Keresés

Részletes keresés

Gregor83 Creative Commons License 2013.08.07 0 0 61569

Szamomra a B-1B vitte a palmat, mikor athuzott az ILA-n es utanegetovel tavozott. 2008.

Előzmény: AT(p)L-411 (61567)
malazs Creative Commons License 2013.08.06 0 0 61568
AT(p)L-411 Creative Commons License 2013.08.06 0 0 61567

Ha már itt a repülős hangokról/zajokról beszélgettetek, akkor összeszedem én is a kedvenceimet:

 

1. Nyíregyházi nyári táborokban a hajnal csendjébe induló Z-142-esek.

2. An-2 indítása.

3. A Fokker 27-es RR hajtóművének a fütyülése.

4. Kölnben, hajnalonként a UPS előtéren egymás után induló 767-esek visítása.

5. Mig-29-es hangja. Bár ezzel a fülem már nem tudott mit kezdeni, így csak a tüdőm remegését éreztem.

 

Meg volt még kettő k. hangos:

 

Ríyadban, a vároponton állva áthúzott előttünk egy F-15 géppár kb. 5 méteren baromi gyorsan.

Le Bourget-ban majd megsüketültünk az indító Rafale mellett, pedig az még csak az APU volt. :)

GARFIELD Creative Commons License 2013.08.06 0 0 61566

Mondjuk amikor Pozsonyban a repülőnapon elénk repült a Harrier, megállt a levegőben, majd tolatott, majd befordult szembe, meghajolt, kicsit repült jobbra, aztán balra (persze a repülő nem forgott), majd újra pályairányt vett fel, és simán ott helyben leszállt :)

Az élmény volt, hangerőben is :) Ehhez képest a C130-as műrepülése tényleg kávédaráló hangokat adott ki :)

Előzmény: Vgyuri (61564)
GARFIELD Creative Commons License 2013.08.06 0 0 61565

Azért a kistuskó is ott van a szeren....

Előzmény: Vgyuri (61564)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.06 0 0 61564

Legjobb hatásfokkal szerintem a Harrier alakítja át a kerozint zajjá :-)

Előzmény: GARFIELD (61563)
GARFIELD Creative Commons License 2013.08.06 0 0 61563

Az F14, az egy igazi doromboló kiscicus :D

 

Bár a tornádó enyhe hajtóműzaja is kellemes érzet..... :)

 

(nehogy már komolyan vegyél....)

Előzmény: Vgyuri (61561)
Janos32 Creative Commons License 2013.08.06 0 0 61562

Előzmény: Vgyuri (61561)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.05 0 0 61561

És 5 Szu-27 vagy 10 F-5, azok doromboló kiscicák?

 

Tévedés ne essék, semmi kifogásom a zaj ellen, azért használok fülest, hogy mindkettőt halljam?

Előzmény: GARFIELD (61558)
GARFIELD Creative Commons License 2013.08.05 0 0 61560

Ja, igazad van. Úgysem értheti :-) 

Előzmény: lborli (61559)
lborli Creative Commons License 2013.08.05 0 0 61559

Hagyjad! Nem ért hozzá. :)

Előzmény: GARFIELD (61558)
GARFIELD Creative Commons License 2013.08.05 0 0 61558

Milyen zaj???? Amikor a mig29-esen a pilcsi forszázst kapcsol, azt a csendes duruzsolást nevezed zajnak???? :-) 

Előzmény: Vgyuri (61557)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.05 0 0 61557

A headset amúgy sem árt abban a zajban.

Előzmény: AT(p)L-411 (61555)
GARFIELD Creative Commons License 2013.08.05 0 0 61556

Én már repültem is vele :)

(vagy két hete, bud-fco)

 

Előzmény: DAttis (61552)
AT(p)L-411 Creative Commons License 2013.08.05 0 0 61555

Szerintem az a rádiós ötlet jó! A mobilok nagy részén is lehetne hallgatni, még ha csak headsettel is. 

Előzmény: Vgyuri (61551)
DAttis Creative Commons License 2013.08.05 0 0 61554

lehet de nekem újdonság

 

 

Előzmény: Törölt nick (61553)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.05 0 0 61553

Pedig már van jó pár, jó néhány hónapja. 

Előzmény: DAttis (61552)
DAttis Creative Commons License 2013.08.05 0 0 61552

én le is mondtam az idei élményről a hőség miatt :(

 

 

Na ilyet se láttam még:

 

http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=390826

 

winglet-es A320 a Wizzair-nél

Előzmény: Vgyuri (61551)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.04 0 0 61551

Hát, túl vagyok Kecsón. Nem ez volt a legnagyobb repülős élményem.

 

Már az indulást is elrontotta beléptetési zűrzavar. Az előre megváltott, netn kifizetett jegyemmel 2 ablaknál álltam végig a sort, mert az A/4 lapra nyomtatott és fejmagasságban levő "táblák"-ból a tömegben semmi sem látszott. Amikor végre jó helyre álltam, a15 mp.-es beléptetés (karszalag átadás), egy félóráig tartott, mert ugyanabban az ablakban volt Szépkártyával fizetés is, szükség esetén kézzel történő számlaadással. Egy tiszta profilu ilyen ablaknál ezalatt 1000 embert lehetett volna beereszteni. A zavart még fokozta, hogy az OTP Szépkártya szervere elromlott, rendszergazda nem volt a központban és ezt minden erre vágyónak el kellett magyarázni, készpénzt kérve, ami vagy volt, vagy nem.

 

Amikor bejutttam és elkutyagoltam a megszokott helyemre, láttam, semmi sem változott, a kordonok felett átlátni, fényképezni csak kosárlabdázó alkattal lehet. A helyszíni (amúgy jó szinvonalú) hangosbemondás térképén sok a fehér folt, nem hallható, főleg ha azt a fránya repülők hajtóműhangja elnyomja. Ceterum censeo: Ha már a rendezvényt a MH Elektronikai Igazgatósága rendezi, nem tudnának egy alkalmi, kommersz rádióval működő URH adót beállítani (biztos jó néhány porosodik különböző raktárakban), és azt egy zsebrádióval, URH fülhallgatóval bárki, akár mozgás közben is jól hallhatná?

 

A programban nem sok volt a változás, a résztvevők nagyrészt azonosak és a programjukban sem volt jelentős változás. Persza az élmény az élmény, akárhányszor élvezni lehet. Az orosz vitézektől vártam a megújulást, de ez 3-4 elemben, a csak tőlük látható életveszélyes keresztberepüléskben nyilvánult meg (kb. 1 perc), a többi időben ugyanazt csinálták, mint a többi.

 

Na mindegy, az élmény, pláne ha csak 3 évente jut hozzá az ember, sok mindenért kárpótol.

 

De a végén jött a hidegzuhany. A katonai rendészet minden a toronytól balra levőt a 3. kapuhoz terelt, akár parkolóba, akár a vasútállomásra igyekezett, mondván, hogy onnan is van mindenfelé busz. Csak ezt a buszos társaság nem tudta, a vonathoz igyekvők egy órát vártak, előttük üresen mentek el a vasútállomásra igyekvő buszok. Át kellett gyalogolni a 2es kapuhoz, ahol varázsütésre elfogytak az állomási buszok, helyette voltak a Széchenyi térre igyekvők, ahonnan (érdekes egy város) a vasútállomásra csak egy nagyon ritka buszjárattal, vagy taxival lehetett eljutni. Nem csoda, hogy csak azért értem el az utolsó vonatot, mert az késett.

 

Megfogadtam, hogy legközelebb nemigen jövök. De hát ezek a fogadalmak nem betartásra vannak kitalálva :-)

BJani Creative Commons License 2013.08.02 0 0 61550

Én nem tudok róla, de ez nem jelent még semmit.

Előzmény: Vgyuri (61549)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.02 0 0 61549

Köszi, most már csak ki kell tanulni, hogy kell használni. Lehet ezt exportálni valahogy GPX fájlba, vagy más közismert formátumba?

Előzmény: BJani (61548)
BJani Creative Commons License 2013.08.02 0 0 61548
Előzmény: Vgyuri (61539)
Janos32 Creative Commons License 2013.08.01 0 0 61547

Altalaban 1 kezipoggyasz + 1 "personal item" az engedelyezett. A personal item alatt fenykepezo, kamera, laptop es hasonlo dolgok ertendok.

De ezeket mindenki sajat maga szabalyozza. Pl. az Air Transat 5kg-os kezipoggyaszt enged fel es kivetel nelkul mindet le is merik. Ha nehezebb mint 5.5kg, nem engedik felvinni.

Vagyis a legtobb helyen elment volna ugy a cuccod ahogy szeretted volna, az UTAir-nel nem... Ezert erdemes kicsit belenezni a szabalyzatba foglalaskor, nem csak kipipalni, hogy megertettem es elolvastam.

 

Előzmény: Vgyuri (61546)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.01 0 0 61546

Az UTair nem fapados. És nekem is volt a kofferben hely a kis hátizsáknak, de attól még 20 kg felett marad a feladott. Én még ott tartok, amikor a Deltán meg a MALÉV-nál a kézipoggyász több kisebb darabból áll(hato)t, feltéve, hogy elfért az űlés alatt.

Előzmény: rezgaras (61545)
rezgaras Creative Commons License 2013.08.01 0 0 61545

Fapadoson volt? Azokon, amióta az eszemet tudom, mindig csak 1 kézipoggyászt engedélyeztek. A nejem - és megfigyeléseim szerint a nők többsége a retiküljének hagy helyet a kézitáskában, az áthaladásnál beleteszi, aztán újra kiveszi - később már senkit sem érdekel. Különösen fontos ez akkor, ha a kézitáskát mégis a csomagtérben viszik, nincs olyan nő, aki a retiküljét a csomagtérbe engedné. (meg nagy zsebeket sem viselnek, amibe a pénztárcát, igazolványokat be lehet tenni.)

 

Egyszer repültem Alitáliával Rómaból Palermóba. A gépen szinte mindenkinek több kézipoggyásza volt, nem ritkán három! Két kézitáska, egy hátizsák. Ott ez megszokottnak látszott...

 

Előzmény: Vgyuri (61538)
malazs Creative Commons License 2013.08.01 0 0 61544

Am=A

 

Sorry

Előzmény: malazs (61543)
malazs Creative Commons License 2013.08.01 0 0 61543

Nem. Am FB-ról, de van benne némi igazság :-)

Előzmény: Vgyuri (61542)
Vgyuri Creative Commons License 2013.08.01 0 0 61542

Ezt az ufó-rovatból kölcsönözted :-?

Előzmény: malazs (61541)
malazs Creative Commons License 2013.07.31 0 0 61541

Vgyuri Creative Commons License 2013.07.31 0 0 61540

UT820 és UT819

Előzmény: Vgyuri (61539)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!