1.8i TX-ben (május végén vásárolt) nem volt gyári riasztó, külön kértem bele :-(( 70e volt, váltózárat is tettem bele 65e-ért a kereskedőnél, így készen/egyben vehettem át a kocsit
Ez az S osztályos Merci ma reggel a szemem elütt égett porrá. Elektromos zárlat volt a motortérben, de senkinek nem volt tűzoltó készüléke. Először csak füstölt, aztán kicsit égett az eleje, majd kisebb robbanások kíséretében átterjedt az utastérre is. Mire a tűzoltók kiérte Lentiből, ami kb 10 km volt, már csak ennyi maradt belőle. Nekik 5-10 mp volt az oltás. Elfújták mint egy gyufát.
Hát Mercit már nem kéne az biztos!
Vannak képek arról is amikor még lángol, de azt most nem tudom felrakni, csak holnap.
Ez a riasztó kérdés érdekes dolog, ha csak azért törik fel, mert véletlenül látható helyen hagytál valamit, tök mindegy milyen a riasztó (bár a sötétített ablakok hátul sokat segítenek a takarásban :-)). Viszont azt nem tudom, hogy a Mazda mennyire izgalmas a tolvajok számára? Pl. előtte volt Mondeóm és Lagunám, bár volt bennük riasztó, de csak Szegeden egyszer a "lopóautó" lopta el egy tilosban parkolás miatt a Fordot, illetve a dísztárcsák tűntek el rendszeresen. Ha vinni akarják, akkor úgy is elviszik. Talán akkor már érdemes valamilyen GPS-es rendszert beiktatni. A napokban hallottam, hogy van egy magyar cég, ahol csak belépési díj van, havi mintha nem lenne már.
persze, csak a biztonsághoz hozzátartozik. alap. sokat nem segít, de legalább van:) én a construct váltózárakra esküszöm. eddig mindig szereltettem ilyet a kocsijaimba.
Emellé kell egy egyedi megoldás is, amire a lopó emberek nem gondolnak. Nekik pedig az idő számít. Szerintem mindenkinek van ötlete, amit saját maga dolgozott ki. Nekem is van. Ha valakit érdekel, priviben szívesen megosztom.
A legjobb példa erre: Az utánfutó lámpatestjeiben és a csatlakozóiban kiiktattam a csavaros kötést és mindent leforrasztottam. Évek óta nincsen vele gondom. Pedig kap hideget-meleget. No meg sarat és port. A kérdéses lámpatestekben az a megoldás, hogy ha van rá lehetőség, az érinkező felületet fel kell ónozni és évente csiszolni. Ez mindemhol nem oldható meg csak a jól hozzáférhető helyeken. Az izzók érintkezője is ónos. A kettő kémiailag jobban passzol egymáshoz mint réz az ónhoz.
Légyszives írjátok meg, hogy mire ügyeljek, a városi forgalomban, mert a levélváltásotokból csak azt szürtem ki, hogy esetleg eszi a dízel az olajat!!?
ja, és a múltkor a rendszámtábla világítása égett ki, de az már csak üdítő változatosság volt. és le a kalapom, 3,5 évig bírta:) A műszerfal világítása 2 évesen már csak 50%-ban égett, pinuri rizsizzók vagy mi a szösz van benne. Szóltam szervízben, kicserélték, amint kihajtottam a kapun kiégett az egyik visszajelzőm (a tompított, vagy valamelyik.) Nem mentem vissza, azt megoldotta magam:) Rá egy évre a digitklíma háttérvilágításának a fele égett ki. Ehhez a gfél műszerfaat kell szétbontani, a sebváltószoknyát levenni stb. Ezt ráhagytam a szervízre, mert szét még csak szétszedem, de hogy össze is rakom-e?:)))
Ez nem fesz szabályzó kérdése. Már meghaladtuk a relés-tekercses-bimetallos korszakot. A foglalatok minősége hagy kívánni valót maga után. Nem megfelelő szorítóerő, csapnivaló felületkezelés, korai korrózió. Ez már elég az átmeneti ellenállás növekedéséhez. A szemmel láthatatlan "percegés", vibrálás hamar tönkreteszi az izzót. Olyan mintaha másodpercenként több százszor ki-be kapcsolnánk.
nem tudom, user vagyok, nem rendszergazda:)) Annyit tudok, hogy van megoldás, egy opeles bigyót kéne az izzó elé beforrasztani (a H4 elé), és akkor az megoldaná. de én ezzel már nem szórakozok. A féklámpára még ötlete sincs senkinek. Már 2 hetesen kiégett az első, azóta havi, kéthavi program, hogy valamelyiket cserélem. A H4-ek 1,5 évig bírták, azóta viszont hullanak, mint a legyek:) Vettem már bele mindenféle márkát, de nem segített:) Most meg már nem igazán érdekel, van még 2-2 tartalékom, az elég, amíg eladom:)
Ha megfigyeljük a szembejövőket, lehet strigulázni hogy milyen típusok félszeműek. Feltételezve, hogy az izzó nem márkaspecifikus, csak a foglalat és a kábelezés meg a csatlakozók minősége marad. Mi kontakt hibás és mi nem, az alapvetően a minőségen múlik. Az izzó azért megy tönkre gyorsan, mert nem jó a csatlakozás még ha világít is a lámpa.