Mi pont így vagyunk a pestiekkel. Villanyt szoktunk szerelni maszekba is, de ha idegenek jönnek, hogy ezt meg azt kellene szerelni, az első kérdés : -Honnan jöttek? Ha Pestről , akkor viszont látásra.
A pesti ember olyan, hogy hülyének nézi a vidékit: amíg el nem jön az az idő, hogy ki kell fizetnie a munkát, addig mézes-mázos, kedves embereknek tűnnek, utána meg előjön a másik oldaluk, mindenbe belekötnek, alkudoznak, fizetni nem akarnak, stb. Holott jól tudják, hogy a vidéki árakhoz képest Pesten feléjük sem néznének.
Biztos vannak kivételek, de most nem róluk beszéltem.
Igen,fárasztó tud lenni 1 óra kaszállás főleg domboldalban,árokparton,vagy ha magas és, vastag a gaz.Mert akkor meg kés kell hozzá,meg "rendre" kell vágni valahogy.
Én elvállaltam egyszer az egyik szomszéd kertjét 400négyszögöl 4000ft ért. A kis hondámmal átmentem, tavaszi szántás 3 napot állt jo szeles idöbe, majd széttépte a kezem a kapa ugy ugrált a rögökön a csoroszjatartó vasa 2 szer tört el a spéci gyári heggesztésnél, a munka immel ámmal végetért hát jó nem lett de a kiskuplung is megcsuszott már , slig forgott a kapa..... este minden porcikám fájt alg aludtam...... akkor megfogadtam én nem megyek senkihez, aztán meg majd mondja a józsi jobban megcsinálta tavaly .. elég az enyémmel bohockodni.....
Vedd le a motort. borítsd fejre. Ha szépen megtakarítod, akkor le tudod olvasni a szimering méretét.
Aztán rángasd meg a főtengelyt. mert lehet hogy az alsó csúszócsapágyazás ment szét. és akkor hiába cserélsz csak szimeringet.
Aztán a legegyszerűbb , ha egy csavarhúzó szerőséget benyomsz finoman a szimering és a főtengely között, és kifeszíted vele a szimeringet.
Ha kijött, akkor finom polirpapírral csiszold meg a tengelyt, esetleg nagyon vékonyan zsírozd meg, hogy könnyen felcsússzon az új. Majd kis kocogtatással tedd a helyére az új szimeringet.
Más!
Nincs valakink bontott Tecumseh (talán 4Le körüli ) motorhoz hajtókarja? (ALKO fűnyíró)
Sziasztok!Érdeklődnék,hogy esetlegesen nincs-e valakinek ötelete miért nem indulhat a rotációs kapám.Mint régebben írtam egy orosz HEBA MB-2,vagy más néven NÉVA MB-2 van.Kitakarítottam az üzemanyag rendszerét teljesen,rendbe tettem a gyújtást is,így most már van szikra.
A problémám:
Nem tudom be indítani,mert "püffen" 1-2 alkalommal és leáll.Pár éve áll a gép igaz,de előtte sem sokat volt használva.
Szerintem 20-25 üzemóra ha van benne,de lehet még annyi sem...Volt már itt egy helyi szerelőnél is évekkel ezelőtt,aki állítólag dugót cserélt benne,de hogy miért kellett azt nem tudom,lévén akkor is az volt a baj,hogy nem indult(állítása szerint lada alapméretű dugó van benne).Miután tőle elhoztuk,akkor is 1-2 órát ment,mert nehéz volt beindítani és nem nagyon bírt menni.Ezt jeleztük is a szerelőnek,aki azt mondta,hogy használni kell és menni fog rendesen idővel.A gond csak az,hogy miután leállítottuk nem tudtuk semmi áron sem beindítani(így nehéz lett volna használni,járatni),de inkább hagytuk az egészet és nem foglalkoztunk vele.Mivel viszont láttam videókat róla ,hogy erős gép lenne ,szeretném be indítani,hogy ne a kis 4 Le-s MTD rotációs kapát gyilkoljuk órákig.De sajnos ezidáig csődöt mondtam...
A motor kap üzemanyagot,mert a gyertya alja benzines.Be-be "indul" pár másodperce,de utánna leáll.Néha pedig olyan hangot ad,mintha utó gyújtása lenne.Arra gondoltam,hogy nem-e lehet olyan gond,hogy a szerelő annó a levegő szűrő gumi tömítése alá sima tömítőt rakott (nagyon okosan),amit sajnos az olaj darabokra oldott és itt ott lerakódott.Ezt is kifújattam,de tartok tőle,hogy a hengerbe is került belőle és ez esetleg nem-e lehet baj szerintetek?
Azért is jó a váltvaforgatós eke mert ha valakinek nincs racsnis kereke vagy váltós rotája akkor nem kell visszamenni az elejére hanem meg lehet fordulni és abban a nyomban visszafelé menni . Sokat lehet vele spórolni időbe , üzemanyagba , meg nem kell 2x többet járkálni a gép után .
Van egy 1990-es gyártású RK-02-m, amin 4 HP B&S motor van (Quiet, Easy start).
A motor alsó szimeringje (feltehetőleg, még nem szedtem szét) elengedte az olajat, ami belefolyt a hajtóműházba, onnan meg a földre. Legalábbis, a kapatagnál csepegett, amiből azt gondoltam, hogy az oldalsó kihajtás melletti szimering enged, de a hajtóműház tele van olajjal, a motor meg üres...
Tudja valaki így fejből, hogy mi a menete a szimeringcserének? Hogy ha majd nekifogok rendberakni, akkor ne tegyek tönkre olyasmit, amit nem muszáj. Esetleg a szimering méretét, hátha szét kell gyilkolni kiszedéskor.
Valamint: olajcsere olyan 10-15 munkaórával ezelőtt volt lent-fent, a lent összekeveredett olajat le kell cserélnem, vagy elvan ez így keverten is?
Ha igen : jól be lehet vele állítani oldalirányban, az ekeforgatás pedig kimondottan jó, nem kell visszaballagni a géppel a sor elejére. Eke átfordít, oldalirányban beállít, megfordulás és már lehet is visszafele menni :)
A mostani olajokkal már elég az 50-es keverék. Én 1:40-re keverem mindegyik kétütemű gépbe, biztos, ami biztos alapon. Husqvarna XP vagy low smoke olajat használok.
Hello! most azt olvastam robi 50 gépkönyvbe hogy a benzin olaj keverési arány 1:20 hoz. Dehát én mindig is 1:50 es keveréket használtam. nem sok az az 1:20hoz?
Helló mindenkinek,olyan kérdésem lenne,hogy mindenki csak a saját földjét műveli kizárólag,vagy van aki bérmunkát is vállal? Mert arra lennék kiváncsi, hogy milyen árakkal dolgoznak és mi alapján számollyák el a rotállást, szántást mondjuk egy idegen embernek. Mert szoktam rotállni haveroknál, ismerősöknél,de az álltalába kölcsönös segítségnyujtás alapon megy.
A gépkönyv hiánya egem is érint :( Előre is köszönöm. Rájuk még nem is gondoltam. Kis hibái ellenére meg kezdő létemre elég szépen dolgozott. Porhanyós talajt hagyot maga után :)
Az a baj, hogy képem az nincs, a gépkönyv meg költözéskor elkeveredett és nem találom, de ha sikreül valahol megnéznem, akkor lemérem és szólok. De próbáld meg a Szevafémnél, vagy az Agroforgnál megérdeklődi, hogy hátha van nekik emberi áron. Egy e-mailt megér.
Volt szó mostanában a motorolajokról. Egy átlagos gépbe a táblázatból lehet olajat választani, de ez nem minden motorra igaz, meg kell nézni a kezelési utasítást!
Igen a motoron az van, de a többi hiányzik. :( Ha tudnál arrol a szerkezetről képet vagy bármi más infót meg köszönném. A szerkezet legyártást megtudom oldani
Na ez egy RK05B, csak a hátrameneti kapcsolórész hiányzik róla. Látod az ékszíjtércsa előtt azt a két furatot vázon? Ott kellene lennie. A motoron egy kettős ékszíjtárcsa van, ha jól látom.
Nekem is az 5 éves hondával ez a bajom hogy hullámzik föleg kissebb gázon de dolgozni dolgozik nagy gázon de holnap kiderül mert dolgozom vele (remélem)
Ha leveszed az oldaldeknit, akkor látnod kell egy kis ékszíjat a mtor felől és a kis ékszíj másik végén egy dörzskereket, ami a nagy ékszíjtárcsa hornyába feszül bele hátramaenetkor.
Tudom hogy nem azért irtad.A talaj kötötségét azért irtam mert van olyan talaj hogy nem érdemes a robit kinozni benne a szántással még akkor sem ha van felezö.
Üdv mindenkinek. Meg van az rk05ös, igaz csak egy kínai dolgozik rajta de 4éves állás és 4éves benzinnel elindult füstölt mint az állat de ment.Olaj és benzin csere na meg egy karburátor tisztítás után már szépen működik.A problémám csak annyi,hogy nem találtam rajta hátramenetet.
Szia irigykedem, a mai napi munkám egy kicsi vaskerék volt , ne menjen olyan gyorsan.
Meg voltam elégedve magammal még barázdát is csináltam valamilyen formába,de a rotált földbe pillanatok alatt elkapart és felakadt, igaz elék kicsi átmérö lett kapánál kicsit nagyobb. Bosszantott is mert a kukoricának a sorkihuzót ezzel jó lett volna huzni.de nem akarja sehogy...De jön a következö próba.:-)
Valóban, de nem is kérkedésnek szántam, csak tapasztalat megosztásnak.
A sorközművelőt egy lovas húzatókapa vázának 15cm-es lerövidítésével és lovaskapák és fecskefarok felhasználásával csináltam, de még egy mélysáéghatároló csúszótalpat is teszek rá.
Igen kipróbáltam,úgy tünik könnyedén forgatja a kapákat,terhelés alatt is,csak az zavaró,hogy a regulátora folyamatosan szabályoz és nem egyenletes a motor járása.
Bocsi hogy így ismeretlenül , ezen a topikon még nem jártam de látom hogy itt mindig nagy élet van, hát gondoltam megkérdezem van e itt vkinek MF70es kistrakrorja és ha igen milyen tapasztalatai vannak vele ?
Kétkedőknek, hogy régi röpsúlyos felező nélküli géppel is lehet szántani, igaz még csak az eke beállítgatásánál tartok.
Egyébként mna sikerült kipróbálnom a sorközművelőmet és elég jól muzsikált, bár változtatnom kell a gép vonószeméhez viszonyított szögén, és kell rá tennem egy csúszótalpat, hogy ne kelljen folyamatosan tartanom a gépet, és azzal tumom majd állítani a művelési mélységet is.
Szeretnénk tanácsot kérni.Van nekem egy Kf 04 3,5 Le Birggis motoros gépem. A napokban használni akartam,de nem sikerült.Aránylag könnyen indul,szépen is működött,de mikor terheltem ( beengedtem a kapákat a földbe) lefulladt nem bír erőt kifejteni.Ha valaki tudna tanácsot adni a problémámra nagyon szépen megköszönném.
a piros 5képen váltvaforgató eke,jugo hondamotoros négyütemű trakihoz adták.Szomszédnak is ilyen van,annó próbáltam,megvételi szándékkal.de taszított az éxszíj hajtása.szántani lehetett vele,de nyögve nyelős volt a próba.
ezt az eke tipust én már csak krumpli kiszántásra használtam nekem bevált hasonlo a teli kormánylemezeshez .de az utobival vannak kétségeim a szántással kapcsolatban.nagyon lenézték a szerkezetet.hm puding probája az evés ....szép estét..üdv.Gyuri.........na és még anyit a dologrol a teli kormánylemezest láttam 7 ezeré régen és ezt a fésüs kormánylemezest a vásárba 12-é.......induló árak.......
hát ilyen szerkezetem nekem is van de még nem üzemeltem be szántó ekének adták el.Igen érdekes szerkentyü egy kisérletet megér és majd látjuk......hi sok szerencsét hozzá......üdv,Gyuri
Fórumozók ! Köszi a Segítőkész tanácsokat 12152-es kérdésemre.......Azt hittem,hogy ez a fórum azért is van,hogy segítsünk egy másnak,de csalódnom kellet.......
Azért van kompresszió, mert üzem közben olyan gyorsan mozog a dugattyú, hogy nincs ideje átszökni annyi a gáznak a kis hézagon. A kipugónál lévő folyadék lehet azért van ott, mert égés nélkül "átjutott" a benzin-olaj keverék a motoron.
A gyújtást nem tudom, mert ilyen motoron még nem állítottam.
Érdekes mert akkor hogyvan kompresszió ha kifujja a levegőt meg a benzint. meg észrevettem mikor nem akart beindulnia kipuf. csőnél mint a fekete olaj olyan jelent meg.
másik kérdésem: a gyújtást úgy állítjuk hogy az alaplapon lévő jelet meg a lendkereken lévőt összehozzuk amikor a dugattyú a fhp-on van?
?! Nem hasonlít a hagyományos ekére. Volt nekik külön váltva forgató eke, szóval nem tudom minek kellett volna nekik kettő :) De a kettő mindig jobb, mint az egy.
Kipróbálom majd, hogy muzsikál, végülis a videókon láttam, hogy a Kínaiak bármivel tudnak szántani, ami hasonlít egy kicsit is az ekére. :)
Amíg hideg, majdnem minden 2ütemű motor erősebben füstöl, mint melegen. Vidd magaddal a hengert a boltba, ott próba alapján adni fognak bele való gyűrűket.
Hello! Még mindig van 1 kis probkémám a Robi 50esemmel. Nehezen indul hidegen, egy idő után már melegen :S. ha beindul kapál szépen, csak először még nincs alapjárat bemelegszik utána van. füstöl is elős inditás után. levettem a kipufogót és nézem a hengert, tekerem a lendkereket és ahogy ment előre a dugattyú nyomta össze bent a levegőt egy darabig ment utána a gyűrű jött ki a levegő is meg a benzin is és megszűnt a kompresszió. Gondolom ez nem normális. akkor dugattyúgyűrű csere??? ROBI 50 dugattyúméretét tudja valaki??
Ezt meg ma adta nekem a szomszéd, de még nem jöttem rá, milyen műveletre találták ki. Az eszköz helyét lehet vele változtatni a géphez képest. YouTube-on találtam videókat hasonló ekékről, de egyik sem pontosan ilyen volt:
A motoron van az a kis tábla amin a gép motor adatai vannak azon nincs motorszám , de nagy nehezen ki birtam bogarászni hogy 5,5kW-os és az már lehet 7,6 lóerő . Ha nem cseréltek táblát rajta . De még lenne egy kérdésem , Ehhez is kell felezőmű ha szántani akarok ???
Szia ha szerencséd van akkor a karburátor mellet a gáz álitó lemezed vagy túl szoros vagy kikopott.Olajozad be hogy könyen járjon .vagy a karbi koszolodott el .De ha a gyertya nem jó ill szikra nyista akkor az is lehet akor a gyujtástekercset álicsad nagyon picit beljebb,vagy a indító kapcsoló nyekent meg .Nagyon ne ugorj neki szétkapni mert tuti nem nagy a baj !!Ezek szinte apró bajokal müködtethető gépek és olcsó az alkatrész utánpotlás is a neten viszont gyakorlatilag nem is érdemes megrendelni mert a boltokban minden olcsobb!!Na meg kinyirhatatlanok szinte .Ja és a karbit szétszeded vigyázz a tömitésekre mert sajna egy komplett tömités készlet biz 500ft ja ha nem vernek át!!Ugyanis az uszoház átaszák az embereket és egyesével adják el ami akár 5000 re is rughat!!!!A neve a tömités készletnek simán GCV 160 honda papirtömités s van melé 300-500 FT ig úszoház tömtés készlet is eböl a karbiba az 1000 forintos uszó csésze tömités kell neked csak a töbi az tartalékba ted el uszo tüske stb .Én ugy oldotam meg hogy a karburátor csavart egyszek kivetem és kicseréltem 8 as menetes szára és igy könyebb szétszedni meg öszerakni is ja a tömitést meg nem kell beszerezni minden szétszedésnél ezután.azt is mondhatnám ha nem vagy egy zseni akkor ezt e gépet karban tarthatod a drága szerelő nélkül is és szupi géped lehet .Sok sikert
Nekem ugyan Briggs motoros kapám van de sok állás után előfordult már párszor hogy a leállítója vacakolt .Wd-40-el befujás után pöccre indult,de menet közben még nem tapasztaltam ilyet.Azért megnézheted a leállító kábelt nem zár-e rövidre!Ha nem akkorellenőrizd a gyertya,gyertyapipa gyujtókábel ,gyujtótekercset!
Eltávolítod ezeket a csavarokat,leemeled a kuplungházról a motort és az alján találsz egy négyszögletes fejü csavart ,na az az olajleeresztő csavar!0,6l SAE-30-as olajat ír a gépkönyv(én 10w-40-est használok)
segítséget kérnék briggs motorral működő kapán, hol kell leereszteni az olajat, ha cserélni szeretném? Nem találom. :( Autón, motoron egyszerű, de ez megfogott. Szentkiráéyi quantum xm 45 a gép. Vagy hol találok leírást, hozzá?
Sziasztok. Segítségeteket kérném. Van egy Briggs and stratton 135232 típúsu motorom. Elkezdett füstölni, ezért meggyürüztem, de a füstölés megmaradt. Regulátor egyáltalán nem müködik benne, nem tudom az okozhatja e a füstöt. Erőre 100as, csak a füst zavar. Olajat próbáltam benne cserélni 30w10es - 15w40es de semmi változás. Alapjáraton füstölög úgy minden 3ik 4ik fordulatnál, lassú fordulaton folyamatosan füstöl ha erőlködik a gép de viszont magas fordulaton nem füstöl. Tanács jól jönne mit nézzek át rajta.
Igen röpsúlyos,de idáig ugy lett beállitva ,hogy ne forogjon mikor beindul.Egyébként ugy probáltam ma hogy levettem a kapákat.És nem hidegen fullad le hanem melegen.
Ezt jó, hogy föltetted, a szomszédom most vett ilyet a KF-04-re, át is hozta, hogy föltegyük az én gépemre, de nem jó, mert a két oldalt összefogó csavarok hosszabbak kb. 5 cm-rel.
Próbáld ki, hogy hogyan viselkedik, ha leveszed a kapákat a tengelyről, kitámasztod a gépet, hogy ne dőljön el, és így indítod. Így nem lesz terhelés a motoron.
Csak nem röpsúlyos kuplungos? Mert ez a motor nem fog kis fordulaton indulni, csak nagyobb fordulaton jár hidegen, de akkor neked már hajtaná a kapát. Terhelésre hidegen megáll, nekem is meg kell várni, amíg teljesen üzemmeleg nem lesz, különben terhelve lefullad.
Jó sok tünet és kérdés :) Lassan megpróbálok mindenre válaszolni, amire tudok.
A regulátornál fellazítod a csavart és a csavarhúzót bennehagyva állítod függőlegesen, a nagy kar szöge változni fog a tengelyen lévő lemezhez képest. Lefelé állítod, kisebb fordulat, felfelé nagyobb, ha jól emlékszem. Ez a durva beállítás. Ha nagyjából jó a fordulat, akkor lehet a kipufogó melletti csavarral finomhangolni, maximum gáznál maximum fordulatot belőni.
Vettem egy kubota egytengelyes kistraktort. Szinte teljesen megegyezik a HONDA F-600-al. Kérdésem, van-e valakinek F-600-hoz eladó kapája, tengelyhosszabbítója? Esetleg KIPOR KDT610-es tulajdonosok, ha megmérnétek nekem a kihajtó csonkokat, mivel ahhoz lehet rendelni új kapákat. Ha valaki tudna küldeni adatokat a kihajtó tengely méretéről, megköszönném. Az enyém hatszög alakú, 6cm-es csonk, tömör, két 10-es furattal. A hatszög laptávolsága, 31mm, vagyis 31-es kulccsal lehetne forgatni. Erre jön egy hosszabb hatszög szelvény (cső), amire megy a kerék és a kapák. Sajnos nekem csak kerekem van hozzá. Viszont ha passzolna a méret, akkor tudnék rendelni az enyémhez, ehhez való tartozékokat. Majd teszek fel képeket róla.
Na erre varjál gombot ez a gép tuti szórakozik velem.Hátra mentem a rotakapához megnéztem a regulátor kar csavarja nem laza e,de nem.Nem tudom szabályos-e,de a regulátor kar ahogy a motorhoz illeszkedik egy kicsit mozog tehát lehet mozgatni egy nagyon kicsit.Gondoltam próba szerencse beinditom benzines szürö minden nélkül.És elsö rántásra indult.Gázt húztam neki nem ált le.Leállitottam,próba megint,nem indult.Benzines szürövel indult de már nagyon sokáig rángattam mire beindult.Gázt adtam 10 mp után leállt.Aztán megint inditottam már nem állt le.Ezen kivül még az a baj,hogy mikor beindul lassan forog és eddig nem forgott.Melyik csavarral tudom beállitani hogy ne forogjon induláskor?Ami el van dugva a kipufogó mellett?
Köszönöm a segítséget! Heves megyében kapálok. Most úgy fest találtam gumiházasat, ami jobb mint a semmi, a mostani is birta benne 2 évet(igaz nem sokat használtam).
Szia Igaz nem irtad a megyét vagy várost merre vagy de hátha felém laksz.Győr Moson Sopron megyében pontosabban Csornán van egy gazdabolt a neve agróta a tel :0696/261-517 ha a gép adatait megadod és megoldod hogy elmész a boltba az alkatrészér akkor tuti tudnak segíteni.Sok sikert
Sosem írtam még ide de most segítségeteket szeretném kérni.
Van nekem egy csoda MTD T205 masinám.
A hajtóművébe kellene szimeringet szereznem, de égen-földön nem találok (lehet hogy csak a mesében van :))
Szóval a méret 25x38x10 én személy szerint nem sokat konyítok hozzá a szerelőm aki megakadt a beszerzésben és aztán én vettem nyakamba az ügyet. Az MTD nem forgalmaz ilyen alkatrészt csak komplett hajtóművet amely ára kb. mint a teljes kapa.
ha valakinek lenne ötlete hová forduljak, azt rettentően megköszönném.
Elnézést hogy csak most válaszolok de tegnap egy pillanat alatt elment az internetem.Köszi megpróbálom,gondolom az a pillangó szelepet zárja.Hát reménykedem mégegyszer köszönöm.
Látatlanba a sthil szervizbe azt mondták akkor indul benzines levegöszürövel mikor kicsi a kompresszió a motorban.De ha kicsi a kompresszió hogy tudtam vele már kétszer is felrotálni a nemkicsi kertünket?Hogy tudom a kompressziot leellenörizni?Arra pedig azt mondta ha beakarom rántani és vissza rántja a kezem,hogy akkor csinálja ezt mikor rosz az ék a lendkerékben amit meg is néztem és jó.Más pedig hogy nagy az elögyujtás.Tavaly pl olyat csinált a gép hogy mikor reggel hüvösebb volt az idö ment rendesen de délután a melegben azt csinálta hogy ment forgatta késeket 1m-t mondjuk utána nem aztán megint forgatta vagy leállt és igy tovább.Ezt a 47mkertbe megcsináltam beinditottam leállt beinditottam leállt,nem volt kedvem a kertben végig huzni.Ma megnézem a regulátor csavarját,de szerintem nincs kilazulva.Most elöre áll a regulátor lazitsak a csavaron és huzzam hátrébb?
Igen ahogy mondod közelitel vagy távolitol a lendekeréken található mágnestöl és ezzel befojásolod a gyutás erösségét.A nagyobbikbaj akkor van ha zárlatos a gyujtótekercs mert egybe van öntve és ezáltal nem javitható(nem véletlen).Volt már rá példa fükaszánál hogy hidegen könnyen indul egy tnk benzinig dolgozott szépen de akorra felmelegedet és már be sem indult,2 szer volt szakszervizben és nem jöttek rá aztán mondtam a havernak hogy mérettesebe a trafót és ki is derült hogy zárlatos.
Jonah Hex ! Bocs a belevau- ért, én úgy olvastam, hogy Hondád van, albertjani pedig állitja, hogy Tecumseh motorról van szó. Közben 12140 es bejegyzésre visszamenve meggyőződésem, hogy Hondáról van szó!!! Igy érdektelen az irt megjegyzés.
Jonah Hex 12151 re. Ha minden igaz, a Tecumseh mociknál a gyújtótekercs helyzete "oldalirányban" nemigen állitható, szerintem csak közeliteni- távolitani lehet a lendkeréktől.
Legalábbis a "kis" (3.5-4.5 Le s )mociknál úgy láttam. "Nagyobb" mocik még nem kerültek a kezem közé.Erre a módszer: le a motor légterelő boritását, máris ott vagy a "témánál".
Köszi a választ.A föfuvókát kipiszkált nem volt egyszerü olyan mint egy furuja az elötte lévöt elöbb kicsavartam de más fuvókát nem vettemki még van egy amin van egy kupak ragasztva hogy kintröl csak egy negyedfordulatot lehessen állitani de azt nem merem kiszedni mert nem tudom hogy menyirekel betekerni hogy a motor a megfelelö fordulaton járjon.
Ha Honda, valószínű, a karburátora olyan rendszerű, mint az F600-é. Nekem 25 év után először hullámzott. Hozzáértő szerelő barátom tanácsa alapján totál szétszedtem a karburátort, vigyázva mindenre. Az alapjárati és a főfúvókát is ki kell piszkálni, szigorúan hajszálvékony rézdróttal! A főfúvóka egy rézcső, ki kell húzni alulról, belehajtott vékony facsavarral (nem könnyű, próbálgatni kell). 4 sorban soronként 5 furat van rajta, kb. 0,1mm-esek.
A téli tárolás során "benzinkő" rakódik bele, az okozza a jelenséget.
Szeretnénk tanácsot kérni.Van nekem egy Kf 04 3,5 Le Birggis motoros gépem. A napokban használni akartam,de nem sikerült.Aránylag könnyen indul,szépen is működött,de mikor terheltem ( beengedtem a kapákat a földbe) lefulladt nem bír erőt kifejteni.Ha valaki tudna tanácsot adni a problémámra nagyon szépen megköszönném.
Karburátor problémára utal az a tünet, hogy hidegen szívató nélkül indul, szívatóval nem.
De ezt már átnézte és kitakarította, így már csak a regulátor marad, főleg, hogy mikor leszabályoz, leáll a motor.
A visszarántás meg jó találós kérdés, talán nagy az előgyújtás? A tekercsen állítani jobbra-balra nem tudom lehet-e, láncfűrészeknél a tekercs és a mágnes közötti távolsággal állítják.
Egész biztos, hogy a regulátorod ment szét!!!Nekem is volt most tavasszal ilyen problémám!!! Csere, és oké!!! Ne add fel, csak vigyázz arra a kis zégerre, ami a regulátor szerkezetet rögziti a kis tengelyre,.
A 12084 sz hozzászólásra irt albertjani (12102 sz. hozzászólás), csak a pontzosság érdekében jegyzem meg, hogy nekem a szétment regulátor miatt "őrült gyors" pögéssel ment a motor, a szuszogón szinte folyt az olaj a motorból. Sehogy sem sikerült csökkenteni, mikor kicseréltem a regulátort. akkor "mindjárt helyreállt" a megfelelő fordulat, és szabályoz is. Lehet egyébként, hogy a kérdezőnek is regi baja lesz, csak ott "nem enged felpörögni" eset lehet. Nem nagy ügy az egész, négy db csavar ki és dekni alja
levehető. Vigyázni a tömitésre, és előtte a motorolajat kiszedni. Igy "szétnyitva "már szemmel is látható a probléma, ha regulátor gond.Bár szerintem a leirt probléma
inkább üza ellátási gond. Ha Briggs motor, akkor figyelni a menbránra, ha Tecumseh, akkor vagy dugulás, vagy szint probléma.
Épp most szivok egy Einhell (vagy ahhoz hasonló TESCOS )förmedménnyel. Már sokadszor tisztitom a karbit (A tankban üza szürő is van), de csak akkor hajlandó indulni, ha egy kis benzint öntök a légszűrőházba. Utána már szépen ketyeg, regulál, stb, de indulni nem akar, holott az összel még csodaszépen működött. Amúgy kezes kis jószág, könnyen irányitható, forgolódás, stb)
Ha valakinek volna ötlete a hibára, szivesen fogadnám.
a kérdésedre válaszolva, nem árkoltam ,hanem sorozóval meghuztam a sorokat és abba a kb 5cm mély árkocskába beletettem a krumplit és azt töltögettem,bakhátoltam.
reményeim szerint a kiszedés is könnyebb lessz mintha mélyre tettem volna a krumplit
Azért választottam a 70 cm távat mert sokaltam a 80, esetleg a 90 es sortávot.
ha a számításaim nem csalnak ( ez majd utólag válik meg) akkor a töltögető szárnyak összehuzódásával tudom követni az összeszükülő bakhátok közötti távot.
csak ehez még mindig kell a körmös kerék nyomtávját csökkentenem :)
Köszönöm a választ.A regulátoron is próbaltam állitani(a karon) de az valami idegölö aligvártam hogy valami normálra vissza álljon mert ment mint egy F1-es autó.
Mire reagál a regulátor, a fordulatszám már túl nagy a beállítotthoz képest, visszavesz a gázból, csökken a fordulat, de mire újra ráhúzná a gázt, már nagyon lecsökken a fordulat, újra nagyon megnő, kezdi előlről.
Az én 160-as hondám 5 éves és kisgázon hullámzik a járása rángatja a regulátort nagygázon nem csinálja ezt és bir rotálni is de nem értem minek vacakol kisgázon a karburátort 3-szor fuvattamki kompresszorral(igaz a lekupakolt fuvókát nem mertem kivenni ).
A további töltögetéskor nem lesz kevés a 70 cm-es sortáv? Még nem próbáltam, de szerintem 2.-3.-4. töltéskor már szélesedik a bakhát, kisebb lesz köztük a hely.
Kollégámmal most javítottunk egy ilyen motort, ott csak a "gázbovdenen" kellett állítani, mert nem tolta rá a szívatót, így nehezen indult.
A karbi mellett a "bovenkülső-rögzítő" csavart meglazítottuk, gázkart szívató állásba raktuk, majd beállítottuk, hogy így zárjon a szívató, csavar meghúz és kész.
Kérdésem az volna,mivel még nem töltöttem géppel krumplit,hogy a töltögető ekével kihúztad a sort ,majd belepotyogtatás után a bakhátat töltötted vissza??
Kedves tettestársak egy kis tanácsra,segitségre lenne szükségem.Van egy 5.5 LE 160ccm Honda tipusú kapám,3 éves alighasználtam,de már egyszer cserélték a karburátort mert télire benne hagytam a benzint.Most ha a gyertyát kiveszem és belefecskendezek benzint ,három rántásra beindul.Ha melegen leállitom,újrainditani az elözöekhez hasonloan lehet.Azt gyanitom hogy a fúvokák eltömödtek valamitől.Ha leeresztem a karburátorból is a benzint elkébzelhető hogy segit ha pumpával átfújom? ((taposó pumpa)) Azt gyanitom hogy kevés üzemanyagot kap,mert a gyertya teljesen száraz akárhányszor rántom be.
Nos uraim,megysikrtült a krupliültetés ,bakhátolás töltögető ekével,ime néhány kép.
Megjegyzem ,hogy 250 méter krumpli rotálás,ültetés,bakhátolás kb 1 ora alatt megvolt :)
A sorok közötti távolság 70 cm, a körmöskerék nyomtávja 40 cm (kis modosítás után ) ez elegendő ,hogy nem sértem meg a krumplit és a bakhát szélén megy a töltögetéskor
Nekem van ilyenem. A motorját nem bonyolult felújítani, viszont ha minőségi dolgokat akarsz bele nem lesz olcsó. Máshoz meg sztem nem nagyon kell nyúlni.
Azon kéréssel fordulok hozzátok,vettem a télen egy Terrát tartozékaival együtt.Szeretném elrakni vele a krumplit,ehhez kérnék segítséget tőletek?Pontosan ahhoz,mekkora sortávban,mélységben jelöljek,és kerékkel vagy kapákkal töltsem-e be??
Kaptam ajándékba egy SIMSON motoros Fortschritt rotációs kapát több éve a fészerben ázott fázott. Fel kell újítanom ha használni akarom . Érdeklődnék kinek van tapasztalata a géppel illetve a felújítással kapcsolatosan.
összezárt állapotban 10cm, teljesen kinyitva 49,5 cm és ha még hozzáteszed az oldalanként a 8 -10 cm -t akkor már szerintem több mint elég. Ezen a képen jobban látszik az ívelés.
Ha visszanézel a 28. old. 11290 hsz. - ben tettem fel képet azon némileg látszikaz ívelés, és amiatt oldalanként legalább 10cm -rel szélesbbre rakja a bakhátot.
Ha elfogadsz egy tanácsot akkor megpróbálsz ívelni a töltögetőkapa lemezein, akkor biztosan szélesebbet fog fogni. Én eleve íveltre csináltam. Ha gondolod holnap megméregetem, hogy így mennyi a max. nyitása.
Én is nézegettem a dolgokat, s azért döntöttem a 10/30 mellett, mert hidegebb időben is használom a gépet. A 10/40 barátságosabb - nem csak árban, de a "járműnél" , mármint a négykerekű, mindig marad cserénél is, s hál' Istennek nem falánk, így utántöltögetnem nem nagyon kell. Ha évek óta használod, akkor már van tapasztalatod. Milyen motorod van? Mert azért nem mindegy. Hondába nem mertem, bepróbálni, de ahogyan melegszik az idő a Briggs Sprinetet megetetem vele talán.... Szerintem a Shell Helix 10-40 nem egy ramaty termék. Az meg van itthon.
Talán megoldódott a probléma,valami makacs dugulás okozhatta a hibát(MTD Thorx 35 OHV Charlie-KA).A 4-5 mp-es működéseket úgy tudtam meghosszabbítani hogy közben nyomkodtam a levegő pumpát.Így nem állt le csak fuldoklott mikor abbahagytam.Egy idő után(kb5') ment pumpálás nélkül is.Kb 10'-et járattam így de földben még nem volt.Majd holnap.Mint írtam az elején,több zsír csomót találtam a karburátorban ezt az összeszereléskor hagyhatták benne kínai barátaink.Gyanúm szerint ez a zsír okozhatta a dugulást ebben a csodálatos,szétszedhetetlen,átláthatatlan labirintusban.Előtte átmostam fék tisztító sprével majd átfujattam bici pumpával de ezek a műveletek nem hoztak közvetlen eredményt.Azért írtam le ilyen részletesen,hátha a jövőben segít valakinek.
Töltögetőekés krumpliültetésről van feltéve valahová videó?
Rendeltem egy töltögetőekét az elektrikóban, elvileg holnap jön meg az üzletbe, az eladó nem tudott róla bővebb felvilágosítást adni, azt mondta, rendel egyet és ha mégsem tetszik, nem kell megvennem.
Mi az az alsó méret, ami már használható? Nyitás, magasság?
Akkor viszont el van állítódva, a C jelű csavart lazítsd fel, állítsd egy kicsit arébb és úgy próbáld meg. ha továbbra is leáll, lehet a blokkon belül van a hiba. Valaki nemrég írt ilyenről,hogy szétment a blokkon belüli röpsúlyos szerkezet.
Én 75cm re szoktam ültetni a krumplit és az én töltögető kapám sem nyílik szerintem a tiedtől jobban szét(nem mértem ugyan meg) még is szépen lehet vele dolgozni.Ha megnézed itt lentebb azt a videót azon is láttszik hogy a bakhátak tetelje lapos(és szerintem a kapa sem szélesebb mint 40cm).
Egy a lényeg szerintem először próbáld ki és meglátod mit csinál,még mielőtt vennél egy másikat!
"Robi gyujtás:Ha eredeti a tirisztor akkor G: piros I: sárga 1: fehér 15: kékHa magyar akkor is ugyanez csak nincs kék vezeték."
De nekem fekete piros és zöld vezetékeim vannak :-( ugyhogy kitalálósra tettem a dolgot, nállam a zöld megy a leállítóhoz, és utána a többit ráhuztam inditottam legyen szikra.. remélem ez segít..
Nem tudom mekkora a kerted vagy milyen géped van,de én tavaly ugy csináltam kert elején egy karo kert végén még egy kihuztam egy zsinort.A zsinor mellett haladva megnyitottam a földet majd a következö sort mikor nyitod olyan távolságra kell megnyitni az elözö sortol hogy be férj közé mikor töltöd.És nyitásnál csukd össze amennyire csak lehet az t.ekét.Kereket vagy a gépet sullyoz mert elkapar csak.
Az csak sor nyításra jó.Betakaráshoz nem láttam még gyárit és éppen most akarok én is egyet magamnak csinálni,olyat mint az eke kapa csak robihoz méretezve.Mert akkor a két kapa a kerékkel egy nyomon megy és a sor a két kerék közé esik.
Ezeket én is tudtam,de azért nagyon szépen köszönöm és még szét is szedted ugy mint én.Valószinü,hogy nekem hátra kell huzni a kart és ugy van szivatón csak ugy nem birok inditani mert ügye visszaránt.De ez kissebb probléma ahhoz képest ami most van.A-B csavarhoz nem nyultam müködött ugy ahogy most volt.Regulátor csavarja meg nincs kilazulva mert mozog mikor huzom a kart és mikor megmozdul akkor áll le.Pont szezon elején döglik be ez is.Szerintem szerelö lesz belöle.Remélem nem lesz nagy baja.
Vastagabb olajjal is üzemel, de szerintem nem véletlenül írnak elő 30-as olajat bele.
A hideg viszkozitás üzemi hőfokon nem számít semmit, ha már meleg a motor, mindegy, hogy 30, 10w-30, 5w-30, esetleg 0w-30 van benne. A W előtti szám csak az olaj hideg viszkozitását jelenti. Minél kisebb a ez a szám, az olaj annál folyósabb hidegen, annál könnyebb hidegen indítani.
Ma vásároltam egy töltögető kapát ,azzal a céllal ,hogy a krumpli ültetésnél bakhátolásnál is igénybe veszemEz sajnos egyelőre nem akar összejőni mivel a töltögető nyitása majdnem akkora mint a körmöskerekeim nyomtáva,ebböl adodoan a körmöskerék a kruplin ,vagy a két fél bakhát tetején megy ,ide oda csuszkálva ,öszevágva a vetőkrumplit.tehát ez igy ebben a formába nem müködik.Megosztaná valaki velem ,hogy ki hogy csinálja a töltögető kapával a bakhátolást ,azaz a krupliültetést ?Holnap levágok a körmoskerék tengelyéböl és reményeim szerint kb 15 cm nyerek ,ami lehet elég lesz hogy ne a kruplit tapossam.várom ötleteiteket :)
Hello! Valaki esetleg megtudná mondani h Debrecenben hol van olyan bontó vagy mélytelep ahol tudok robi50hez alkatrészt szerezni? vagy vmi bolt? a berántó eltört. és még a ventillátor részéböl is kitört egy jó darabot. és igy elég nehéz beinditani.
Kérdést továbbítok, és szeretném ha tudnátok segíteni.
ROBI 151 rotakapa, gyújtótrafojába hogyan kell bekötni a vezetékeket színük szerint.
Ha esetleg valakinek elektronikai bekötéssel kapcsolatban van valami műszaki, letölthető dokumentuma akkor segítsen nekem, egyáltalán hol találok ilyeneket.
Megprobáltam beinditani ugy ahogyan mondtad,de ugy is vissza ránt.Teljesen elhuzva a gázkar a szelep igy áll:
És mikor indul akkor igy:
Reggel aránylag könnyen be is indult de mikor gázt adok le áll.Eddig még ilyet sosem csinált.Valamilyen ötlet mi lehet a baj?Kicseréltem a benzin csövet is.Az nem lehet eltömödve.Indulás után eddig a kések nem forogtak most beindul és lassan forog.Amikor huzom a gázt ügye a regulátor kar akkor elöre mozdul és akkor áll le.Lehet csak valami beállitás hiba?
Végül, 8-900 fórumhozzászólás átolvasása után vettünk egy új KF Dragon 55-öt..... Ugyan még nem próbáltam (sötétben értem haza), de egyenlőre tetszik a gép. Remélem -rendszeres karbantartás mellett persze- hosszú ideig kiszolgál majd.
Szeretnék venni vmilyen olcsó kapálógépet. Arra kell, hogy egy kb 300m2-es telekrészt "felássak" Nincsenek nagy elvárásaim, nem lesz agyonhasználva a gép.
Szerintetek megszabad venni egy olcsó, kisebb teljesítményű gépet?
Nem vagyok egy motorolaj szakértő de már korábban utánaolvastam ezeknek a viszkozitási dolgoknak! Amit a gyár ajánl az a SAE-30 as az egy egyfokozatu nyári olaj 4 ütemü "kertigépekhez",Ha már olyat veszel hogy 10w30 akkor az már egy többfokozatu tehát tágabb hőmérsékleti tartományban használható olaj.Szerintem a 0w meg az 5w vel kezdődőek egyrészt drágák és túl hígak is ezekbe a kapákba.Én évek óta 10w40-est használok mivel ez kell a személyautómba is ,és szerintem mivel nem egyfokozatu ez jobb is! Itt van egy kis olvasnivaló!
Sziasztok nem tudom , én bemegyek egy egy nagyáruházba és olajból 10 féle van 0-10w ig, ha az nem 30 hanem 40 semmi baja nem lesz a gépnek. Én az opel astra G be 10-40w olajat teszek abból veszek 5 litert 5-6000 ft és abbol 2 olajcsere kijön a hondánál.Nem hiszek abban, hogy ha 0-30 as olaj 3500ft akkor nem jo bele a 10 -40 olaj ami kicsit sürübb, kopottabb motornál meg még jobb is.
Sok dolognak öszze kell jönnie, hogy választ kapjon valakitől.
A válaszoló: olvassa a fórumot az illető, legyen pont ilyen gépe elérhető közelségben, legyen fényképezőgépe, legyen akarata válaszolni és fényképezni (ezzel szerintem nincs gond), szedje le a levegőszűrőt, stb. Mindezt a többi elfoglaltsága mellett.
De csak most, csak nektek, csak ma elmegyek nagyanyámhoz, mert neki ilyen gépe van és lefényképezem a 375-ös karbit. :)
Ez a kereslet-kínálat-árszabás hármas. Ha a környéketeken kevés helyen lehet kapni és van vásárló, annyiért adják, amennyiért akarják.
Én a sima 30-as olajat 1,4 literes kiszerelésben vettem, Husqvarna WP30 olaj, nem sokkal volt több a 6 decis B&S vagy ALCO olajnál. Ez egy motorba két évre elég, a két olajcsere plusz az utántöltögetéssel számolva.
Az új rotába viszont teljesen szintetikus Castrol Edge 5w-30 olajat vettem (gépkönyv ezt írja) 3500 Ft volt 1 liter, autósboltban.
Ugyanilyen kapánk van, más festéssel! Szóval tökig előre kell tolni, és úgy indítani hidegen.
A visszarántást úgy küszöbölheted ki, hogy addig húzod lassan a zsinórt, amíg a sűrítési ütemhez ér a motor, ekkor nehezebb húzni. Ezután vissza kell engedni a berántót alaphelyzetbe és utána egy jó nagyot rántani rajta.
Nekem ilyen van!Nem kell teljesen elhuzni a kart,hogy induljon.Be van állitva az elsö kattanásra akkor indul.Ha feljebb huzom és ugy probálom beinditani akkor visszarántja a kezem.Ez miért van?
Sziasztok!Hozzáértö segitségét kérném.Van egy Tecumseh motoros kapám.Nehezen indul csak akkor ha be benzinezem a levegö szüröt,utána indul müködik.Hosszabb használat után nehezen indul be vagy be sem indul addig mig le nem veszem a levegöszürö tetejét,gázt adok és lefullad.Megy lefullad megy lefullad.Mitöl lehet ez?Azon kivül,hogy egy ocska Tecumseh?
Valaki megtudná mondani a Robi 50 főtengely szimeringjeinek a méretét. Tudom hogy az egyik az népszerű darab a másik meg vmi francia méret ami 1mm rel nagyobb. köszönöm előre.
Az MTD különböző gyártóktól szerzi be az olcsósított változatú gépeket és a saját márkanevén forgalmazza.
Pl. a Tesco-ban is láttam Szentkirály rotát MTD márkanév alatt :).
Szombaton voltam Pásztón vásárolni, az ezermester bolt előtt próbáltak egy ilyen Misina- piros motoros gépbe életet lehelni, még a boltban voltam ez nem sikerült nekik. A vásárló család tagjain - nagyszülők gyerekek, családi esemény- látszott az izgatottság, hogy most milyen jó gépet vesznek , majd idővel rájönnek. :(
A bolt előtt kirakott gépeket végigtekintve elég siralmas a helyzet: 100% olcsóbb gépek, miőségi nincs.
Rotációs kapa vásárlásán gondolkodom, ehhez szeretnék egy kis segítséget kérni.
A gép csak hobbi felhasználásra lenne, ezért valami alap típust keresek, persze minél olcsóbban. Az első kérdés rögtön az, hogy érdemes e használt gépet venni, illetve mire kell figyelni ilyenkor? Aukciós és apróghirdetési oldalakon láttam jónéhány típust, (robi 56 - 45e pl) de nem tudom, hogy ezek a Briggs motorok hogy állnak megbízhatóság és alkatrész utánpótlás terén.
Újban az MTD-nek vannak az egyszerűbb típusai, amik árban jók lennének, de nem tudom, hogy mennyire megbízhatóak. (egy ismerősnek volt egy mtd fűkaszája, ami egy isten csapása volt az én oleo mac-emhez képest) Valamint még találtam egy MISINA T675-ös 6 kapás gépet is, ahol ugyan ezek a kérdések...
ROBI 55 karburátor, benzinszint. Szivató tendelyház oválisra kopik a tenglyre ráhúzni egy gumicső darabot,hogy jól zárjon.benzinszint a leszerelt pohárban 16-17mm.Állító csavar ötközéstől vissza 1,5-2 fordulat.Fúvókát ellenőrizni(varrótűkkel utána tolómérővel lmérni a passzos varrótűt kb 0,69mm). Pillangószelep tengelyt is ellenőrizni.
Ez után csak gyújtás baj lehet. Jó barkácsolást!Kellemes kapálást!
Szia. Bár neked úgy tűnik, hogy a racsni csapja mindkét oldalon azonos pozícióban van, ez nem biztos. A rendellenes keréknél fordítsd el 180 fokkal a rugós csapot!
Nem olyan régen vásároltam egy jó állapotban lévő használt racsnis 5,00x12-es kereket! Ma azt tapasztaltam, hogy a racsnit szabadonfutóra állítva, a jobb oldali kerékre nem megy át a meghajtás! Mikor észrevettem rögtön ellenőrztem is! A traktort visszafogtam, így csak a bal oldali kerék forgott, kapart a fűben! A jobb oldali kerék egyhelyben állt! A kérdésem az lenne, hogy javítható-e ez a probléma! Ha javítható, akkor mit kell tennem, hogy megjavítsam?
Igen a benzintank tiszta, a b.csap tiszta, új cső és szűrő van rajta, a karbi tiszta, benne a fúvóka is. de elvileg nem a gyári karbi van rajta hanem Dellorto márkájú. már képet is tölttem fel róla. mutatom:
Nem vagyok nagyon benne ezekben a dolgokban ,de ekmesélek egy dolgot a gyertyával kapcsolatosan.
Az összel fél napig rángattam a gépet ami eleinte még be be röffent,de utánna még azt sem.
Már már a csákányt nézegettem félszemmel,hogy belevágom a Robiba :(.
Elmentem egy robogó szerelőhőz aki adott egy régi gyertyát,de előttem alaposan kipucolta az én gyertyámat is ,és amikor betettem a kipucolt gyertyát ,egy rántásra indult.( az én régi gyertyámmal is )
Tehát :
vedd a gyertyát és ne csak a külső felületét hanem jól gyömszöld bele a drutkefe szálait mélyen a gyertyába és ott is jó alaposan tiszticsd ki,lehet csak egy banális koszos gyertya szívat téged.
No legalább azt már tudjuk, hogy a karbidnál nem kap fals levegőt. A benzin útja a tanktól a karbiig teljesen ki lett takarítva? (benzintank, nezicsap, tűszelep, stb)
Hello! Sajnos nem oldottam meg a problémát a szivatóval való játék. Olvastam több hsz-ben h tavalyi benzinnel nem a legjobb használni a robit. Vettem friss benzin+arol2t olajat de azzal meg már be se indul. Esetleg gyertya miatt lehet gyenge a gép? szikrát ad. de már kb másfél éves. gyengén adná a szikrát?
Üdv mindenkinek!pár év állás után előhalásztam ezer éves Tomos motoros rotakapám.Szétszedtem,megtisztogattam de nem indul.Hidegindítóval megy.Valakinek valami ötlet a megoldásra?Előre is köszi.
Sajnos abban nem, azzal nem nagyon van tapasztalatom. De tedd fel a kérdést és majd meglátjuk, ha nem én, akkor valaki biztosan tud majd értelmes választ adni. Végülis azért van ez a fórum.
Ez most megnyugtatot, azt mondod akkor,hogy amig a motor bírja addig bármire lehet használni.2-3hét még érte tudok menni ha elhoztam rakok fel rola képet,többlet infoidat szivesen fogadom majd rola mikor már kitudok szaladi és megnézi miröl is van szó.
Az jutott eszembe, hogy üzem után úgy tedd el a gépet, hogy egy kicsit a forgattyúsház felé legyen billentve, a henger legyen feljebb. Ha így nem fog füstölni, akkor valószínű a gyűrűknél folyik át.
Nekem vízszintes tengelyű Briggsem volt, annak a karbi oldalán volt 4 vagy 5 kis torziós fejű csavar, azalatt a kis fém lap alatt volt a membrán. A rugót és a kis tányért figyeld meg nagyon hogy volt. Tavaly vettem a fimnak szánt 3,5LE-s Briggsbe (az is vízszintes tengelyű) valami 280Ft volt.
Ismét eljött a tavaszi talajmunka ideje a kiskertben és megint elgondolkodtam, h az rk02 vel lehetne-e ekét vontatni?
Tényleg nem elég a 4 lóerő és a csigahajtómű+felező a szántáshoz?
Most 4 kapataggal dolgozom, de olyan bika a gép, h a lemezburkolat a föld felszínén csúszik. A súlya is akkora, h alig bírok fordulni vele és ha nem tolom, akkor elássa magát.
Senki sem műveli ilyen mélyen a kertjét a környéken.
Csak a Briggs motoros verzióról tudok neked érdemben nyilatkozni, mert azt ismerem.
A motor amit bír azt tudja a hajtómű is, csak kicsit jobban. A hajtómű törékeny kinézete ellenére nagyon strapabíró műszer. 5LE-s Briggs motorral félig kötött talajon szántottam is vele, míg rotáláskor a védőlemezig le lehetett engedni és teljesen porhanyósra darálta a talajt. Futózáskor az unokabátyám rendszeresen 5-7 mázsa szemeskukoricát hordott vele. A 95'-ös kiadású verziónak volt egy típushibája, mégpedig a hajtómű alján lévő lemezház csúcsa kikopott és bement a homok, de ezt a hibát már a 96'-os gépeknél kijavították, ott dupla lemezt kapott a hajtóműház. Ha véletlenül a hajtó,mű oldalán a felső lánckerék teneglyvégnél olajfolyást látsz, nem kell megijedni, mert ott felül nincs szimering csak csapágy, és egy fém kupakkal van lezárva. Olajra figyelj, én Agip 10-40-es olajat használtam, míg a hajtóműben sima hajtóműolaj van. A motor mögött találsz egy keskeny lemezcsíkot, amit két 6-os csavar fog, ha leveszed és belenézel a hajtóműbe olajat kell láss. Ha valamiféle olajsáros trutyi van benne az gáz.
Ha az előre vagy hátramenetet nem akarja kapcsolni, az orvosolható a két bovden beállításával. Egyetlen hátránya, hogy csak 46kg az önsúlya, úgyhogy némi pótsúlyt lehet rá pakolni. Nekem még orrkerekes verzióm volt és azt nagyon szerettem, könnyen lehetett az orrsúlyt is, és a hótolót is csak fel kellett tolni rá. Talán a garázsban van is még egy orrsúlyom.
Hírtelen ezek jutottak eszembe.
Ha valamiben segtségre szorulsz, jelezd. Gépkönyvem volt hozzá, de sajnos költözés óta nem találom.
Én nem is tudtam, hogy annak egybe kellene esni, sőt mivel a két kerék egyforma volt, még a bolt szervizében megfordították az egyiken a gumit. A szerelő csávó még mutatta is, hogy a lyukon keresztül időnként nyomjam tele zsírral. Ő is rosszul rakta össze, a másik eleve így volt. Legközelebb megyek hozzájuk, majd mondom nekik, hogy erre figyeljenek oda.
Gondolj arra is, hogy az orrsúlynak van forgatónyomatéka is, ezèrt ugyanannyi orrsúly jobban lenyomja a kereket mint keréksúly ( persze nem az orrsúly nehezedik, hanem a forgatónyomatékát kisgyensúlyozó erővel együtt lesz több a hatás) Egyszeűbben fogalmazva pont olyan, mint amikor ketten visztek egy terhet rúdon, és kihez van közelebb a súly. Tehát sztm jobb az orrsúly, de azt is vedd figyelembe, hogy a hajtás mekkora extra terhet bír el.
Hát őszintén megmondva én meg sem néztem, szétkaptam azon mód, mert súrolt a közepe.
Kicsit alakítgattam rajta, lefestettem belűlről mert azt elfelejtették, bezsíroztam, mert azt is elfelejtették, és úgy raktam össze, hogy a furatok passzoltak.
A terhelés alatti fulladást nagy valószínűséggel fals levegő bejutása idézi elő. Ez cagy a karburátor tömítés hibájából, vagy a karburátor szivató tengely melletti kopásból adódik. Indísd be, a szivatót próbáld kb 1/3-ig ráadni és így engedd a földbe, ha továbbra is fullad, akkor húzd rá félig. Ha a szivató ráállításával terhelés alatt nem fullad le, akkor biztos, hogy a szivatószelepnél kap fals levegőt.
Az igazság az,hogy ezt a BMH33/36 rotakapát 38000ft-ért lenne,új dobozolt ,csak egy hönap garancia van rajta. Egyébként szállítani,kapálni,kukoricát feltölteni kellene,kb.1500 m2 területre kellene.Vagy mit tudsz javasolni erre?
Úgy néz ki megoldódott a választás, 2005 ös a gép (rk 05) 2 évet használták kis telket rotáltak és futoztak vele és a legjobb,hogy 40ért adják.Ha a motorja kidöl jön a bütyi meg a másik motor.Tudnál némi infot adni mi mindenre képes és mik a gép határai.
Szép estét mindenkinek! Azzal fordulok hozzátok hogy van egy Robi 50 esem és egy kis gondom van most vele. Tehát felállítom ugy h a kerék ne érje a földet. berántom szépen elindul, gázt adok neki jol felpörög, de amint lerakom a földre lefullad, nagy gázzal teszem le és elindulok vele fullad le. előtte az egész gép szétvolt szedve és kitakarítva. annyi h a tavalyi benzinnel próbálkoztam. Okazhat ilyen teljesítmény csökkenést h nem bir menni se nemhogy kapálni? Vagy a túl dús benzin keverék okozhat iyet? Vagy a gyertya gyenge lenne már(létezik ilyen)? Egy kis terheléstől máris lefullad. mi okozhat ilyen problémát? Esetleg még gyertyahézag vagy megszakító hézag okozhat ilyet? köszi előre is
Tegnap jó idő volt és megboronáltam a kertet , van ez ,de van egy másik kertünk is ami ugyan ekkora :D Ja és ezt mind én boronáltam úgy hogy húztam a boronát :D
Nekem is felkeltette az érdeklődésem ez a robi 250 es ennyi mindennel és váltós ráadásul 32000ft.- ért tiszta ingyen van . És helyileg hol található ??? Mikor motaták akkor csak beindították vagy mentek is vele egy kicsit ?? [Ezt azért kérdezem mert jó megbizonyosodni előtte hogy a váltó működik , mert halottam már olyanról hogy úgy adták el hogy a váltóban nem volt semmi csak a ház volt meg :D]
Helyileg merre található a 250-es, ennyi pénzért engem igencsak érdekelne, ha megy a motor és van hozzá ennyi minden. Ha nincs túl messze már mennék is érte.
Sziasztok, voltam megnézni a Robi 50-est, hát az nem indult be, lehet, hogy így jó a dolog, mert néztem a neten, hogy határozottan kevesebb alkatrész van hozzá, mint az 55-öshöz. De van egy Robi 250-esük is az eladónak, 2 ekevassal, fűnyíró adapterrel, 2 db járókerékkel, ha jól írom kulivátorral, tényleg egy sor alkatrésszel, beindult annak a motorja, de engem nem érdekel, mert nekem nem kell ilyen nagy gép. Valójában a reális árával sem vagyok tisztában, de 32000 Ft-ra tartják, ehez képest sok 55-öst akarnak adni kb ilyen árban. Engem egy kicsit elijjesztett a meghajtásnál található valamilyen váltómű, egy szabályos váltókar lóg ki belőle és a kulissza is váltószerűen van kialakítva, de ti ezt biztos jobban ismeritek.
Ma megyek az 55-ösért, megpróbálom majd beindítani, meglátjuk mit produkál maj az új szerkezet.
Én erre azt mondtam a kollégámnak, mikor ők is gépvásárlás előtt álltak, hogy a nagyobb géppel tudsz lasabban is rotálni, de a kis géppel nem tudsz gyorsan.
Szóval a nagyobb gép megy kisebb teljesítményen is , a kisebből meg nem jön elő a kellő erő. Hát így reggel ezt nem tudom jobban megfogalmazni, de szerintem érthető.
:)
Erős autóval is lehet lassan menni, de pl. egy Trabant nem mindig elég. :)
Szia most hogy van összehasonlítási alapom, a honda motoros kapával kicsit eröltetni kell hogy mélyen kapáljon, keményebb fekete földem van, a 151 nehéz súlya miatt jobban feltöri a földet és ha nagyobb gázzal megyek akkor képes elkapálni magát teljes kapamélységbe, ami a hondánál elég nehéz teljesítmény.ha jellemezném a kettö kezelhetöségét a honda kezes bárány, a robi meg sokszor önállóbb és eröteljesebb.Kukorica volt elötte a földbe a gyökerek a hondát néha kitépik a kezemböl mert akkorát ugrik, a robi meg a súlya miatt kissebbet és inkább kiforditja a gyökeret a földböl.
Egyébként mielőtt gépet választanál gondold végig, hogy milyen munkákra szánod a gépet, kell-e bele hátramenet, szeretnél-e futózni vele, milyen tipusú talajon fogod használni, milyenek a terepviszonyok, akarsz-e esetleg szántani is vele, milyen gyakorisággal lesz használva, mennyit szánsz rá. Így fel tudod már vázolni, hogy kb mekkora teljesítményre, kiegészítőkkel való ellátottságra, és strapabírásra van szükséged.
Az Rk05 egy jó választás (Briggs motor esetén), de gondolkodhatsz egy régebbi, de strapabíró kétütemű motorral szerelt rotában is, pl. Robi 52 (2,8LE; Robi 151 5,5LE) amik igénytelenebbek, de valamivel többet fogyasztanak, mint a 4T motorok, viszont a nagyobb önsúlyuk miatt nem feltétlenül kell pótsúlyokkal ellátni a gépet, kiegészítőkkel és alkatrésszel való ellátottságuk még mindíg elég jónak tekinthető.
Személy szerint ismerem az RK05B-t, és a Robi 52; és 151-es típust is. Mindegyikkel megvoltam, megvagyok elégedve.
Köszönöm a választ. A motor egy kinai gyártmány amiben nem igazán bizom, pont ezért érdeklődetem hátha tud rola valaki valamit. Másrészt mint kezdő (leendő rota tulaj) érdeklődöm milyen gépet lenne érdemes beszereznem 1000m2 agyagos-homokos talaj müvelésére. Nagy a választék és sok az ismeretlen számomra.
Annyit kérnék, hogy írd meg, hogy a főtengely végén lévő dupla szíjtárcsának milyen méretei érdekelnek és megmérem neked. A permetők Solo márkájúak valahonnan a 92 környékéről. Édesapám kártevőírtással foglalkozott azért maradtak meg. Tavaly kiváncsiságból az egyiket szédszedtem, kimostam a karbit, feltöltöttem keverékkel és meglepetésre beindult. Elfújta a keverékes kannát is. :)
Maga az RK05B egy jó konstrukció, de sajnos a proton motort nem ismerem. Briggs motorral a 95' körüli gépeket 50 fölött árulják a neten. Itt egy újabb kiadású 05-ös.
Jó lehet a csavar is,de lehetőleg ne végig menetest tegyél és rögzítsd az anyát v.műanyag betétest tegyél az nem rázódik le.Ha gyakran megbontod akkor inkább egy furat és bele valami sasszeg féleség.
Megfelelő keménységű kell, mert a puhábbakat elnyalja. Kényelmetlenebb szerelni, Ha csak egy anyát teszel rá, lelazulhat. Kettő kell rá, egymásnak húzva, dupla kényelmetlenség.
Nem kell rá anya, elég ha kifúrod és kerítésdrótból hajtasz egy biztosító "rugót" hozzá. Ha meghúzod a csavaron az anyát, akkor gyorsan elfogja nyírni a csavart.
Egyébként a beszúrt linken piszkosul drága, tavaly 180Ft/db-ért vettem.
Üdv mindenkinek. Rota vásárlás előtt állok (ez lesz az első) és ebben egy kis segítségre lenne szükségem. Nagyábol 1000m2 műveléséhez kellene. Ajánlottak egy keveset használt 2005ös évjáratú Proton rk05/b -t. Mennyit érhet érdemes vele foglalkoznom,vagy vegyek inkább egy újat garanciával?
Megpróbáltam,biztatóan kezdődött,mostmár 4-6 mp-et is pöfög,de a pumpa még mindig nem visz benzint.A tenyeremet jól tele vágta benzinnel(pontosabban a nylon zacskót amit rá fogtam)de lehet hogy ez normális.Hétszer megismételtem de már nem javult a 4-6mp.Holnap fojtatom,mivel nincs jobb ötletem.
3,75 ös B&S fűnyíróm a 16 év alatt nem szívatott annyit mint ez az egy év alatt.Ha lehetne rátenném azt amotort erre a kapára.
Próbáld meg, ha kivitelezhető, hogy leveszed a levegőszűrőt, kézzel befogod a "szívócsövet", valakit megkérsz, hogy néhányszor rántson rá, majd a hagyományos módon indítsd. A B&S 375-ös motor csak így volt hajlandó indulni a téli pihenő után.
Gyárilag rosszul volt összerakva mindkét kerék. Az a lényeg, hogy a felni belső oldalán lévő nagy lyuknak a stifttel szemben kell lennie, ekkor az még majdnem egy fél centivel kijebb tud jönni, így nem a tetejébe akad bele a lemez. erre véletlenül jöttem rá, pont így sikerült összerakni, lestem is egy nagyot.
Köszönöm a segítséged,tegnap is,ma is nyomkodtam vagy fél fél órát.Szűröt tegnap kimostam nagyon poros volt,a szilikon spréknek nagyon magas a benzin tartalmuk félek hogy megeszi a szivacsot.Olaj szinte új benne.Azt elfelejtettem az előbb hogy találtam a karburátorban zsír maradványokat,csomókat,gyanítom ez okozta valahol a dugulást,de nem találom sehol(többször szétszedtem már,pumpával átfújtam).
Most megyek szétszedem megint,ha lehet még jobban mint eddig.Köszi mégegyszer,leírom hogy mire jutottam.
Nekem is ilyen motorom van, de fűnyírón. Jó lesz az! Addig pumpáld és indítsd, míg huzamosabb ideig jár a motor. Utána jó lesz. A szivacs légszűrőt tisztítsd ki és vagy olajozd be, majd nyomkodd ki, vagy szilikon spray-zed be. Cserélj benne olajat is.
Segítségre lenne szükségem.MTD Thorx 35 OHV (charlie-KA) kapálógépem nem tudom beindítani(az ősszel tökéletesen működött,igaz kiürült tank miatt állt meg és így tettem el.Tudom hiba volt).
A gép nem régi,max 3-4 órát dolgozott.A karburátor alját levettem,abban áll a benzin és az úszó le föl mozgatására megindul ill.eláll.Viszont a levegő pumpa nyomkodásakor nem szállít benzint.Amikor jó volt éreztem 4-5 pumpálás után hogy nehezebben megy és utána rendben elindult a gép.Néha néha beindul 1-2 másodpercre.Röviden ennyi a problémám,kérem aki tud segítsen.Köszönöm:herrendever
Ha jól értem, Te tulajdonképpen egy motorhoz keresel alkatrészt, nem is kapálógéphez. Ehhez kellene tudnunk, milyen motor van a gépen, de igazából szerintem kicsi az esélye, hogy forgattyúsházat kapsz egy ilyen régi motorhoz. Dugó, gyűrűk, még csak szokott enni, de a ház sztm nehéz ügy. Biztos, hogy házat keresel? Az nem szokott elromlani...
Ha igen, akkor a megoldás vagy egy használt, tipusazonos motor lenne, vagy egy vadonatúj motor beszerzése lene.
Segítséget szeretnék kérni Tőletek, mint szakértőktől, az alábbi problémára:
Apósom megkért, hogy szerzzek neki az Internet - mint általa teljesen ismeretelen izé - segítségével egy rotációs kapához alkatrészt.
Nehezíti a helyzetet, hogy én meg pont ehhez (mármint a rotációs kapákhoz) sem/nem értek. :-)
A kapa amiről szó van, egy R02 (?) típusú, 1991-es, Szegeden (szerintem a Szevafém-nél) gyártott gép. Ahogy após szavaiból kivettem, a forgattyús ház kellene neki, tehát egy öntvény, ami tartja a forgyattyús tengelyt.
A keresésben addig jutottam, hogy megtaláltam a Szevafém honlapját. Egyelőre velűk, vagyis a szervízükkel - ünnep lévén - nem sikerült felvennem a kapcsolatot, de tervezem.
Tőletek (mint szakértőktől) azt szeretném kérdezni: van-e valamelyikőtöknek ötlete arra, hogy hová is fordulhatnánk problémánkkal.
Az após szolnoki (én is), bár nem kérdeztem, de szerintem egy szegedi túrát még bevállalna hogy megmentse szeretett masináját, most, hogy vészesen közeledik a szezonkezdet.
Szia itt van pár kép hátha segít igaz én Marci GCV 160 as nál használom de biz semi gondom nincs és szuperül bevált.Igaz nekem az alvázam egy tuningolt darab mert 120*60 as zártszelvényből van a csatlakozó meg cső és laposvas .
Szia néztem a képet a dupla kerékkel tök szupi !Deeeeeeeeeee ezel egy a baj piszok ciki a defekted van!Ugyanis Mifelénk egy defekt biz a gumit nézve 8000ft .Igy maradok az a sima 4 kerék mellett.Ja és akkor azt nem is számolod bele amit énse tetem amig nem nyaltam egy piszok nagyot!!!!!!!!!!Ugyanis ezek a szentkirályi és a gyáki 2 tárcsás kerekek biz ha sujj van a kocsin defektnél akkor szét is nyilnak mint a huzat és az biz szivás.A megoldás viszont egyszerü plusz négy furat és csavar na akkor a gyenge felnitárcsa nem nyillik szét csak egy pufot hallasz és azt látod leül a gép a földre!
Lenne szíves valaki linkelne videót rk 05 b-ről , hogy dolgozik vagy akinek van és használja nem készítene videót , mert kiváncsi lennék mit tud a gépezet .
Nem, az nincsen sajnos. Igazság szerint korábban sosem foglalkoztam rotációs kapával, se használni se szerelni nem szereltem, így a tapasztalat és google jóbarátom segítségével üzemeltem be(nameg a fórum segítségével). A pincében pihen még egy vagon benzinmotoros permetező is...
Köszönöm a gyors választ! Holnap lefotózom a kérdéses oldalát illetve megmérem a tárcsát. Amúgy igen, 3 lóerős moci van rajta, remélem ez a legendásan tartós kategóriát erősítí. :) A fordulatszám ingadozás megszűnt miután felraktam a légszűrőt..remélem így is marad.
Nekem is van egy talpraállításra való 202L, amihez van némi gépkönyvem ha érdekel.
Ha Briggs motor van rajta, akkor elvileg az olajon kívűl nincs benne semmilyen más folyadék. A hajtóműben a láncnál hajtómű olajnak kellene lennie, amit a motor alatt a hajtómű oldalán lévő gumidugó kivételével szemlélhetsz meg ha oldalra döntöd a gépet. Nekem sajnos motort kellett cserélnem rajta, most egy Briggs 3,5Le-s moci van fenn, de ami nagy gondom, hogy hiányzik a hátramenetet kapcsoló kar, és a motor főtengelyének végén lévő kettős ékszíjtárcsa. Sajnos teljesen összerakott állapotban nem láttam még ilyen gépet csak rajz alapján. Ha megtennéd, hogy a burkolat nélkül oldalról lefényképezed és megmérnéd nekem a főtengelyen lévő kettős ékszíjtárcsa méreteit, akkor nagyon hálás lennék.
A tieden milyen motor van?Ha 3 lovas Briggs, akkor van némi alkatrészem hozzá.
A fordulatszám ingadozást Briggs-nél a karbiban lévő gumimembrán elöregedése okozza.
Tegnap sikerült beröffentenem, egy közel 10 éve pihengető 202l típusú masinát. Sajnos ez idő alatt kapott némi nedvességet is, ami a festett elemeken látszik leginkább. Baja elsőre annyi, hogy a berántókart nem húzta vissza a helyére, illetve iskoláskorú folyadékok lötyögtek benne, no meg a hátrameneti bowden vége sajnos kiszakadt a szarvon a karból. Mint kiderült a berántókar kuplungja összerohadt a főtengely végével ezért nem tudta visszahúzni. Sajnos a benyából is időközben elillant a kraft, így a tankot, és a karbit átmostam. A szíjak meglepő módón nagyjából rendben voltak, de hamarosan cserélem azokat is. Ezek után meglepetésre kb 3. húzásra beidult, igaz szivatóval csak nagyon göthösen üzemelt, alacsony fordulatszámon. Mikor átfordítottam a szivatót üzemi állásba akkor elsőre felpörgött. Volt egy kevés fehér füst, de utána rendesen ment, ámbár ingadozott a fordulatszám. Ez a légszűrő felrakásával megszűnt. Azt vettem még észre hogy néha dörren a kipufogó, ami remélem megszűnik majd. Éppen csak annyit járattam hogy a régi olaj egy picit megmelegedjen, és le tudjam engedni, holnap kap frisset.
Azt nem tudom -és hálás lennék ha valaki kisegítene-, hogy a motorolajon kívül van e benne más folyadék amit cserélni kell? Nem tudom pl. hogy a hajtó láncot keni e valami ami el tud öregedni. Sajnos erről a gépről rendkívül kevés az infó a neten, segítséget csupán az jelentett, hogy olvastam itt a fórumon a Briggs oldaláról ahol kereshető a motor leírása motorszám alapján. Holnap kicsit belecsapok vele a kert homokjába, már nagyon kíváncsi vagyok. :)
Szép estét!
Ps: Ha valakinek kell a moci angol nyelvű leírása, akkor szívesen átküldöm.
Üdv mindenkinek.Új vagyok még a piacon, ajánlotak egy proton rk 05/b 2005ös évjáratút. Valaki tud rola valamit mondani? Jót vagy rosszat.Mennyit érdemes adni érte?
Az a fajta vagyok, aki ha kap, vagy vesz valamit azt rögtön szétszedem és megpróbálom a saját izlésem és kedvem szerint átalakítani. Amúgy ha minden jól megy akkor ez csak ideiglenes megoldás, mert nem tettem le a duplakerekes változatról (nekem az tetszik, legalábbis a kocsizáshoz).
Szerzek még 1 pár kereket, a közös tengelye már megvan, töröm a fejem a racsnin is.
A crx nem rossz ;) Na jó. félre a viccel! a honda az HONDA! a függőleges tengelyűekről sok tapasztalatom nincs, bár fél óra múlva csinálnom kell egyet, nem indúl el a téli pihi után.(szomszédé).
A vízszintes tengelyű F400 F600 ban lévő motorokról csak annyit,hogy elnyűhetetlenek. idén gyűrűztem a 30 éves f400 ast. Fúrni nem kellett,mert semmi vála nem volt a hengernek. kapott 3 gyűrűt, és 2 új szelepet. 5000 ft ból megvolt tömítéssel együtt.
Bár gondolom te függőleges tengelyűről beszélsz, a csapágyazásból kiindúlva....
Sanyi Apó! Szerintem ha felteszel egy képet. a jártasabb fórumtársak egyből rávágják,hogy milyen géped van! és milyen motort ajánlanak! de a kép az sokat segítene!
Egyébként ékszíj-lánc hajtású gép még a Robi 202L, vagy 202LX-is. Nekem is van egy újjáépítés alatt lévő 202L a garázsban. A fiam már megfűzött, hogy had legyen majd az övé.
Az első kép a 202L fellelt állapotában, a másik a 202LX
Ez az RK 05B-nél szinte elképzelhetetlen, mert csak akkor megy akár előre, akár hátra, ha a kuplungkar behúzott állapotban van.
Ez nem tipikus kuplung, hanem gyakorlatilag egy ékszíjfeszítő kar, ami bovdenen keresztül feszíti be az ékszíjat egy feszítőgörgő segítségével előremenetben, míg hátramenetben egy dörzskereket feszít be a nagy ékszíjtárcsa hornyába. Egyébként hátramanetben sokkal lassabban megy, az tényleg csak pl. fa alól való kijövetelhez való.
De azt hogy ???? Ha váltós gépről van szó az nem szokott egyik pillanatról a másikra előremenetről hátramenetbe ugrani , és a nem váltós rükverces kapcsolású pedig általában a kuplungkarhoz hasonló karral lehet rükvercbe kapcsolni , ezért nem biztos hogy a gép hibája lehetett . Ismerek pár embert aki nem törődik semmivel hanem ahogy leállítja a gépet úgy egy évvel később előveszi és úgy rotál , de ajánlott minden rotálás vagy nagyobb munka előtt átnézni a masinát az esetleges hasonló balesetek elkerülése végett .
Vigyázz(atok) a hátramenetbe is kapcsolható gépekkel rotáláskor!!
Tudok olyan esetről, mikor a gazdája elesett, és átment rajta a gépe!!Sajnos belehalt a helyszínen! Nem véletlenül tiltja pl. a 600-as Honda kezelési utasítása.
Persze és is csinálom, de csak alapgázzal, óvatosan, és a csúszót belenyomva a talajba. A szomorú az esetben, hogy a gépet el is lopták!!
Nem tudom beazonosítani a kb. 20 éves rotakapámat, amelyen egy Tecumsec BVS 143 tip. motor van, a hajtóműve pedig szürkeöntvény házas. Jellemző, hogy a motor ill. a kuplungház között kb 40 mm. magas közdarabbal van szerelve. Mivel a motorblokk meg van repedve, motor cserén gondolkodom, de az üzletben azt sem tudom, mit kérdezzek!
hát én úgy hallotam hogy a robi nem túl sokat forog (a kapatendely) 1 és 2 sebességi fokozatban , de nem értek hozzá mert még nem volt és nem is dolgoztam váltós robival csak sima 151-el és még RK 05 B-t se őróbáltam csak érdekel egy két dolog mert gép vásárlás előtt állok és nehéz a döntés.
Azért tetszik mert ha rotálásnál olyan helyre érnék vele pl kerítés ... stb akkor egy pillanat alatt hátramenetbe rakom és ki, vagy meg tudok fordulni , míg robinál nem mert ugye robi váltós hajtóművel szerintem nem lehet rotálni (De ezt a kérdést ha valaki megerősítené akkor jó lenne).
A 60-70 kg plussz súly lehet, hogy kis túlzás, de kell rá súly. A nagyobb kerékkel növekszik a sebességed is. De elvileg bírnia kellene. Nem tud annyit, mint egy váltós gép, de jó.
Mert szerintem a motor ereje elég lenne ahhoz hogy szántson csak a súly és a kerekek jelentenek problémát . Mert ha lenne nagyobb átmérőjű kerék + 60-70 kg plussz súly a gépen lehet kötöttebb talajban is boldogulna .
Több ismerősöm is arra panaszkodott az 55-össel kapcsolatban, hogy bemelegedés után a kert közepén megállt, és csak miután teljesen lehűlt volt hajlandó újra beindulni. Más kollégáim pedig dícsérik. Kinek a pap, kinek a papné. De tény, hogy sokkal több alkatrész van hozzá, mint az 50-eshez.
Esetleg ha még eszetekbe jut valami szívesen veszem. A netet vizslatva az 55-öshöz jóval több alkatrészt lehet kapni, na meg az talán egy kicsit fiatalabb gép. A telek szomszédom 30 jóegynéhány éve a szabad ég alatt tárolja és pöcc indul. Bírják nagyon.
Köszi az információkat, a telekszomszédomtól egy Robi 55-öst szoktam kölcsönkérni, semmi panasz rá, jól viszi a homokos talajt, nekem ennyire erős gép megfelelő. Egyébként autószerelő a szakmám, leginkább a típushibák érdekelnek na meg minden hasznos infó. Köszi a hozzászólást, Holnap nézek meg egy 50-est, állítólag 2 éve még működött, de van kilátásban egy másik az 55-ös, az beindul, de néhány mp múlva leáll. Na majd kiderül. Üdv
Ha kötött talajod van lehet, hogy gondban leszel az RK-val, mert az csak 46kg, míg a sima 151-es is 76kg. De futózásra, rotálásra, sorközművelésre biztosan jó. Én anno szántottam is a 05-el, de nem gyári ekével, és nem nagyon-nagyon kötött talajon.
Látszatra jónak látszik, mert nem kúpos kupplungos. Robi 55-ben nem vagyok nagy spiller, kérd meg az eladót mérje meg a csésze átmérőjét, Te meg a gépen a kupplung pofáknál. Ha belemegy, akkor OK. DE szerintem ez is jó, mert ezeknél nem a csészében van különbség, hanem azok felfogatásánál, ha jól tudom. ( Azért kicsit savallom az árát, használtan, mert a cspágyazását nem látod-érzed. Lehet, javítani kell. )
Nekem az RK 05 B szántásra ; kocsizásra ; rotálásra ;töltögetésre ... stb kéne . De ellenben ha Robi 151 T vennék akkor kéne egy nem váltós hajtóművet a rotálás végett , nameg az RK-nál könyebb megoldani a kihajtás kérdését , ellenben a robinál már bonyolultabb .
Tehát a Robi 50 és 55 között a hasonlóságot a gyártójában találod meg. Másban nem. A Robi 50 hajtása a korai 52-essel egyezik, később már az is eltér csapágyazásban.
A francia motorjához nem lehetetlen alkatrészt szerezni, de csak bontásból, meg ahol raktáron van....
Meg sok türelem...-addig meg kapálsz és ásol.
Robi 55. Mindent találsz hozzá, de azért figyelj arra, hogy mire akarod használni. Rosszat azért hallasz róla, mert nem igazán lövik a gyújtását, bár tényleg a Babetta rokona. (Ha volt ilyened, nyerő vagy.)
A karbival van a legtöbb gondja, de leleményes honfitársak a Simsonéval nyomatják és semmi bajuk.
Kb. mindkettő csak 3 lóerő, ezt figyelembe kell venni és jóval könnyebbek a hason teljesítményű Robi 52-nél. ( Az 52 kés-villával eszi meg őket és még akkor desszertet nem is kért.) Viszont ha kocsival hurcolod, nem kapsz sérvet!
Én ágyások és ilyen kaliber művelésére, max 4 kapataggal használnám. Az 55 annyival jobb, hogy a vonórésze gyakorlatilag bármilyen robi cuccot elvisz, amit elbír. Meg "ócsó" pénzért, használtan van.
Vásárlás. Ha értesz hozzá, reszkírozhatsz ( bár szerintem akkor nem kérdezed), ha nem indul, de nézd meg az állapotát! Fogantyúk mennyire kopottak, mennyire kopott rajta a festés és mennyi a retek a gépen.
Fontos, hogy a kihajtásoknál van-e olajfolyás,a motortesten ven-e olajnyom stb. ( Mert akkor folyik orrán-száján.)
Ha indítható, nézd meg, hogyan. Ha nem értesz hozzá, az eladó indítsa be, de HIDEGEN! Azután nézd, hogy az alapjáratot viszi-e?
Ha nagyon füstöl, akkor az a kompressziót javítja, vagy hülye a tulaj, s nem tudja mennyi kell bele olajból.
Kicsit melegedjen, majd nézd meg, hogy min. 4 kapataggal a földben mit csinál?
Ha fuldoklik, akkor a vételár max. felég menni csak, mert tuti karbi, vagy kompresszió a ganyé.
Így hirtelen ennyi.
Üdv: Imre
U.I.: Ja, meg milyen adapterek vannak hozzá, mert lassan, ha nem Te készíted, drágább a leves, mint a hús!
Ha adhatok egy tanácsot és mindenképpen 2T gépet szeretnél venni (ami nagyon jó választás), akkor Robi 52 vagy Robi 151. A Robi 50-es hajtóműve jó az 52-es és a 151-es motorhoz is. Teljesen kompatibilis velük. Mindkettő motorjához kaphatóak még mindíg alkatrészek is.
Tűz és víz a kettő. Annyi hasonlóság azért van, hogy mindkettő kétütemű és mindkettő röpsúlyos. Nagyjából ennyi. Az egyiket a 70'-es évek végétől gyártották (Robi50) a másikat meg a 80'-as évek közepétől (Robi55). Az 50-es francia Briban motoros, az 55-ös első szériái francia, a későbbiek Babetta blokkal szerltek.
Közös alkatrészek: talán a gázkar és a STOP gomb.
Az 55-ösre több panaszt hallottam, de az is igaz, hogy 50-esből jóval kevesebbet gyártottak.
Vásárláskor mindenre kell figyelni, ami egy benzinmotoros gépnél fontos lehet.
Sziasztok! SOS-ben kéne nekem információ, hogy a Robi 50 és Robi 55 között milyen különbség van, mire kell figyelni a vásárláskor, melyik a jobb a kettő közül?
Esetlegesen valamely alkatrészek egyeznek-e mindkettő gépnél, tehát az egyikből a másikba felhasználható.
Szó szerint. Bár az RK02 nem egy lassúléptű valami, de anno amikor a szülők kukoricását rotáltuk a bátyámmal, én az RK05-el minden sornál lemardtam kb 1/3-al a 02-estől.
Egyébként a vízszintes tengelyű Briggs motor sokkal jobban tűri a nem teljes gázon való üzemet, mint mondjuk a Honda. Az előre és a hátramenetet egyaránt egy-egy kuplungkar behúzásával kapcsolod, sokkal gyorsabban tudsz irányt váltani, mint mondjuk egy váltós géppel.
Ne haragudjatok a sok kérdésért, de azzal még leköteleznétek, ha meg tudnátok mondani, hogy a különböző RF- fűnyíró adapterek közül melyik jó az 55-öshöz. A gépkönyv RF-458-at ír, erről semmi adatot nem találtam. A Vaterán viszont van 456-os. AZ jó lehet hozzá?
Anyit még sikerült kiderítenem, hogy nekem valószínűleg nem Jikov karburátorom van a gépen. Nem dupla, hanem szimpla úszó van pl. benne, s egyébként sem hasonlít a Babetta oldalakon látott Jikovokhoz, inkább a Dellotrókhoz. Na most ezen felül két csavar van, az egyik az alapjárati fúvóka (ez egy tűszelep, ennek a "vége" lóg ki a karbiból), a másik egy rugóval ellátott, gondolom az az alapjárat állító csavar. Benzin-levegő keveréket állító csavart nem nagyon találok. Ebben az esetben csak a rugós csavart kell állítgatnom? A gázkarnál van még egy rugós csavar, amivel a gázkar előfeszítését lehet tán állítani. Lehet, hogy azzal is kellene "játszani"?
Értem , de azért próbának se rossz . Kis állítgatással lehet hogy jobban megy majd .Én holnap rotálok a kertben meg kocsizok is majd , lehet csinálok pár vidit és feldobom , de gondolkodtam hogy veszek magamnak egy Rk 05 B-t ez is 5,5 lóerős honda vagy briggs motorral szerelt és van rajta egy fokozat előre és egy fokozat hátra . Igaz ennek hátránya hogy nem lehet rá felezőt tenni .
De régebben a motorok teljesítményét levegőszűrő és kipufogó meg még ki tudja mi nélkül mérték, ezért azokon a motorokon nagyobb érték szerepel. Illetve a trükkös gyártók ma is ezt a mérési módszert alkalmazzák.
Nem mértem, kb. 15cm max. de ez még csak próba volt.
Miért neked hány lóerős a gépeden a motor ??? Mert ahogy néztem a videót elég könyen húzta az ekét és az eke sem a föld tetejét karcolta . Mekkora a legmélyebb barázda amit eddig elértél a gépeddel ?? Mármint hány cm mély ???