Keresés

Részletes keresés

_Berci Creative Commons License 2015.07.11 0 0 82292

 

Elöbogarasztam. Kb. igy nez ki a sugarhajtomü karakterisztikaja (bar ez eleg altalanos).

 

A Gripenben GE F414-es hajtomü van (vagy a megfelelö Volvo ...).

 

 

Előzmény: Surda39 (82290)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.07.11 0 0 82291

Nem igazán értek hozzá, de szerintem függesztmény nélkül talán a felszálláshoz is elég. Egyébként, gyanítom a fékút akkora lenne ameddig tart az üzemanyag. Vagy szétmennek az abroncsok.

Előzmény: _Berci (82287)
Surda39 Creative Commons License 2015.07.11 0 0 82290

38%

Előzmény: _Berci (82287)
elemes2 Creative Commons License 2015.07.11 0 0 82289

egy régi motoros egyszer említette, hogy valamelyik MiG-gel a leszálláshoz is 40% tolóerő kellett. de ahogy már írtam vala, egy katonai vizsgálat eredményének nyilvánossága a honvédelem szempontjából nem kívánatos. fontos lehet a magyar kiképzés számára, meg a svédek számára, de nekünk civileknek legfeljebb érdekesség, a potenciális ellenfelek számára viszont gyenge pontokat tárna fel, ami nem annyira jó ötlet.

Előzmény: _Berci (82287)
manhattani Creative Commons License 2015.07.11 0 0 82288

Azt olvastam, repülőhordozóra a gépek felszálló tolóerővel szállnak le, ha a horog nem kapná el a kötelet, ne hervadt sziromként hulljanak az óceánba a rövidke futópálya végén.

 

Ott kicsi a fékút.

Előzmény: _Berci (82287)
_Berci Creative Commons License 2015.07.11 0 0 82287

Ha a fordulatszam volt 86%, akkor a hozza tartozo teljesitmeny ~55% körül lehetett, ami meg mindig ~3 tonna (30 000 Newton) toloeröt jelent.

Ekkora toloeröhoz es mondjuk 250 km/h-hoz mekkora fekut tartozna egy ilyen Gripennel?

Előzmény: Surda39 (82283)
manhattani Creative Commons License 2015.07.11 0 0 82286

>uraim ez nem polidili.

 

Te vagy a segédujj?

Előzmény: trizs77 (82270)
viricsi Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82285

Akkor már végképp nem értem! Nincs átstart, nincs manuális vezetés, csak ima?

Előzmény: Surda39 (82282)
schlumberger Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82284

 hanem azt a párt szót 

 

Hát már megint ott tartunk, hogy a sajtó a párt szócsöve, bizony, bizony :-)

Előzmény: trizs77 (82278)
Surda39 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82283

kb. 86% FORDULAT!

Előzmény: _Berci (82280)
Surda39 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82282

Reggel 08.00-kor!

Nekem (és még jónéhány érintettnek) nem volt mindegy!

 

Amit a cikkel kapcsolatban írtam, az azt jelentette, hogy:

Egyértelműen látható, hogy a "névnélkül" és hasonló hivatkozások csak a cikk írójának saját védelmére szól, a valósághoz semmi köze. Légi alapjáratról (mivel ilyen ezen a típuson sem létezik) biztosan nem említett neki senki - őrkatona sem, nemhogy vadászpilóta! A teljes cikk az író saját és hamis kitalációja, igazság tartalom nélkül.

Csak ezen a fórumon elhangzott már számtalanszor, hogy az a fordulat maradt rajta, amivel az automatika/robot/számítógép leszállt. Melyik automatika van úgy beállítva, hogy egy 2400 m-es pálya közepére szálljon le kétszeres sebességgel??? Ezt még Józsi Bácsi is megkérdőjelezi, az ő traktorja is leköveti már GPS alapon a szántás minden barázdáját anélkül, hogy hozzáérne a kormánykerékhez.

 

Nincs benne mondat, ami valós lenne - és ehhez nem kell benne lenni nyakig a vizsgálatban, hogy kiolvasható és bizonyítható legyen.

"Megpróbálják az ügyeket elhallgatni" - ezt pedig, ha nem megrendelésre írta, akkor butaságból vagy provokációnak. Jelenleg csak a cikkhez hasonló szinvonalú újságokban minimum 4 különböző bizottságról lehet olvasni, akik egymástól teljesen függetlenül vizsgálják az eseteket (megkockáztatva, hogy kirúgnak: 6 különböző bizottság vizsgálja egymástól függetlenül - de egyik hivatalos jelentése sem lesz sosem nyilvános).

 

Érdekes, hogy a pontatlanságaidat ilyen cinizmussal próbálod elkenni - de hogy még az újságíróét is ezzel véded...?

Előzmény: trizs77 (82275)
elemes2 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82281

az adott hvg cikkel nem az a baj, hogy civil megfogalmazást használ, hanem hogy hamisít.

Előzmény: trizs77 (82279)
_Berci Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82280

 

Erdekes ez a repülesi "alapjarat", meg gördülesi "alapjarat".

 

Olyasmiket irtak (azt lehetett kiolvasni a blackbox-bol), hogy a hajtomü ~86% toloerön müködött.

Az pedig messzemenöen, semmilyen szempontbol NEM alapjarat!

 

trizs77 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82279

Ha jól tudom Te eljutottál a 21-Bisz-ig.

Én meg ugye már a 326 után kiszálltam.

 

Kettőnk közötti tudásbéli különbséget zongorázni lehetne.

A Te javadra.

 

De ez nem vadászrepülő fórum, hanem egy magán cég   beszélgetős oldalának egy iciri szelete, mely éppen Repülőszerencsétlenség fejezet címet viseli.

 

Ergo a hozzászólók 99,9%-a (bármely témában) szükségképpen laikus.

Nekik szólnak az újság cikkek, az itteni hozzászólások.

 

--------------------

 

Ahol nem engedhető meg a pongyola fogalmazás, az a Repülőesemény/baleset/katasztrófa vizsgáló bizottság.

No ott tényleg minden vesszőnek szakszerűnek kell lennie.

 

 

Előzmény: Surda39 (82274)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82278

Egészen biztos lehet benne ezen a topikon BÁRKI, hogy "név nélkül" sem fogja azt mondani egy vadászpilóta sem, hogy "légi alapjárat".

 

------------------

 

Egy újságírónak NEM azt kell le- megírnia amit a riportalanya mond neki, ha az szakszöveg, hanem azt a párt szót le kell magában fordítania civilre.

Hogy az Ő olvasói, akik 99,5%-ban civilek, is megértsék.

 

 

Előzmény: Surda39 (82274)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82277

Egy repülőszerencsétlenségről úgy kell írni, hogy a hallgatóság megértse.

 

Ha a hallgatóság vagy nézők vagy olvasók többsége betanított pék/cukrász/cipész bolti eladó, akkor úgy.

 

Ha a hallgatóság + egyéb felsoroltak többsége mérnök, akkor úgy.

 

Ha a hallgatóság többsége repülő műszaki szakember, akkor nekik, szakszavakkal, szak kifejezésekkel, fogalmakkal, szak terminológiával kell tájékoztatót tartani.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82276

Az a cikk esetleg Józsi Bácsinak a kis falum kocsmájában lehet infó - sajnos őt viszont igen jól meg is vezeti.

 

---------------------

 

Pedig Józsi bácsi mennyivel jobban érezné magát ha a Hvg :

 - vektorokról,

 - bejöveteli sebességről,

 - állásszögről,

 - hajtómű teljesítmény szabályozásról

írna neki.

Talán még a meleg sör is jobban csúszna a létavértesi Baglyas kocsmában.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82275

a Gerecse '89 december 12-én történt

 

----------------

 

Délelőtt ?

Vagy délután?

 

Mert 26 évvel később azért ez NEM mindegy.

Fontos.

 

Surda39 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82274

Ezt a hozzászólást szándékosan civilül írtam, mielőtt egy hozzáértő beleprecízgetne..............:-)))

 

"Civilül írni" azt jelenti, hogy pontatlanságot és fél- (sem) infókat?

Csak a legelső adathoz: a Gerecse '89 december 12-én történt (elég erősen emlékszem minden percére!)

Bocsi, de ha ezt sem tudod pontosan, felmerült bennem, hol olvashattad R ZS M-29-es tragédiájának a "hivatalos" jelentését.

"Hivatalos kamu dumának" a blikkben megjelent híreket tartod?

Arra ezen a topikon nem lennénk vevők...

 

Gripennel kapcsolatban a HVG cikkben:

Egészen biztos lehet benne ezen a topikon BÁRKI, hogy "név nélkül" sem fogja azt mondani egy vadászpilóta sem, hogy "légi alapjárat".

És a többi zagyvaságról nem is beszélnék, csak egy kiragadott példa volt. Az a cikk esetleg Józsi Bácsinak a kis falum kocsmájában lehet infó - sajnos őt viszont igen jól meg is vezeti.

De hogy itt, ezen a topikon is??!!

Előzmény: trizs77 (82259)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82273

Vulkán bénítja meg a légi közlekedést Indonéziában

 

2015. július 10., péntek, 09:47

 

Szerző: MTI

 

 

Indonéziában öt nagy repülőteret zártak le pénteken, mert hamut lövell ki egy kelet-jávai vulkán. A repülési tilalom több száz járatot és turisták ezreit érinti az idegenforgalmi szezon kellős közepén.

 

A légi közlekedési hatóságok szerint a Raung vulkán hamufelhője miatti zárlat érinti a turisták körében népszerű Bali és Lombok szigetek repülőtereit is, de a jakartai és a surabajai légi kikötőkben ugyancsak járatokat kellett törölni vagy késleltetni.

 

Bali repülőterén 230 járatot töröltek, 160 belföldit és 170 nemzetközit.

 

A Garuda Indonesia állami légitársaság négy repülőtéren törölte az összes induló és érkező járatát, 112, javarészt Balira induló gépe rekedt a repülőtereken, de a Melbourne-be, Oszakába, Szöulba és Szingapúrba tartó járatai sem tudtak felszállni. Több más légitársaság vonalait is érinti a repülési tilalom.

 

A Kelet-Jáva keleti csücskén fekvő 3,3 ezer méter Raung vulkán június vége óta mutat fokozott aktivitást, lávát és hamut lövell ki magából. A Raung egyike a csendes-óceáni "tűzgyűrű" mentén fekvő Indonézia 129 aktív vulkánjának.

Pomber Béla Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82271

Bocsi... nem is néztem a topik címet, csak reagáltam egy sületlenségre.

Előzmény: trizs77 (82270)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82270

uraim ez nem polidili.

 

 

 

.......................Repuloszerencsetlenseg................

 

 

Pomber Béla Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82269

Mert már ellenzékként is vastagon benne voltak...

 

Ne röhögtess már... ha kormányon vannak akkor ők a hibásak, ha ellenzékben akkor meg megint csak ők?

 

Ha ellenzékként benne voltak, akkor volt miben benne lenniük, azaz a disznóságot alapvetően nem ők csinálták, csak nem akartak kimaradni a sárdagonyából. Ezért elsődlegesen az a hibás aki a bulit szervezi és nem az, aki belép fekvehányni.

Előzmény: Qqberci (82262)
_Berci Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82267

 

Az alapprobléma már ezek szerint a 80-as években is fönnállt.

 

Az egesz cucilizmus abba rogyott bele, hogy soha semmire nem volt eleg penz (pl. a katonai kiadasok is vittek azt, ami valojaban nem is volt, tehat tartosan üritettek az allampenztart).

Most az van, hogy ismet nincs semmire se eleg penz (eü., oktatas, ...), plane a katonasagra nincs eleg. Ebböl az következik, hogy a katonasag ismet es automatikusan es tartosan rogyadozik.

 

Előzmény: Töck Jenő (82263)
elemes2 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82266

kénytelen sejtelmes feltételes módban fogalmazni, mert azonnal a nyakába akasztják a pert.

 

Egy leleplező cikkben két dolog közül legalább az egyik legyen sziklaszilárd:

- a források legyenek egyértelműek. az adatokat rajtuk lehet perben számonkérni.

- az információ, amit közöl (a forrásokat lehet védeni) - nem kell félni egy pertől.

De bben a hvg írásban nem volt sem valós információ, sem egyértelmű forrás.

Szimpla hangulatkeltés volt - kb mint az Alapítvány és Birodalomban az "Öszvér."

 

Bára téma szerencsétlenség, lecsúsztunk a pályáról, inkább kiszállok és bocsánat.

 

Előzmény: viricsi (82249)
elemes2 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82265

dehogy haragszom. a hvg a magyar sajtó első kapitalista lapja, a sorok között már akkor is jelen volt benne a nyugati, modern közgazdaságtani gondolkodás, amikor hangosan még az MSZMP-t kellett támogatni. eleinte nagyon szórakoztatónak találtam ezt a leleplező stílust. mintha beavattak volna mindenféle titkokba. aztán egyszer valami tulajdonosi vita kapcsán írtak egy nagyvállalatról, korábbi munkahelyemről, és a cikk egyrészt a sületlenségek halmaza volt (a sületlenségek tartalmából még arra is volt ötletem, hogy melyik, a vállalatirányítást célba vevő klikk volt azok forrása). ezen túl a cikk tele volt látványos, de a cikk koncepcióját gyengítő dolgok elhallgatásával. ebben a légi erőlködős cikkben visszaköszöntek az évitezdek óta ismerős, sokat sejtető, de semmit nem állító szófordulatok. hogy szavam egymásba ne öltsem: a magyar légierőről nincsenek belső információim, csak azt tudom, hogy ha a hvg ebben stílusban ír, akkor nem tájékoztat, hanem mószerol - talán csak megszokásból, de inkább (mint a 90-es években Rádi Antónia et al), konkrét fizető megrendelésre. nem tudom, ki lehet most a megrendelő, talán azok a riválisok, akiknek fáj, hogy magyar gripenek biztosítják pl. szlovénia légterét, vagy az F16 lobbi dolgozik, ez nem tudom, csak azt, hogy a hvg ezt régebben pénzért csinálta. de nem szeretnék többet mondani erről, meggyőzni úgysem fogok senkit, csak kicsit felhúztam magam.

Előzmény: schlumberger (82250)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82264

szerintem maradjunk ebben a topikban a REPÜLŐSZERENCSÉTLENSÉG  témánál.

 

 

Töck Jenő Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82263

Az alapprobléma már ezek szerint a 80-as években is fönnállt. Lásd Gerecse. 1990és 94, de főleg 1994 és 98 között gyakorlatilag majdnem mindent eladtak ami ért valamit. Nincs pénz. A stadion építés vitatható, mert munkaalkalmat ugyan teremt, de ennél okosabb dolgokat is lehetne építeni. Ez is igaz, de hány perc, vagy óra repidő egy stadion? Beleértve infrastruktúrát, fenntartásokat.

Előzmény: Qqberci (82262)
Qqberci Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82262

a jelenlegi helyzetet nem a hatalmon lévő kormány okozta, mégis őket szidják.

 

Mert már ellenzékként is vastagon benne voltak... Lásd zengői/tubesi/medinai radar (szerdán avatják)...

Előzmény: Töck Jenő (82260)
trizs77 Creative Commons License 2015.07.10 0 0 82261

Mivel ez egy műszaki + jogi fórum mellőzném a politikát.

 

1987 óta volt 8 miniszterelnök = 8 kormány.

Egy kormány kihordási deje = 2.8 év.

Mindegyik hozzátette a maga kis lehúzását a légierő felszámolásához, nincs kire mutogatni.

 

-------------------

 

Ami ebből idevaló, ON téma :

 

1./ - A repülő műszaki állomány felgyorsult kiáramlása a nevetséges (90.000-180.000 Ft.-) bérek miatt. Igen van aki havi 90 nettóért dolgozik ott,

 2./ - a repülőgép vezető állomány csekély gyakorlata.

 

A többi politika, nem ide tartozik, itt OFF téma.

Előzmény: Töck Jenő (82260)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!