Mondjuk amikor Pozsonyban a repülőnapon elénk repült a Harrier, megállt a levegőben, majd tolatott, majd befordult szembe, meghajolt, kicsit repült jobbra, aztán balra (persze a repülő nem forgott), majd újra pályairányt vett fel, és simán ott helyben leszállt :)
Az élmény volt, hangerőben is :) Ehhez képest a C130-as műrepülése tényleg kávédaráló hangokat adott ki :)
Hát, túl vagyok Kecsón. Nem ez volt a legnagyobb repülős élményem.
Már az indulást is elrontotta beléptetési zűrzavar. Az előre megváltott, netn kifizetett jegyemmel 2 ablaknál álltam végig a sort, mert az A/4 lapra nyomtatott és fejmagasságban levő "táblák"-ból a tömegben semmi sem látszott. Amikor végre jó helyre álltam, a15 mp.-es beléptetés (karszalag átadás), egy félóráig tartott, mert ugyanabban az ablakban volt Szépkártyával fizetés is, szükség esetén kézzel történő számlaadással. Egy tiszta profilu ilyen ablaknál ezalatt 1000 embert lehetett volna beereszteni. A zavart még fokozta, hogy az OTP Szépkártya szervere elromlott, rendszergazda nem volt a központban és ezt minden erre vágyónak el kellett magyarázni, készpénzt kérve, ami vagy volt, vagy nem.
Amikor bejutttam és elkutyagoltam a megszokott helyemre, láttam, semmi sem változott, a kordonok felett átlátni, fényképezni csak kosárlabdázó alkattal lehet. A helyszíni (amúgy jó szinvonalú) hangosbemondás térképén sok a fehér folt, nem hallható, főleg ha azt a fránya repülők hajtóműhangja elnyomja. Ceterum censeo: Ha már a rendezvényt a MH Elektronikai Igazgatósága rendezi, nem tudnának egy alkalmi, kommersz rádióval működő URH adót beállítani (biztos jó néhány porosodik különböző raktárakban), és azt egy zsebrádióval, URH fülhallgatóval bárki, akár mozgás közben is jól hallhatná?
A programban nem sok volt a változás, a résztvevők nagyrészt azonosak és a programjukban sem volt jelentős változás. Persza az élmény az élmény, akárhányszor élvezni lehet. Az orosz vitézektől vártam a megújulást, de ez 3-4 elemben, a csak tőlük látható életveszélyes keresztberepüléskben nyilvánult meg (kb. 1 perc), a többi időben ugyanazt csinálták, mint a többi.
Na mindegy, az élmény, pláne ha csak 3 évente jut hozzá az ember, sok mindenért kárpótol.
De a végén jött a hidegzuhany. A katonai rendészet minden a toronytól balra levőt a 3. kapuhoz terelt, akár parkolóba, akár a vasútállomásra igyekezett, mondván, hogy onnan is van mindenfelé busz. Csak ezt a buszos társaság nem tudta, a vonathoz igyekvők egy órát vártak, előttük üresen mentek el a vasútállomásra igyekvő buszok. Át kellett gyalogolni a 2es kapuhoz, ahol varázsütésre elfogytak az állomási buszok, helyette voltak a Széchenyi térre igyekvők, ahonnan (érdekes egy város) a vasútállomásra csak egy nagyon ritka buszjárattal, vagy taxival lehetett eljutni. Nem csoda, hogy csak azért értem el az utolsó vonatot, mert az késett.
Megfogadtam, hogy legközelebb nemigen jövök. De hát ezek a fogadalmak nem betartásra vannak kitalálva :-)
Altalaban 1 kezipoggyasz + 1 "personal item" az engedelyezett. A personal item alatt fenykepezo, kamera, laptop es hasonlo dolgok ertendok.
De ezeket mindenki sajat maga szabalyozza. Pl. az Air Transat 5kg-os kezipoggyaszt enged fel es kivetel nelkul mindet le is merik. Ha nehezebb mint 5.5kg, nem engedik felvinni.
Vagyis a legtobb helyen elment volna ugy a cuccod ahogy szeretted volna, az UTAir-nel nem... Ezert erdemes kicsit belenezni a szabalyzatba foglalaskor, nem csak kipipalni, hogy megertettem es elolvastam.
Az UTair nem fapados. És nekem is volt a kofferben hely a kis hátizsáknak, de attól még 20 kg felett marad a feladott. Én még ott tartok, amikor a Deltán meg a MALÉV-nál a kézipoggyász több kisebb darabból áll(hato)t, feltéve, hogy elfért az űlés alatt.
Fapadoson volt? Azokon, amióta az eszemet tudom, mindig csak 1 kézipoggyászt engedélyeztek. A nejem - és megfigyeléseim szerint a nők többsége a retiküljének hagy helyet a kézitáskában, az áthaladásnál beleteszi, aztán újra kiveszi - később már senkit sem érdekel. Különösen fontos ez akkor, ha a kézitáskát mégis a csomagtérben viszik, nincs olyan nő, aki a retiküljét a csomagtérbe engedné. (meg nagy zsebeket sem viselnek, amibe a pénztárcát, igazolványokat be lehet tenni.)
Egyszer repültem Alitáliával Rómaból Palermóba. A gépen szinte mindenkinek több kézipoggyásza volt, nem ritkán három! Két kézitáska, egy hátizsák. Ott ez megszokottnak látszott...