Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Elnézést, ha az alább hivatkozott videók szerepeltek volna már itt korábban, most egy másik topicbeli előzmény kapcsán jutottak eszembe, ott viszont meglehetősen 'OFF' lenne a beidézésük, ellenben itt a helyükön vannak: 1.rész, 2.rész.
Mennyi a max hossz? Számolgattam, hogy most 14-el indultunk, Brno 12, Breclav 13 után. Esetleg az Avala is cibálhatna bolgár fürdős kocsit, Albena Nesebarnak az nem lenne olyan jelentős késés indulásnál.
Be lehetne tenni plusz kocsikat, azokon a napokon, amikor nem járnak a várnai/burgaszi kocsik, mert különben túl hosszú lenne a vonat. Kérdés megérné-e és össze lehet-e rakni a közlekedési napokat úgy, hogy ne álljanak az ülőkocsik 1-2 plusz napot.
Ismét volt Metropolos kirándulás - Prágában érkezőben 30 percet késett, induláskor 15 percet kb. A prágai stokk teljesen ki volt foglalva, végül elég sokan álldogálltak a folyosón is. (Amúgy mindig vicces,ahogy a 200-300 ember megindul a berlini kocsicsoportra, aztán szivárognak vissza.) Sajnos nem Wlabmz jött, hanem Wlabmee (a berlini is az volt) így hiába sikerült 42-es singlet foglalni, nem jött össze a zuhanyzós fülke. Azért a zuhany összejött, bár a kocsiban elment a világítás pont amikor bekommandóztam, de miután megkértem a hálókocsi kalauzt, hogy fixáljuk pillanatok alatt megvolt. Sokkal használhatóbb ez a verzió mint a Wlabmz-s.
A cseh vasutak meg piaci partnere a Máv azért elgondolkodhatna, hogy nyáron legalább még 1 ülőkocsit be lehetne állítani a prágai stokkba - mindhárom ülőkocsi tele volt, a kocsik végében is álltak az emberek. A helyjegyeken is lehetne kereseni és kicsit civilizáltabb körülmények lennének. Bár mondjuk ehhez, az is kéne, hogy a csehek ne ezeket a szutykos Bmee-ket pörgessék Varsó és Pest felé. Ez a teltház meg egyszeri dolog az elmúlt 3 napban ugyanez volt és nyáron láttam legalább 10-15x.
Nekem egy ilyen képem van: http://www.benbe.hu/gallery/bzland/pic31_noframe_hun.php Sajnos nem az igazi, mert csak a kísérőkocsit viszi a gép, de magyar jelző mellett készült. Ha nem kapsz jobbat, akkor ezt használhatod (esetleg irányíts egy linket a benbe.hu-ra).
Egy kéréssel fordulok az itt fórumozókhoz! A blogomba kellene egy olyan kép, amikor a szlovák tehervonat Ipolytarnóc és Nógrádszakál között halad, tehát Magyar síneken.
Természetesen a szerző neve feltüntetésre kerül a képen és az aláírásban is, de semmilyen ellenszolgáltatást nem tudok nyújtani, egy köszöneten kívül!
A Regiojet akciozik Csehorszagban, 3200 jegyet adnak el Praga-Ostrava viszonylaton (kozbulso megallokig is ervenyes) 140 koronas aron Sarga bomba neven, a megszokott 290 helyett. A jegyek aug 8 es 31 kozott illetve szeptember 4 es 20 kozott ervenyesek. Az akcio oka, hogy ok szeretnenek lenni "a vasut Ryanair-je", azaz amikor kisebb az utazasi igeny, mas kozlekedesi eszkozoktol elcsabitani az utasokat. Nem tudom mennyien mennek veluk hetkoznapkon, a penteki-vasarnapi forgalom eros lehet, de amugy? A maganceg szepsege, hogy errol soha semmit sem fogunk megtudni.
A cseh vasutak nem akar reagalni erre az akciora - szerintuk a CD Leto jegy mar megfelelo ajanlat - egyelore napi 100 ilyen jegyet adnak el belole - tehat eddig kb. 1000 darabot adtak el ebbol a tipusbol.
Augusztus 17-én különvonat közlekedik Ruttkáról a 170-172-173-as vonalon át Hollópatakra (Mlynky) a 749.248-al. Másnap a vonat tesz két kört a Dobsinai jégbarlanghoz, lehetőséget kínálva a környékbeli kirándulásra is. Vissza vasárnap délután tér Ruttkára. Az érdeklődők az alábbi link alján lévő adatlapon jelentkezhetnek (akkor lesz az alján, ha rákattint az ember a viac nevű linkre).
Az 5 nap 540 euro, összesen 2366 kilométer, az árban benne volt a pozsonyi rendezvényre való belépő és az odajutás a városközpontból is (nem az amúgy is ingyenes shuttle vonattal :).
Tegnap este olyan jól sikerült Dévényújfalun a váltóállítás, hogy egy Malackába tartó személyvonat nemcsak a lezárt vágányt, de a másikat is sikeresen elkerülte, így Ausztria felé vette az irányt. Természetesen a mozdonyvezető hamar észlelte a bajt és megállt, mielőtt elfogyott volt a drót a feje fölül, így saját erejéből vissza tudott tolni az állomásra és folytatni az útját immár a helyes vágányon.
Az alagútnál nincs hosszú távú korlátozás, csak időnként zárják le az egyiket, a főpályaudvar felsővezeték rendszerének átépítése miatt.
Egyvágányozás Dévényújfalu és Zohor között van már egy ideje, teljesen átépítik a jobb vágányt kb. 6 kilométer hosszon, illetve eltűnik Dévénytó elágazás is (már régóta nem elágazás, de most már a nyomait is felszámolják).
Nekem ma Pozsonyban volt dolgom, a Hungaria volt kiszemelve kiutazó vonatnak. +10-el indultunk, a Metropolra Keletiben 100 perc volt kiírva, valahol Herceghalom környékén találkoztunk vele. Egyébként tiszta '90-es évek volt megállás nélkül menni Hegyeshalomig, már csak egy 1014-es hiányzott volna a CAF-kocsik elejéről. :-) De még V43-assal is sikerült pont két óra alatt eljutni oda. Mikor aztán beérünk 'Shalomba, megállunk, és megjelenik a vonat mellett két jegyvizsgáló... ÖBB-s uniformisban. Ez már csak azért is érdekes volt, mert a vonaton útközben azt mondták be (csak magyarul), hogy Pozsonyon át megyünk. Megkérdeztem őket, mondják, hogy Breclavnak mennek, Pozsonyba nem. Közben meg beért az Avala Rajka felől 3/4 12 magasságában.
Ott végül leszálltam, a szlovák ismerős átjött értem, aztán vissza is onnét mentem railjettel... a Haseket nem láttam jönni szembe, de az ellenirányú Avalát igen, egész pontosan.