Nem igazán értek hozzá, de szerintem függesztmény nélkül talán a felszálláshoz is elég. Egyébként, gyanítom a fékút akkora lenne ameddig tart az üzemanyag. Vagy szétmennek az abroncsok.
egy régi motoros egyszer említette, hogy valamelyik MiG-gel a leszálláshoz is 40% tolóerő kellett. de ahogy már írtam vala, egy katonai vizsgálat eredményének nyilvánossága a honvédelem szempontjából nem kívánatos. fontos lehet a magyar kiképzés számára, meg a svédek számára, de nekünk civileknek legfeljebb érdekesség, a potenciális ellenfelek számára viszont gyenge pontokat tárna fel, ami nem annyira jó ötlet.
Azt olvastam, repülőhordozóra a gépek felszálló tolóerővel szállnak le, ha a horog nem kapná el a kötelet, ne hervadt sziromként hulljanak az óceánba a rövidke futópálya végén.
Nekem (és még jónéhány érintettnek) nem volt mindegy!
Amit a cikkel kapcsolatban írtam, az azt jelentette, hogy:
Egyértelműen látható, hogy a "névnélkül" és hasonló hivatkozások csak a cikk írójának saját védelmére szól, a valósághoz semmi köze. Légi alapjáratról (mivel ilyen ezen a típuson sem létezik) biztosan nem említett neki senki - őrkatona sem, nemhogy vadászpilóta! A teljes cikk az író saját és hamis kitalációja, igazság tartalom nélkül.
Csak ezen a fórumon elhangzott már számtalanszor, hogy az a fordulat maradt rajta, amivel az automatika/robot/számítógép leszállt. Melyik automatika van úgy beállítva, hogy egy 2400 m-es pálya közepére szálljon le kétszeres sebességgel??? Ezt még Józsi Bácsi is megkérdőjelezi, az ő traktorja is leköveti már GPS alapon a szántás minden barázdáját anélkül, hogy hozzáérne a kormánykerékhez.
Nincs benne mondat, ami valós lenne - és ehhez nem kell benne lenni nyakig a vizsgálatban, hogy kiolvasható és bizonyítható legyen.
"Megpróbálják az ügyeket elhallgatni" - ezt pedig, ha nem megrendelésre írta, akkor butaságból vagy provokációnak. Jelenleg csak a cikkhez hasonló szinvonalú újságokban minimum 4 különböző bizottságról lehet olvasni, akik egymástól teljesen függetlenül vizsgálják az eseteket (megkockáztatva, hogy kirúgnak: 6 különböző bizottság vizsgálja egymástól függetlenül - de egyik hivatalos jelentése sem lesz sosem nyilvános).
Érdekes, hogy a pontatlanságaidat ilyen cinizmussal próbálod elkenni - de hogy még az újságíróét is ezzel véded...?
Egy repülőszerencsétlenségről úgy kell írni, hogy a hallgatóság megértse.
Ha a hallgatóság vagy nézők vagy olvasók többsége betanított pék/cukrász/cipész bolti eladó, akkor úgy.
Ha a hallgatóság + egyéb felsoroltak többsége mérnök, akkor úgy.
Ha a hallgatóság többsége repülő műszaki szakember, akkor nekik, szakszavakkal, szak kifejezésekkel, fogalmakkal, szak terminológiával kell tájékoztatót tartani.
Ezt a hozzászólást szándékosan civilül írtam, mielőtt egy hozzáértő beleprecízgetne..............:-)))
"Civilül írni" azt jelenti, hogy pontatlanságot és fél- (sem) infókat?
Csak a legelső adathoz: a Gerecse '89 december 12-én történt (elég erősen emlékszem minden percére!)
Bocsi, de ha ezt sem tudod pontosan, felmerült bennem, hol olvashattad R ZS M-29-es tragédiájának a "hivatalos" jelentését.
"Hivatalos kamu dumának" a blikkben megjelent híreket tartod?
Arra ezen a topikon nem lennénk vevők...
Gripennel kapcsolatban a HVG cikkben:
Egészen biztos lehet benne ezen a topikon BÁRKI, hogy "név nélkül" sem fogja azt mondani egy vadászpilóta sem, hogy "légi alapjárat".
És a többi zagyvaságról nem is beszélnék, csak egy kiragadott példa volt. Az a cikk esetleg Józsi Bácsinak a kis falum kocsmájában lehet infó - sajnos őt viszont igen jól meg is vezeti.
Vulkán bénítja meg a légi közlekedést Indonéziában
2015. július 10., péntek, 09:47
Szerző:MTI
Indonéziában öt nagy repülőteret zártak le pénteken, mert hamut lövell ki egy kelet-jávai vulkán. A repülési tilalom több száz járatot és turisták ezreit érinti az idegenforgalmi szezon kellős közepén.
A légi közlekedési hatóságok szerint a Raung vulkán hamufelhője miatti zárlat érinti a turisták körében népszerű Bali és Lombok szigetek repülőtereit is, de a jakartai és a surabajai légi kikötőkben ugyancsak járatokat kellett törölni vagy késleltetni.
Bali repülőterén 230 járatot töröltek, 160 belföldit és 170 nemzetközit.
A Garuda Indonesia állami légitársaság négy repülőtéren törölte az összes induló és érkező járatát, 112, javarészt Balira induló gépe rekedt a repülőtereken, de a Melbourne-be, Oszakába, Szöulba és Szingapúrba tartó járatai sem tudtak felszállni. Több más légitársaság vonalait is érinti a repülési tilalom.
A Kelet-Jáva keleti csücskén fekvő 3,3 ezer méter Raung vulkán június vége óta mutat fokozott aktivitást, lávát és hamut lövell ki magából. A Raung egyike a csendes-óceáni "tűzgyűrű" mentén fekvő Indonézia 129 aktív vulkánjának.
Ne röhögtess már... ha kormányon vannak akkor ők a hibásak, ha ellenzékben akkor meg megint csak ők?
Ha ellenzékként benne voltak, akkor volt miben benne lenniük, azaz a disznóságot alapvetően nem ők csinálták, csak nem akartak kimaradni a sárdagonyából. Ezért elsődlegesen az a hibás aki a bulit szervezi és nem az, aki belép fekvehányni.
Az alapprobléma már ezek szerint a 80-as években is fönnállt.
Az egesz cucilizmus abba rogyott bele, hogy soha semmire nem volt eleg penz (pl. a katonai kiadasok is vittek azt, ami valojaban nem is volt, tehat tartosan üritettek az allampenztart).
Most az van, hogy ismet nincs semmire se eleg penz (eü., oktatas, ...), plane a katonasagra nincs eleg. Ebböl az következik, hogy a katonasag ismet es automatikusan es tartosan rogyadozik.
dehogy haragszom. a hvg a magyar sajtó első kapitalista lapja, a sorok között már akkor is jelen volt benne a nyugati, modern közgazdaságtani gondolkodás, amikor hangosan még az MSZMP-t kellett támogatni. eleinte nagyon szórakoztatónak találtam ezt a leleplező stílust. mintha beavattak volna mindenféle titkokba. aztán egyszer valami tulajdonosi vita kapcsán írtak egy nagyvállalatról, korábbi munkahelyemről, és a cikk egyrészt a sületlenségek halmaza volt (a sületlenségek tartalmából még arra is volt ötletem, hogy melyik, a vállalatirányítást célba vevő klikk volt azok forrása). ezen túl a cikk tele volt látványos, de a cikk koncepcióját gyengítő dolgok elhallgatásával. ebben a légi erőlködős cikkben visszaköszöntek az évitezdek óta ismerős, sokat sejtető, de semmit nem állító szófordulatok. hogy szavam egymásba ne öltsem: a magyar légierőről nincsenek belső információim, csak azt tudom, hogy ha a hvg ebben stílusban ír, akkor nem tájékoztat, hanem mószerol - talán csak megszokásból, de inkább (mint a 90-es években Rádi Antónia et al), konkrét fizető megrendelésre. nem tudom, ki lehet most a megrendelő, talán azok a riválisok, akiknek fáj, hogy magyar gripenek biztosítják pl. szlovénia légterét, vagy az F16 lobbi dolgozik, ez nem tudom, csak azt, hogy a hvg ezt régebben pénzért csinálta. de nem szeretnék többet mondani erről, meggyőzni úgysem fogok senkit, csak kicsit felhúztam magam.
Az alapprobléma már ezek szerint a 80-as években is fönnállt. Lásd Gerecse. 1990és 94, de főleg 1994 és 98 között gyakorlatilag majdnem mindent eladtak ami ért valamit. Nincs pénz. A stadion építés vitatható, mert munkaalkalmat ugyan teremt, de ennél okosabb dolgokat is lehetne építeni. Ez is igaz, de hány perc, vagy óra repidő egy stadion? Beleértve infrastruktúrát, fenntartásokat.