpájának magassága meg egy személyautó hátsó lámpájának magassága jelentősen különbözhet, aztán mégsem rohannak állandóan egymásba sötétben az autók?

Előzmény: xrami (237829)
NAR Creative Commons License 2023.12.13 0 1 237830

A villogó fény pont jobban feltűnik, sötétben is. Nem véletlenül van a repülőkön is villogó fény (is).

Előzmény: Ashi Valkoinen (237828)
xrami Creative Commons License 2023.12.13 0 0 237829

Pont most találtam egy kis összefoglalót a németektől.
https://www.patria.net/bremslicht-erlaubt-fahrradrelevante-aenderungen-in-der-stvzo/

Itt állítólag a biciklis menetfény, a biciklis tompított és távolsági és a biciklis féklámpa már ajánlott. Nyilván az ebiciklik miatt lett az.
A triciklire sárga irányjelző villogót is fel lehet szerelni, nem kötelező a "karlendítés" a németeknél a háromkerekűn.

 

A hátsó villogó piros lámpa szerintem is veszélyes. De még vesélyesebb, hogy afejére is rakhatja, és nincs lerögzítve a lámpafelszerelési magasság minimum és maximum értéke, hogy aki mögötte van, könnyen felbecvsülhesse a távolságát. Ez csak akkor működik, ha mindenkié azonos magasságban van, még az elektromos rollereseké is! pl. egy piros lámpás végű "drótpálcára" lehetne őket kötelezni, mert a földön levő kis szaruk megint csak veszélyes, és a nagyon magasan levő, vakító elsőjük is!

Előzmény: SzeZo (237821)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.13 0 2 237828

Sötétedés után nem sok értelmét látom a villogónak, még hátul sem (hacsaknem az a cél, hogy a mögöttem jövőnek is szar legyen).

 

Én éjjel-nappal kapcsolok lámpát, nappal villogóra első-hátsót (mert ez a nappali fényviszonyok között jobban észlelhető autóból, és alapvetően ők tudnak megölni, ha nem látnak, nem a másik bringás), de ha a nap lebukott (vagy ennek megfelelő fényviszonyok vannak), akkor átkapcsolom folyamatos fényre.

SzeZo Creative Commons License 2023.12.12 0 0 237827

Vannak. Korábban nem, de az elmúlt egy-két hónapban rendszeresen találkozom Békásmegyer északi végén három kerékpárt használóval. Töksötét hajnalban, a legkisebb láthatóságot biztosító mütyűr nélkül róják útjukat. Eddig szerencséjük volt.

Előzmény: NAR (237825)
qtc Creative Commons License 2023.12.12 -1 0 237826

Az ezt megelőző hsz-edhez képest itt több, mint  +6dB-vel emelted a szenvedésed szintjét.

Valódi bölcsészkar.

 

Előzmény: Concise (237813)
NAR Creative Commons License 2023.12.12 0 0 237825

"Töksötét úton a villogtató sem lát semmit, maximum denevér módban tud tájékozódni."

 

Szerintem emberek milliói tudnak közlekedni kivilágítatlan (alig kivilágított) utcában extra fényforrás nélkül. Igaz, többnyire gyalog teszik, de vannak kerékpárosok is köztük.

Előzmény: SzeZo (237823)
_cvisoma_ Creative Commons License 2023.12.12 0 0 237824

Igaz, bringaúton tényleg nem sok értelme van.

Autók közt is csak nappal, illetve sötétben úgy, hogy van egy normális reflektor is, ami megvilágítja az utat.

 

Előzmény: SzeZo (237823)
SzeZo Creative Commons License 2023.12.12 0 1 237823

Ha megfelelő szögbe lennének állítva, akkor is, mi indokolná a kerékpárúton való használatát?

Töksötét úton a villogtató sem lát semmit, maximum denevér módban tud tájékozódni.

Áh, mindegy!

Előzmény: _cvisoma_ (237822)
_cvisoma_ Creative Commons License 2023.12.12 0 0 237822

Ha megfelelő szögben lefelé van állítva a villogó, akkor a figyelemfelhívó hatása megmarad, de mégsem vakít senkit.

Előzmény: SzeZo (237821)
SzeZo Creative Commons License 2023.12.12 0 4 237821

Hátulra kimondottan erős lámpát szereljünk és előre is nyugodtan tegyünk fel nappal is villogót, és ha nem süt a nap akkor kapcsoljuk is be mindkettőt!

 

Ahha! Előre is nyugodtan tegyünk fel nappal is villogót. Ha nem süt, akkor mindenképp kapcsoljuk be mindkettőt.

Kívánom a cikkírónak (szerintem nem vakította el még őt egy ezerlumenes villogtató sem), hogy minden reggel és minden este találkozzon ilyen agylágyultakkal. Miért kell kerékpárúton első villogót használni? Jobb kérdés: miért villogtatsz a szemembe te gyökér a bicikliúton?

 

Gondolom, a cikkírónak le kellet adnia egy írt cikket. Összelapátolt pár elfogadható dolgot, de a téli világításról f... ja sincsen. Illetve a világításról általában, mert nyáron is jönnek szemből a retinaleválást előidéző fényhuszárok, csak este, 8-10 után.

 

A világ kicsit boldogabb felén, Németországban tilos villogót tenni a bringákra. Ha az lenne az ára a normális világításnak nálunk, hogy itt se lehessen villogtatni, lemondanék a hátsó villogókról.

 

A téli kerékpár, kellékek a bringázáshoz csúszós úton, hidegben | Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek

 

 

xrami Creative Commons License 2023.12.11 -1 1 237820

Baromi egyszerűen fogják megoldani úgy, hogy semmi se fog változni az ilyen helyeken. A jelenlegi parkolásszokásnál szépen levágják a járdát és az úttal egy síkba hozzák, azaz az utat kizélesítik, rendes fizetős parkolóhelyet csinálnak belőle. A gyalog le lesz szarva ugyanúgy, mert a fizetőparkolós a fejőstehén. Miután kiszállt a kocsiából, azonnal le van szarva, de erre sohasem gondolnak ugye. Triciklis, babakocsis, rokkankocsis főleg senkit nem érdekel. Ha kettő szembetalálkozik, hát az meg végképp. Ha valami hülye ki merészel találni egy tiltó helyi rendelkezést, vagy minimumjárdaszélességet, hát kinevezik a részt különleges övezetté valami Lézerhatározattal és kuss lesz.

Előzmény: SzeZo (237819)
SzeZo Creative Commons License 2023.12.11 0 0 237819

Valamelyik nap végig mentem rajta. Az Árpád hídtól a Margit hídig. A Zsigmond térnél bevezetik a Komjádi előtti utacskára - későn vettem észre, így az kimaradt.

Az Árpád feje-delem úton úgy csináltak helyet, hogy az autók két kerékkel a járdára parkolnak. Ha  egységesen tiltani fogják a járdán parkolást, akkor érdekes helyzet alakulhat.

Előzmény: Friczy (237818)
Friczy Creative Commons License 2023.12.11 0 1 237818

Az a rázós vacak pár száz méter után megszűnik, és a túloldalon folytatódik, ezek a forgalmas úton járdáról a másik oldalra átvezetett gyalog- és kerékpárutak a kerékpáros nép ellenségei, megértek a pusztulásra. Ráadásul a cikk most azt a kerékpárutat védi, ami elég értelmetlen módon megszűnik és gyalogos felüljáróvá alakul a HÉV felett, kedvenc büntetőhelyük a rendőröknek. Nem kár érte. A Metropolnál azért fizetnek valakit, hogy ha bármi biciklis változtatás van, akkor elkezdje szidni Karácsonyt akár valós, akár mondvacsinált indokkal. Itt is ez történt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237734)
Friczy Creative Commons License 2023.12.11 0 0 237817

Na ez nekem akkor kimaradt. Szóval ott az átvezetésnél a BVSC felé a bal oldalon van vezetve a kerékpárút? Ez esetben jogos a felvetésed.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237816)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.11 0 1 237816

A másodiknál viszont már azelőtt kell tudnod, hogy lesz-e gyalog- és kerékpáros átvezetés keresztbe az úton, mielőtt elérnéd, hiszen két autós sáv kanyarodik balra, és akkor neked ebben a helyzetben (ha a feladvány szerint a BVSC-felé mennél) a baloldali sávban a bal szegélyhez kell sorolnod, nem a jobb sávban a sáv bal oldalára, ugyanakkor a Rónai úti kerékpáros infrán te alapvetően az út jobb oldalán érkezel. 

 

Itt a Róna utca torkolatánál kellene megadni egy indirekt kerékpáros balkanyart a Róna utcát keresztező gyalogosátkelőhely zöldidejében, és a meglévő járdafelületen egy egyirányú kerékpárutat elvinni (30 méter) a meglévő útig, nem a forgalomban átsoroltatni a bringást az egyirányú, de kétsávos útpályán, hogy majd a nagy balkanyar után a zebra melletti átvezetésre ráfordulva menjen vissza az út azon oldalára, ahonnan indult. 

Előzmény: Friczy (237815)
Friczy Creative Commons License 2023.12.11 0 0 237815

Egyiknél se látok különösebb problémát. Igen, a felső kép ebben a szögben kissé zavaró, nekem is 'körül kellett néznem' - legalábbis virtuálisan, de úgy már egyéretelmű (bár szerintem az a kurfli nyíl korábbról maradhatott ott).

 

A második link tiszta sor: mivel az úttesten jövök, és ott nincs semmiféle kerékpáros jelzés, befordulok balra ahogy a sáv (és az autósforgalom) is halad, aztán a gyalogátkelőhely után látom a gyalog- és kerékpárutat, felmegyek rá.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237655)
xrami Creative Commons License 2023.12.09 0 1 237814

Egy szakkönyv nyelvezete önmagában is érdekes, eredetiben mentes minden félreferdítéstől. A lektorálás sajnos kihalt szakma lett. Mára jóformán semmit sem tudnak tisztességesen lefordítani, nem csak műszaki könyvet, szépirodalmat se, ezért az oldalakat kitömik csiricsárés fotókkal, üres lapokkal, hogy mewglegyen az oldalszám. Lényegi tartalom minimális. Ezzel ellentétben mindenhonnan ömlik a szakmainak behazudott de szintén semmiről se szóló reklámrizsa és a körbelopkodott reklámmantra.

Előzmény: Concise (237813)
Concise Creative Commons License 2023.12.09 0 2 237813

Szia!

 


"nyelvtanulásra abszolválni": biztos, hogy így? Nem inkább "nyelvtanulásra fordítani/szánni"? Esetleg konvertálni? Csak azért, hogy egy nyelvet beszéljünk.

 

OFF

 

 

Miért?

Az első kiadást extra nehéz volt fellelni, többször kellett nekifutnom. Egyszerűen nem volt elérhető egy példány sem  a weben.

Illetve a második is csak a tengerentúlon volt elérhető (igaz emlékeim szerint az pár hét alatt meglett), amikor én vettem őket, kb 5 éve. S a kevés eladó jellemzően csak horrordrága légipostán küldte volna (értsd 10-20e Ft). Ezért kellett sokáig vadásznom rájuk. Nem nehéz, ha valamit bármi áron/költséggel megvesz az ember, de ésszel azért nehezebb.

 

Egyébként most utánanéztem, s ha úgy fogalmaztál volna, hogy MOST nem kellene küzdeni érte, mert nem nehéz őket beszerezni, akkor igazad van. Lehet, hogy a 4. kiadás (2020) miatt előkerültek a korábbi kiadások is, az évtizedekig polcon pihenő példányokat most eladhatónak látják, mert jól megy a 4. kiadás. Az biztos, hogy 2018 táján, amikor már a 3. kiadás is 14 éves volt, akkor nekem szenvedés volt az első kettő megvétele.

 

Végül a tanácsodról: zseniálisan meg tudod ítélni a könyvek tartalma nélkül hogy milyen szavak, fogalmak lehetnek benne, illetve azt is, hogy nekem milyen szókincsem van, volt. Pont a ritka szavak szótárazgatása és a magyar -angol (online) szótárak által sokszor félrefordított műszaki szakszavak egynyelvű (online) szótárak által történő visszaellenőrzése volt az én nyelvtanulásom.

 

Csak hogy érezd a boogie-t, a részemre első ismeretlen szó a 4. kiadásban a "semiamphibious" volt, S bár mind az itt következő 4 angol szót ismertem, de mégis kérdés volt, hogy mi a pontos különbség a "wheelbarrow" és a "cart" között, illetve a "vortex (-ices)" és az "eddy (-ies)" között.  Sőt az is, hogy mit is jelent egész pontosan a "swinging-arc ratchet". Végül sajnos nekem  a nyelvvizsgáim után sem volt egyértelmű kapásból az "epicyclic spur-gear", a "rack-and-pinion". 

 

De persze én nem egy bicikliboltban dolgozom, tehát a munkámhoz ezen utóbbiak ismeretére a könyv megértésének célja előtt nem volt szükségem.

 

Egyébként tényleg sikerült rohadtul mellé lőnöd :-), mert bár 50 felett vagyok, de pár éve megint (s jelenleg is) nyelvet tanulok, méghozzá az ötödiket.

ON

 

 

 

 

Előzmény: qtc (237812)
qtc Creative Commons License 2023.12.09 -3 0 237812

Szia!

 

A negyedik kiadás beszerezhető akár e-book formátumban is:

 

https://www.amazon.com/Bicycling-Science-fourth-Gordon-Wilson-ebook/dp/B08MPPJL1R/ref=tmm_kin_swatch_0?_encoding=UTF8&qid=&sr=

 

 

Biztosan nagyon sok energiát fektettél a beszerzésbe, de nem értem, hogy miért küzdöttél annyit, mint írod.

 

Célszerűbb lett volna a szótárazgatásra fordított időt nyelvtanulásra abszolválni.

Előzmény: Concise (237811)
Concise Creative Commons License 2023.12.08 0 2 237811

Már nem vagyok aktív ebben a topikban, de Pinyo a jellemtanúm, hogy az előző (törölt) nickemmel azért volt párszáz hozzászólásom. Szóval remélem, hogy emiatt belefér az, hogy összeg megjelölése nélkül megmutassam itt is eladandóként ezt a 4 könyvemet, pusztán azért, hogy ha lehet, akkor egy topiktaghoz kerüljön:

 

 

Persze a jófogásra is fel fogom tenni, meg az fb marketplace-ére is, de nekem az is lényeges, hogy egy a témához igazán rajongóhoz kerüljenek, mert elég sok energiát beleraktam anno a beszerzésükbe, s a 3. kiadás szótározgatásába, minél pontosabb megértésébe.

ronya1 Creative Commons License 2023.12.06 0 0 237810

csak ugye ezt ahol a belsőt vettem nem árultak hozzá, de  még egy mondat se volt hogy ezekkel kompatibilis csak a belső, mert akkor meg sem veszem, és nem eszem az ideget miatta

Előzmény: xrami (237809)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!