Én egy utcával arrébb. De én is tapasztalom.
Pedig ezt a célt szolgálna a tábla meg a záróvonal, hogy még véletlenül se menjen át senki.
KRESZ=Kevés Rendet Szolgáltat
Az Andrássyn az a divat, hogy az autós begurul a felezővonalig és vár a besorolásra.Egyszerre két sávot is fel lehet így tartani. Csodálkozom, hogy még nem volt baleset belőle. Dudálás és anyázás persze van..
Meg az sem, hogy forgalmas utakon nem lehet balra befordulni. Ma egy teherautó + vontató összeállítás fordult be előttem a Soroksári úton (illetve a folytatásán) a belső sávból balra valami telephelyre. Záróvonal volt. Meg 70-es tábla. Én mentem mögötte. Nem értettem, miért fékez ott, ahol nincs is lámpa. Meg hogy miért nem jó neki a szélső sávban. Aztán rájöttem... Ha valaki 90-nel belém jön, biztosan azonnal átvált elakadásjelzőre, és mossa kezeit.
Az sem lényegtelen, hogy ay Andrássy úton csak a lámpás utcákon lehet átmenni. A többi helyen záróvonal és "kötelező haladási irány jobbra" tábla van. Ezek ellenére van, aki képes átmenni az Andrássyn és megfogni a forgalmat indokolatlanul.
Azért négyet, hogy meglegyen a létszám az ultihoz? Jelzőlámpa program kellene, ami nem előre beégetett adatokkal dolgozik, hanem a forgalom függvényében. Ha jön a villamos, átengedi. Ha nem jön a villamos, nem tartóztatja fel a Hűvösvölgyi út forgalmát.
A lámpákat nem 60 km/h szerint összehangolni, hanem 50 km/h szerint. Ha az ember harmadszor megy mondjuk a Podmaniczky utcában, rájön, hogy ott nem "lehet" 55 km/h-val végigmenni, 60-nal kell menni, hogy ne kelljen háromszor megállni. A Teréz krt.-on is hozzá lehet szokni a 40 km/h-hoz, mert ott meg annyival lehet zöldre érkezni a következő lámpákhoz.
Aztán meg kéne szünteni az "átveréseket". Mint pl. a 200 méteren kialakított kétsávos utak. Macska Jancsi megörül a második sávnak, kivág, megy mint az őrült, és mire észhez tér, jöhet vissza az eredeti sávba. Persze, hogy bevág a többiek elé.
A szabályokat megsértőket pedig igenis büntetni kell. Aki pedig nem tanul a büntetésből, azt kivonni a forgalomból. Nem feketepontot kell rajzolni az üzenő füzetükbe, vagy fekete cicát bélyegezni a margóra.
Jol latom,h az oktogonnal atallitottak a lampat ?
Igy most Hosok teretol Deakig mehetek vegig zoldben reggel.
Koruttal tortent vmi negativ dolog ?
Mert ahogy en latom a befele meno forgalom rendesen felgyorsult, de nemtom ez masra volt-e hatassal.
1 nem engednem a lassu jarmuveket (munkagep, traktor, margitszigeti kisbuzi) reggel 7-10 es este 5-7 kozott. Csak trailerrel, ami legalabb 60-nal tud menni.
2 reggel es este rendoroket minden fontosabb keresztezodesbe, mint Madridban. Ossze vannak kotve, ugy lehet levezenyelni a forgalmat.
3 levegobol figyelni mi van, hol es miert van torlodas. Oda egybol meg 4 rendort.
Szoljatok, ha folytassam, de valamiert en is megnyitottam a hanyszor dudaltal ma topic-ot.
engem taccsra tesz a fovarosi kozlekedes..
igaz a videki meg jobban.
A járatok a Bécsi útról átmennek a Hévízi útra, a Hévízi úton végig a Szentendrei útig.
A másik irány bizonytalan vezetésű(nincs még híd), de a végállomás a Szentendrei út túlsó oldala.
Ezenkivül 4,6 30 megmarad a jelenlegi vonalban.
A mostani viszonylatokat is magábafoglalja a bili.
Ezenkivüll a 36os,43as,44es,29es,58as járat vonala szerepel. Új vonalak: Dózsa György út, Mogyoródi út. A zuglói hálozatra nincs ötletem.
Pl. feltehető, hogy az 50, 51 = 28, 37, de nem biztos, stb. A "Szentendrei út" sem ad mindig egyértelmű támpontot. És akkor még csak a végállomásokat néztem, mást nem is!
OK, akkor rendszer van a szamozasban, bar soha nem jottem volna ra magamtol :)
Viszont mivel igy ez nem cseng ossze a jelenlegi halozattal, mindenkeppen kellene egy utvonal-leiras, mert 2 pont kozott sok ut letezik, es nem ios mindig az egyenes a legjobb. :-)
Egyjegyűek átmenőjáratok
páros Két budai végállomással
páratlan Egy budai+egy pesti végállomással
Kétjegyűek csak pesti vagy budai járatok
Az első szám páros (2,4), akkor budai járat
2-vel kezdődő szám Moszkva tér
4-gyel kezdődő szám Móricz Zsigmond körtér
Az első szám páratlan (1,3,5), akkor pesti járat
1-gyel kezdődó Pályaudvar
második szám páros Nyugati pu
második szám páratlan Keleti pu
3-mal kezdődó Boráros tér
5-tel kezdődó minden további járat
Legalabb a vonalszamozasban lenne valami rendszer. De ha nincs, akkor valami hozzavetoleges utvonal leirast is mellekelj, kulonben kiertekelhetetlen a dolog.
1 Szentendrei út - Csepel
2 Vörösvári út - Etele tér
3 Rákospalota - Móricz Zsigmond körtér
4 Moszkva tér - Budaörsi út
5 Nyugati tér - Albertfalva forgalmi utca
6 Moszkva tér - Móricz Zsigmond körtér
7 Újpalota - Kamaraerdő
9 Nyugati tér - Nagytétény
10 Népstadion - Nyugati pu.
11 Baross tér - Öv utca
12 Nyugati pályaudvar - Rákos..
13 Baross tér - Pacsirtatelep
14 Nyugati pu -Káposztásmegyer
15 Közvágóhíd - Váci út
17 Baross tér - BNV Főbejárat
20 Moszkva tér - Farkasréti temető
21 Moszkva tér - Móricz Zsigmond körtér
22 Albertfalva kitérő - Hüvösvölgy
23 Moszkva tér - Zugliget
24 Moszkva tér - Szentendrei út
30 Jászai Mari tér - Pestlőrinc
31 Boráros tér - Kispest, Tóth Árpád u.
32 Boráros tér - Béke tér
33 Jászai Mari tér
40 Etele tér - Szentendrei út
50 Blaha Lujza tér - Köztemető
51 Blaha Lujza tér - Köztemető
-------------
1A Váci út - Mázsa tér
1B Szentendrei út - Örs vezér tér
2A Vörösvári út - Népliget
10A Népstadion - Váci út
15A Baross tér - Nyugati pu.
15B Boráros tér -Baross tér
30A Boráros tér - Pestlőrinc
33A Jászai Mari tér - Boráros tér
+ Meglévő 3 Metró és a HÉVek
Oké, odig értem, hogy a TW jó lenne Csepelre, ez stimmel. De:
Mivel gyakrabban kellene járatni, mint a hévet, a nagyvasúti fedezőt nem lehetne megtartani, hanem mindhárom csepeli közúti átjáróra holdfénylámpa kéne. Azaz a villamos mindenképpen veszít legalább 2 percet, még bejelentkezés esetén is (amit egyébként is csak részlegesen lehet megcsinálni).
Eközben a városban marad az UV (hiszen annak a helyére, az 50-esre nem teheted az MXA-t!), és lesz egy csomó felesleges hév-kocsid. OK, ezt a hév-üzemág fel tudja venni, mert ott is lehet selejtezni. Csakhogy mindezzel a csepeli vonal közlekedése lényegében semmit nem javult, legfeljebb annyit, hogy a csúcsban egy picit kevesebet kell várni a hévre. Igazán ez sem szempont, hiszen eleve gyakran jár (6 perc), és gyakorlatilag mindig pontosan, kiszámíthatóan indul. Azaz: kivonod a TW-t a városból, ahol rohad tovább az UV, ergo ott rontod a helyzetet, miközben a csepeli vonalon nem javítottál semmit, és a városi lerohadt villamosok mellett, azoknál lényegesen jobb állapotú hév-szerelvények selejtezésére kényszeríted az üzemágat.
Magasperont a mostani HÉV-hez is lehetne tenni (ld. Boráros tér, igaz, egy lépcső ott is maradt), de ehhez széltében több hely kelene, ami kizárólag a Szent Imre téri befelé irányú megállóban ven meg, kifelé ugyanott lényegében már most is az úttestre szállnak le az emberek. Ha magasperon lenne, csak a két végén lépcsővel, az piszokul lelassítaná az utascserét, mert a peronon nem férne el a leszálló embertömeg. A szűk keresztmetszet nem az ajótknál, hanem a peronlépcsőn alakulna ki.