úgy tűnik, mintha szivárogna az egyik hengerfej tövénél (a sofőr oldalán elöl) a hűtővizem. nem tragikusan, de idegesít, és ezért valszeg lekapom a hengerfejet. visszarakhatom a régi csavarokkal, vagy mindenképpen újat kell vennem?
P38, V8, Bosch - Tie, vagy bárki aki erre jár és van tapasztalata a V8-al?
A Ferrari-s kitérő után térjünk rá, "a 0w-30-as olaj túl híg az autóm motorjába, mert a kezelési könyv 10w-30-at javasol" TÉVES meggyőződések tisztázására. A kettő közül a 0w-30 mindig jobb választás! Mindig!A 0w-30-as motorolaj nem hígabb, mint a 10w-30-as. Működési hőmérsékleten (=bemelegedett motor), mindkét olaj megegyező sűrűségű (viszkozitású). A különbség akkor jön elő amikor este leállítjuk az autónkat. Az éjszaka folyamán mindkét olaj sűrűbbé válik. Mindkettő, a 10w-30 és a 0w-30 egyaránt 10-es viszkozitású (vastagság) volt, mielőtt leállítottuk a motort. ( Mint már korábban írtuk, ez a tökéletes vastagság a motor működése közben.) Reggel újra el kell indulnunk, de már mindkét olaj túl vastag a motorunk tökéletes kenéséhez. Az egyik olaj 90-es viszkozitásra sűrűsödött vissza, a másik 40-re. Mindkettő túl vastag az indításhoz, de a 40 cSt sokkal jobb, mint a 90. A motorunk persze valójában 10-es sűrűségű olajat szeretne, hogy minden tökéletes legyen az ő szempontjából. 10-est nem kap, de a 40-es (0w-30) viszkozitással indítani még mindig sokkal jobb, mint a mézhez hasonlító nagyon sűrű 90-es (10w-30) olajjal. Újabb ismétlés következik: Nagyon sokan problémának hiszik, hogy az olaj vékonyodik amikor forró. Az olaj hibájának vélik a melegedéssel járó vékonyodást. Az lenne a jó, ha inkább az olaj kihűlésével járó besűrűsödése miatt aggódnának, mert ez az igazi gond. A szobahőmérsékletű hideg motorolaj túl vastag("sűrű"). Ez a fő gond. Itt végére is értünk az első résznek.
Ismét egy horror sztoriba csöppentem, aminek a vége happy end lett.
Napok óta furcsán ment az autóm, az emelés és az egyéb huncutságok miatt eleve nem egy aszfaltbetyár a csettegőm, de valahogy mégis labilisabbá vált.
Pár napja szólt a melóhelyem bejáratánál az egyik portás csaj, hogy furcsán állnak a kerekeim elöl, be kéne állítattni. Mondom ezt nem lehet, valószínűleg a mintázat egy kicsit becsapós.
Tegnap nekiestem a kocsinak, kicserélem a rugókat hátul, egyuttal átnézem, hogy minden rendben van-e, a téli kaland után ezt a területet kritikusan szemlélem. Még a mátra túra elött észrevettem, hogy az egyik hátsó rugó eltört (élt kb 9 évet), kézenfekvő volt az a gondolat, hogy talán ez a rugó okozhat anomáliákat, ezért csere.
Kicseréltem, minden rendben, az A kitámasztó is egyben van (erre is gyanakodtam), végignéztem a hajtáslánc minden elemét, az összes szilentet, minden OK, majd észrevettem egy furcsaságot a jobb első keréknél. Hoztam egy rakat lámpát, kiderült, hogy a hídhoz csatlakozó ökölfej rögzítő csavarjai kilazultak. Ez nem olyan egyszerű feladat, mert a levételük és a vissza szerelésük korábban egy csővel megtoldott csillagkulccsal történt.
Sajnos nem fényképeztem le a fellelési állapotot, csak a meghúzás utánit:
Korábban amikor összeraktam az ökölfejet, tömítő pasztával kentem be a csatlakozó felületeket. Egy cimborám javasolta, hogy összerakás elött legalább 10 percig hagyjam kötni a pasztát, úgy jobban tömít. Hát ez hiba volt. A paszta tömített, de nem feküdt fel rendesen a két felület, lassan kirázkódott a paszta és szépen lelazultak a csavarok. Először egy picit voltak lazák, utána meg hirtelen kirázkodtak.
Érdemes időnként ezt az elemet is megnézni, ha utána lehet húzni a csavarnak, akkor baj van.
Aki nem szeret betonon terepjárózni, annak ajánlom a kunfehértói DORT GPS Túrát május végén. Eddig úgy néz ki, hogy aszfaltot még csak keresztezni sem nagyon kell majd. Sok helyen ilyen a táj, mintha parkosítva lenne. Valamikor régen homokdűnék voltak itt.
Ja haza. A vasárnap mar jo volt. Szombaton hajnali 2 kor hardy tarcsat kellet cserelnem. Szetrugtam az 1 hónapos darabot a specal szakaszon este. A tura kategoriaban 15 indulobol 7. Lettunk. Szombaton az aszfaltos kocsikázáson 40 pontot szedtünk ossze, vasarnap terepen 800 at. Jo volt azért majd megyünk megint:).
Vasárnap délelőtt bejöttem a boltba, oszt hallom ám, hogy valaki nagyon szídja valakinek az annyját. Kinézek, két csávó rohangált a téren egy itinerrel, és ezek szerint hasonló véleménnyel volt a programról, mint te. Gondolom ők is jól szétterepjárózták magukat a betonon.
Szerintem a bográcsolás lenne a legjobb (Johnnyval is erről beszéltünk, mikor elhozta a kardányomat), mert akkor egyszerre készül el a táp. Ha tárcsázunk, az a résztvevők léccámától függően több forduló is lehet, az egyik fele mán jóllakottan fetreng és böfög a fűben, a másik vége még korgó gyomorral nézi őket :) Szerintem bográcsban egyszerűbb, gazdaságosabb. Lehet akár paprikás kolompér vagy csokitorta, ez mán a szakácson múlik :)
A 0-ás olaj nem túl vékony egy kopott motornak? csak kérdezem...
Ivwi, erről már gondolkodtunk a múltkor Élijennel, és az egyszerűség mentén kéne cselekednünk. Nálunk egy bográcsozó hely van, és egy grillező, tehát párhuzamosan mehet a bogrács és a grill (ez utóbbi egy öntöttvas lapon, ami tárcsa-szerű eredményt ad). Mivel terv szerint 12 körül fogunk odaérni, nem lenne jó hosszadalmas kajákba fogni, mert még 5-re sem lesz ebéd, ezért én egy prémium paprikás krumplira gondoltam, sok húsos szalonnával meg jó kolbásszal, és ezzel párhuzamosan a gyerekek, finnyásak, nagybelűek, stb. kedvéért a vaslapon a grill fölött pedig csirkemell és -comb tud sülni.
Remélem ebből mindenki megtalálja a magának valót.
A hozzávalókat én megveszem, előkészítem, fát vágok, miegymás, hogy ha dél körül odaérünk, akkor azonnal el tudjuk kezdeni, de még így is erősen 2 után lesz meleg étel.
Tehát senki ne hozzon krumplit, húst, miegyebet, csak azt és annyit, amit saját maga megeszik, ha a fentiek nem felelnek meg.
Bízom benne, hogy a többség ízlését eltalálom ezzel a menüvel.
Tehát még egyszer: bevásárlást intézem én, erős reggelit javaslok, esetleg a gyerekeknek egy szendvicset odatenni, és akkor talán kibírják kora délutánig, amire az ebéd elkészül.
Sütés-főzés közben lehet sörözgetni, beszélgetni, ismerkedni, gyerekekkel játszani, stb.