Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Alfato Creative Commons License 2016.05.09 0 0 507

Köszi!

 

Akkor belecsapok, hogy át tudjon menni gond nélkül a patakon :-)

 

Tamás

Előzmény: bandigreen (506)
bandigreen Creative Commons License 2016.05.09 0 0 506

Szia Tamás.

 

ismerős eBay-ről rendelt, combos lett vele... ;)

Előzmény: Alfato (505)
Alfato Creative Commons License 2016.05.08 0 0 505

Nagyon köszönöm. Itt megtaláltam mindent.

 

 Még egy kérdésem lenne: van értelme a rugókra helyezett pogácsáknak enyhébb emeléshez?

 

 Tamás

Előzmény: bandigreen (504)
bandigreen Creative Commons License 2016.05.08 0 0 504

Szia.

 

itt sok mindenre választ találsz.

 

http://jeep.ilcats.ru

 

 

Előzmény: Alfato (503)
Alfato Creative Commons License 2016.05.07 0 0 503

Sziasztok!

 

Egy hete vettem egy 1996-os 2,5TD Grand pipit. Sehol sem találok hozzá szerelési útmutatót, ha valakinek van forrása tisztelettel megköszönöm előre is.

 

Mivel az autó nem üzemképes jelenleg, bár lábon hoztam haza gond nélkül, de szeretném nem csak megismerni, hanem rendbe is tenni, egy kissé elbizonytalanított a klímakompresszor meghajtása. Eddig csak olyat láttam amit szíj hajtott, de itt semmi sem csatlakozik hozzá. Ott lapul a szervó szivattyú mögött, aminek a hátsó részén hajtás látható, de nem kapcsolódik a kompresszorhoz semmivel... Hiányzik onnan valami, vagy elektromos lenne?

 

Meg elakadtam a turbó csövekkel, mert szalagos bandázs volt rajtuk lemez merevítésekkel...kuka természetesen. Forrás?

 

Előre is köszi!

 

Tamás

 

 

bandigreen Creative Commons License 2016.05.05 0 0 502

Ja, és a link:

www.fivewheeldrive.me

nagyon sok faja ötlet van fent... Igaz, WJ az alap, de az ötlet a fontos mindig.

Előzmény: satur77 (500)
bandigreen Creative Commons License 2016.05.05 0 0 501

Hi!

 

Ha jól emlékszem, akkor - jóllehet angol nyelven - az alábbi oldalon van rough country beszerelése során módosítandó leírás. Szerintem kezd ott, aztán lehet, hogy kiderül, mi kell pontosan.

Előzmény: satur77 (500)
satur77 Creative Commons License 2016.05.05 0 0 500

Sziasztok,

segítséget szeretnék kérni tőletek. Benne vagyok egy zj 5.2 projektben és megakadtam kicsit. Vettem a kocsiba egy4 colos  rough country szettet és az első kardánom kattog. Jártasabbak azt ajánlották keressek a meglévő (csúszkás féltengelyre hasonlító) első kardán helyett olyat, amely 3 keresztes mivel az nagyobb szögben tűri a törést ami az emelésből adódott.

Nincs valakinek ilyen kardánja?

válaszaiokat köszönöm!

 

bandigreen Creative Commons License 2016.05.05 0 0 499

Sziasztok.

 

megjött Távol-Keletről a csirke hátsó üvegablakához és a motorháztetőhöz a teleszkóp. A mutatvány 60$ volt tokkal vonóval. Itthon az egyik alkatrészkereskedőnél kedvezménnyel lett volna 40e Ft. Hétvégén beszerelés :)

 

hajrá

bandigreen Creative Commons License 2016.05.02 0 0 498

Hali!

 

nem reges oldalra nem tudod felrakni esetleg?

Előzmény: TFeri21 (489)
Csa Bika Csabika Creative Commons License 2016.04.25 0 0 497

Nekem 91 evjaratu es ha radugom a futot akkor erzekeli. Es ha valami nem jo akkor nelzi.

Előzmény: Kupcsik (153)
HaTomy Creative Commons License 2016.04.19 0 0 496
bandigreen Creative Commons License 2016.04.18 0 0 495

Esetleg tud valaki antracitszürke első lököst eladót? (Justforfun)

bandigreen Creative Commons License 2016.04.18 0 0 494

Sziasztok!

 

a korábban megjelölt munkálatok (fékrendszer felújítása) sikeresen lezáródtak. Becsúszott még egy jobb első féltengely csere, mert a kpi csavar teljesen le volt nyalva... :(

de nálunk most minden rendben lévőnek tűnik futómű és fék terén. Jön az első burkolat, aztán meg a motor.

szép napot mindenkinek.

HaTomy Creative Commons License 2016.04.17 0 0 493

Nincs mit.

Sok sikert a javításhoz.

Előzmény: gazsilaszloo (492)
gazsilaszloo Creative Commons License 2016.04.15 0 0 492

köszönöm a gyors választ! Akkor számomra nincs jelentősége. Az autó működését nem befolyásolja, az OBD kapcsolat feláll, kommunikáció is van :) 
A fő hiba a vezérműtengely jeladó (2.5 crd) de ez már egy másik téma. Ez egyértelműbb hiba, és tünete is van, nem indul az autó :)

 

Előzmény: HaTomy (491)
HaTomy Creative Commons License 2016.04.15 0 1 491

http://forum.difflock.com/viewtopic.php?t=67664&sid=1937f40484cf15ca87ca987b72fd1197

 

Itt a válasz.(angol)

 

Lényegében elvileg az OBDII csatlakozó és a hozzá kapcsolódó kommunikációs rendszer nem jó...

Hogy mi a megoldás azt sajnos nem tudom mert sok hibát takar a kód, végig kell nézni mindet.

Előzmény: gazsilaszloo (490)
gazsilaszloo Creative Commons License 2016.04.15 0 0 490

sziasztok!

Van egy 2004es Grand Cherokee 2.5crd motorral, automata váltóval. P1652 hibakódot ír a hibatároló. Tud erről valaki valamit mondani? Sajnos semmi infó róla. Köszi!

TFeri21 Creative Commons License 2016.04.14 0 0 489

Ha valakit érdekel tettem fel WJ WG magyar felhasználói utasítást ide

http://en.jeep-club.net/manuals

 

Regisztrálni kell a letöltéshez.

Lakiking Creative Commons License 2016.04.13 0 0 488

Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani valaki,hogy mi a külömbség az MX és az XJ motor között??

4.0 benzines 93'-as Cherokee-ban a hajtókar kijött a blokk oldalán(MX) most motort vadászok hozzá esetleg,ha tud valaki működő motort kérem ne tartsa magában.

elérhetőségem: bandibaa@gmail.com

HaTomy Creative Commons License 2016.04.13 0 0 487

Igen én is ebből indultam ki. De csere után semmi sem változott csak a hangja. Úgyhogy most a difikben fogok olajat cserélni. Elvileg kb 45000km a csere periódus. Szerintem ráfér már...

 

Az igazság az, hogy magáról a motorról nem sok minden van az amerikai oldalakon de a többi rész azonos. Még a váltó más de mint DaimlerChrysler terméket, amcsi kocsikba is szerelték.

 

Előzmény: Mache01 (486)
Mache01 Creative Commons License 2016.04.12 0 0 486

Ez viszont nagyon érdekes (kiemelés tőlem):

 

Transfer Case
Models with QuadraDrive and Quadra-Trac II require special fluid for the transfer case but unfortunately,ATF+4 is often used instead (as that was the original specification in 1999). The end result is that you might notice some scrubbing sounds or binding from the front tires when you turn sharply (like in a normal parking lot manuever). Changing the fluid to the correct fluid often fixes the issue, but if it is left unresolved for a long time it can damage the transfer case. Repairs can be expensive, but swapping to theNV242 (Selec-Trac) transfer case is a cheaper alternative.

On your test drive:
Do a few sharp turns in a parking lot and see if you notice any scrubbing or hopping from the front wheels. If you have a mechanic do a Pre-Purchase Inspection, have them check the transfer case fluid. If it is red, it is the wrong fluid. It should be honey-colored. The correct fluid is only about $30 for enough to do the job and it is an easy do-it-yourself job. If you can change your oil, you can change the transfer case fluid.

 

http://www.jeepforum.com/forum/f310/ultimate-wj-grand-cherokee-buyer-s-guide-1271979/#post12259930

 

 

Ezek szerint a titokzatos hang eredhet abból is hogy rossz típusú olaj van a "transfer case"-ben. Remélem nem ez a baj, de ezt olvasva úgy tűnik jobb minél előbb megnézetni, mielőtt a rossz olaj tönkretehetne valamit. Azért gondolom még mindig hogy nem ez lehet a baj, mert kanyarodva nem ugrál az egyik kerekem sem. Remélem "csak" féltengely. 

Előzmény: HaTomy (484)
Mache01 Creative Commons License 2016.04.12 0 0 485

Köszi a tippeket. A kattogó hang ami az enyémből jön teljesen más, és csak élesebb kanyarban hallatszik, de akkor sík terepen is. Féltengely lenne? Ha lesz időm elviszem szervizbe. 

 

Egyébként az én WG-mben (a WJ EU-ban gyártott verziója) QUADRA-TRAC van, sőt azt hiszem abból is a kettes. Ez is önzáródó de nem annyira hatékony mint a QUADRA-DRIVE. Itt van erről kis fejtágító: http://www.wjjeeps.com/tcases.htm#QUADRA

 

Köszi a linket a fórumra. Ismerem, csak nem sűrűn járok oda mert nem nagyon vannak ott WG-s kollégák, az USA-ba nem sokat vittek a CRD-s Merci motoros verzióból. Itt az EU-ban a Németeknél és az Olaszoknál van belőle sok, de én sajnos csak angolul beszélek. 

 

Előzmény: HaTomy (484)
HaTomy Creative Commons License 2016.04.12 0 0 484

Olajcserét magam csináltam. Kb 30perc az egész. De nem a difiben cseréltem, az egy kicsit több idő. Az osztóműbe (ha NV247 van alatta) ez megy: http://www.ebay.com/itm/311272902342?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Kb 1 és 3/4 flakon megy bele.

 

A kattogó hang elég aggasztó: A haldokló Vari lok csinál olyat:

 

De amennyire utána tudtam nézni a quadra trec es wj ben nyitott difi van úgyhogy az nem lehet.

Nem mondom 100% ra de mivel nem önzáró a difid nem is kell bele spéci olaj. Valószínűleg sima difi olaj is jó.

Quadra drive os jeep be amiben vari loc difi van elől hátul, oda spéci olaj kell. Elvileg ez:

http://www.ebay.com/itm/Redline-Synthetic-Oil-75w140-Gear-Oil-Quart-/251261525878?hash=item3a805a9f76:g:SpkAAOxywCJRbVg6&vxp=mtr

Lehet hogy olcsóbban is meg lehet venni, hirtelen ezt találtam.

 

Egy hasznos link:

http://www.jeepforum.com/forum/f310/ultimate-wj-grand-cherokee-buyer-s-guide-1271979/

A fórumon sok mindent lehet találni.

Előzmény: Mache01 (483)
Mache01 Creative Commons License 2016.04.11 0 0 483

Köszi az infót. Én is valamilyen kattogó hangot hallok alulról ha élesen kanyarodok (nem kell alászedni), valószínűleg a difiből vagy az első kardántól jön. Kicsit idegesít a dolog. Azt hiszem előbb-utóbb el kell vinnem egy futómű specialistához mert nem akarok vele külföldön lerobbanni.

 

Egyébként megköszönném ha megírnád mennyi olaj megy a difibe. Úgy nagyságrendileg mennyibe került az olajcsere? 

 

 

Előzmény: HaTomy (480)
chefr Creative Commons License 2016.04.11 0 0 482

Üdv Mindenkinek!

 

Tudtok abba segíteni, ill ötletet adni, hogy a 3,1 td csirkébe milyen más motort lehet beépíteni, ami kompatibilis, és nem kell nagyon átalakítani semmit hozzá?

bandigreen Creative Commons License 2016.04.11 0 0 481

tavaszi nagytakarítás... sokadik rész...

 

eljött az ideje a fékinkkel foglalkozni, mert elkezdtek elég gyatrán fogni. rendeltünk 2 Juratech tárcsát előre a 4db betéttel, és szombaton nekiugrottunk, mert bátrak vagyunk. kerék le, nyeregtartó csavarok ki, neyereg le, bal oldali fos tárcsa leüt. ekkor láttuk, hogy gyalázatos betéteim közül a bal oldali belső, amit a dugattyú byomott, ott már csak a vas réteg látszott, a kopó réteg megsemmisült, a külsőn még egy leheletnyi maradt. ok, no para, itt vannak az új húsos betétek. és ekkor jött a gigaszívás: a munjahengerek porvédő gumijai (mindkettő) szét voltak rongyolódva, innentől a dugattyúk nem mentek vissza az eredeti pozícióba, és az új betétek berakása kb lehetetlen, mert a 24,5mm tárcsa, a 2x18mm betét nem fért el a max.60ra szétnyomott dugattyús fogadórészben. és mindez szombat, 11:54... szerencsére az alkatrészeseknél felvették a telefont zárás előtt, és becsúszó szereléssel ma reggelre sikerült hozatnom 2db felújított TRV nyerget előre. a jobb oldali tárcsacserének a hétvégén neki sem tudtunk állni, mivel a kedves gumisok úgy rátépték az egyik tetves csavart, hogy nem tudtuk leszedni. ma reggel begyűjtöttem a nyergeket, kicseréltettem a tetű csavart, és délután nekiállunk folytatni :) trallallaaa :)

kiadások:

2db Juratec tárcsa előlre + hozzá a 4db betét: 25.000,-

2db felújított TRV nyereg: 60.000,-

 

szép csirkés napot mindenkinek :)

 

B)

HaTomy Creative Commons License 2016.04.10 0 0 480

Csak egy tipp.

Én lecseréltem az osztómű? (transfer case) -ben az olajat és sokkal halkabb lett a hajtás. Nem olcsó az olaj bele mert spéci cucc kell.

Elvileg a Wj  csirke alatt nv247 es van. Én eredetileg azért cseréltem mert teljesen alászedett kormánynál elég érdekesen viselkedik. Amit ki tudtam deríteni ez lehet azért is mert rossz olaj van benne.

De eddig úgy fest nem változott semmi.

Teljesen alászedett kormánnyal fordulva kb mintha az első tengelyen nem is lenne difi. Az egyik kerék elkapar, érezni hogy feszül az egész. Lehetséges, hogy már ennyitől zár az első difi?

 

 

Előzmény: TFeri21 (475)
Mache01 Creative Commons License 2016.04.09 0 0 479

Éppen írtam is róla. Annak való aki szeret bütykölgetni és van legalább 3 keze. :) De az eredmény meggyőző. Ha mindet kicseréltem az utastérben dobok az eredményről egy fotót. 

Előzmény: TFeri21 (477)
Mache01 Creative Commons License 2016.04.09 0 0 478

Ma beraktam a belső térbe néhányat a kínából rendelt LED égőkből. Eddigi tapasztalat: 

  • Nem mindig könnyű a bumszli ledeket berakni a keskenyebb izzók helyére. Volt néhány pillanat amikor nagyon tudtam volna egy 3. kezet is használni.
  • Nincs használati utasítás és úgy kell kitalálni hogy melyik LED hová megy. Nem mindig egyértelmű.
  • A LED-ek tényleg fényesebbek és teljesen fehér a színük. Egyértelműen jobban bevilágítják a járgányt. Eddig csak a két első térképlámpát és a csomagtartó lámpát cseréltem le, de már most sokkal több a fény a kocsiban. Mindehhez adjuk hozzá hogy sosem égnek ki (mire kiégnének a kocsi bontóban lesz) és kevesebbet is fogyasztanak. 
  • Aggódtam hogy a dimmelés fog e működni LED-ekkel. Működik, nincs vele gond. Szép lassan alusznak ki a fények a kocsiban, ahogy kell. 

Mindent egybevetve eddig úgy tűnik nem volt pénzkidobás a LED szett vásárlás, de véglegeset majd akkor mondanék ha végeztem a munkával. Ami az eddigiek alapján nem lesz egy fáklyásmenet. 

 

Még mindig kacérkodok avval hogy a ködlámpába veszek egy jó minőségű LED égőt és azt használom nappali fénynek. (Sokat vezetek országúton, lakott területen kívül.) Egyenlőre még nem döntöttem, de ha találok valami komoly LED égőt megfizethető áron akkor lehet hogy abba is belevágok. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!