Nekem a szélvédőjé ment tönkre, megvettem hozzá ami kell. Szerencsére ismerős műhelyében megcsinálhattam így munkadíjat megspóroltam. A baj csak annyi volt hogy mielött elkezdtük volna szétszedni saját magamat sz*pattam meg mert kézzel megkerestem melyik az a motor nagy nehezen lecsavaroztam. Ezzel mg nem is volt gond, hanem akkor amikor a köztes darabot akartam levenni akkor letörtem a terelőlapát tengelyének a végét. ily szopóka volta az egész mert ki kellett varázsolni a lapátot és esztergáltatni a végébe olyan véget bronzból ami letört hogy a fogaskereket vissza tudjam rá pattintani. Fostam is amikor megfúrták a lapátot és belehajtották nehogy elpattanjon. De sikerült igaz a lapát csak úgy jött ki hogy fűrészlappal félbe lett vágva. Összerakáskor meg a két fél össze lett fogatva. Azóta remekül működik.
Az a kis fehér letört műanyag nem cserélhető. Buherálni lehet házilag - láttam a szervízben hogy csinálják - de mint olyan, az élettartama kérdéses. Ha visszakeresel, találsz róla képet is. Azok a kis darabok forgatják a lapátokat, de mivel eltörnek, a motor forog szerencsétlen, a lapátok meg állnak. Attól függően, hogy kinél mikor törik el vagy csak hideget vagy csak meleget fúj.
Az a diagnosztika meg szart sem ér. Én is megcsináltam - tudva, hogy rossz a fűtés - mégse jelzett hibát.
Haverom stilojában is hasonló gondok voltak. Két napig feküdt a műszerfal alatt, de házilag megoldott mindent. Nem az állítómotorokkal volt gond, csak valami műanyag törékeny közdarabok törtek el, ezért pörögtek folyamatosan a motorok. Valahonnan beszerezte őket talán 2000 ft / db és összerakta ügyesen. Elvileg van egy öndiagnosztika is. Két gombot kell egyszerre nyomni pár másodpercig és mindent kijelez mi a gáz. Ha összefutok vele megnézzük a bravoban is van e ilyesmi...
Az, hogy bal oldalon csak meleget fúj, az elvileg a bal oldali keverőmotor hibája. Gyári technológia szerint ehhez is ki kell venni a műszerfalat, de némely esetben meg lehet csinálni műszerfal leszedés nélkül. Az enyémen is cseréltette ezt az előző gazdi, valamennyire meg lett bontva, de nem az egész műszerfal. A tatabányai Riegler-ben csinálták.
Azért ciripel indítás előtt, mert a végállást nem találják a lapátok, így szerencsétlenek egész nap (amíg megy az autó) ciripelnek, csak nem hallod őket.
A megoldás roppant egyszerű. Először el kell vinni hibát kiolvasni - megmondja a vas, hogy melyik oldali motorok a rosszak (több is van ám), aztán ki kell venni a komplett műszerfalat (a kormányt is) és kicserélni őket.
Reggel 8-tól kb délután 2 ig tart a művelet. Ezt szorozd meg a szervízóradíjjal, plusz kb 15e/db a motorok ára, amiket csak párban lehet venni.
Nekem ugyanezt csinálja, csak az enyém hideget fúj.
Van egy Fiat Bravo 2007-es 1.4 16V autóm. A problémám a klíma ill. a fűtés körül van.
2 zónás digitklímás az autó.
1.probléma megy a fűtőmotor de nincs bent erő. szinte nem is nyom semmi levegőt.
2. probléma vezető felőli oldalon a klíma bekapcsolásakor csak meleg levegő áramlik folyamatosan. Ill. a sebváltó kar és a klíma box környékén a gyújtás ráadásával érdekes zippelő hang hallatszik.
Kérem akinek volt már hasonló jelenség az autójánál segítsen , hogy mi lehet a probléma.
mai megfigyelés (remélem nem rosszat jelent). Megyek a kocsival, sebességben vagyok. A fordulatszám mikor elveszem a gázpedálról a lábam mindaddig kb. 900-1000 1/min között marad, míg a kocsi valóban álló helyzetbe nem kerül. Ekkor esik le az alapjárati forulatra, ami 6-700 1/min között van...logikus magyarázatot nem látok ( tök mind1, hogy gurulás közben üresbe teszem-e, vagy sebességben van, miközben a kuplungot kinyomom)... 5let? :-)
Ma nagy nehezen tudtam az unokatesómnak szerezni egy NGK dobozost az új jelöléssel IKR9J8 szokni kell még, na. :-)
Gondolom ugyanolyan lesz az új is, teszi a dolgát.
Egyébként vállalkozó szelleműeknek -hátha kipróbálná valaki- van az eredeti (IKR9F8) gyertyának DENSO gyártmányú megfelelője.(IXU27) Lecsekkoltam és tényleg jó a T-jetekbe,M-airekbe.