>>>A 129-es Szergej előtt 5 évente jelent meg egy féle verzióban. Na az baj volt mert az egekbe ment az ára.
Befolyásolta ez is, de az évek eteltével a szigorúan gyári állapotú modellek gyűjteményi értéke így is minden évben emelkedik. Pl. 230-as szergej is most már 14 éve jelent meg, természetes hogy a mostani bolti kínálathoz képest akár 1,5x többet is elkérnek érte - ha olyan állapotban van. De így van ez a 100-230-263 pályaszámokkal is. Ezek használtpiaci árát már nem fogja lenyomni egyetlen új kiadás sem. Vannak akik konkrét pályaszámokat keresnek mert épp ez meg az hiányzik gyűjteményükből - ők továbbra is kénytelenek lesznek mélyen a zsebükbe nyúlni. A legtöbb vita meg alaptalan mínuszozás is mindig abból adódik, hogy óriási értékbeli különbség van gyári állapotú és a játszós / tákolt / átfestett / átszámozott stb. példányok között. Ezt páran nem hajlandóak megérteni, hiába magyaráz az ember. A Gigantok esete is egy elég meredek történet volt ugye. A börze topikos és facebookos árak már alulról verdesték a 100ezret, mikor a Trakciós 630-as pályaszámok még ott figyeltek az üzletek polcain 65ezer környékén. Ma meg már több mint a duplájáért is pillanatokon belül el lehet adni...
Szerintem pedig nagyon jól van Így,hogy évente megjelenik egy Roco Szergej legalább hozzá lehet jutni normális áron.De jön a Piko Szergej is.Bár csak Így lenne a Szilivel és a Gigantal is.Amikor nem volt Szergej akkor az volt a baj.Most,hogy van az a baj?A 129-es Szergej előtt 5 évente jelent meg egy féle verzióban.Na az baj volt mert az egegbe ment az ára.Egyébként én most hirtelen találtam a 129-es Szergejről 5db fotot és a megjelenésekor is feltettek ide néhányan róla képeket. Az egyiket például STmodell blogjában találtam ahol leÍrja részletesen minden előnyével és hátrányával a mozdonyt de szerintem nevetségesnek egyátalán nem nevezhető.Én pl megvettem azt is és megveszem ezt is.Lehet,hogy jövőre megjelenik egy olyan verzió ami elnyeri a Te tetszésedet is.
Látva a magyar modellezők hozzáállását (és erre az elmúlt hetek itteni eseményei csak ráerősítettek), csoda, hogy egyáltalán még fent vagyunk a Roco (vagy bárki más) térképén...
Szerintem nagyon nincs ez jól így. Azt nem tudom, ki az a marha aki magyar részről tanácsokat ad a Roco-nak, hogy milyen modelleket adjanak ki. A 2018-as Máv Szergej is nevetséges volt, fényképet alig lehet találni az eredeti verzióról, erre most itt egy Gysev...
Ráadásul 2 áramszedős Gysev Vectron sem jön, nem adják ki új pályaszámmal a Máv Taurust vagy a Traxx-ot sem. Szomorú.. De legalább lesz végre digit CD Railjet set, gyári belső világítással, illetve szép svájci 420-as villanymozdony! Örüljünk annak ami van.
Mondjuk az biztos, hogy bármelyik másik hazánkba bejáró vagy "honos" festési verziónak jobban örültem volna (tetemesebb mennyiségű DB feliratú dízelem van már), de belegondolva üzletpolitikailag valószínűleg Albert-nek ez a verzió volt a kötelező első darab, amivel a hazai piaccal egy időben a román (nemzetközi) piacra is be lehet "jelentkezni".
Csak fogyjon jól, és akkor sok nekünk kedvesebb verzió is biztos kikerül a piacra.
Én úgy emlékszem, hogy itt a fórumon már publikálva volt kép - a még festetlen - most kiadandó kaszniról, és a végzárlámpa nélküli verzióról is. Úgyhogy szerintem bízva remélhetünk.
Acme Gigantról valakinek van konkrét infója?Nyáron beszélgettem az M&H-ban az egyik sráccal,aki azt mondta,hogy jelenleg nincs mwg a gyártáshoz szükséges eszköz nekik,így nem tudja,egyáltalán lesz-e valami belőle,viszont már előrendeltem.Már lassan én sem bízok a megjelenésében,de egy gigantra nagy szükségem volna.
Nem baj, ha ilyen jellegű problémáról a fórumtársak (érdeklődők) tudnak. Nincsenek illúzióim -én is láttam, hallottam már ezt+azt amióta modellekkel így vagy úgy foglalkozom-, de ilyenkor mégis rettentően sajnálom, hogy itt tartunk. Nem tudom, hogy ez csak hazai sajátosság vagy pl.: a cseh fórumokon is így történik-e minden, de azt tudom, hogy ha vki nemes, segítő szándékkal indul neki egy ilyen projectnek és ehhez csatlakoznak is, akkor minden félreérthető, vagy tisztázandó kérdésnél segít a kommunikáció: egy email, telefon, vagy 10 perc találkozás. Ott minden kérdést tisztázni lehet és nem indul el egy olyan spirál amibe az ember olyat is beleképzel ami nincs. De ez csak akkor működhet, ha megoldás orientált a polgár. Akkor a személyes érdekek, az önérzet kicsit hátrébb szorul és a munkának rendelődik alá. Ezt nem feltétlenül erre az esetre írom, hanem általában igaz. Ez egy olyan hobbi, vagy szerelem sokunk számára, ahol az érzelem erős faktor. Ebben szeretne mindenki valamilyen szinten a legjobb lenni: akár gyűjtőként, akár gyártóként, építőként (felirat, 3D modell rajzolása, tervezés, megvalósítás, a házi modellezést nem is említve stb.) és piszok nehéz néha elfogadni, hogy ebben is van/lehet vki ugyanolyan jó és ügyes, mint a másik. Egy biztos, egyedül senki nem tudja fújni a passzátszelet, mert ahhoz rettentően sokrétű ismerettel kell rendelkezni. Nem biztos, hogy jól látom, de az az érzésem támadt, hogy most amikor SAS kollega viszi a projectet némi szakmai féltékenység alakult ki benned, hiszen hozzá vagy szokva, hogy a legtöbb gyártóval te tartod a kontaktot. Nem provokáció miatt írom ezt és nem kell félreérteni sem. És persze az is lehet, hogy teljesen rosszul látom.
A legjobb lenne nektek egy kávé mellé leülni és átbeszélni az egész sztorit, prekoncepciók nélkül. Ki mit értett félre, hol siklott el a dolog.
Szét borogattam a szerelvényt és nagyítóval egyenként végig néztem. A ludas végül a Faccpps (683004) számú kocsi volt. Ez fogta le a többit, ennek abszolút nem forgott az egyik tengelye, szorult. Kiszedtem mind a négy tengelyt és sűrített levegővel kifújkáltam a fészkeket. Határozottan jobb lett az eredmény.
Furafura. Nekem van egy sor Albert kocsim (meg az ugyanolyan kerekeket használó AF kocsim), nem volt hasonló problémám.
Tény, hogy az Albert kocsik új állapotukban kissé nehezen gurulnak, de csúszni nem lenne szabad a kerekeknek. Két dolog:
1.) A kerekek fém csapágyazásúak. Esetleg nézd meg, hogy a csapágyak megfelelően be vannak-e nyomva a forgóvázban kialakított furatba. Nézd meg továbbá, hogy nem maradt-e fémforgács a csapágy fészkében (egyszer találtam ilyet).
2.) Az Eams/Tams/Shimms/stb. kocsik esetében szűkebb ívekben a kerekek hozzáérhetnek a kocsi alaplemezéhez (vagy hosszmerevítőjéhez... nem emlékszem pontosan). Ha csak ívekben gurulnak nehezebben, akkor ez lehet a hiba. Majd bekopik (esetleg segíthetsz egy reszelővel :)
Ha hazaérek, lemérem, hogy milyen hosszúak kellene legyenek a tengelyek (ha esetleg a kínaiak összekevertek valamit; a forgóvázak biztos nem zsugorodtak össze :)
Vettem a napokban négy új Albert Modell kocsit, pl.: Eams, Tams, stb. és azt vettem eszre, hogy a kerekek inkább csúsznak mint gurulnak a Roco Line pályán. Már kivettem, visszapattintottam de szorulnak. Ötlet? Javaslat?
Na pontosan ezek miatt hagytam fel a modell tervezéssel, nézzétek meg mi lett a Posta BHV-vel. Mindenki elfelejti, hogy hogyan jutott el odáig, hogy mindenki csak egy Drága Quabla modellnek tekinti.
Azt is sok mindenki véleményezte, és kezdhetnénk ott, hogy a feliratokat készítő jóbarátom vette észre, hogy hiányzik róla egy ablak, ami már addigra egy legyártott szerszám esetén nagyon nagy gáz volt! :(
Vagy a végső modellek esetén, hogy nem jó az ablak magassága, vagy az orr lekerekítése kicsi vagy legalábbis a képeken nem jónak ítéli meg stb... Amikor volt egy 3D nyomtatott példány senki nem szólt, hogy valami nem stimmel (legalább is aki a kezében fogta).
Amiket észrevettünk még akkor azokat akkor módosítottuk.
Mégse lett tökéletes, nem kevés időt töltöttünk fotós engedély kiváltásával ill. a Nyugatiban méret vétellel fotózással...
Maradjunk annyiban hogy mind a 2 oldalnak nagyon sokat kéne változni, hogy ez az egész működőképes legyen.
És volt itt még Dácsia tervezésem is, ami támogatás/kivitelező hiányában teljesen elveszett egy projekt lett.
Olvastam a Bbmot ügyét, ha kell akkor szívesen segítek a csapatnak aki kommunikál az MTB-vel. Corelben én meg tudom tervezni a feliratokat mérethelyesen, valósághűen ( megvan a szabvány betűtípus). Egyedül annyiban kellene segítség, hogy dokumentációk illetve képek kellenének hozzá!
Akkor mint egy meg nem nevezett harmadik, szeretnék mindenkit arra kérni, hogy hagyjuk abba ezt, és lépjünk túl a sérelmeken. A végén az számít, hogy milyen a modell, elkészül-e a modell úgy ahogy azt szeretnénk. Sokat dolgoztunk azért, hogy jó legyen, sokat egyeztettünk, bosszantottuk egymást. Ezek jórészét a gyártó megfogadta, jórészét elvetette, ez az ő privilégiuma. Igen készült backup felirat a Bb-hez is hogy több szálon, párhuzamosan fussanak a dolgok, és a lehető leghamarabb legyenek modellek. Ha valami nem jó, akkor számon lehet a gyártón, meg rajtunk kérni. Ki lehet fejezni a tetszés megvásárlással, a nem tetszést meg nem vásárlással. Én magam is többet jegyeztem elő, hogy előre mozduljon a dolog, legfeljebb lesz mindenből 1-1 darab. Kockáztatok ugyan annyit mint más, és be is fektetem az időt a betűk megrajzolásába. Nincs még gyerek, ez van. Aki akar segíthet, csak kérdezzen, koordináció biztos, hogy szükséges, ezt eddig is S.A.S csinálta, és ne haragudjon senki, ha valamire már megvan az ember. Mindannyian a modellt várjuk, reméljük a leghamarabbi megjelenést.
Pont, kérem szépen legyen itt vége, mert ez nem produktív, csak nagyon magyar.