Talán a BKV bevételforrásait kéne picit átalakítani: úgy kéne, hogy minden budapesten dolgozó után a munkáltató fizessen tömegközlekedési támogatást (a vállalkozók természetesen saját maguk után), akár fix összeget, akár százalékot. A nyugdíjasok és tanulók utazzanak ingyen.
Mert a tömegközlekedés közügy, ne csak azok támogassák, akik kénytelenek használni, hanem az is, aki csak autóval jár vagy az utcában a szomszéd ház a munkahelye. (Azt is lehet, hogy az autótulajdonosok az autójuk értékétől függően fizessenek tömegközlekedési adót)
1. Elvenni a BKV-t a fővárostól
2. Valaki hozzáértő embert kell megbízni a vezetéssel
3. Sok támogatás a hálózatfejlsztéshez
4. Autók számának csökkentése
5. Utasok "gyűjtése"
Mert a (közösségi) közlekedés van az utasokért és nem fordítva!
Nohát, a kurziválást csak eltoltam, innentôl természetesen az én válaszom:
A Hungária-gyűrűmbôl nem engedek! :-)))
De abban igazad lehet, hogy lehetne esetleg egy ilyen, a Sváb-hegyet a Lágymányosival és az M3 déli ágával összekötô járat. Kevésbé irreális, mint az én 1-es midi Hungária-ösvényes hegyi járatom, de azért sokkal bilib, mint egy sor hiányzó, fontosabb járat (pl. az infopark/egyetemváros ellátására).
Én mindenesetre örülnék a Te verziódnak is, egyenesen vinne a szüleimhez :-))
Azért javasoltam a fenti útvonalat, mert így a Béci - Lágymányosi távolság menetideje mondjuk 20 perc lenne, az általad említett útvonalon meg vagy 50 perc. Szerintem.
A Hungária-gyűrűmbôl nem engedek! :-)))
De abban igazad lehet, hogy lehetne esetleg egy ilyen, a Sváb-hegyet a Lágymányosival és az M3 déli ágával összekötô járat. Kevésbé irreális, mint az én 1-es midi Hungária-ösvényes hegyi járatom, de azért sokkal bilib, mint egy sor hiányzó, fontosabb járat (pl. az infopark/egyetemváros ellátására).
Én mindenesetre örülnék a Te verziódnak is, egyenesen vinne a szüleimhez :-))
M.: "a Béla király út és a Lágymányosi híd között pedig a 21-es, 112-es, 12-es, 3-as autóbuszok által használt utakban gondolkodj."
E.: "Ezzel viszont nem értek egyet. A BAH-Karolina-Bocskai nem a Hungária-gyűrű, hanem a nagykörút. Ez persze csak elméleti kérdés, de ezen a gyűrűn jó a társasközlekedés. Az én célom az ennél külsôbb budai részek összekötése volt egymással és a pesti Hungária-gyűrűvel.":
Azért javasoltam a fenti útvonalat, mert így a Béci - Lágymányosi távolság menetideje mondjuk 20 perc lenne, az általad említett útvonalon meg vagy 50 perc. Szerintem.
"A meredekséghez nem értek, azt gondoltam, kapható olyan midibusz, amely fölmegy ekkora emelkedôkön.":
Ha elég is lenne a motor teljesítménye, visszacsúszna havas, sőt már latyakos időben is.
"Szélesítésre néhol szükség van, szerintem is.":
Csak elég sokba kerülne az ingatlankisajátítás arrafelé, aztán végül a 2. kerületi PH nem adná meg a tulajdonosi hozzájárulást a szélesítéshez. Mert manapság a legtöbb kerületben a széleslátókörű önkormányzati képviselők azon munkálkodnak, hogy mindenhonnan kitiltsák a buszokat. (Lásd: 15-ös, 58-as, 81-es, 82-es, 194-es buszok kálváriája, Erzsébet tér, Kosztolányi Dezső tér, stb.)
Az egyiptomi tuján az állapota mellett érdekes, hogy az áramszedő nem érte fel a felsővezetéket, ezért kis állványra rakták. Ezek ugyanott közlekedtek, ahol az emeletes villamosok is, azért van ez?
"De az tény, hogy a kétoldali ajtó kifejezetten a magyarok kívánsága volt, és ezen a csehek nagyon csodálkoztak."
Ez se igaz igy ebben a formaban...
Mar 1970-73 kozott keszult a Tatra gyarban ketiranyu ketoldaliajtos kocsi: a K5AR tipus, Egyiptomba.
Meg egy foto 1970-bol...
Hát, most a képekkel elbizonytalanítottál... Ezek szerint rossz forrásból hallottam, amit hallottam.
De az tény, hogy a kétoldali ajtó kifejezetten a magyarok kívánsága volt, és ezen a csehek nagyon csodálkoztak.
nekem tetszik, azert kotozkodom:)
azt meg vegig kellene gondolni, mennyi lenne a menetideje... mert eleg erdekes jaratnak tunik:)
a belakiraly vegen egyebkent (ami a kolto u-ba csatlakozik) van egy eles kanyar, es a fogas alatti atjaro nem tudom milyen magas.
Ez a "régi magyar villamos az-e" téma szerintem elférne a Síndöcögényekben, vagy nálam... Merthogy esztétikailag a magyar villamosok igenis különböznek a többitől, hol jobban, hol kevesébbé, mindenesetre egymásra jobban hasonlítanak, létezik egy "budapesti villamosforma", amióta az első nyitott peront beüvegezték :)
Hat -- azt nem mondom, hogy nem elkepzelhetetlen, hogy volt valami koze kulfoldhoz... Ez, hogy a regi villamosok mennyire voltak magyarok, ill. kulfoldiek meger egy kulon miset, talan valamelyik topicon mar irtam is rola.
Tatra magyar formatervezesu-e temahoz: T5A5 mar 1972-ben letezett T5A5, ekkoriban Magyarorszagon szerintem meg senki nam almodott arrol, hogy 8 ev mulva a Csehektol veszunk villamost.
T5B6-ot 1976-ban terveztek T5B6, o mar elegge hasonlit a T5C5 dizajnjara.
A kovetkezo 1978-as termek volt a T5C5.
A magyaroknak szerintem csak annyi kozuk volt a T5C5-hoz, hogy eloirtak a S-P atkapcsolast, emiatt az egesz elektromos berendezest at kellett tervezni (szintan hallomas).
1. Az elején jeleztem, hogy nem ”teljesen” komoly az ötlet.
az egyiranyusitast meg lehet csinalni, de akkor visszafele merre jon a busz?
Ahogy már írtam, a temetô ”felsô” felét kerültetném kívülrôl az északra menô iránnyal. Hóvirág-Hó-Ágnes-Denevér. Lehet, hogy itt is kéne némi építés, az Ágnes/Denevér sarok például elég meredek (szó szerint is). Azért ez az irány lenne, mert aki délre akar menni, mehet az 53-assal.
es ha ott lemesz, akkor az 59es vili vegallomasanal merre tovabb? vagy balra, akkor a hegyaljara jutsz, vagy egyenesen, akkor sasadi ut, aminek gyakorlatilag nincs vege, csak a semmiben, vagy pedig jobbra, torokbalinti ut, gazdagret.
A Sasadi, szerintem onnan az 53-as is visszajut valahogy a nagyszôlôsre. Az jó lesz az 1-nek is, csak rögtön dob egy jobbost az Ajnácskôre.
idezet vrobee-tol:
A R.HEV belso szakaszanak kivaltasara ott vannak a 23, 54-es buszok, nomeg a 30-as gyorsvillamos. Ha lerakjuk a HEV-et, mar meg is van a palyaja a totyus-fele soroksari vilcsinek. Csak vigyazni kell, hogy idoben forduljon be Erzsebet fele, es mar meg is van a 2A hosszabbitasa...
- A Haller utca végén jobbra kanyarítanám, így átvenné a 2A szerepét, mely a külön megállójával (Jászai felé)szerintem nem a legtutibb.
- Természetesen a HÉV ekkor már min. a Borárosig jár Szerintem is igy kene nagyjabol, atmenetileg persze :-)
Mar meg is irtam, talan nem eleg reszletesen.
Szoval a 2-es mehetne Jaszai-Keleti volalon, esetleg 2A Jaszai-Boraros betetjarat. A HEV (ismet ideiglenes megoldaskent) johetne a 2-es sinen a Lagymanyosi hid alatt at, egeszen a Haller utcaig, ahol a kb. 50m-re levo Csepeil HEV vonalara lehetne terelni. Igy csak kb 2x100m palyat kellene epiteni, es megszunne a Kozvagohid nevu szegyenletes "csomopont" (= az A kotottpalyas jarmu OSSZES utasanak a B kotottpalyas jarmure valo atszallitohelye - BKV szotar :-) )
Hosszabb tavon a Rackevei HEVet a vasuti sinen jaratnam, amig parhuzamos, persze jo kerdes, hogyan vigyuk fel, ahol elvalnak (nem nagyon van hely).
Igy a Csepeli hevre ratereles nem olyan nagy ugy, meg a sin helye is megvan.
A R.HEV belso szakaszanak kivaltasara ott vannak a 23, 54-es buszok, nomeg a 30-as gyorsvillamos...
nos. arrafele postaztam egy evig motorral, es a deneveren a temeto mogott meg motorral is felre kell huzodni szembejovok elol. az egyiranyusitast meg lehet csinalni, de akkor visszafele merre jon a busz?
es ha ott lemesz, akkor az 59es vili vegallomasanal merre tovabb? vagy balra, akkor a hegyaljara jutsz, vagy egyenesen, akkor sasadi ut, aminek gyakorlatilag nincs vege, csak a semmiben, vagy pedig jobbra, torokbalinti ut, gazdagret.
A 30-as és huszas közül legalább az egyiket a Hősök terétől a Keleti helyett a Deák térre kéne irányítani, úgyis kapacitáshiány van az Andrássy úton. (Aztán a 4-es metró megépülése után az egykori 1-es busz útvonalán tovább is mehetne a Móriczig)
Hamster, arról ne feledkezz meg, hogy a T5C5 formatervezését a magyarok készítették. Tehát ha máshogy nem is, de külsőleg a magyarok szellemi terméke. (Mellesleg sokkal ízlésesebben is néz ki, mint az addigi Tátrák.)
"Namarmost akkor inkabb legyen kuelfoeldi villamos... (Letezik meg a Schlick gyar?"
Ugye nem arra akarsz celozni, hogy a Schlick gyar szerinted kulfoldi gyar volt?
Tajekoztatasul: a Schlick-Nicholson gyar Budapesten, a Vaci uton mukodott.
Még valami.
Nem biztos, hogy a troli kárára kellene villamost hosszabbítani. Tény, hogy a Dózsán jó lenne valami sárgát látni, de akkor már inkább a 20/30-as busz helyett. Bár annak a vonala egykét helyen elég csücskös.
Aztán majd az is jól szanaszét szakad, mint a 3-as.
Egyébként a 24-est és is átszabnám egy kicsit:
- A jelenlegi vonal totális felújítása ( kivétel talán a Fiumei úti szakasz a Népszínház utcáig, de az útkereszteződésekkel ott is "csinálnék" valamit ) Csak e felújítás után már azt érezném, hogy itt a kánaán..:-)
- A Haller utca végén jobbra kanyarítanám, így átvenné a 2A szerepét, mely a külön megállójával (Jászai felé)szerintem nem a legtutibb.
- Természetesen a HÉV ekkor már min. a Borárosig jár, illetve az én bilimben a Nagykörút alatt tölti be a gyors4-6-os szerepét. Ennek következtében fönt nem százméteres hernyók mennének, a felszíni zsúfoltság is csökkenne a 30 centis járdaszigeteken.
- A Soroksári útra a buszok kiváltására valami zártpályás vilcsit raknék egész a közig.határig, a HÉV megállóit pedig egy pöttyet csökkenteném. Mondjuk a felére.
Ja igen, a Keletiben jól mutatna a 24-es mellett a 42-es ( Fiumei út-Orczy út-Vajda Péter u.-Fertő u.-Kőér u. stb...tovább a másik irányba valami lakótelepig ) Ááá, ez se verődne össze-vissza..:-((
Persze, de ettől még most akkor is az a helyzet, hogy nincs magyar villamos. És már a legutolsó nagy sorozattal (ICS) is gondok voltak, a Tátra se véletlenül lett Tátra, és nem valami magyar konstrukció...
A villamos nem egyik napról a másikra lesz 40 éves, 2millió km megtételéhez is idő kell.
Nem irtak ki idejében tendert, igy most kapkodnak használt villamosok után.
(Németországban törökök végzik az összeszerelést, ezért olyan a német minőség.)
Valami front van, mert csökken a hazai gyártású járművek száma.
Pedig mivel egy új villamos kifejlesztése nem két perc, adott esetben lehet az is a dilemma tárgya, hogy vagy külföldről veszel valamit, vagy megszűntetsz pár vonalat. Namármost akkor inkább legyen külföldi villamos... (Létezik még a Schlick gyár? olyan jó kis kütyüket csináltak anno:)
Nem csak a Budapestiek használnak bérletet.
Előfordul, hogy Budaörsiek(stb.) is vesznek bérletet.
12 md Ft szép summa egy hónap alatt.
Villamosokat (szerencsére) nem kell havonta venni.
Az államnak viszont esze ágában sincs támogatni a használt külföldi villamosok beszerzését.
Én se támogatnám...
A 24-essel kapcsolatban van egy bilim (megtetszett a 3-mas). Lehetne ebből is egy egyszámjegyű járat, pl. 8-as, ami végigmenne a 24-es felújított pályáján, majd a Keletitől a Thököly-útra megy és balra kanyarodik a Dózsa György úton a Váci-útig.
A trolibuszoknál a következőket változtatnám: 79-es megszűnik, 75-ös Népstadion-Jászai Mari tér. 76-as útvonala megváltozik: Keletitől a 79-es vonalán a Podmaniczky-ig, majd ott balra fordul a Podmaniczkyra és onann az eredeti útvonalán.
Mégnagyobb bili: az említett 8-as villamos meghosszabbítása a Jászai Mari-térig, kb. a mai 79-es vonalán, ahol nagyon muszáj, ott a kéreg alatt.