Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

élijen Creative Commons License 2013.04.28 0 0 33862

Szerintem a bográcsolás lenne a legjobb  (Johnnyval is erről beszéltünk, mikor elhozta a kardányomat), mert akkor egyszerre készül el a táp. Ha tárcsázunk, az a résztvevők léccámától függően több forduló is lehet, az egyik fele mán jóllakottan fetreng és böfög a fűben, a másik vége még korgó gyomorral nézi őket :)   Szerintem bográcsban egyszerűbb, gazdaságosabb. Lehet akár paprikás kolompér vagy csokitorta, ez mán a szakácson múlik :)

 

A 0-ás olaj nem túl vékony egy kopott motornak?  csak kérdezem...   

Előzmény: Ivwi (33860)
Johnny_Disco Creative Commons License 2013.04.28 0 0 33861

Ivwi, erről már gondolkodtunk a múltkor Élijennel, és az egyszerűség mentén kéne cselekednünk. Nálunk egy bográcsozó hely van, és egy grillező, tehát párhuzamosan mehet a bogrács és a grill (ez utóbbi egy öntöttvas lapon, ami tárcsa-szerű eredményt ad). Mivel terv szerint 12 körül fogunk odaérni, nem lenne jó hosszadalmas kajákba fogni, mert még 5-re sem lesz ebéd, ezért én egy prémium paprikás krumplira gondoltam, sok húsos szalonnával meg jó kolbásszal, és ezzel párhuzamosan a gyerekek, finnyásak, nagybelűek, stb. kedvéért a vaslapon a grill fölött pedig csirkemell és -comb tud sülni.

Remélem ebből mindenki megtalálja a magának valót.

A hozzávalókat én megveszem, előkészítem, fát vágok, miegymás, hogy ha dél körül odaérünk, akkor azonnal el tudjuk kezdeni, de még így is erősen 2 után lesz meleg étel.

Tehát senki ne hozzon krumplit, húst, miegyebet, csak azt és annyit, amit saját maga megeszik, ha a fentiek nem felelnek meg.

Bízom benne, hogy a többség ízlését eltalálom ezzel a menüvel.

Tehát még egyszer: bevásárlást intézem én, erős reggelit javaslok, esetleg a gyerekeknek egy szendvicset odatenni, és akkor talán kibírják kora délutánig, amire az ebéd elkészül.

Sütés-főzés közben lehet sörözgetni, beszélgetni, ismerkedni, gyerekekkel játszani, stb.

Mi a meglátásotok?

 

Előzmény: Ivwi (33859)
Ivwi Creative Commons License 2013.04.28 0 0 33860

Nem volt könnyű, de átrágtam magam a házi feladaton:)

Szóval a legjobb választás egy 0W-40 SM olaj lenne ami fullsynt ugye, és megkérik az árát, de ami kell, az kell bele:)

Előzmény: fejes.i (33838)
Ivwi Creative Commons License 2013.04.28 0 0 33859

Jó lenne mielöbb összeírni a létszámot, és a kaját( hogy mi legyen: tárcsán sütés, vagy bográcsolás), hogy fel lehessen készülni.

Mi 4-en megyünk, az pontosan 3 éhes száj:)

Előzmény: élijen (33858)
élijen Creative Commons License 2013.04.28 0 0 33858

Johnny! Lehet, hogy mi 3an gyüvünk a szombati túrára  (jelzem a táp miatt) , de legkésőbb pénteken kialakul és szólok. 

Vizdi78 Creative Commons License 2013.04.28 0 0 33857

keresztben ok!

 és a központi difi vagy mi?

Előzmény: fúrómester (33856)
fúrómester Creative Commons License 2013.04.28 0 0 33856

Előre-hátra nem problémás.

 

Oldalirányban fontosabb, mert a diffiben keresztben nincs csapágy.

Előzmény: Vizdi78 (33855)
Vizdi78 Creative Commons License 2013.04.28 0 0 33855

köszi mindenkinek:)

Előzmény: fúrómester (33854)
fúrómester Creative Commons License 2013.04.28 0 0 33854

Nem.

 

Ennyi még guminyomásból is össze tud jönni.

Előzmény: Vizdi78 (33852)
demoo Creative Commons License 2013.04.28 0 0 33853

vélhetően nem, csak a kisebb többet fog forogni. viszont, ha összezárod terepen akkor a kisebb valahol csúszással, majd "behozza a lemaradást". 

azért szakértsék meg mások is, akik hivatalból értenek is hozzá :)

ma elmentem Fótról a jövő heti happening helyszínére terepen -mókás volt, de semmi extra, viszont találkoztam macikkal- tehát ha akar valaki negyedikén arra jönni akkor megpróbálhatjuk emlékezetből ismét.

Előzmény: Vizdi78 (33852)
Vizdi78 Creative Commons License 2013.04.28 0 0 33852

Egy kicsit bugyuta kérdés:

 Okozhat-e gondot ha olyan gumikkal megyek autópályán/főutakon kb 700km-t amol az első és a hátsó kerekek közt 1-1,5cm  átmérő külömbség van kopásból adódóan, árthat-e eza difinek vagy bárminek?

 

köszöi előre is:)

 

fúrómester Creative Commons License 2013.04.27 0 0 33851

Disco99 egy órája célbaért.

 

Saját szememmel láttam, nem kamuzik. :-)

fúrómester Creative Commons License 2013.04.27 0 0 33850

Nem 2 literenként, hanem 20-at szoktam venni, ha jóárasított. Oszt annyit bomtok, amennyi belemén. :-)

Előzmény: TdiOxi (33849)
TdiOxi Creative Commons License 2013.04.27 0 0 33849

Azt 2 literjével hozod a boltból?:))) Amúgy én 2 db 4 literest szoktam venni, majdnem 7 úgyis belemegy, a maradék meg jó ha véletlen utána kell tölteni, de a következő cserénél mindenképp jó lesz:)

Előzmény: fúrómester (33847)
fúrómester Creative Commons License 2013.04.27 0 0 33848
fúrómester Creative Commons License 2013.04.27 0 0 33847

Ezt a mennyi olaj kell bele témát sosem értettem.

 

Én egyszerű gyerek vagyok. Úgy szoktam csinálni, hogy veszek 1-2 flaska 710-es alkatrészt, majd addig töltöm, hogy a két rovátka között legyen a szint.

 

Ha esetleg nem éri el, akkor meg veszek hosszabb pálcát. Túlbonyolítjátok. :-)

Előzmény: TdiOxi (33841)
Tie Creative Commons License 2013.04.27 0 0 33846
Én ár éve liqui molyt öntözgetek az autókba, nekem bejött.
Előzmény: Ivwi (33843)
spapda Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33845

Nem értem, mi ez a nagy dilemma. A 300Tdi motorhoz (Defi esetében) azt írja a gyári kézikönyv a 38. oldalon, hogy:

Specification: RES.22.OL.PD-2 or CCMC PD-2 or API CD

Viscosity: 15W-40

 

Na most azt tudjuk, hogy viszkozitás terén minél kisebb, annál jobb, a 15W-40 ma már túlhaladott dolog. Szóval marad a 10W-40 vagy az 5W-40, attól függően, mennyire akarod kényeztetni a vasat. Szerintem ha eddig nem 5W-40-nel volt hajtva, akkor már felesleges bele, nem valószínű, hogy a nagyobb viszkozitás miatt előbb kopna el a motor. Már csak azért sem, mert a teljesítményszint is számít, ami ebben az esetben API CD. Ez egy özönvíz előtti szabvány, gyakorlatilag minden olaj teljesíti, mai szemmel nézve nagyon minimális követelményeket fogalmaz meg. Ma már bármelyik normális 10W-40-es olaj tudja a későbbi API CF szabványt, de akad CG-s is, szóval mindegyik bőven túlteljesíti a gyári elvárásokat. Pont ezért mindegy az is, hogy turbódízelhez ajánlják-e az olajat vagy sem. Ugyanis nincs ilyen szabvány, hogy turbódízel. A dízelekre vonatkozó szabványok az API berkeken belül C betűvel kezdődnek, példa rá a fent taglalt CD és CF. Ha tehát egy turbódízelhez minimum CD olajat írnak elő, akkor az az olaj, aminek a flakonján virít az API CD felirat, az a kérdéses turbódízelhez megfelelő választás.

 

A márkaválasztás már vallási ügy. Nekem akármelyik kocsimba raktam sima Valvoline olajat, nem sokkal később mindig valahol könnyezni kezdte. Mivel öreg autókról van szó, ez lehet a véletlen műve is, de azóta kerülöm. A Valvoline MaxLife viszont tényleg működik, picit csökkenti az olajfolyást (pl. főtengelyszimmering), de ez nem megoldás, ha egy tömítést cserélni kell, akkor nem az olajjal célszerű játszani. A Castrollal két probléma van: túl van sztárolva, valamint (az előbbiből adódóan) tele a magyar piac hamisítvánnyal. Szóval elég könnyen bukta lehet, ha pancsolt verziót kapsz. De ha eredeti, akkor sem olyan nagy dobás, nem értem, miért van oda érte mindenki, technikailag néha egy lépéssel a konkurencia mögött jár, hiszen megteheti, a márkanév eladja a lötyit. A Q8 olcsó és jó, szerencsére itthon nincs felkapva, így kimondottan baráti áron lehet hozzájutni, és azért az mindig sokat elárul egy olajról, ha szép hosszú a hitelesítések listája, hiszen azt mutatja, hogy a gyártó nem sajnálta a zsetont, és a fontosabb gyártókhoz becsengetett a tanúsítványért. Pl. a Q8 Advanced Diesel 10W-40 a standard ACEA B3 és API CD/CF mellett rendelkezik a Merci (MB229.1) és a BMW (BMW Special Oil) plecsnivel is, na meg a Volkswagen konszern jóváhagyásával (VW 500.00, 505.00). Persze az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy pl. a Mercedes szabványát nem nehéz teljesíteni, hiszen a legtöbb paramétert illetően kisebb az elvárás, mint az ACEA B3 esetében, de maga a jóváhagyás megszerzése akkor is külön kiadás, és általában csak a komolyabb olajtársaságok fektetnek ilyesmibe.

A Total esetében két 10W-40-es van, ebből a Quartz 7000 a komolyabb cucc, a Classic névre hallgató változat prosztóbb (és olcsóbb), nem véletlenül ez található a hipermarketek (pl. Auchan) polcain.

Én mostanában a volt Agip, ma már nálunk is Eni névre hallgató cég löttyeit részesítem előnyben, mert viszonylag olcsók és kellően széles a palettájuk, mindig mindenre van megfelelő jóváhagyású olajuk, a robogótól a a differenciálműig. És mindegyik érzésre jól teszi a dolgát, pl. váltónál hidegen sem zavaró a kapcsolás stb. A kombimba pedig mindig Mobil termékeket öntök, mert már előttem is azt tettek bele, én is ezt rakom, és bár nem annyira olcsó, mint mondjuk a Q8 vagy az Agip/Eni, de soha nem volt vele baj, úgyhogy követem a "bevált csapaton ne változtass" elvet.

 

Na meg nem érdemes elfelejteni, hogy évente mennyit költ az ember üzemanyagra. Ehhez képest az évi 1-2 olajcsere költsége (főleg egy terepjáró esetében) apróság, tehát emiatt mindegy, hogy melyiket választod. Évente 10000 km is már közel fél milliós üzemanyagszámlát jelent, ehhez képest egy olajcsere megvan egy 10-esből.

Előzmény: Ivwi (33843)
TdiOxi Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33844

Igen ezt már olvastam anno egy ilyen olaj fórumozásnál:)

Előzmény: fejes.i (33838)
Ivwi Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33843

Nem lesz egyszerű...

Ok 5W-40, de eből is annyi van, gondolom a "turbódieselhez" felirat csak reklámduma.

Gyárilag mit tettek bele?

Gondolkodom a Castrolon, Valvoline-on, Q8-on, total-on szóval az ismert márkákon. Elf sem lehet rossz:)

spapda Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33842

Némelyik fórumon a kézikönyvre hivatkozva 5.8 litert írnak, +0.8 liter, ha szűrőt is cserélsz. Mondjuk nekem soknak tűnik a közel 1 liter a szűrőben, bár nem tudom, mekkora a 300Tdi szűrője, ha akkora, mint a régi Mazdámé volt, akkor simán lehet 1 liter is benne. De persze ez lényegtelen különbség, mert mindegyik esetben 7 litert kell venni ahhoz, hogy garantáltan maximum szintig fel lehessen tölteni a szekeret.

Előzmény: TdiOxi (33841)
TdiOxi Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33841

A 6,5 a motor olajigénye, a 6,8 a motor és a szűrő együtt.

Előzmény: spapda (33837)
spapda Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33840

Ásványit már csak 15W-40-es viszkozitással kapsz, minden 10W-40-es legalább félszintetikus. A jobbak meg teljesen. Bár ez egy viszonylag bonyolult ügy, ugyanis a szintetikus olajelőállításnak is vannak kategóriái, így sok szintetikusnak állított motorolaj valójában a klasszikus osztályozás szerint csak félszintetikus (néha még 5W-40 esetében is, például a szerintem agyonhájpolt Castrol Magnatec első szériája is csak félszintetikus volt!). Ha 10W-40-es lötyit veszel, nagy valószínűséggel félszintetikus olajat kapsz. Ami persze egy '90-es évek elején gyártott autó számára teljesen lényegtelen különbség, hiszen minden ma kapható normális félszintetikus olaj bőven többet tud, mint amit '90valahányban megkövetelt az autógyártó.

Előzmény: Ivwi (33839)
Ivwi Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33839

Ásványi, vagy félszintetikus, gondolom a fullsynt bbe való.

Előzmény: spapda (33837)
fejes.i Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33838
Előzmény: TdiOxi (33835)
spapda Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33837

"Ne kezdjünk most el szabványokon rugózni, egy egyszerű válasz elég Pl: Shell XY 15W-40, 6liter:)"

 

Pedig a szabványt megadni a legkönnyebb, ráadásul csak az számít, a többi hit és vallás kérdése.

 

A zzzinternet asztat írja, hogy 6.5 liter (más források 6.8 litert írnak), és mivel nem az őskorban élünk, mindenki (te és az autó is) jobban jár egy tetszőleges minőségi 10W-40-es olajjal, mint valami 15W-40 rettenettel. Ha olcsón akarsz jót, akkor vagy Eni I-Sint Professional 10W-40, vagy Q8 Advanced 10W-40. A best buy kategóriából merném még ajánlani az Eneos Premium 10W-40-et, de ez japán olaj, szóval ebben a topikban inkább hallgatok róla. :)

Előzmény: Ivwi (33830)
fejes.i Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33836

simán :-)

Előzmény: TdiOxi (33835)
TdiOxi Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33835

:) Na mindjárt valaki még beírja hogy ő meg maradt a 15W40-nél és Iván a kardjába is dől rögtön:)))

Előzmény: fejes.i (33834)
fejes.i Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33834

Egyszerű válasz nincs, ez hitvita.

Én speciel 5w40-el járok.

Előzmény: Ivwi (33830)
fejes.i Creative Commons License 2013.04.26 0 0 33833

Nem, ezek még mindig "Tubes" felnik. Mondjuk én tubeless használtam évekig télen. Létezik 3 küllős Range felniből Tubeless is csak sokkal ritkább.

Előzmény: Ivwi (33828)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!