Köszönöm a driver is de igen igazad van már sikerült megoldani azt a problémát és sikerült egy hibakódot is kiolvastatnom.Bár most még a tesztelésnél járunk amit remélem sikerül Ati leírása segítségével megoldanom de a gyertya cserét ha arra kerül a sor azt hiszem inkább szakemberre bízom.Köszönöm azért hogy bíznál bennem hogy ki tudnám cserélni de én inkább hallgatok Rád és a többiek tapasztalatára és nem akarom én beletörni a gyertyát ha esetleg valamelyik rossz lenne.
Hiányoltunk már, remélem teljesen meggyógyultál :)
Mennyit mész te a kocsival, hogy évente cseréled a szűrőt?
A gyári ajánlás 60 eKm, én ezt is megfeleztem, mint a gyári ajánlott olajcsere periódust, és 30 ekm-ként cserélem, nálam ez kb 2 év. Most kell majd 120 ekm-nél cserélnem, már megvettem volt, igaz hogy az enyém most Champion.
Küldtem neked a drivert, bár már láttam, hogy nem kell, de akárhányszor elküldtem, szétcsomagoltam kisebb darabokra, mindig visszajött a kézbesíthetetlen visszajelzés, de örülök, hogy most már kommunikál a technika.
Izzítógyertyák:
Ahogy ati berajzolta, ott és úgy kell cserélni.
Nekem is dobta ezt a hibát, ki lett cserélve mind a 4 gyertya, azóta nincs benne a hiba.
De őszintén mondva megemelem a kalapom előtted, ha nő létedre ki fogod tudni cserélni a gyertyákat. :)))
Már csak azért is mondom ezt, mert nekem a 4-ből 1-et én törtem bele, egy másikat meg maga a szerelő tört bele, mert nem lehetett kicserélni. Szóval ketőt ki kellett belőle fúrni, nem kevés szívással, amihez azért már spec cuccos kell, nem csak egy csavarkulcs.
A 4 Bosch gyertya volt 11e ft körül, ha nem törik bele, egy normális szerelő kicseréli neked maximum 2-3 eFt-ért szerintem, mert amúgy kb 4x5 perces meló.
-Zöld karikában igen, az az üzemanyagszűrő. Én évente, ősszel cserélem. Delphi vagy Mann márkár érdemes venni, kb 7-8 ezer Ft.
-Narancssárga karikában az izzítómodul (régen izzítórelének hívták, ez a modernebb, elekronikával felszerelt változat manapság, csendes és nem kattog)
-Piros nyílak végénél találhatóak az izzítógyertyák rajtuk a rádugott kupakkal, ezekbe gyarilág egy szál vezeték megy. Bár lehet nem látszik, de mindegyik vezeték az izzítómodulból jön ki. :)
Jaj Ati!Már az elején belefutottam egy problémába.Kérlek ne haragudj hogy ennyit értetlenkedek ilyen kis apró dolgokon de a gyertyákat hol találom?Illetve tudom hogy a motor burkolatát hol kell eltávolítani de ott annyi sok minden van.Ezeken a képeken meg tudnád mutatni nekem?
Illetve ami az első képen látható akkumlátor mellett fekete doboz az lenne a relé?A relé mellett ami van másik fekete kütyü amiből az átlátszó műanyag csövek jönnek ki az az üzemanyag szűrő lenne?Segítséged előre is nagyon köszönöm.
Azta mindenit. Ez tényleg egy nagyon részletes és nagyon nagyon segítő leírás.Nagyon szépen köszönöm. Bár lehet kell majd egy férfi munkaerő segítség de azért megpróbálom én is. Hátha sikerülni fog ezzel a remek leírással.Még egyszer nagyon nagyon szépen köszönöm.Öröm ezen a fórumon ilyen segítő emberekkel találkozni!:)
Ja, és ahogy írtam korábban, az izzítómodul nem a relédobozban van, nem egy pici relé, hanem az akkumulátor lemezburkolata bal oldalára csavarva, az üzemanyagszűrő mellet van, egy szürke "fémkocka" tetején egy fekete kocka alakú elektromos csatlakozóval :D
A négy izzítógyertyáról felfelé le kell húzni az elektromos csatlakozókat, erősen húzva, kicsit passzos, az izzítógyertyákat nem kell kivenni!
Egy szál, kicsit erősebb kb 1 méter hosszú vezetékszállal ki lehet mérni a gyertyákat, hogy jók e:
A vezeték lecsupaszított egyik végét hozzáérinted az egyik izzítógyerta tetjéhez, közben vigyázva, máshová ne érjen hozzá a vezeték, a vezeték másik végét egy pillanatra az akkumulátor "+" érintkezőjéhez. Ha érintkezéskor szikra keletkezik, akkor jó az adott izzítógyerta. Ha semmilyen leneség, kicsi szikra sincs, akkor az az izzítógyertya rossz. Ezt mind a 4 izzítógyertával ki kell próbálni, így kiderül, jók e magák az izzítógyertyák.
A következő ellenőrzési lehetőség a modullal kapcsolatban, hogy az izzítógyertyákról lehúzott 4 érintkezőivel kell megycsinálni azt, hogy pl a gyertyákat helyettesíteni pl egy izzóval (vagy egy tartalék izzítógyertyával, ha esetleg van). Az izzó egyik pólusát egy vezeték segítségével összekötni az érintkezővel, ami a modulból jön ki, és amit a gyertyára kell rádugni. Az izzó másik pólusát testre/vázra kötni valahová.
Gyújtásra téve a kocsit elkezdődik az izzítási folyamat, ezért az izzónak világítani kell. Ha világít, akkor működik az izzítás vezérlés, vagyis még működik az izzítómodul. Ezt is érdemes véginézni mind a 4 érintkezővel.
Ha 1 vagy 2 izzítógyertya ki van égve, indításkor annyira még nem tűnik fel, sokan észre sem veszik, ez az ellenőrzés biztos módszere.
Ha esetleg több ki van égve és cserélni kellene a gyertyákat, akkor egyben, garnitúrában szokás cserélni, vagyis egyszerre mind a 4-et.
Ha a modul elvégzi feladatát és megfeleően izzítja a gyertyákat, akkor nem biztos, hogy feltétlen szükséges kicserélni, de a hibakód akkor mindig bent van, ha ez nem zavar, maradhat így, ebben az esetben semmilyen módon nem befolyásolja magának a motornak a működését.
Kivétel, ha teljesen tönkremegy és egyáltalán nincs izzítá. Az -10 -15 fokban érezhetővé fog válni, nehez indul a motor.
Ehh, én már itt nem merek tippelni és nem volt teljesen tiszta hogy ki kivel van :-)
A kilógással óvatosan:
47. § (1) Járművet megterhelni oly mértékig szabad, hogy össztömege a megengedett legnagyobb össztömeget ne haladja meg. Olyan gépjárművön, amelynek teherbírását csak a szállítható személyek számával határozták meg, személyenként 10 kilogramm rakomány is szállítható. Ha az ilyen járművel a megengedettnél kevesebb személyt szállítanak, a rakomány súlya annyiszor 68 kilogrammal növelhető, amennyivel a szállított személyek száma a szállítható személyek számánál kevesebb.
(2) A rakományt a járművön - annak belsejében, illetőleg rakfelületén - úgy kell elhelyezni, hogy a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse. Gondoskodni kell különösen arról, hogy a rakomány
a) a jármű vezetőjét a szabad kilátásban és a vezetésben, a forgalom többi résztvevőjét pedig a jármű fényjelző berendezéseinek észlelésében ne akadályozza;
b) a jármű ajtajainak, illetőleg a rakfelület oldalfalainak lezárását ne gátolja;
Nő vagyok, sógornőm akivel megyek, és az ő fia :) Tetőcsomagtartót Thaliára? Pont azt néztem, hogy nem nagyon lehet... legalábbis én eddig Trabantra szereltem, én modern autón nem is láttam... én valahogy bízom benne, hogy a csomagtartóban elfér a nagyrésze, és a többi kilóg...
Nagyon szépen köszönöm a segítséget.Bár én ebből csak annyit tudtam értelmezni hogy a gyergyákkal vagy a relével vagy a kábellel lehet gond. de azt hiszem ebből inkább szerelő lesz mert se a kábelt nem birom méregetni se a gyertyákat nem birom kivenni.Sőt a relét még esetleg megtalálom a fekete kis dobozban de nem tudom a relét sem megnézni hogy működik e.Vagy esetleg ezekre van valami módszer amit egy amatőr Hölgy is képes elvégezni?Köszönöm még egyszer.
A kocsiba sehogy nem fogod tudni betenni, tetőcsomagtartó lehet a megoldás.
Esetleg még ha a gyerkőc mögötted ül, asszony otthon marad akkor az anyós ülés lefektett és oda megpróbálni bejátszani, de ha jól sejtem és akármennyire lapraszerelt nem lesz kis csomag és egyedül forgatni nehézkes lesz és így sem biztos, hogy elfér, sőt...
Szekrény mindenképp kell, azt mindenképp hozom, a kocsi mindenképp marad, ő az enyém, vele megyek, a gyerekkel meg nem számoltam, én úgy gondoltam a nagyapja elviszi iskola után, ahogy eddig, és csak az anyjával megyünk.
Régen izzítórelének hívták az ilyet, mert az izzítógyertyák által felvett teljesítmény miatt a relézésük fontos volt (mint ahogy manapság is megtalálható relék a motortében a nagyobb áramot igénylő berendezésekhez).
Ma már ez a izzítómodul nem egy hagyományos relé, hanem több annál. Elektronikus kütyükkel telepakolt kis cucc, ami másképp vezéli az izzítógyertyákat.
Nem állandó 12v-ot ad a gyertyáknak, hanem 12v-os négyszögjellel vezérli őket. Ez egy pulzáló hatáshoz hasonló jelenséget produkál. (Ezt hülyén leírva úgy kell elképzelni, mint ha Te egy kapcsolóval vezérlnéd a gyertyákat, akkkor be-ki-be-ki-be-ki-be kapcsolgatod folyamatosan egy adott időn belül). Ennek lényege nem maga a pulzálás, hanem a terhelés csökkentése az elektromos rendszeren, és az izzítógyertyák élettartamának növelése.
Mindez mellett ez a modul már képes figyelni saját, és egy izzítógyertya állapotát, ellenállását. Ezt az 1-es hengernél (lendítőkerék felöli) lévő gyertyán teszi. Ha valami nem jó, nem megfelelő ellenállású a gyertya, vagy kiégett, vagy magának a modulnak belső elektronikus hibája van, akkor ez a modul hibajelet képes küldeni az ECU-nak.
Ezért látod te ezt az eltárot hibakódot akár a modulról, akár izzítógyertyáról.
Tönkre mehet a modul attól is, hogy huzamosabb ideig (pl hónapokig) nincsenek kicserélve a kiégett izzítógyertyák.
Talán pont a Te eseted, hogy bele van törve egy izzítógyertya és az nem is működik??
Na ezekért tönkremehet a modul úgy is, hogy egyáltalán nem izzít. Bár szokott működni, de jobb ránézni. És erre írtam, hogy ellenőrizni kell ténylegesen rámérve a vezetékekre a gyertyáknál, hogy van e izzítás. Mert ha megjön a hideg, -15-ben azért jó ha működik. Persze ha jó a befecskendezés ugyan képes beindulni a motor, de hosszútávon nem lesz hálás.
Ha nem működik, kicserélése nem nagy feladat. Egy csavar rögzíti a lemezhez. Meg lehúzod róla az elektromos csatlakozót, ennyi.
Enek ára bontottan kb 3-5 ezer Ft körül szokott lenni, ami tulajdonképp zsákbamacska, mert lehet ugyan olyan rossz, mint a mostani.
Ma megyek a Thaliámmal szekrényt venni, elvileg darabokban van, adatai: magasság: 175 cm, szélesség 96 cm, mélység 50 cm. Szóval feltételezem a magassága fog gondot okozni. Ti hogyan tennétek be a kocsiba? A hátsó ülést nem tudom lehajtani, mert fog ott ülni egy kisgyerek, és ha jól tudom nem osztható a hátsó rész, tehát nem lehet csak az egyik oldalát lehajtani.
Sziasztok segítség kellene, nem tud valaki Miskolc és vonzáskörzetében kulcsmásolót aki letudja másolni a 2001 es kiadású Thaliám kulcsát , transponderre gondolok !
Rádiónál nem nagyon észrevehető, hiszen annak nincs olyan frekvenciaátvitele. Ha CD-s lenne biztos hallhatóbb lenne a különbség, de azokat állítólag eredetiben is csipogóval szerelték. Ezt persze csak hallottam. Én kicsit süket vagyok a magas hangokat illetően, de ha letakarom hallom a változást.
Mondjuk híztam vagy 20 kilot két hónap alatt... :-D
A tököm tele, heti kb 300 km oda, 300 km vissza utat teszek meg, plussz még a hétközbeni aprók.
Tudtam, hogy kérni fog a gép, de miért nem otthon? A múltkor hátsó kerékcsapágyat kellett cserélnem. A bosszantó, hogy otthon minden szerszám megvan, de nem vihetem mind magammal.
Most a plussz egy emelő és a rugóösszehúzó is bekerül valahová a csomeszba ...