Szia irigykedem, a mai napi munkám egy kicsi vaskerék volt , ne menjen olyan gyorsan.
Meg voltam elégedve magammal még barázdát is csináltam valamilyen formába,de a rotált földbe pillanatok alatt elkapart és felakadt, igaz elék kicsi átmérö lett kapánál kicsit nagyobb. Bosszantott is mert a kukoricának a sorkihuzót ezzel jó lett volna huzni.de nem akarja sehogy...De jön a következö próba.:-)
Valóban, de nem is kérkedésnek szántam, csak tapasztalat megosztásnak.
A sorközművelőt egy lovas húzatókapa vázának 15cm-es lerövidítésével és lovaskapák és fecskefarok felhasználásával csináltam, de még egy mélysáéghatároló csúszótalpat is teszek rá.
Igen kipróbáltam,úgy tünik könnyedén forgatja a kapákat,terhelés alatt is,csak az zavaró,hogy a regulátora folyamatosan szabályoz és nem egyenletes a motor járása.
Bocsi hogy így ismeretlenül , ezen a topikon még nem jártam de látom hogy itt mindig nagy élet van, hát gondoltam megkérdezem van e itt vkinek MF70es kistrakrorja és ha igen milyen tapasztalatai vannak vele ?
Kétkedőknek, hogy régi röpsúlyos felező nélküli géppel is lehet szántani, igaz még csak az eke beállítgatásánál tartok.
Egyébként mna sikerült kipróbálnom a sorközművelőmet és elég jól muzsikált, bár változtatnom kell a gép vonószeméhez viszonyított szögén, és kell rá tennem egy csúszótalpat, hogy ne kelljen folyamatosan tartanom a gépet, és azzal tumom majd állítani a művelési mélységet is.
Szeretnénk tanácsot kérni.Van nekem egy Kf 04 3,5 Le Birggis motoros gépem. A napokban használni akartam,de nem sikerült.Aránylag könnyen indul,szépen is működött,de mikor terheltem ( beengedtem a kapákat a földbe) lefulladt nem bír erőt kifejteni.Ha valaki tudna tanácsot adni a problémámra nagyon szépen megköszönném.
a piros 5képen váltvaforgató eke,jugo hondamotoros négyütemű trakihoz adták.Szomszédnak is ilyen van,annó próbáltam,megvételi szándékkal.de taszított az éxszíj hajtása.szántani lehetett vele,de nyögve nyelős volt a próba.
ezt az eke tipust én már csak krumpli kiszántásra használtam nekem bevált hasonlo a teli kormánylemezeshez .de az utobival vannak kétségeim a szántással kapcsolatban.nagyon lenézték a szerkezetet.hm puding probája az evés ....szép estét..üdv.Gyuri.........na és még anyit a dologrol a teli kormánylemezest láttam 7 ezeré régen és ezt a fésüs kormánylemezest a vásárba 12-é.......induló árak.......
hát ilyen szerkezetem nekem is van de még nem üzemeltem be szántó ekének adták el.Igen érdekes szerkentyü egy kisérletet megér és majd látjuk......hi sok szerencsét hozzá......üdv,Gyuri
Fórumozók ! Köszi a Segítőkész tanácsokat 12152-es kérdésemre.......Azt hittem,hogy ez a fórum azért is van,hogy segítsünk egy másnak,de csalódnom kellet.......
Azért van kompresszió, mert üzem közben olyan gyorsan mozog a dugattyú, hogy nincs ideje átszökni annyi a gáznak a kis hézagon. A kipugónál lévő folyadék lehet azért van ott, mert égés nélkül "átjutott" a benzin-olaj keverék a motoron.
A gyújtást nem tudom, mert ilyen motoron még nem állítottam.
Érdekes mert akkor hogyvan kompresszió ha kifujja a levegőt meg a benzint. meg észrevettem mikor nem akart beindulnia kipuf. csőnél mint a fekete olaj olyan jelent meg.
másik kérdésem: a gyújtást úgy állítjuk hogy az alaplapon lévő jelet meg a lendkereken lévőt összehozzuk amikor a dugattyú a fhp-on van?
?! Nem hasonlít a hagyományos ekére. Volt nekik külön váltva forgató eke, szóval nem tudom minek kellett volna nekik kettő :) De a kettő mindig jobb, mint az egy.
Kipróbálom majd, hogy muzsikál, végülis a videókon láttam, hogy a Kínaiak bármivel tudnak szántani, ami hasonlít egy kicsit is az ekére. :)