Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
vegigolvastam mindent ami fellelheto volt az Attak kazanokrol de eloirt kemenybekotesi magassagot nem talaltam leirva sehol...
Letezik ilyen eloiras ami meghatarozza milyen magassan kell a futescsovet a kemenybe kotni? Ezt azert kerdezem mert a kemeny magassagat ettol a ponttol kell merni...
Én is azért kerülöm a 90° értéket mert közel van a TS131 nyitási értéke.
90°ról 85°re állítottam, hogy takarékra zárjon, de van egy kis lengése a hőemelkedésnek, tehát mikor lezárt 85°nál még emelkedett utána 3-4°ot és csak utána ment lejjebb. Egyébként végig 75°on van a víz (63°patronnal) és csak ha megteltek a pufferok akkor kezd 80 fölé menni. Szóval kell ezt még nekem is finomítanom.
Lehet, hogy a rex C-100 helyett C-700 as kéne, annak 3 alarm kimenete van. Tehát 85°nál takarékra zárja az ablakot (ez nálad veti. leáll) 90°nál beindul a lakás fűtés, 93-95°nál bekapcsol a sziréna.(de a TS131 is beindul a vészhűtő de ez független a rexitől) Most a C-100 nak mivel csak 1 alarm ja van 90°nál a lakásfűtéssel egyűt indul be a sziréna. (de szerencsére idáig erre nem volt példa) igaz csak egyszer raktam túl a kazánt.
lenne egy kerdesem, a kazan mukodesehez fontos Regumatot is a szlovakoktol erdemes beszerezni (valami 60e Ft korul van a honlapjukon) vagy itt Mo.n olcsobb?
Azért raknék tartalékba plusz egy szivattyút, mert ha pl 75-80 fokos a puffer alja és megfordulna a víz, akkor az egyik szivattyú tömegárama nem biztos, hogy elég ahhoz, hogy ne legyen csak mondjuk 15 fokos delta T. Vagy ha beállna az egyik szivattyú, akkor ott a másik tartalékba. bár 95 foknál mondjuk úgyis "lefúj" a TS131.
Vagy majd lehet szólok a katasztrófavédőknek, és belehugyoznak majd a kazánba, nehogy baj legyen...
Szerintem ha a pufferok alja is eléri a 90°ot tehát a visszatérő akkor sem fog sokkal jobban hűlni a kazán a pót szivattyútól, mivel az is 90°fog benyomni a kazánba.
Szerintem elég ha a veti le áll, esetleg ha mégis túl melegszik be kellene indítani a lakás fűtést függetlenül a szoba termosztáttól, gábor0036al ua. ezt csináljuk.
A keringető kezdeti indítását (csak 70°felett) késleltetni nincs értelme, ha van kazánvédőd onnan úgy sem megy ki meleg amíg el nem éri a nyitási értéket, sőt tovább tart a felmelegedés mert gravitációsan addig ki tud menni a meleg a kazánból. Tehát ha megy a keringető az ön keringető szelep le zár (ESB- nél a nyelves visszacsapó).
Nálad a ventilátor be kapcs.= nálam az ablak nyitásával. 70°os fűstig én kitámasztom, utána kinyit az ablak, és ott lehet hagyni.
Ez a 70°még nem végleges, lehet, hogy ezen még korrigálnom kell, főleg ha parázs tartásnál (túl sok fát raktam be), egyébként ezen kívül jól szuperált idáig.
1. Begyújtáskor egy kézi kapcsolóval indítom a ventillátort.
2. Ha a füsthő eléri a 100 fokot, a füstRexi behúz.
3. Ha a víz eléri a 70 fokot ÉS a füsthő 120 fokos, kazánszivattyú indít, kézi kapcsoló lekapcsolható.
4. Ha a víz eléri a 90 fokot (Alarm), venti leáll + beindul a párhuzamos, 3-as fokozatba állított pótszivattyú.
5. Ha a tűz leég (120 fok alatti füst) szivattyúk leállnak. ÉS kapcsolás miatt a víz lehet 90 fokos is, nem fog menni a kazánszivattyú.
Ha bármi okból kifolyólag a parázs melegítené a vizet, a Rexi Alarmja tudja majd indítani a "vész"-szivattyút 90 fok felett. Valószínűleg a kazán venti nélkül nem fog tudni működni, ezért nem kell a légbeömlőket piszkálgatnom, elég a ventillátort kapcsolgatni.
Előnye, hogy a parázstartás "funkció" is működik ez esetben, tehát ha a pufferben megfordult már a víz.
Értem tehát még egy idő faktor is közben van, amit nálam nehezebb megoldani. Talán az lesz, hogy amelyik a vizet figyeli rexit ki cserélem majd egy olyanra melyben 2alarm működik, így egy külön értékre tudom majd beállítani a keringető kikapcsolását. Most jelenleg 70°fűstnél kapcsol be meg ki, (a második rexi) tehát most csak fűsthő alapján megy.(a keringető)
Parázstartás közben nem fordulhat elő olyan vízhőmérséklet, hogy a kazánköri szivattyút leállítsa az elektronika, mert az már azt is jelentené, hogy annyira alacsony a füstgáz hőfoka, hogy az egész kazán leáll.
Tehát, addig megy a szivattyú, amíg alacsony füsthőfokra le nem áll a kazán, ill. már a "figyelés" ideje alatt -a beállításoktól függő idő után- leáll a kazánköri szivattyú.
Szóval még mindig tanácstalan vagyok a puffer töltő ill. a Laddomat le állításával.
Ez egy elégé összetett feladat, persze nálad az elektronika megoldja, tehát a fűsthő fokot és a víz hőfokát is figyelembe kell venni. Mert ha a víz és a fűst is hidegebb növelni kell a húzatott ill. a ventilátor ford. át. De ha a víz elérte a max. ot akkor logikus, hogy a tűz intenzitását kell csökkenteni, de vajon jó ha a keringetőt is kikapcsoljuk, hiszen a parázs is fejleszt hőt? Ezért érdekelne, hogy vajon ilyenkor mikor kapcsolja le a keringetőt az Attak? Lehetséges, hogy figyeli a víz hőfokát és csak utána kapcsolja le a keringetőt ha az már a max. alá megy?
biztos jó lessz, de abban megegyezhetünk, nem mindegy , hogy 150-es csöbe van 23pa vagy 200-asba, mivel ugyanazon a " nyomáson" a nagyobbon több fog áramlani.
Én megterveztettem, és 23Pa-hoz ami kell az enyémnek, nem kellett nagyobb bélés mint a 150. Nem hinném hogy kell a 200. Kollégánk 32 atmosán 160-as bélés van, és nagy a huzat. Egyébként a legjobb a huzatmérővel megnézni mit tud a kémény.
Parázstartásnál a füsthőfokot nézi elsősorban, és a ventillátort kapcsolja le. A puffertöltő nem tudom most mennyinél kapcsol le, az is be van állítva.
volz errefelé valami kéményméretező, de ha jól emlékszem azért mert a készülékből 150-es a kiállás a kéménynek nagyobbnak kéne lenni ( volt itt valami 30%-al )
A végén még puffer nélkül is üzemel a rendszer, mint nálam. Részterhelésen a szekunderlevegőt jól beállítva a kátránynak is el kell égni, a teljesítmény a kazán veszteségét fedezi.