Véletlen se vegyél ilyet, terepen 0, az erdőfelügyelettől voltak itt pár hete, felmérést csináltak, nekik ilyen van most egy Jimny-n, nagyon szidták. Azt mondta a kopott régi gumijuk is jobb volt mint ebből az új:( csak aszfaltra jó.
Arra gondoltam, valamelyik nap beadnám hozzád a cuccot, a lányok gondolom úgyis otthon vannak nap közben, nem? Majd kiszámolom, mennyi a matek, és emailben írom. KP lenne jó.
Nem sikerült a befutó kúper ügyben...... mondjuk nem tudom, minek vannak azok az internetes áruházak, akik a megrendelés után találják ki, hogy ja, hát azt éppen nem tudjuk beszerezni......
Pinguru, ha nem sürgős neked a cucc, akkor jövő hét szerda este a McDonaldsban? Ha sürgős, akkor a héten fogok menni Sz. Pistához, neki is van cucca, oda berakom neked. Vagy Kompihoz, mind a ketten közel vannak hozzád szerintem. A pénzt meg majd szerdán elrendezzük a Mekiben, jó így?
Értem én, de Barna is okosat szólott. Ez nem "zsíros" biztosítós munka. És nem is férceltetni szeretném, de azért a bódét leszedni az alvázról, nekem egy kicsit túlzásnak tűnik. Ha még 30 évre terveznék ezzel az autóval, akkor sem most, hanem majd...
Ki fogom pakolni teljesen, a fémig. Egyrészt nem szeretném a rezsióra díjat náluk hagyni, másrészt szeretném látni, hogy mit is kellene megcsinálni. És nem utolsó sorban, szeretem az ilyesmit magam csinálni. Kár, hogy hegeszteni nem tudok....
Biztos, hogy elhúzódik a nyárig, addig napi használatban van. Még ráér, de nem akkor szeretnék mestert találni. És most nem is a munkadíjon van a nagyobbiik hangsúly, hanem a tisztességes munkán. Persze nem a csillagos ég a határ.
4 kerékív, a hátsó merevítő a két bakkal, a csomagtér alja meg a két küszöb, amit eddig találtam. Ha nem lesz megoldás, nekiállok magam.... valami csak lesz belőle. :o)
Szétszedtem a csörlőt, kitakarítottam belőle a gyárilag odagányolt zsírt. A csörlő gugugtól hallottam, hogy nem szabad telebnyomni zsírral a hajtóművet, mert igen csak lefogja a motort, elgyengül a szerkezet. A fiam élvezte a legjobban, amúgy is imádja a csörlőket, most, hogy van, végre láthatta (meg én is :) mi van benne. A mechanika, motor rendbe van.
Még az elektrónikát nem tudtam átnézni, egy kicsit fogok alakítani a vezérlésen, okulva az általad tapasztalt autonóm csörlő indulástból, beépítek egy vezérlés engedélyező kapcsolót.
Ja, meg lassan elkezdek agyalni azon, hogyan tudok egy lökhárítót legyártani, he ez ügyben valaki tudna tippeket adni, azt megköszönöm.
Johnny, az email címedet, lakáscímedet, vagy valamilyen elérhetőségedet írd meg, hogy tudjunk konultálni: geza pont kulcsar1 kukac gmail pont kom
Köszönjük hogy szóltál, jó volt a video. Szerintem az itteniek közül nem sokan tudhattak erről a találkáról, én biztosan nem. Hol lehet figyelni a következő szervezését, hogy ne csússzunk le róla?
"Az autósnak az az érdeke, hogy a lehető legfaszábban, de nagyon olcsón megcsinálják."
1. számú hiba.
Amikor befaroltam a bádogoshoz a Bukfenccel, már csukta befele a műhelykaput, hogy ide ne hozzam! Mert ismerős, nem akart megkopasztani, aszonta ez drága lenne.
Mondom a rajzot, hogy csak az autó 1/3ád kell megcsinálni, minden elemet hozok újat, összecsavarozza, lenyomja Neoluxxal, oszt kész.
Így elvállalta, bár így sem lesz olcsó, ha arra tekintek, hogy mindig áll nála egy Jaguár, vagy Rolls, persze nem magyar ember csináltatja, de leszarom, jól dolgozik.
Szerintem a k.lakatosok legtöbb része hozzászokott a zsíros biztosítós elemcserés melóhoz. Eszük ágában sincs korrodált autóval foglakozni. Az igazán tipikus karosszéria lakatolás lassan kimegy a divatból
Az a helyzet, hogy itt (is) érdekek feszülnek egymásnak.
Az autósnak az az érdeke, hogy a lehető legfaszábban, de nagyon olcsón megcsinálják.
A lakatos tudja ezt és azt is tudja, hogy egy öreg Ford Escortra már nem szívesen költ senki se, éppen csak az anyag árát esetleg.
Nem biztos, hogy nem akarnak dolgozni, csak közben ha ott kezdődik a mutatvány, hogy 3 nap a szét-össze szerelés, amit a lakatos csinál, akkor neki az munkaidő és pénz. Azt meg az autós nem akarja megfizetni.
Egy nagy autó nyeli a rezsi anyagokat (értsd: hegesztőanyag, gáz, flexkorong, stb.).
Elküldöm az elérhetőségét. Rajzot nem fog kérni, de fércmunkának se nagyon fog nekiállni.
Ennél az autónál nem a fenenagy "hozzáértés" hiányzik. Egy Mitsu Pajero alja sokkal "bonyolultabb", itt sok a síklemez. Van pár "gyári" dolog, kerékív, ilyesmi.
Én inkább úgy képzelem (még nem csináltattam ,de azért nézegetem az autót ezzel a szemmel már egy ideje), hogy ennél is úgy van: ha hozzányúl valaki, akkor meg kell csinálni rendesen. Félig nem érdemes, mert 2 év múlva lehet majd elővenni a meg nem csinált részekért...
Ha még nincs nagy gáz, akkor kell félre rakosgatni a lóvét, oszt megvárni, hogy komolyabban hozzá kelljen nyúlni.
Mellékelten megosztok egy video hivatkozást a múlt hétvégén megtartott 3.Nemmzetközi Land Rover Találkozóról, amely Ácson volt.
Az össz létszám 110 autó volt. Ebből sajnos csak egy magyar.
:-(
Még javaslom, hogy a lecsupaszított bodét ahol csak lehet a problémás pontoknál drótkorongozd végig alaposan. Az fogja igazán megmutatni hogy hol a hiba. Ha lyukad, akkor lyukadjon a lemez. Így nincs az, hogy "hát ez rosszabb bőrben vant mint gondoltuk, stb, stb kell még lé)
Amikor az enyémet csináltuk, az sem tünt nagyon problémásnak. A flex-drótkorong előhozott mindent. Sok helyen az ép festék alatt már igancsak rohadt.