Haverom stilojában is hasonló gondok voltak. Két napig feküdt a műszerfal alatt, de házilag megoldott mindent. Nem az állítómotorokkal volt gond, csak valami műanyag törékeny közdarabok törtek el, ezért pörögtek folyamatosan a motorok. Valahonnan beszerezte őket talán 2000 ft / db és összerakta ügyesen. Elvileg van egy öndiagnosztika is. Két gombot kell egyszerre nyomni pár másodpercig és mindent kijelez mi a gáz. Ha összefutok vele megnézzük a bravoban is van e ilyesmi...
Az, hogy bal oldalon csak meleget fúj, az elvileg a bal oldali keverőmotor hibája. Gyári technológia szerint ehhez is ki kell venni a műszerfalat, de némely esetben meg lehet csinálni műszerfal leszedés nélkül. Az enyémen is cseréltette ezt az előző gazdi, valamennyire meg lett bontva, de nem az egész műszerfal. A tatabányai Riegler-ben csinálták.
Azért ciripel indítás előtt, mert a végállást nem találják a lapátok, így szerencsétlenek egész nap (amíg megy az autó) ciripelnek, csak nem hallod őket.
A megoldás roppant egyszerű. Először el kell vinni hibát kiolvasni - megmondja a vas, hogy melyik oldali motorok a rosszak (több is van ám), aztán ki kell venni a komplett műszerfalat (a kormányt is) és kicserélni őket.
Reggel 8-tól kb délután 2 ig tart a művelet. Ezt szorozd meg a szervízóradíjjal, plusz kb 15e/db a motorok ára, amiket csak párban lehet venni.
Nekem ugyanezt csinálja, csak az enyém hideget fúj.
Van egy Fiat Bravo 2007-es 1.4 16V autóm. A problémám a klíma ill. a fűtés körül van.
2 zónás digitklímás az autó.
1.probléma megy a fűtőmotor de nincs bent erő. szinte nem is nyom semmi levegőt.
2. probléma vezető felőli oldalon a klíma bekapcsolásakor csak meleg levegő áramlik folyamatosan. Ill. a sebváltó kar és a klíma box környékén a gyújtás ráadásával érdekes zippelő hang hallatszik.
Kérem akinek volt már hasonló jelenség az autójánál segítsen , hogy mi lehet a probléma.
mai megfigyelés (remélem nem rosszat jelent). Megyek a kocsival, sebességben vagyok. A fordulatszám mikor elveszem a gázpedálról a lábam mindaddig kb. 900-1000 1/min között marad, míg a kocsi valóban álló helyzetbe nem kerül. Ekkor esik le az alapjárati forulatra, ami 6-700 1/min között van...logikus magyarázatot nem látok ( tök mind1, hogy gurulás közben üresbe teszem-e, vagy sebességben van, miközben a kuplungot kinyomom)... 5let? :-)
Ma nagy nehezen tudtam az unokatesómnak szerezni egy NGK dobozost az új jelöléssel IKR9J8 szokni kell még, na. :-)
Gondolom ugyanolyan lesz az új is, teszi a dolgát.
Egyébként vállalkozó szelleműeknek -hátha kipróbálná valaki- van az eredeti (IKR9F8) gyertyának DENSO gyártmányú megfelelője.(IXU27) Lecsekkoltam és tényleg jó a T-jetekbe,M-airekbe.
Akkor az enyémben lesz az utolsó gyári gyertya :DDD
Egyébként az új típussal sem lehet zűr, nem?
Puntomnál a gyertya csere után kezdett, dadogni alapjáraton a motor, után gyertya kábel csere, nem olcsó kúton tankolás hatására jobb lett. de egy kicsit mindig ingadozott az alapjárat.
Az eddigi gyertya, ami a gyári ajánlás szerint szerepelt cikkszám szerint is leváltásra kerül. Most már nem az NGK IKR9F8 lesz a Ricambi Originali dobozban, hanem az NGK IKR9J8. De addig még várni kell pár hetet. Jelenleg a régi készletek kifogytak, gyakorlatilag nincs már a régi NGK sehol sem.
(Egy DENSO gyártmányú ( IXU27) jó bele egyébként még a régi cikkszám alapján, de olyan embert még sem láttam, aki hallott olyanról, aki használt már ilyet. :-DDD )
Én laikusként úgy vélem, hogy nem normális ha bárhonnan is folyik az olaj. Ha az egyik szerelő ezt nem tudja megoldani akkor érdemes máshoz fordulni. Főleg, hogy itt nem egy széthajtott autóról van szó.
Nem voltam ott a cserénél szombaton, így nem láttam, minden esetre nem mondta a szerelőm, hogy ezzel gond lett volna. Szerinte a régi is rendben volt, szóval passz, hogy egyáltalán mi lehet a gond oka. Legrosszabb esetben megnézetem Érden is; jövő héten egyébként is megyek oda...
Inkább az a kérdés most, hogy ma márka ügyileg milyet szerezzek délutánig.
Az tegnap kihagytam a válasz irományomban, hogy nem tartom hosszan fenntartható állapotnak az olajfolyást a főtengelynél. Mivel emiatt a vezérműszíj kapna folyamatosan az olajból; ez pedig nem hiszem, hogy jót tenne hosszú távon... Vagy x időnként cserélni kellene a vezérműszíjat.